مولوی عبدالحمید زاهدان ایران، از اسلام برای بلوچها مسیحیت ساخته ای و از اهل سنت عبور کرده ای

مولوی عبدالحمید زاهدان ایران، از اسلام برای بلوچها مسیحیت ساخته ای و از اهل سنت عبور کرده ای

به قلم: امان الله بلخی

من امروز در کلیپی دیدم که چند روزپیش ۲۶ عقرب (آبان) ۱۴۰۲ش مولوی عبدالحمید امام مسجد مکی زاهدان می گوید که : لازم نیست نماز بخوانند همه، نماز فرضی است اگر کسی نمی خواند به خودش ضرر وارد می کند، لازم نیست که شخص پایبند نماز باشد، بلکه عقل داشته باشه وجدان داشته باشه» این سخنانش با آنکه در تضاد با سخنان قبل خودش در ثور (اریبهشت) سال ۱۴۰۰ش است مخالف صریح مذهب امام ابوحنیفه و تمام مذاهب اسلامی دیگر غیر از منحرفین اسماعیلی و نصیری و قرمطی ها و علی اللهی ها و یزیدی ها است چون تنها این منحرفین هستند که شعائر اسلامی مثل نماز را اختیاری و شخصی می دانند و به مرور همه آنرا ترک کرده اند.

مولوی عبدالحمید: اگر نماز شخصی است و لازم نیست که شخص پایبند نماز باشد، پس چرا در مذهب امام ابوحنیفه برای نماز نخوان دره و شلاق و زندان در نظر گرفته شده است تا به نماز برگردد؟ چرا در مذهب شافعی و مالکی اگر نماز نخوان بعد از سه روز توبه نکرد باید کشته شود؟ چرا در مذهب امام حنبل شخص نماز نخوان بدون دادن فرصت ۳ روز باید کشته شود؟

پس مشخص است که نماز مساله ای شخصی نیست بلکه نشان از مسلمانی شخص است، اما تو مردم را فریب می دهی و مردم را به سوی سیکولریزم و لائیکی دعوت می دهی.  این را ما همگان فهمیدیم.  درحالیکه طاقت مادی مسجد مکی زاهدان در منطقه بیشتر وقویتر ازدیگر طاقتهاست، اما از نظر عقیدتی کاملاً منحرف و فاسد شده است و در مسیر مسیحی کردن دین اسلام و بخصوص مذهب امام ابوحنیفه رحمه الله است.

دیانت مسیحیت که تحریف شده است و هرگز کلام الله نیست که بر عیسی علیه السلام نازل شده است تماما ساخته شده توسط راهبها و اهل کلیسا هستند و مردم در همه چیز وابسته به اهل کلیسا شده اند؛ حتی در دیانت مسیحیت وقتیکه انسان مرتکب گناه میشود ویا از دربار الهی چیزی را میخواهد او مستقیما نمیتواند با پروردگارش ارتباط قائم نموده از گناه خود توبه کرده وطالب حاجت خود شود، بلکه ضروراً به کلیسا رفته، پول بپردازد (سکة الغفران) واهل کلیسا برایش طلب مغفرت کنند تا گناه او بخشیده شود، ویا حاجت او برآورده شود.

 در قانون گذاری هم باز مردم از ارباب کلیسا اطاعت می کنند نه از الله.  رسول  خدا  صلّی الله علیه وسلّم  فرموده است ‌که (‌پیروی‌) در شریعت و حکم‌، (عـبادت‌)  بشـمار  است‌، عـبادتی  کـه  یهودیان و  مسیحیان بر اثـر آن کافر هسـتند و مخالف (عبادت‌) الله یگانه‌ای بشمارند  که  به  انجام  آن  دستور داده  شده‌اند:

ترمذی  با  اسنادی  که  داشته  است‌، دربارۀ  عدی  پسـر  حاتم رضی الله عنهُ ‌گفته  است‌: به  خدمت  پیغمبر صلّی الله علیه وسلم رسید در حالی‌ که  بـر  گردنش  صلیبی از نقره  بود، و پیغمبر  صلّی الله علیه وآله وسلّم  ‌هم  این  آیه  را  می‌خواند: اتخذوا أحبارهم ورهبانهم أرباباً من دون الله…. (‌توبه‌/  ٣١) یــهودیان و تـرسایان عـلاوه از خـدا، علماء دیـنی و پارسایان خود  را  هم  به  خدائی  پذیرفته‌اند.

عدی  پسر  حاتم ‌گفته  است‌: عرض  کردم‌: آنان  ایشان  را  نمی‌پرستند.  فرمود:بلى ! إنهم حرموا علیهم الحلال , وأحلوا لهم الحرام . فاتبعوهم . فذلک عبادتهم إیاهم “.بلی  که  ایشان  را  پرستیده‌اند.  علماء  دیـنی  و  پـارسایان  آنان  حلال را برایشان  حرام‌، و حرام  را  برایشان  حـلال  نموده‌اند،  و  آنان  هـم  از  ایشـان  پیروی  کـرده‌اند.  ایـن  پرستش  ایشان  توسّط  آنان  است‌.

تفسیر رسول  خدا صلّی الله علیه وسلّم دربارۀ  فرمودۀ یزدان سبحان، نصّ قاطعی است بر این‌ که  پیروی از شریعت  و حکم‌، پرستشی است‌ که  انسان را  از دین بیرون می‏‎برد. ایـن پرستش عبارت است از این‌ که برخی شخصی یا چیزی را ارباب و خداوندگار خویش‌ گردانند… این آئین هم آمده است ‌که این ‌کار را لغو ‌گرداند، و آزادی (‌انسان‌) را  در (‌زمین‌) از بندگی جز خدا اعلان  نماید.

عقیده دراسلام یک بخش بسیار مهم میباشد، تاوقتیکه عقیده اصلاح نشود عبادت انسان قبول نمیشود، واسلام انسان درخطر قرار دارد، مولوی عبدالحمید عقیده اهل سنت و جماعت حنفی های بلوچ را فاسد می کند و بعد آرام آرام زندگی ظاهری و دنیوی بلوچها هم فاسد می شود.

من در بلوچستان ایران با چشم سر دیدم که امثال چنین افرادی درجامعۀ حنفی ایران متأسفانه خیلی بسیار است، در باره چنین اشخاصی کسی حق را بیان کرده نمی تواند، مولوی ها مسلمین را تحریض می کنند که او را به هر بدی بگویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *