حوکمی شه رعی که سانیك که به یاسای سیکولاریزم رازین

 حوکمی شه رعی که سانیك  که به یاسای سیکولاریزم رازین

 

پرسیار له ئيمامی ”إبن کثیر” کرا ئایا حوکمی شه رعی که سانیك چیه که به یاسا رازین و حوکم ده به نه وه بؤلای یاسا ؟

له وه لآمدا فه رموی :  « ئه گه ر که سیك حوکم بباته وه بؤ لای ته ورات و ئينجیل و کتیبه ئاسمانیه کانی تر کافر ده بیت ، ئيتر چؤن که سیك کافر نابیت که حوکم بباته وه بؤ لای یاسای جه نگیزخان که حوکمه کانی هه مو ئاینه کانی تیکه ل کردوه و یاسای پئ داناوه»! (به ریزان ”ابن کثیر” له کتیبی البدایة والنهایة دا وشه ی  ”یاسا” ی به م شیوه ی خؤمان به کار هیناوه ، واته به کوردی!)

بؤ ئه و که سانه ی که به خؤیان ده لین شوینکه وتوی سه له ف .

ببینن ئيبنـو ته یمیه فتوای سه له فتان بؤ باس ده کات و ده لیت : له کاتیکدا سه له ف ئه و که سانه یان ناو ده نا مورته د که ته نها زه کاتیان نه ده دا ئه وان نویژیشیان ده کردو رؤژوشیان ده گرت و جه نگیشیان به رانبه ر موسولمانان نه ده کرد! ئه ی چؤنه حالی که سانیك که وا له گه ل دوژمنه کانی الله و ره سوله که ی پیکه وه شان به شان شه ری موسولمانان ده که ن؟! (مجموع الفتاوی ج ۲۸ ص  ۵۳۱)

ئه ی باشه حوکمی سیکولاره کان چیه که حوکمه کانی هه مو ئاینه کانی لا ناوه و و بو خویان یاسایان دارشتوه ؟!

زانای رافه کاری قورئان ”محمد الأمین الشنقیطي” خاوه نی ته فسیری ”أضواء البیان” ده فه رمویت :
به به لگه ی ده قه کانی قورئانی پیرؤز، زؤر به رونی  ده ر ده که ویت که : «ئه وکه سانه ی شوین یاسای ده ستکردی دانراو ده که ون ، ئه و یاسایه ی که شه یطان دایده ریژیت و ده یخاته سه ر زمانی دؤست و هه واداره کانی خؤی به پیچه وانه ی ئه و شه رعه ی که الله تعالی له زمانی پیغه مبه ره کانیه وه ناردویتی، ئا ئه م شوینکه وتوانه ی یاسا هیچ که س گومانی له کوفر و شیرکیان نیه مه گه ر که سیك نه بیت که وه ك خؤیان الله تعالی بینایی لئ سه ندبیته وه و چاوی کویر کردبیت له ئاستی بینینی نوری وه حی».(ﺃﺿﻮﺍﺀ ﺍﻟﺒﻴﺎﻥ ﻓﻲ ﺇﻳﻀﺎﺡ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﺑﺎﻟﻘﺮﺁﻥ ﻟﻠﺸﻨﻘﻴﻄﻲ ۳/۲۵۹۹ )

گـــــرنـــــگ :

الله تعالی نیعمـه تیکی گه وره ی پیتان داوه ئيمه به زمانی پاراوی خؤتان باسی راستیه کانتان بؤ ده که ین و هیچ پرسیاریكتان به بئ وه لآم ناهیلین و هیچ وه لآمیکیشتان به بئ به لگه ی قورئان و سوننه ت و یه کده نگی زانایانی ئومه تی ئيسلام ناده ینه وه ، ده سا ئيوه ش بؤ خؤتان هؤشیار بن و شوکری ئه و نیعمه ته ی الله بکه ن که ئيسته له به ر ده ستتانه و غه یری ئيوه به شوینیشیدا ده گه ریت و ده ستی ناکه ویت !

سویند به الله ئيمه سته متان لئ ناکه ین و درؤتان بؤ ناکه ین و له باوك و براو کوری خؤتان دلسؤزترین .

تکایه چاوی دلتان بکه نه وه و هیچ ده مارگیری میله ت و زمان و نه ته وه په رستی نه تانگریت، والله له رؤژی قیامه تدا نزیکترین که ستان خؤیتان لئ ده شاریته وه!

تکایه پشتیوانی هاتنه وه ی شه ریعه تی ئيسلام بن ، تکایه تؤوی رق و کینه لئ بونی یاسای ده سکردی کوفری و بتی په رله مان و شوینکه وتوان و پاریزه رانی یاسا و په رله مان له ناخی خؤتاندا بچینن والله ئه گه ر وا نه بن هیچ کات به هه شتی نه براوه به چاوی خؤتان نابینن.

اللهم هل بلغت اللهم فاشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *