جایگاه و اهمیت وحدت اسلامی و چگونگی حفظ آن نزد جماعت القاعده در سومالی
ارائه دهنده : ا . بیسارانی ژاورودی
موسسه رسانهایی کتائب وابسته به جنبش شباب المجاهدین بیانیه ای از فرماندهی کل این جماعت در جایگاه و اهمیت وحدت اسلامی و چگونگی حفظ آن را منتشر نموده که به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله الذي أعزنا بالإسلام واصطفانا لرفع لواء التوحيد والقيام بفرض الجهاد
والصلاة والسلام على نبيّ الله محمّد، إمام المجاهدين وقائد الغرّ الميامين وعلى آله وصحبه أجمعين، أما بعد:
فضيلت و ارزش وحدت و یکپارچگی جماعت مسلمانان در دین حنیفمان، بر هیچکس پوشیده نیست، و از جانب خداوند متعال، واجب بودنِ سعی و تلاش برای گام نهادن به سمت آن، بیان شده است. خداوند متعال میفرماید. «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُواْ» آل عمران ۱۰۳
«و همگی به رشته (ناگسستنی قرآن) خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد.»
و دوستی و الفت را از مهمترین صفات مجاهدان قرار داده است، آنجا که میفرماید: «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوصٌ» صف ۴
«خداوند كسانی را دوست میدارد كه در راه او متحد و يكپارچه در خط و صف واحدی میرزمند، انگار ديوار سربی بزرگی هستند.»
همچنین پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم در چند حدیث، بودن با جماعت و همراهی آن را تشویق و ترغیب نمودهاند و فضیلت و برتری آن و نیز عاقبت خروج از آن را بیان داشته است. پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم میفرماید: «المؤمن للمؤمن كالبنيان يشد بعضه بعضا»
«مومن برای مومن همانند ساختمان است که بعضی بعضی دیگر را محکم میکند.» بخاری
و نیز میفرمایند: «عليكم بالجماعة وإياكم والفرقة فإن الشيطان مع الواحد وهو من الاثنين أبعد، من أراد بحبوحة الجنة فليلتزم الجماعة» ترمذی
«بر شما واجب است که با جماعت باشید و آگاه باشید و بترسید از فرقه فرقه شدن، همانا که شیطان همراه و قرین فرد تنها است و از دو نفر دورتر است. هرکس نعمتهای وفور بهشت را میخواهد، به جماعت مسلمانان التزام داشته باشد.»
و میفرماید: «ان الله يرضي لكم ثلاثا ويسخط لكم ثلاثا يرضي لكم ان تعبدوه ولا تشركو به شيئا وان تعتصمو بحبل الله جميعا ولا تفرقو وان تناصحو من ولاه الله أمركم ويسخط لكم قيل وقال وإضاعة المال وكثرة السؤال»
«خداوند بر سه چیز، از شما راضی میگردد و بر سه چیز، بر شما خشم میگیرد. از شما راضی میشود اگر او را پرستش کنید و به او شرک نورزید، به ریسمان خداوند چنگ زنید و متفرق نشوید و اینکه کسی که خداوند او را ولایت داده است، نصیحت کنید. و از سخن چینی، از بین بردن مال و زیادی سوالتان بر شما خشم میگیرد.»
با امتثال به این اوامر ربانی، مجاهدان سومالی همواره بر حفظ وحدت بین خود سعی و تلاش داشته و از ایجاد اختلاف جلوگیری میکنند و این سخنی است مشهود که به تمامی افراد جماعت اطلاق میشود و پس از آن، از جمله اخلاق مجاهدان، انضمام به جماعت قاعدة الجهاد، حمایت و پشتیبانی از تشکیل گروهای جهادی و خشمگین شدن بر دشمنان خدا و نرمی و خوشرویی با دوستان خدا است.
و حفاظت از وحدت مسلمانان و وحدت امارتشان، امری است که سلف صالح بیش از هر چیز دیگری نسبت به آن حریص بودهاند. و در این باره امیرالمومنین علی بن ابی طالب رضی الله تعالی عنه میفرماید: «برای مردم، امارت امری گریزناپذیر و الزامی است خواه امیر نیکوکار باشد یا فاجر» پرسیدند یا امیر المومنین، امیر نیکوکار را همانا (مزیتهایش را) شناختیم، اما شرح (الزام) امیر فاجر چیست؟ گفت: «به وسیله او حدود به پا میشود و راهها امنیت پیدا میکنند و در برابر دشمنان خواهد جنگید، و فئ را تقسیم میکند.» السياسة الشرعية (۱/۸۷).
و تاریخ شهادت میدهد که اگر مسلمانان اجتماع نداشتند، خلافت اسلامی آنچنان نمیشد. و فرقه فرقه بودن، آنچه میانشان بود را از بین میبرد. برهمین اساس بر ملتهای مومن واجب است که زیر شریعت واحدی که هیچ اختلافی در آن نیست قرار گیرند و با محقق شدن این اصل عظیم از اصول دین، متفرق و فرقه فرقه نگردند، خداوند متعال و رسول گرامی اسلامی صلی الله علیه وآله وسلم به آن امر فرمودهاند. بنابراین بدون اجتماع کلمه دینی نخواهد بود، و اجتماع انجام نخواهد گرفت مگر با امارت و فرماندهی که آن نیز محقق نخواهد شد مگر با سمع و طاعة.
در تحقیق این توازن و عدل، حدیث رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم آمده است که می فرماید: «مَنْ أَتَاكُمْ وَأَمْرُكُمْ جَمِيعٌ عَلَى رَجُلٍ وَاحِدٍ يُرِيدُ أَنْ يَشُقَّ عَصَاكُمْ أَوْ يُفَرِّقَ جَمَاعَتَكُمْ فَاقْتُلُوهُ»
«هر کس به طرفتان آمد و شما را بر شورش علیه مرد واحدی امر کرد و خواست اجتماعتان را بگسلاند و جماعتتان را فرقه فرقه گرداند، او را بکشید.»
شیخ الاسلام ابن تیمیه رحمه الله میفرماید: «واجب است که بدانید سرپرستی امور مردم، از بزرگترین واجبات دین است، و حتی به پا داشتن دین امکان نخواهد داشت مگر به وسیله آن. و بنی آدم امورشان را به درستی انجام نخواهد داد مگر به صورت گروهی و جماعی، و این گونه است که نیاز بعضی به وسیله بعضی دیگر برطرف میشود.» و با استناد به این میگوید: «چون خداوند متعال امر به معروف و نهی از منکر را واجب نموده است، پس این امر، جز با قدرت و امارت تکمیل نخواهد شد. و این حمل میشود بر تمامی واجبات از جمله جهاد، عدل، به پاداری مراسم حج، جماعات، اعیاد و یاری مظلومین و اجرای حدود. و اینها کامل نخواهند شد مگر با قدرت و امارت» السياسة الشرعية ابن تيمية (۱/۱۶۸) .
و همانا که دشمنان از همان ابتدا برای از هم پاشیدن مسلمانان و کاستن آنان و سست کردن شوکتشان برنامه و نقشه ریختهاند تا مسلمانان را برده خود سازند. و در این راه به روشهای فریبنده و مکارانهایی تکیه کردهاند که بر عقل هیچ آدمی خطور نمیکند. مانند تاسیس جنبشها و سازمانهایی با عناوین و القاب اسلامی و حتی جهادی دروغین. تمامی اینها، با هدف فریب جنبشهای جهادی و باز داشتن آنان از راه خداوند، انجام میگیرد. همانند مسجد ضرار که خداوند متعال درباره آن میفرماید:
«وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مَسْجِدًا ضِرَارًا وَكُفْرًا وَتَفْرِيقًا بَيْنَ الْمُؤْمِنِينَ وَإِرْصَادًا لِمَنْ حَارَبَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ وَلَيَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنَا إِلَّا الْحُسْنَى وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ * لَا تَقُمْ فِيهِ أَبَدًا لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِيهِ فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُطَّهِّرِينَ»توبه ۱۰۷ و ۱۰۸
«و (از ميان منافقان) كسانی هستند كه مسجدی را بنا كردند و منظورشان از آن، زيان (به مؤمنان) و كفرورزی (در آن) و تفرقهاندازی ميان مؤمنان (و درهم كوبيدن صفوف مسلمانان) و كمينگاه ساختن برای كسی بود كه قبلاً با خدا و پيغمبرش جنگيده بود و (علم طغيان برافراشته بود) سوگند هم میخوردند كه نظری جز نيكی نداشتهاند (و تنها مرادشان خدمت به مردمان و اقامه نماز در آن بوده و بس) امّا خداوند گواهی میدهد كه آنان (در سوگند خود) دروغ میگويند. * (ای پيغمبر!) هرگز در آن (مسجد ضرار) نايست و نماز مگذار. مسجدی (مانند مسجد قبا) كه از روز نخست بر پايه تقوا بنا گرديده است (و مراد سازندگان آن تنها رضای الله بوده است) سزاوار آن است كه در آن برپای ايستی و نماز بگزاری. در آنجا كسانی هستند كه میخواهند (جسم و روح) خود را ( با ادای عبادتِ درست) پاكيزه دارند و خداوند هم پاكيزگان را دوست میدارد.»
و همانا آیات دیگری آمده است که سرنوشت هر مسجدی مانند مسجد ضرار که از طریق آن فتنهگران خواهان اشاعه فتنه و تفرقه هستند را روشن میسازد و نیز سرانجام تمام حیلهگرانی که به وسیله چنین مکری، نیت خبیث خود را مخفی داشتهاند را آشکار میسازد. و مومنان را از تمامی نیرنگها و فریبهایی که آنان را هدف میگیرند، اطمینان و آرامش داده است، اگرچه صاحبان این کید و نیرنگها، خود را در ظاهر صالحان و اصلاح طلبان پوشانده باشند.
خداوند متعال میفرماید: «أفَمَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَى تَقْوَى مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٍ خَيْرٌ أَمْ مَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَى شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ * لَا يَزَالُ بُنْيَانُهُمُ الَّذِي بَنَوْا رِيبَةً فِي قُلُوبِهِمْ إِلَّا أَنْ تَقَطَّعَ قُلُوبُهُمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ » توبه ۱۰۹ و ۱۱۰
« آيا كسی كه شالوده آن (مسجد) را بر پايه تقوا و پرهيز از (مخالفت فرمان) خدا و (جلب) خوشنودی (او) بنياد نهاده است، (كارش) بهتر است يا كسی كه شالوده آن را بر لبه پرتگاه شكافته و فرو تپيدهای بنياد نهاده است و (هر آن با فرو ريختن خود) او را به آتش دوزخ فرو میاندازد؟ خداوند مردمان ستمپيشه را (به چيزی كه خير و صلاح ايشان در آن باشد) هدايت نمیكند. * بنائی را كه خودشان برپا كردهاند همواره به عنوان (يك عامل شكّ و ترديد، يا يك نتيجه) شكّ و ترديد، در قلوب آنان باقی میماند، مگر اين كه دلهايشان قطعه قطعه شود (و بميرند، و يا اين كه توبه كنند و به سوی خدا برگردند) و خدا آگاه (از هر چيزی و) حكيم (در افعال و دادن جزا و سزای هركسی) است.»
در راه حفاظت وحدت صفوف مسلمانان و تلاش برای بستن درهای فتنه و تفرقه، بر هر یکتاپرستی واجب است که چنین افرادی که فعالیتهای به ظاهر اسلامی در دست دارند، ولی در درون، تشنه سرکوب اسلام هستند، را آشکار و رسوا کنند. همچنین واجب است که بیانات و آگهیهای جعلی و ساختگی آنان را از بین بُرد و حقیقتشان را برای مردم بیان کرد و حتی به هر شکلی که شده آنها را منع کرد و از کارشان بازداشت. و مسجد ضرار زمان رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم، الگو و سرمشق خوبی برای ماست.
همانا علمای سرزمینهای اسلامی اعلام نمودند که تسلط شرعی واحد و یکپارچه سومالی از جمله ولایات اسلامی است. آنچنان که در فتوای (أ) از سخنان علما آمده است که: « تسلط و سلطه شرعی بر سومالی، ولایات اسلامی است. و قبل از آنکه دلایل این فتوا را بیان کنیم، احوال این سرزمین را یاد آور میشویم: قبل از ولایت اسلامی، این سرزمین از زمان سقوط رژیم کمونیستی، شاهد آشوب و هرجومرج بود به گونهایی که این سرزمین لقمهایی برای دشمنان شده بود، و مجاهدان به منظور تطبیق شریعت اسلامی، برای بیرون راندن دشمنان و اصلاح سرزمین و مردم، و ایجاد امنیت و آرامش به پاخواستند و به تشکیل ولایات اسلامی اقدام نمودند و ملت مسلمان سومالی از این اقدام استقبال نمودند.
و اما دلایل شرعی از قرآن کریم، خداوند متعال میفرماید: «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآَتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ» حج ۴۱
«(آن مؤمنانی كه خدا بديشان وعده ياری و پيروزی داده است) كسانی هستند كه هرگاه در زمين ايشان را قدرت بخشيم، نماز را برپا میدارند و زكات را میپردازند، و امر به معروف ، و نهی از منكر مینمايند، و سرانجام همه كارها به خدا برمیگردد (و بدانها رسيدگی و درباره آنها داوري خواهد كرد ، همان گونه كه آغاز همه كارها از ناحيه خدا است).»
و خداوند متعال میفرماید: «وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَان» مائده ۲
«در راه نيكی و پرهيزگاری همديگر را ياری و پشتيبانی نمائيد، و همديگر را در راه تجاوز و ستمكاری ياری و پشتيبانی مكنيد.»
ونیز میفرماید: «وَمَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الإسْلامِ دِينًا فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ» آل عمران ۸۵
«و كسی كه غير از (آئين و شريعت) اسلام، آئينی برگزيند، از او پذيرفته نمیشود، و او در آخرت از زمره زيانكاران خواهد بود.»
و دلیل آن از سنت، حدیث العرباض بن ساریة ـ رضی الله عنه ـ است که میفرماید: پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم ما را موعظهایی نمود که قلبها از آن ترسید و چشمها از آن گریان شد، گفتیم یا رسول الله گویی که این موعظه آخر است، ما را چند وصیت نما، فرمودند: «أوصيكُمْ بتَقوى الله، والسَّمْعِ والطَّاعةِ، وإنْ تَأَمَّرَ عَليكُم عَبْدٌ» به روایت أبو داود و ترمذی
«شما را توصیه میکنم به تقوای خداوند و سمع و الطاعة حتی اگر بردهایی بر شما امارت نمود.»
برهمین اساس ما مسلمانان داخل و خارج را فرا میخوانیم که در جهاد علیه تجاوز نیروهای صلیبی و همپیمانانشان از مرتدین مشارکت نمایند و سعی و تلاششان را به منظور جلوگیری و بازداشتن این حمله به تلاش و مجاهدت مجاهدان ولایت اسلامی سومالی، بیفزایند.
خداوند متعال میفرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِذَا لَقِيتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ * وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ» انفال ۴۵ و ۴۶
«ای مؤمنان! هنگامی كه با گروهی (از دشمنان در ميدان كارزار) روبرو شديد، پايداری نمائيد (و فرار نكنيد) و بسيار خدا را ياد كنيد (و قدرت و عظمت و وفای به عهد او را پيش چشم داريد و به تضرّع و زاريش بخوانيد) تا (در دنيا) پيروز و (در آخرت) رستگار شويد. * و از خدا و پيغمبرش اطاعت نمائيد و (در ميان خود اختلاف و) كشمكش مكنيد، (كه اگر كشمكش كنيد) درمانده و ناتوان میشويد و شكوه و هيبت شما از ميان میرود (و ترس و هراسی از شما نمیشود ). شكيبائي كنيد كه خدا با شكيبايان است.»
شیخ ابن القیم در خصوص این میفرماید: «این آیه مجاهدان را به پنج چیز امر میکند که این پنج چیز در هیچ گروهی جمع نشده است مگر اینکه نصرت یافتهاند و پیروز شدهاند. اولین آن: ثبات، دومی: ذکر و یاد فراوان خداوند سبحانه و تعالی، سومی: طاعت خداوند و طاعت رسول، چهارم: اتفاق کلمه و عدم تنازع که موجب چند دستگی و ضعف خواهد شد چرا که اگر سپاهی بتواند در برابر دشمن قوی باشد باید اجتماعشان همچون دستههای نوک پیکان باهم و همراه هم باشند که در این صورت هیچ قدرتی قادر به شکستشان نخواهد بود و اگر هرکس برای خود کار کند، همه شکست خواهند خورد پنجم: ملاک تمامی اینها و قوام و اساس آنها صبر نمودن است.»
گنبد نصر و پیروزی، بر این پنج چیز بنا شده است و هرگاه تمام یا بعضی از آن از بین رفتند، برحسب آنچه که کم شده است، پیروزی نیز از بین خواهد رفت و زمانیکه تمامی آن با هم جمع شوند، بعضی از آنها بعضی دیگر را قوی میسازند و تاثیر بزرگی در پیروزی خواهند گذاشت. وقتی این پنج چیز در صحابه جمع شد، آن زمان بود که هیچ امتی توان پایداری در برابرشان را نداشتند و دنیا را فتح نمودند و مردم و سرزمینها تسلیمشان شدند. و هنگامیکه در امتهای بعد از آنان، این پنج چیز کاسته شد و از بین رفت، خاندان امارت و فرماندهی ضعیف شدند تا آنجا که چیزی نماند. ولا حول ولا قوة إلا بالله العلی العظيم والله المستعان وعليه التكلان وهو حسبنا ونعم الوكيل.
براساس این نصوص روشن و دلایل واضح، فرماندهی کل جنبش شباب المجاهدین بر آغاز وحدت و اجماع جماعات و کنار گذاشتن اختلاف و تفرقه تاکید دارد، هم چنان که بر سعی و تلاش برای حفظ آن از هر خطر قریبالوقوع و دشمن کینه توزی، تاکید دارد. و این جای تعجب ندارد چرا که بهای آن، بهای سنگین و گرانبهایی است چون خون فرماندهان صادق و شهیدان. (نحسبهم کذللک و الله حسیبهم)
و بیان داشتند که :
ـ از قیام هر مجموعه یا سازمان یا حزب جدیدی، تحت عنوان هر اسمی و بر هر اساسی که هدف آن بیثبات کردن جماعت اسلامی کشور مسلمان سومالی باشد، جلوگیری به عمل میآید.
ـ از قیام یا ایجاد هر مجموعه یا سازمان مسلحی در خاک سومالی مسلمان جلوگیری به عملی میآید.
ـ هر سازمان مسلح یا غیر مسلحی که اقدام به از بین بردن شوکت مسلمانان و از هم شکافتان صفوفشان نماید، بر اساس نصوص شرعی وارد شده در این خصوص، با آنان برخورد خواهد شد.
و فرزندان ملت غیور و سرافرازمان را یاد آور میشویم که مهمترین اصل و پایه واحد، تسمک جستن به منهج اهل سنت و جماعت و تمسک جستن به آنچه که اصحاب رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم، و نیز بعد از آنان، از تابعین بر آن بودند، میباشد. و آنچه که ما را بر حفاظت از وحدت صفوف و جماعت اسلامی حریص میگرداند چیزی نیست جز تحقیق هدف مورد نظر و امید وعده داده شده بر هر مسلمان موحد در برپایی خلافت اسلامی راشده و تحکیم شرع خداوند در زمین. «حَتَّى لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلَّهِ» الأنفال ۳۹
« و با آنان پيكار كنيد تا فتنهای باقی نماند (و نيروئی نداشته باشند كه با آن بتوانند شما را از دينتان برگردانند) و دين خالصانه از آن خدا گردد (و مؤمنان جز از خدا نترسند و آزادانه به دستور آئين خويش زيست كنند).»
همچنین فرزندان امت مسلمانمان را فرا میخوانیم که مجاهدانه برای حفظ ثمره جهاد و سود یکسان، عمل نمایند و اینکه کمکی باشند برای برادران مجاهدشان که جانشان را در راه خداوند و در راه بازگشت خلافت راشده که مسلمانان بتوانند در زیر سایه صفات عزت و معانی سربلندی دمی بیارایند، ارزان بذل نمودهاند. و به فرموده خداوند متعال عملی نمایند که میفرماید: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ» توبه ۷۱
«مردان و زنان مؤمن، برخی دوستان و ياوران برخی ديگرند. همديگر را به كار نيك میخوانند و از كار بد باز میدارند، و نماز را چنان كه بايد، میگزارند، و زكات را ميپردازند، و از خدا و پيغمبرش فرمانبرداري ميكنند . ايشان كسانيند كه خداوند به زودی ايشان را مشمول رحمت خود میگرداند. (اين وعده خدا است و خداوند به گزاف وعده نمیدهد و از وفای بدان هم ناتوان نيست. چرا كه) خداوند توانا و حكيم است.»
این بیانیه از ابتداء تاریخ انتشار قابل اجرا میباشد.
والله أكبر
«وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ»
«عزّت و قدرت از آن خدا و فرستاده او و مؤمنان است، وليكن منافقان (اين را درك نمیكنند و) نمیدانند.»
اللهم منزل الكتاب مجري السحاب هازم الأحزاب، اهزم الصليبيين ومن حالفهم من المرتدين.
اللهم اجعلهم وعتادهم غنيمة للمسلمين.
اللهم دمّرهم و زلزلهم.
اللهم أنت عضدنا وأنت نصيرنا،اللهم بك نصول وبك نجول وبك نقاتل.
والله أكبر
«وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لا يَعْلَمُونَ»
موسسه رسانهای کتائب وابسته به جنبش شباب المجاهدین چهارشنبه ۱۲ جمادی الاول ۱۴۳۳ هـ