مولوی نقشبندی و توهمات انقلابی شدن
به قلم: عبدالرحمن براهوئی
کسی که اسم خودش را مولوی و شیخ و مُلا و آخوند می گذارد شایسته است قبل از انجام هر عملی که آنرا به شریعت نسبت می دهد نسبت به آن عمل آگاهی و فقه داشته باشد و گرنه کارش فتنه و فساد محض است و صدمه زدن به دین و جان و ناموس و مال و ارزشها و آبروی مسلمین.
در قیام بر علیه دارالاسلام و جماعت که حتی مفاسد و ظلمهائی در آن وجود داشته باشد و حتی مثل حاکم زمان امام ابوحنیفه و امام احمد بن حنبل و غیره رهبری جائر و ستمگر بر آن حاکم باشد شخص باید تابع منهج و فقه اهل سنت و جماعت باشد و گرنه کارش تبدیل به «قتال الفتنه» می شود. یعنی جنگ مسلحانه ای که منجر به فتنه است که در آن تمام قیام کنندهها در مسیری مخالف منهج اهل سنت و جماعت در حرکت هستند و سرانجام کارشان نیز به نابودی خودشان و صدمه دیدن اطرافیانشان و سایر مفاسد کشیده می شود.
پس این در قالب جهاد فی سبیل الله جای نمی گیرد بلکه در قالب «قتال الفتنه» تعریف می شود. شیخ ابومصعب سوری تقبله الله که سابقه ی مشخصی در عضویت در اخوان المسلمین سوریه و عضویت در جماعتهای جهادی اخوانی در سوریه چون الطلیعه المقاتله در دهه ی ۱۳۵۰شمسی را در کارنامه ی خود دارد و در دهه ی ۱۳۶۰ش هم کارنامه ای درخشان در اخوان المسلمین سوریه و دیدار با دکتر عبدالله عزام و شیخ اسامه بن لادن در پیشاور پاکستان و جهاد افغانستان را در کارنامه ی خود ثبت کرده است می گوید:
“شناخت و علم به مهمترین سلاح این زمان تبدیل شده است، و امکان ندارد که افراد جاهل و ناآگاه بتوانند این جنگ و درگیری را فرماندهی کنند هر اندازه اخلاص هم داشته باشند.
این نتیجه ای است که پس از تجربه شخصی و طولانی به آن رسیده ام (الله عزوجل اخلاص و قبول را نصیب فرماید) این مدت را در وسط درگیری های تجربه بیداری اسلامی از سال ۱۹۸۰م تا به حال اواخر ۲۰۰۴م گذرانده ام. همچنین از راه شرکت حضوری در فعالیتهای جریان جهادی معاصر در این مدت که بسیار حائز اهمیت می باشد این تجربه را بدست آورده ام.”
مولوی عبدالغفار نقشبندی که به پاکستان فراری شده است غیر از آداب حیض و نفاس و دستشوئی و طهارت و سایر احوال شخصیه به اضافه ی چند شعار رسانه ای که هر دکاندار و راننده و هر بچه ی کوچه بازاری می تواند بدهد از انقلاب و جنگ مسلحانه چه می داند؟ هیچ.
این شخص قبلاً با گواهی غیر شرعی خودش و به دور از قواعد فقهی مذهب امام ابوحنیفه و سایر مذاهب اسلامی محرک و مسبب اصلی ریخته شدن آنهمه خون جوانان ما در جمعه خونین مسجد مکی و سایر مناطق بلوچستان شد و در بخش جنگ روانی «جبهه» ی کفار سکولار جهانی و احزاب سکولار محلی و دارودسته ی منافقین بومی یکی از سربازان جنگ سرد و روانی بود و زمانی که می بایست به خاطر این سخنانش حساب پس بدهد پا به فرار گذاشت و هم اکنون در حال بازکردن میدانی دیگر جهت قربانی کردن جوانان ما در راستای جهالت و هوا و هوس خودش در بخش جنگ مسلحانه است.
در میان اهل سنت شخصی می تواند انقلابی باشد که به مفهوم «اهل جماعت» بودن و امر به معروف و نهی از منکر در سطح حکومتی با دست یا زبان یا قلب بر اساس منهج اهل سنت و جماعت نیز آگاه و واقف باشد و گرنه مسیری که می رود همان مسیر اهل بغی و اغتشاشگران و فتنه گران و قتال الفتنه خواهد بود که در آن، چه کشته شوی و چه بکشی جزو قاتلین فتنه گرخواهی بود.