تکفیر قاری قرآن عبدالباسط، پرده برداری از تقیه ی سلفیت نجدیت گروه دوله
به قلم: ابوصلاح الدین الکوردی
اخیرا دسته ای از نجدی های طرفدار دوله با استناد به مصاحبه ی قاری مشهور جهان اسلام عبدالباسط عبدالصمد رحمه الله با یک مجری زن و یا نشستن در کنار شیعه ها حتی وی را شایسته ی آن نمی دانستند که برایش رحمه الله گفته شود و به نحوی وی را تکفیر کرده بودند. این واکنش دقیقاً بازتاب اندیشه های کسانی چون ابوأنيسة الداغستاني یا همان ابوزید العراقی و ابواحمد الفرنسی و ابومرام الجزائری در میان دوله و دهها نفر مثل اینها در لجنه مفوضه دوله است که فله ای مسلمین را تکفیر می کردند.
کسانی چون ابوزید حتی مصافحه با کافر و یا عیادت کافر را هم کفر می دانستند و بخاطرش قاری قرآن محمدخلیل الحصری را تکفیر کردند، حالا باز شاهد دسته ای دیگر از مناصرین دوله هستیم که عبدالباسط را تکفیر می کنند.
زمانی که بیانیه ی ۷ صفحه ای پر از غلطهای املایی و جهل منهجی و انحراف عقیدتی و ضعف حدیثی و تلبیس وتدلیس با امضای حجی عبدالناصر نشر یافت و جهان اسلام در برابر زیاده روی دوله در تکفیر مسلمین یکپارچه ایستاد، شرعی ها و مناصرین دوله یک قدم عقب نشینی کرده و با متهم کردن العراقی خواستند نشان دهند که این تفکرات خوارج گونه مال ما نیست بلکه مال این چند نفر مشخص است که حتی کسانی چون ابن تیمیه و ابن قیم از زخم زبان اینها در امان نمانده بودند.
کسی چون ابوانیسه غیر از تفکر نجدیت خاص خودشان هیچ شخص دیگری را اهل سنت خالص نمی دانستند بلکه یا می گفتند منتسب به اهل سنت یا اهل سنت آلوده یا اهل سنت اهل بدعت یا ….این شخص در دانشگاه محمد بن عبدالوهاب در سخنرانیاش گفته بود: هرکس که اهل سنت محض نیست از او قولش پذیرفته نیست مانند قرطبی و نووی و ابن حجر و ماوردی. همچنین می گفت: صحابه بخاطر بدری بودن قدامة بن مظعون رضي الله عنه را تکفیر نکرده اند و ابن تیمیه گفته که قدامه شراب را حلال دانسته بود خطا کرده است.
اینها فتوا می دادند مردمی که در اثر جنگ از رقه و موصل خارج شده و به مناطق کفار می روند مرتد میشوند‼ اما با نزدیک شدن جنگ به مقرهای امن خودشان ما شاهد بودیم که با اختیار به مناطق کفار گریختند.
در آن زمان هر کسی با عقاید این اشخاص مخالفت می کرد متهم به نفاق و تفرقه انداز و.. می شد . به همین دلیل حتی کسانی چون ترکی بنعلی مفتی دوله و قحطانی و دهها عالم موجود در دوله که به اینها اعتراض می کنند به صورتهای مشکوکی به قتل می رسند.
با تکرار این تفکرات در ابتدای خرداد ۹۹ توسط کانالهای دوله باید بر هر عاقلی روشن شده باشد که این عقاید برگرفته از سلفیت نوع سوم یا همان نجدیت است که اگر عده ای بتوانند مدتی از عوام پنهانش کنند اما نمی توانند انکارش کنند.
انتظار می رود این اشخاص که در لباس اهل سنت و سلفیت و انصار دوله تلاش می کنند سم غلو و مرض جهل را در بین جوانان اهل سنت انتشار دهند با تجدید نظر در اندیشه های علمای نجد و بازگشت به منهج صحیح اهل سنت دست از جهل و غلو خود کشیده و علنا توبه کنند نه اینکه تقیه نمایند.
اینها لازم است بدانند تا زمانی که حامل اندیشه های نجدیت هستند نفس و سینهی آنها هیچگاه از شهوتِ تکفیر سیر نمی شود تا اینکه روزی چند بار مسلمین را تکفیر و تبدیع و تشریک و… کنند.
اگر می بینیم که بیداری اسلامی و جهاد مسلمین با آفت تفکرات نجدیت مواجه شده است باید دانست که شهوت تکفیر نابجای مسلمین هم شهوتی انحرافی است مثل سایر شهوتها و هیچ کس از امتحانات الهی در امان نیست و هیچ کس نباید خود را از گمراهی و امتحانات در امان ببیند و همه باید مدام از الله متعال ثبات و عافیت بر منهج صحیح اسلامی را خواسته و باید بسیار تضرع و دعا به درگاه خدا کرد تا بلکه الله ما را نیز بر منهج صحیح اسلامی ثابت قدم کرده و به ما نیز عافیت دهد .