کسانی که در مورد جنایات و خیانتهای دارودسته ی جولانی خود را به کوری زده اند

کسانی که در مورد جنایات و خیانتهای دارودسته ی جولانی خود را به کوری زده اند

به قلم: ابوعثمان خراسانی

بسم الله الرحمن الرحيم . الحمد لله، والصلاة والسلام على رسول الله. أما بعد :

به دلیل جهالت بسیاری از غیرعربها از واقعیت دارودسته ی جولانی و گروههای مسلح موجود در شمال سوریه، عده ای نخاله و به بست رسیده ی طرفدار جولانی در تلاشی ناموفق و نامبارک دروغهایی تحویل خوانده های خود در فضای مجازی می دهند که هر انسان صاحب عقلی با کوچکترین تحقیقی می تواند به میزان بی اساس بودن آنها پی ببرد، که در اینجا به فاش کردن دو مورد آنها اکتفا می کنیم.

 شیخ الاسلام ابن تیمیة رحمه الله می نویسد :همانطور که انسان هنگامی که چشم خودش را می بندد حتی اگر کور نباشد چیزی را نمی بیند به همین صورت قلب هم به خاطر چرک و زنگار گناهان حق را نمی بیند هرچند که مانند یک کافر کاملا کورقلب نباشد(رسالةالایمان ص ۲۹)

در قضیه ی تجاوز ناموسی دارودسته ی جولانی به زنان مهاجرین حتی محیسنی گمراه در همان زمان در تغریداتش در حساب تویترش وقوع اغتصاب را تایید کرد اما گفت: در حجم آن مبالغه شده است.

واین عین الفاظ کلام محیسنی در تایید واقعه ی اغتصاب است که امثال این تالشی گمراه او را از علمای صادق امت می دانند: هنا أكرر ماقلته مراراً وتكراراً ..أنا لست أنكر وقوع (اغتصاب)والله المستعان ولكني أذكر مبالغات حصلت حتى تصور الناس أن القضية اليوم هي قتال

بله این چنین است! وشهد شاهد من اهلها! و همین گواهی محیسنی گمراه کافی است که تمام سخنان این اشخاص دروغگو را باطل کند و بلکه دهها شاهد عینی در این قضیه وجود دارد که گواهی بسیاری از آنان منتشر و معروف شده اما این مجازی های طرفدار جولانی نمی بینند و نمی شنوند یا خود را به نابینایی و ناشنوایی زده اند! و در عوض: جولانیی را به ناحق مدافع نوامیس اهل سنت و جماعت معرفی می کنند. و لله المستعان.

مورد دوم به عدم تطبیق قوانین شریعت الله در مناطق تحت حاکمیت دارودسته ی جولانی بر می گردد که چندین سال است بر آن حاکم شده اند و جمعیت و وسعت مناطق تحت حاکمیت آنها بسیار بیشتر از مدینه تحت حاکمیت رسول الله صلی الله علیه وسلم است .

این به بست رسیده های طرفدار جولانی  سعی می کنند با تخلیط دو موضوع کاملا متفاوت و تدلیس و تحریف معنای دارالحرب حکم نکردن دارودسته ی جولانی و هم پیمان های آنها به ما انزل الله را توجیه کنند.

از لحاظ فقهی در بین فقهاء اختلاف وجود دارد که اگر لشکر اسلام برای انجام یک ماموریت به دار الکفر یا سرزمین تحت سیطره کفار وارد شود و سربازی از سربازان مسلمان در عین عملیات و در محدوده ی سرزمین تحت کنترل کفار کاری انجام دهد که مستوجب حد باشد آیا حد بر او اجرا می شود یا نمی شود و یا تا زمان برگشتن لشکر به سرزمین آزاد شده و یا دارالاسلام اجرای حد به تاخیر می افتد …اما در مورد اجرای حدود در سرزمین های آزاد شدهء جهادی هیچ اختلافی وجود ندارد و مورد اجماع تمام علماست…

امام ابن قدامه رحمه الله در کتاب المغنی می نویسد: وتقام الحدود في الثغور، بغير خلاف نعلمه؛ لأنها من بلاد الإسلام، والحاجة داعية إلى زجر أهلها، كالحاجة إلى زجر غيرهم . یعنی حدود در مرزهای جنگ و جهاد اجرا می شود ودر این مورد تا آنجا که می دانیم اختلافی وجود ندارد چرا که مرزها جزو بلاد اسلام است.

نجدی های ادلب نشین به بن رسیده اند و اردوگاه نشینی و فاصولیاخوری خودشان و محافظت از ارتش ترکیه را تحت نام رباط توجیه می کنند و گرنه ناامیدی سراسر وجودشان را گرفته است.

بهترین گزینه برایشان توبه و برگشت از مسیر اشتباهی است که در آن افتاده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *