جایگاه منفجر کردن مکانهای عبادی اهل تصوف، شیعیان ۱۲ امامی ، زیدی ها و نصارا در منهج سلفیت خاص نجدیت و منهج فرقه ی ناجیه

جایگاه منفجر کردن مکانهای عبادی اهل تصوف، شیعیان ۱۲ امامی ، زیدی ها و نصارا در منهج  سلفیت خاص نجدیت و منهج فرقه ی ناجیه   

ارائه دهنده : مسعود سنه ای

نزدیک به دو دهه است که با پدیده ای به نام تخریب و منفجر ساختن مکانهای عبادی اهل تصوف و شیعیان ۱۲ امامی و زیدی ها و نصرانی ها مواجه هستیم که لازم است این پدیده ی نوظهور به صورت شرعی  مورد بررسی قرار گیرد . چون در ضمن این انفجارها هزاران انسان اعم از زن و بچه و پیر و جوان قتل عام شده و به فجیع ترین شیوه ی  ممکن تکه تکه شده یا در اثر انفجارات سوخته می شوند .

 الله تعالی در آیه ۳۹ و ۴۰ سوره سوره حج می فرماید : أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ * الَّذينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلاَّ أَنْ يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِيَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ يُذْکَرُ فيهَا اسْمُ اللَّهِ کَثيراً وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ .  به کسانى که ظلم شده ، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته اند؛ و خدا بر یارى آنها تواناست. همانها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز این که مى گفتند: «پروردگار ما، الله است» و اگر خداوند بعضى از مردم را بوسیله بعضى دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه ها ، وبیع وصلوات معابد یهود و نصارا، و مساجدى که نام خدا در آن بسیار برده می شود، ویران مى گردد و خداوند کسانى که او را یارى کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یارى مى کند؛ خداوند قوى و شکست ناپذیر است.

خداوند ممانعت از تخریب این اماکن را «فضل الله بر بندگانش» می داند، در حالی که در الكنائس والبيع و صومعه ها و آتشکده ها و امثالهم  به همراه ذکر الله ، شرک و کفر گفته می شود و علاوه بر انکه تنها «ذکر الله» نیست کلمات و اعمالی انجام می گیرد « من أعظم ما يسخطه سبحانه» بوده و خداوند هرگز به این شرکیات و گمراهی ها راضی نیست .

در این صورت مسلمین معتقد هستند که این مکانها « بيوت للشيطان يكفر فيها بالله تعالى ويعصى فيها أبلغ المعصية » هستند که در آن بسیاری از دستورات شیطان با دستورات اسلام ترکیب شده و گناه محسوب می گردد
 با این وجود  ما آشکارا و به روشنی می بینیم که یکی از اهداف جهاد و جنگ مسلحانه ی مسلمین ، جلوگیری کردن از ویرانی دیرها و صومعه ها، و معابد یهود و نصارا، و مساجدى که نام خدا در آن بسیار برده می شود بیان می گردد .
و در تاریخ غزوات و جنگهای صدر اسلام و حتی پس از آن از ویرا ن نمودن مکانهای عبادی کفار اهل کتابی که حتی در جنگ مسلحانه با مسلمین بوده اند پرهیز شده است ، حالا چه رسد به کفار اهل کتابی که صدها و بلکه هزاران کیلومتر آن طرفتر در دیرها و صومعه ها و معابد شرکی خود مشغول عبادت باشند .
اینها واقعیتهای دین ما هستند ،زمانی که مسلمین از ویران نمودن معابد شرکی کفار اصلی چون یهود و نصارا و کشتن عبادت کنندگان موجود در این مکانهای شرکی منع شده اند، برادران ما با چه دلیل و حجتی از قرآن و سنت صحیح و با پیروی از فتاوای کدام یک از اصحاب بزرگوار و تابعین و امامان سلف صالح این امت، به انهدام حسینیه ها ی شیعیان ۱۲ امامی و مساجد زیدی ها و مساجد صوفی ها و  قتل عام افراد موجود در آن می پردازند ، که صدها و بلکه هزاران کیلومتر دورتر از میدان جنگ به سر برده و هیچ نقشی هم در جنگ ندارند ؟
ممکن است گفته شود که در حسینیه ها به اصحاب رسول الله و ام المومنین توهین می شود و اعمال بدعی و شرکی هم صورت می گیرد و…. اما با این وجود ، باز این جواب قانع کننده نیست ؛ چون  یهود و نصارا هزاران بدتر از اینها را انجام می دهند .
یا ممکن است گفته شود چون در این مکانها ملاهای آنها بر علیه مجاهدین تبلیغ می کنند:
باز این هم جواب قانع کننده ای نیست ، چون اولاً یهود و نصارا در معابد خود آنهم در زمان جنگ با مسلمین ، نمی آیند تا برای پیروزی مسلمین دعا کنند ! و یا بی طرف یک جا بنشینند ؛ بلکه آنها نیز سربازان خود را به جنگ مقدس بر علیه کفار ۰ منظورشان مسلمین است ) تحریک کرده و می کنند و مهمتر از آن اینکه : بیشتر از ۹۰ درصد ملاهای مساجد اهل سنت در سراسر دنیا تحت کنترل حکومتها فاسد هستند و همگی بر علیه مجاهدین تبلیغ می کنند و این دلیلی برای تخریب معبد و مساجد و کشتن انسانهای موجود در آن نمی شود .
یا ممکن است گفته شود چون فلان کشور یا فلان گروه شیعه با مجاهدین در حال جنگ هستند:
باز این جواب هم قانع کننده نیست که به این بهانه به تمام شیعیان جهان تاخت ، آن هم به دلیل کاری که دیگران مرتکب شده اند و ممکن است این شخص کاملاً با آن مخالف باشد .

علاوه بر آن ، نه رسول الله صلی الله علیه وسلم و نه اصحاب و پیروان صالح آنها به جرم این که فلان طایفه ی یهود یا نصارا خیانت کرده و باعث قتل مسلمین شده اند ، به تمام یهودیان یا نصارا اعلام جنگ ننمودند بلکه تنها بر علیه همان قبیله و متحدینش اعلام جنگ کردند . و خجالت آور تر اینکه اکثر کشورها و احزابی که بر علیه مجاهدین می جنگند مثل عربستان و مصر و الجزائر و پاکستان و افغانستان و اخوان المفلسین و سلفی های مدخلی و صوفی های منحرف و غیره همگی از میان اهل سنت و مذاهب رایج اهل سنت هستند ، آیا می توان به این بهانه بر علیه تمام پیروان این مذاهب اعلان جنگ نمود و مساجدشان را منفجر و افراد موجود درآن را قتل عام نمود ؟

 نکته ی مهمتر این معادله این است که حتی اگر مثل سده های قبل از رنسانس و عصر صحابه وتابعین، حکومتهای نصرانی هم وجود داشته باشند و بر علیه حکومت اسلامی در حال جنگ هم باشند، باز حمله به مکانهای عبادی آنها ممنوع است و حتی زمانی که نصاری در حین جنگ به این مکانها پناهنده شوند در امان خواهند بود .

پس این مکانها به چه دلیلی تخریب گشته و این همه انسان به چه گناهی کشته می شوند ؟ و منهج سلفیت خاص نجدیت که به صورت مذهب غیر قابل انعطاف درآمده است در سراسر جهان بر چه اساسی مکانهای عبادی صوفیان اهل سنت و شیعیان و نصاری را منفجر نموده و آنهمه انسان را قتل عام می کند ؟. اگر به این دلیل است که کسانی از متصوفه و نصاری و شیعیان مرتد شده و در ارتش آمریکا و متحدینش وارد شده اند و باید در مکانهای عبادیشان قتل عام شوند پس آنهمه اهل سنت شافعی و حنفی و مالکی و حنبلی چه؟ مگر اینها بیشترین کسانی نیستند که در ارتش متحدین آمریکا جا خوش کرده اند؟ این استدلالها کاملا غیر شرعی هستند و غیر از مصیبت برای مسلمین ثمره ای در بر ندارد.

در اینجاست که کسانی چون آدم غدن  از اعضای برجسته ای القاعده در برابر اعمال امثال ابومصعب زرقاوی بیانیه ای را منتشر می کند که در آن رای شیخ اسامه بن لادن رحمه الله آمده است مبنی بر اینکه منفجر نمودن مکانهای عبادی شیعه ومتصوفه حرام بوده و نمی توان شیعه های سعودیه و دیگر مکانها را به جرم گناه شیعه های عراق مجازات نمود .
در جای دیگر از شهید – بأذن الله – اسامه بن لادن رحمه الله  می پرسند که بعضی از مساجد ضرار هستند و حکم مساجد ضرار را دارند . او درجواب می گوید: در این صورت مردم را از این مکانها خارج و تخلیه کنید و در صورت عدم وجود مردم در آن می توانید چنین مکانهایی را تخریب کنید .

پس از جانب اهل جهادی که بهره ای از علم شرعی برده اند تخریب اماکن مذهبی کفار اهل کتاب هیچ جایگاهی ندارد حالا چه رسد به قتل عام اهل قبله در مکانهای عبادی آنها که ممکن است دارای بدعتها و یا اشتباهاتی در افکار یا عمل هم باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *