جێگای راسته قینه ی قورئان ، سەیف ، كاربەدەستان (سوڵتان) و زانایان
شێخی ئیسلام ئیبن تەیمیە دەفەرموێت: ودین الإسلام: أن یكون السیف تابعا للكتاب، فإذا أظهر العلم بالكتاب والسنة وكان السیف تابعا لذلك كان أمر الإسلام قائما
واتە: وە ئایینی ئیسلام، بەو جۆرە دەبێت كە شمشێر لەگەڵ كیتابدا (قورئان) بێت، ئەگەر عیلم دەركەوت بە قورئان و سوننەت وە شمشێر (سەیف) یش شوێن كەوتەیان بوو، ئەوە عەمود و كۆڵەكەی ئیسلام راگیر دەبێت.
فقوام الدین بكتاب یهدی و سیف ینصر وكفى بربك هادیا ونصیرا . فَمَن عَدِلَ عن الكتاب قُوِمَ بالحدید، ولهذا كان قِوام الدین بالمصحف والسیف)
واتە هەركەس ئەگەر لە كیتاب لایداو سەرپێچی كرد، ئەوە بە ئاسن حوكم دەكرێت، وە هەر لەبەر ئەمە كۆڵەكەی دین بە قورئان و شمشێر ڕاگیر دەبێت، وە خەڵكی بە ئەهلی كیتاب و ئەهلی ئاسن بەڕێوە دەچن، وەك لە سەلەفەوە وتراوە : دوو پۆل خەڵك ئەگەر چاك بوون تەواوی خەڵكیش چاك دەبن، ئەوانیش بریتین لە: كاربەدەستان و زانایان.
هەروەها ئیبن عەباس لە پێغەمیەری خوداوە (صلی الله علیە وسلم) دەگێڕێتەوە فەرموویەتی: صنفان من أمتی إذا صلحا صلح الناس ، وإذا فسدا فسد الناس : السلطان ، والعلماء . واتە دوو پۆل خەڵكی لە ئوممەتەكەم ئەگەر چاك و صالح بوون، ئەوە تەواوی خەڵكیش چاك و صالح دەبن، خۆ ئەگەر خراپ و فاسیدش بوون، ئەوە تەواوی خەڵكی خراپ و فاسید دەبن، ئەوانیش: كاربەدەستان (سوڵتان) و زانایانن