استراتژی متخاصم، جنگ طلبانه و همیشگی دین سکولاریسم نسبت به قوانین دین اسلام(۵۳)

استراتژی متخاصم، جنگ طلبانه و همیشگی دین سکولاریسم نسبت به قوانین دین اسلام(۵۳)

بر گرفته از کتاب روابط متقابل اسلام و دین سکولاریسم

مؤلف: ابوحمزه المهاجر هورامی

براساس دین سکولاریسم ، در برخورد با قوانین اسلامی اصالت با جنگ است و خداوند با افشای این استراتژی سکولاریستها در این زمینه می فرمایند : وَلا یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّى یَرُدُّوکُمْ عَنْ دِینِکُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا وَمَنْ یَرْتَدِدْ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَیَمُتْ وَهُوَ کَافِرٌ فَأُوْلَئِکَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِی الدُّنْیَا وَالآخِرَهِ وَأُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ (البقره/ ۲۱۷)‏ و «پیوسته و همیشه» (مشرکین غیر اهل کتاب  = سکولاریستها) با شما خواهند جنگید تا اگر بتوانند شما را از دینتان ( قانون شریعت و اخلاق و رفتار عقیدتی تان ) بازگردانند، و هر که از شما از دینش برگردد و در حال کفر بمیرد، چنین کسانى عمل‏هاى نیکشان در دنیا و آخرت تباه مى‏شود (در دنیا نیز ذکر خیر و دعا و ترحم مردم به واسطه آثار نیکشان تبدیل به عکس مى‏شود) و آنها اهل آتش‏اند و در آنجا جاودانند

امام طبری می فرمایند : قال أبو جعفر : یعنی تعالى ذکره : ولا یزال مشرکو قریش یقاتلونکم حتى یردوکم عن دینکم إن قدروا على ذلک، کما حدثنا ابن حمید قال : حدثنا سلمه قال : حدثنی ابن إسحاق قال : حدثنی الزهری ویزید بن رومان عن عروه بن الزبیر : ” وَلاَ یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّىَ یَرُدُّوکُمْ عَن دِینِکُمْ إِنِ اسْتَطَاعُواْ “،أی: هم مقیمون على أخبث ذلک وأعظمه، غیر تائبین ولا نازعین؛ یعنی : على أن یفتنوا المسلمین عن دینهم حتى یردوهم إلى الکفر، کما کانوا یفعلون بمن قدروا علیه منهم قبل الهجره .

حدثنی محمد بن عمرو قال: حدثنا أبو عاصم قال : حدثنا عیسى عن ابن أبی نجیح عن مجاهد فی قول الله عز وجل:” وَلاَ یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّىَ یَرُدُّوکُمْ عَن دِینِکُمْ إِنِ اسْتَطَاعُواْ “، قال : کفار قریش .

این کشمکش و درگیری پیوسته و همیشه بین سکولاریستها و قانون شریعت تا روز قیامت باقی می ماند [۱]و تا زمانی که این درگیری و کشمکش وجود دارد جهاد هم وجود دارد و به وقت معینی محدود نشده است ، تا زمانی که دیکتاتوری سکولاریستها در برابر آزادی مردم و اجرائی شدن قانون شریعت الله  وجود دشته باشد جهاد هم باقی است و فضیلت آن بر حسب همه زمانها و مکانها بر جای خود وجود دارد . چنانچه مشاهده نمودیم الله تعالی می فرماید : .. وَلاَ یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّىَ یَرُدُّوکُمْ عَن دِینِکُمْ إِنِ اسْتَطَاعُواْ .. . (سکولاریستها) « پیوسته و همیشه » با شما خواهند جنگید تا اگر بتوانند شما را از دین و آئینتان بربگردانند.

با این وجود ، در برابر « قاطعیت و جنگ همیشگی سکولاریستها با قانون شریعت»، امام مسلم از جابر رضی الله عنه از رسول الله صلی الله علیه و سلم روایت می کنند که فرمودند: «پیوسته و همیشه» گروهی از امت من بخاطر حق در جنگ و کارزار هستند و تا روز قیامت وجود خواهند داشت . جابر بن عبدالله رضی الله عنه می‌گوید: سمعت رسول الله صلی الله علیه و سلم یقول: لاتزال طائفه من امتی یقاتلون علی الحق ظاهرین إلی یوم القیامه .[۲]

همچنین از جابر بن سمره رضی الله عنه از رسول الله صلی الله علیه و سلم روایت است که فرمود: لن یبرح هذا الدین قیاماً یقتلون علیه عصابه من المسلمین حتی تقوم الساعه .[۳]از یزید بن اصم نیز روایت است که رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمود: من یرد الله به خیراً یفقه فی الدین ولا تزال عصابه من المسلمین یقاتلون علی الحق، ظاهرین علی من ناوأهم إلی یوم القیامه[۴] همچنین از عمران بن حسین رضی الله عنه روایت است که رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمود: لا تزال طائفه من امتی یقاتلون علی الحق ظاهرین علی من ناوأهم حتی یقاتل آخرهم المسیح الدجال [۵]

در اینجا نوعی «قاطعیت آشکار» را در «اخلاق و رفتار عقیدتی» میان هر دو جبهه مشاهده می کنیم  و با آنکه دشمنان شماره اول مسلمين يهود و مشركين غير اهل كتابند  اما مشرکین غیر اهل کتاب یا همین سکولاریستها، به صورت پیوسته و مداوم با مسلمین مجری قانون شریعت الله جنگ مسلحانه خواهند داشت؛ و اين ناشى از بدبينى افراطى و استراتژی متخاصم دین سکولاریسم نسبت به قوانین دین اسلام است.

در برابر این استراتژی جنگ طلبانه ی دین سکولاریسم، شریعت های نسخ شده ای مثل نصارا ترجیح دادند  که  با کنار نهادن بخشی و یا تمام احکام  و قوانین خود اصالت را به تسلیم پذیری و سازشکاری بدهند، آنهم به هر قیمتی که باشد، که معادل شریک شدن اربابان کلیسا در کسب قدرت مادی با حکام سکولار و ذلیلی برای پیروان  است؛ در حالى كه در اسلام، انسان موجودى با ماهيت دوگانه است كه هم ميل فطرى به سوى نيكى‏ها دارد و هم ميل غريزى به سوى بدى و شرارت، و بر اين اساس در روابط بين‏الملل نيز، با آنکه پرهیز از جنگ و تمایل به صلح و آشتی یکی ازمحورهای اساسی سياست اسلامى محسوب مى‏شود، نه تمايل مطلق به صلح و آشتی مطرح است و نه تمايل مطلق به جنگ، و نه جنگ با همه اصل است و نه صلح و آشتی هميشگى و فراگیرمی باشد؛ در حالی که در همان ابتدای امر تسلیم پذیری و سازشکاری بر سر اصول و قوانین شریعت به کلی مردود شده است .

[۱] توجه شود این پیوستگی شامل سکولاریستهاست نه مشرکین اهل کتاب یهود و نصارا و شبهه اهل کتاب

[۲] مسلم بن الحجاج القشدی  النیسابوری ، صحیح مسلم ، مصر ، مطبعه عیسی البابی الحلبی ، ۱۳۸۰  ،  ج ۳ ،  رقم ۱۹۲۳ (۳/رقم/۱۹۲۳)وغیره(السلسلة الصحیحة(۱۹۶۰)وصحیح الجامع (۷۲۹۳)

[۳] رواه مسلم ، پیشین

[۴] رواه مسلم

[۵] رواه حاکم فی المستدرک و قال هذا حدیث صحیح علی شرط مسلم و لم یخرجاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *