از نقاط مشترک عقیدتی مرتدین سکولاریست کردستان
کاتب : ابوسلیمان هورامی
مرتدین چنان چه از اسم شان پیداست غده ی سرطانی هستند که از درون سرزمین های مسلمان نشین و از درون جسم ناتوان مسلمانان سر بر آورده اند. و اقلیت ناچیزی را تشکیل می دهند که قصد دارند با تبلیغات ، پول و اسلحه و قدرت هر بزرگ قدرت مخالف اسلامی به نوایی رسیده و به حکومت برسند از بزرگترین نقاط مشترک مرتدین منطقه اردلان و مکریان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- دشمنی سرسختانه با اجرایی شدن احکام و قوانین اسلام که این ویژگی تمامی مرتدین دنیا می باشد.
۲- هر دو حزب کومله و دمکرات طرفدار سوسیالیست بودند و آن را برترین قانون و حکم می دانستند.
۳- هر دو قانون و حکم اسلام را ارتجاعی و کهنه پرستانه می دانستند.
۴- هر دو در برابر احکام الهی دارای قانون و حکم جداگانه ای بودند که آن را اساسنامه و مرامنامه حزب می دانستند.
۵- هر دو وجود مسلمانان مجاهد و آگاه و تابع دستورات و احکام اسلام را به زیان خود می دانستند.
۶- هر دو خواهان سکولاریسم و سپس سکولاریزاسیون در امور اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی ، خانوادگی ، آموزشی و … بودند.
۷- هر دو از تمامی دشمنان اسلام و کشورهای ضد اسلام جهت مبارزه با مسلمین و مردم خود بهره گرفتند.
۸- هر دو در قتل و عام و کشت و کشتار مخالفین خود و به خصوص مسلمانان مبارز نهایت شقاوت و سنگدلی را نشان دادند.
۹- هر دو اقلیتی جدای از مردم بودند و تنها با ایجاد جو رعب و وحشت بر آنان حکم می راندند.
۱۰- هر دو زمانی که پشتوانه ی مردمی نداشتند به دامان حزب بعث سوسیالیستی پناه بردند که حسن زاده ی مرتد آن را چنین توجیه می کند:
« برای نمونه این که هر دو حزب علیه امپریالیسم مبارزه می کنند، هر دو خود را دوست کشورهای سوسیالیستی به حساب می آورند… »[۱] و این کلام حسن زاده ی مرتد پشتوانه ی عقیدتی داشت چون در بند ۲ برنامه حزب دمکرات کردستان ایران مصوب کنفرانس سوم حزب خرداد ۱۳۵۰ – ۱۹۷۱ چنین آمده است:
« در اساس پیوندهای استعماری کهنه از میان رفته و یک جبهه وسیع ضد امپریالیستی از کشورهای سوسیالیستی و دمکرات، کشورهای رهایی یافته و ملت های این کشورها که برای آزادی خود مبارزه می کنند تشکیل شده ، این جبهه به نیروی توانمندی تبدیل شده و با حمایت افکار عمومی به بشریت ترقی خواه به عامل مهمی در سیاست های جهانی تبدیل شده است.» و این توهمات آن ها را به بن بست کشاند اما به خیال خود می خواهند گذشته را دفن کنند که انگار چیزی نشده و دوباره از نو شروع کنند که این دفعه مطمئناً کور خوانده اند.
۱۱- هر دو به نسبت اخلاق معتقد بودند و از نظر مسایل خانوادگی چیزهایی مثل شوروی کمونیستی و جوامع سوسیالیستی مد نظرشان است.
۱۲- و … .
[۱] . حسن زاده ، نیم سده مبارزه ، چاپ مرداد ۱۳۷۴ جلد اول صفحه ۶۵