امارت اسلامی حداقل در این سخنان، ماهیت اصلی مهاجرین نجدی ادلب نشین سوریه را بشناسد(۱)
به قلم: عبدالرزاق سمنگانی
مُلا عبدالرحمن فتاحی با پنهان کردن واقعیت عقاید نجدی اش خیلی سعی کرده است خودش را یکی از حامیان امارت اسلامی افغانستان معرفی کند و دسته هائی از برادران مارت اسلامی نیز یا نخواسته اند واقعیت عقاید نجدی اش مشخص شود یا از واقعیت عقاید نجدی این شخص بی خبر بوده اند.
اگر واقعیت سخنان و عقاید مُلا عبدالرحمن فتاحی را با عقاید فرقه دوله (داعش) مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که سرچشمه ی عقاید هر دوی آنها محمد بن عبدالوهاب است و هر دوی آنها به بهانه ی قبوری و مشرک بودن همچنانکه حکومت عثمانی ها را تکفیر کرده اند و خروج و شورش بر علیه آنرا مشروع می دانند به همین شکل امارت اسلامی افغانستان را نیز قبوری و مشرک می دانند و طبعاً قیام بر علیه آنرا نیز مشروع می کنند.
در زمینه ی قبوری و مشرک خواندن امارت اسلامی افغانستان تنها فرق فرقه دوله (داعش) با فرقه ی نجدی جولانی و دارودسته ی نجدی مُلافتاحی تنها در میزان صداقت آنهاست. داعش صادقانه هم به صورت موردی می گوید امارت اسلامی قبوری و مشرک است و بر علیه آن قیام می کند اما فرقه ی نجدی جولانی و دارودسته ی چند نفره ی مُلافتاحی نه صداقتش را دارند نه غیرتش را.
مُلا فتاحی در آخرین سخنانش می گوید: “چند روز پیش با چندتن از برادران به دیدار دکتر ابراهیم شاشو رفتیم ، ایشان از چهره های سر شناس علمی مناطق محرر میباشد . حدود نزدیک به سه ساعت که در خدمت ایشان بودیم . موضوعات مختلفی را ذکر و استفسار نمودیم یکی از این موضوعاتی که برای بنده بسیار قابل توجه بود مسأله ی متاثر بودن بسیاری از مردم از تصورات فرق ضاله من جمله تصوف و مشایخ طریقت است در حدی که میتوان گفت اینها قبوری هستند “.
در همین ابتدای امر و دیدار با این شاشوی نجدی که به همراه دیگران به انقلاب و آرزوهای مردم مسلمان سوریه شاشیدند به صراحت صوفی ها را قبوری معرفی می کند. و قبوری نزد نجدیت معادل مشرک و مشرکین است چنانچه محمد بن اسماعیل صنعانی از علمای نجدی در نهایت در کتاب «تطهير الإعتقاد من أدران الإلحاد» می گوید: وجب علی الأئمّة والملوک بعث دعاة إلی التوحید، فمَن أقرّ ورجع حُقن علیه دمه وماله وذراریه، ومَن أصرّ فقد أباح الله منه ما أباح لرسوله من المشرکین.
بر رهبران و حکام واجب است که به سوی این قبوری ها دعوتگرانی بفرستد تا آنها را به سوی توحید دعوت کند، هر کسی به این توحید اقرار کرد و از قبوری بودن و شرک برگشت خونش و مالش و سایر متعلقاتش را حفظ کرده است اما اگر کسی بر این عقاید شرکی قبوری ها اصرار ورزد هر چه رسول الله صلی الله علیه وسلم از کفار مشرک مباح کرده بود از اینها نیز مباح می شود.
رسول الله صلی الله علیه وسلم چه چیز کفار مشرک را مباح کرده بود: ۱- خونشان ۲- مالشان ۳- زنانشان ۴- فرزندانشان ۵- سرزمینشان را.
متوجه شدید؟
یعنی اگر کسی توحیدش مثل توحید نجدیت نباشد و مثل آنها فکر نکند دچار شرک شده است و جزو قبوری ها و کفار مشرک شده است و به همین سادگی هم خونش هم مالش و هم زن و فرزند و سرزمینش برای آنها مباح می شود.
به نظر شما فرق جولانی و مسلا فتاحی نجدی با سایر نجدی ها در چه هست؟ هیچی. تنها در میزان صداقت آنهاست که عده ای دارند و عده ای ریاکاران دغلبازی هستند که از این میزان صداقت هم بی بهره اند.
ادامه دارد … ان شاء الله