سوالاتی از غلات اهل سنت طرفدار دوله
ارائه دهنده: سیروان مریوانی
هم اکنون طرفداران دوله در مساله ی عذر به جهل ، تکفیر مخالف و روش برخورد با مخالفین به دو دسته ی عمده تقسیم شده اند . در اینجا خطاب به غلاتی که خود را از طرفداران دوله می دانند دو سوال اساسی داریم . امیدواریم پاسخی قانع کننده داشته باشند.
سوال اول:
- اسامه بن لادن، عالم طاغوت (ابن باز) را تکفیر نمیکرد و زرقاوی و بغدادی و عدنانی و بلکه کلّ دوله، بر بن لادن ثنا گفتند و تکفیرش نکردند.
حال حکم آنان چیست؟ آیا مرتد اند یا مشبوه؟
- ابو یحیی اللیبی حکومت مرتد حماس را تکفیر نکرد و در شرک اکبر عذر به جهل قائل بود، و عدنانی بر ابو یحیی در سخنرانیاش به نام «عذراً أمير القاعدة» ثنا گفته و ابداً تکفیرش نکرد.
حال حکم عدنانی چیست؟ آیا مرتد است یا مشبوه؟
- عطیة الله اللیبی حکومت حماس را تکفیر نمیکرد و در شرک اکبر عذر به جهل قائل بود، و ابوبکر بغدادی و بلکه کل دوله چنانکه در بیان تعزیهاش آمده، بر او ثنا گفتند و تکفیرش نکردند.
حال حکم بغدادی چیست؟ آیا مرتد است یا مشبوه؟
- سلیمان العلوان در شرک اکبر عذر به جهل قائل است، و زرقاوی و فارس الزهرانی و الخضیر و ناصر الفهد و دیگران بر او ثنا گفتهاند و تکفیرش نکردهاند.
حال حکم اینان چیست؟ آیا مرتد اند یا مشبوه؟
- ترکی البنعلی بر ابو مصعب السوری در کتابش به نام «الكوكب الدري»، ثنا گفته است. و البنعلی هیچ رساله یا مقاله یا صوتی ندارد که از مدحش برای السوری، تراجع کرده باشد.
حال حکم البنعلی چیست؟ و آیا او مرتد و یا مشبوه است؟
- ناصر الفهد و علی الخضیر و ولید السنانی، (ابن باز و ابن عثیمین) را تکفیر نمیکنند.
حال حکمشان چیست؟ آیا آنان هم مرتد یا مشبوه هستند؟
جواب صریح و واضح به آنچه ذکر کردیم را میخواهیم و نگویید که قیادات دوله به حال آنان جهل داشتند بلکه حال آنان برای عوام نیز معلوم است چه رسد به خواص، و امکان ندارد آدمِ عاقل کسی را ثنا گوید و تزکیه کند که او را نمیشناسد.
سوال دوم:
- چرا هرگاه عطیة الله اللیبی یا ابو یحیی یا غیر این دو را مدح یا ثنا گفتیم، در این صورت ما مشکوک و مشبوه میشویم اما کسانی که قبل از ما بر آنان ثنا گفتهاند، همانند زرقاوی و بغدادی و عدنانی، آنان از مخلصین و روشن گران حق میشوند؟