نقدی مختصر بر سخنان ملا هَلو(هه لو) از مجریان جنگ روانی دشمنان در کردستان عراق (۴)

نقدی مختصر بر سخنان ملا هَلو(هه لو) از مجریان جنگ روانی دشمنان در کردستان عراق (۴)

به قلم: مسعود سنه ای  

  1. ملا هَلو(هه لو) می گوید: ولایت فقیه نزد شیعه می تواند حرام را حلال کند و حلال را حرام کند و تمام دین را دستکاری کند و می توانند تمام شریعت را دستکاری کنند. این مورد سوم از عقیده ی شیعه است.

ج: حکومت اسلامی با نهادهای مختلفی که دارد، بدون وجود رهبری عالم و فقیه، امکان اداره ی شرعی آن بر اساس قانون شریعت الله وجود ندارد. اهل سنت به این رهبر «دارالاسلام» می گویند مجتهد و شیعیان می گویند فقیه. یعنی ماهیت یکی است و اختلاف تنها در دو اسمِ هم معنی است. یکی می گوید ولایت مجتهد و شیعه جعفری ولی‌فقیه را یك اسلام‌شناس متخصصی معرفی می کند که اِعمال قوانین اسلامی را در جامعه رهبری می‌كند و به این رهبریت می گوید ولایت فقیه.

 دارودسته ی منافقین و جاهلین میان اهل سنت که جرئت و غیرت بیان دشمنی با «ولایت مجتهد»  را در میان اهل سنت ندارند به «ولایت فقیه» حمله می کنند و دارودسته ی منافقین و جاهلین میان شیعیان جعفری هم با تهاجم به «ولایت مجتهد» که اصطلاح مورد پذیرش اهل سنت است در واقع با «ولایت فقیه» دشمنی می کنند اما هر دو نه اعتقادی به «ولایت مجتهد» دارند و نه «ولایت فقیه» اما در لباس اهل سنت به «ولایت فقیه» هجوم می برند و در لباس تشیع به «ولایت مجتهد».   

رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرماید: يَؤُمُّ الْقَوْمَ أَقْرَؤهُمْ لِكتَابِ اللَّهِ، بهترین قرآن دان شما، امام جماعت شود فَإِنْ كَانُوا في الْقِراءَةِ سَواءً، فَأَعْلَمُهُمْ بِالسُّنَّةِ، و اگر همه در قرائت قرآن مساوی بودند، هر کدام از آنها که نسبت به سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم عالم‌تر است، امام شود فَإِنْ كَانُوا في السُّنَّةِ سَوَاءً، فَأَقْدمُهُمْ هِجْرَةً، و اگر در سنت نیز مساوی بودند، مقدم‌ترین آنها در هجرت  فَإِنْ كانُوا في الهِجْرَةِ سَوَاءً، فَأَقْدَمُهُمْ سِنّاً و اگر در هجرت نیز مساوی بودند، مسن‌ترین آنها امامت کند (مسلم ۶۷۳).«الأَقرأ» در زمان صحابه یعنی فقیه ترین و عالم ترین شخص به قرآن .

  • أبو حنيفة که در ۱۵۰ق در زندان حکومت بدیل اضطراری اسلامی عباسیان مسموم و به شهادت رسیده در مورد « فَإِنْ كَانُوا في الْقِراءَةِ سَواءً، فَأَعْلَمُهُمْ بِالسُّنَّةِ، » می گوید: در اینجا منظور فقیه ترین و عالم ترین شخص است برای امامت.
  • –         شافعی که در سال ۲۰۴ق در راه دعوت توسط مالکی مذهبها علیل شده و بر اثر همین جراحات سپس شهید شده در الفقه الاکبر در بحث شروط امامت و رهبری  «دارالاسلام» می گوید: و علم؛ به گونه ای که صلاحیت افتاء داشته باشد و اهل اجتهاد باشد.( فقه الاکبر . ص ۳۹)
  • قاضى باقلانى و قاضى ابویعلى الفراء حنبلی نیز اجتهاد و علم را یکی از شروط انتخاب رهبر دارالاسلام مى دانند.( الاحکام السلطانیه، ص۲۰ و التمهید، ص ۱۸۱)
  • امام الحرمین الجوینی می گوید: از شرایط امام و رهبر این است که از اهل اجتهاد باشد، به گونه ای که در حوادث نیاز به استفتاء دیگران نداشته باشد  و این مورد (داشتن شرط اجتهاد برای رهبر) مورد اتفاق همه است، وهذا متّفق علیه» ( الإرشاد: ص۴۲۶)

و اما اختیارات ولی مجتهد یا ولی فقیه نزد شیعه جعفری در چارچوب «شریعت و قانون اساسی که بر اساس شریعت تدوین شده است» ولایت بر مردم و امت  و ولایت بر كشور و نهادهای حكومتی است و چنانچه در ذیل اصل ۱۰۷ قانون اساسى دارالاسلام ایران آمده است: «رهبر در برابر قوانین با سایر افراد کشور مساوى است»

پس این ملای دستگاه اوقاف بارزانی که توسط سازمان جاسوی میت ترکیه و موساد رژیم صهیوینستی تنظیم می شود این دروغ آشکاری که نوعی ابداع در اتهام زنی و سیاه نمایی و ترور شخصیتی است را از کجا آورده است؟ بدون شک از خود بافته است چون در هیچ یک از منابع شیعیان جعفری چنین سخنی وجود ندارد.

ادامه دارد ….. ان شاء الله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *