جهاد مومنین در سرزمینهای اسلامی واکنش به جنایات کفار سکولار است
ارائه: فضل احمد هراتی
خداوند می فرمایند:«فَلْيُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللّهِ الَّذِینَ يَشْرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا بِالآخِرَةِ وَمَن يُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَيُقْتَلْ أَو يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْراً عَظِیماً» (نساء ۷۴) «باید در راه خدا كسانی جنگ كنند كه زندگی دنیا را به آخرت میفروشند (و فانی را با باقی معاوضه میكنند). و هر كس در راه خدا بجنگد و كشته شود و یا این كه پیروز گردد، (در هر دو صورت در آخرت) پاداش بزرگی بدو میدهیم.»
امکان ندارد جهادی بدون سبب شرعی برپا شودوامکان نداشته است که در هیچ زمانی جنگ بدون خونریزی دست وسرو پاو حتی متلاشی شدن و بکاریری انواع جنگ افزارها و حیله های جنگی و تاکتیکهای ترکیبی جنگ منظم وچریکی و …بوده باشد. حتی پیامبران هم از قواعد ثابت جنگها مثتثنی نبوده اند.
ومن ظن ممن یلاقی الحروب — بأن لا یصاب فقد ظن عجزا
و هر که گمان برد کسی که با جنگ¬ها درگیر است، هرگز زخمی و یا کشته نمی¬شود، همانا گمانش، گمان ظن و ناتوانی است.
جنگ را کفار و نوکران محلی اش برمسلمین تحمیل کرده اند.تمام جبهات که درحال حاضر در جریان است وقبلا درجریان بوده است فقط برای یاری رساندن به مسلمین در آن سرزمین بوده است. اولین بار جهاد در افغانستان برای کمک به مسلمین آنجا در مقابل هجوم سکولاریسهای کمونیست بوده وجهاد در سرزمین بوسنی وهرزگوین برای نصرت مسلمین در برابر هجوم صلیبی وسکولاری صربی کینه توز در طول ده هاسال بوده است.
و جهاد در صومال و چچن و ارتیریا و افغانستان (اخیرا) وسایر مناطق فقط برای دفع دشمن مهاجم کافر سکولار که به مسلمانان بدترین عذابها را چشانده اند برپا شده است و بر مسلمین نصرت برادرانشان وجنگ با دشمنانشان که تازیانه های عذاب را برسرشان کوفته اند، واجب است.
«يُرِیدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ * هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» صف ۸-۹
«میخواهند نور (آئین) خدا را با دهانهایشان خاموش گردانند، ولی خدا نور (آئین) خود را كامل میگرداند، هرچند كه كافران دوست نداشته باشند*خدا است كه پیغمبر خود را همراه با هدایت و رهنمود (آسمانی) و آئین راستین (اسلام) فرستاده است تا این آئین را بر همه آئینهای دیگر چیره گرداند، هرچند مشركان دوست نداشته باشند.»
همانا این آیات، همچون نیزه¬هایی دقیق و مستقیم بر گردن این کران و لالان نفهم باقی خواهند ¬ماند و دین خداوند الله تعالی ـ و جهاد فی سبیل الله ـ پیوسته استوار و پابرجا خواهد ماند و آرمان و عقاید آن را قلب-هایی پاک حمل می¬کنند، و دست¬هایی پاک برای احیای آن کار خواهند کرد، و برای تمکین آن همواره گروهی صادق که از مخالفت مخالفان و خیانت فرومایگان متضرر نمی¬شوند، حرکت خواهند کرد تا آندم که وعده خداوند فرا می¬رسد.
دربرابروحشیگریها و ویرانگریها و جنایات دیکتاتوری مهاجم سکولاریسم به رهبری ناتو وآمریکا و با حمایتهای خائنانه سکولاریستهای مرتد محلی عده ای مسلمان نمای خائن دین فروش و عده ای گمراه فریب خورده تنهاشعار می دهند که مرگ بر آمریکا اما مجاهدین عملا مرگ را به آمریکا نشان داده است.گمراهان وگمراه کننده ها با زبان می گویند و عکس عمل میکنند اما مجاهدین عمل می کنند و ده هاهزار شهید و مجروح وزندانی وبیوه ویتیم و آواره وتبعیدی ، در راه تحقق مرگ آمریکا فدا کرده اند.
گمراهان وگمراه کننده ها برای اشغال عراق و افغانستان با آمریکا همکاری می کنند اما مجاهدین چندین سال است که آمریکا را در باتلاق عراق وافغانستان فرو برده اند وتریلیونها دلار به دولت آمریکا خسارت زده و موجب بحران افتصادی در آمریکا گردیده وهزاران سرباز آمریکایی را کشته و صدها مرکزنظامی واقتصادی وامنیتی وسیاسی را منهدم کرده اند.
ماباید ایمان داشته باشیم که :
(إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ) رعد ۱۱
«خداوند حال و وضع هیچ قوم و ملّتی را تغییر نمیدهد مگر این كه آنان احوال خود را تغییر دهند.»
آقا آرش حالا شما باید بدانید در برابر کسی که به دین ،جان ، ناموس ،مال و سرزمین مسلمین تهاجم کرده است چکار باید کرد؟ چگونه باید شر ظالمین را دفع کرد ؟ به کی باید رحم ومحبت و خدمت نمود ؟ و باکی باید شدت و خشونت نشان داد؟
آیه {اشداء علی الکفار رحماء بینهم } و {اذلة علی المؤمنین ، اعزة علی الکافرین } را چگونه باید عملی کرد ؟
اگر ما خودمان وضع را طبق نسخه ی اسلامیش تغیر ندهیم چه کسی این کار را برای ما خواهد کرد؟
فقول الحق للطاغی — هو العز هو البشرى
گفتن سخن حق در مقابل طاغوت، عزت است و بشارت
هو الدربُ إلى الدنیا — هو الدربُ إلى الأخرى
و این راه (سعادت) دنیاست، و این راه (سعادت) آخرت است
فإن شئتَ فمتْ عبداً — وإن شئتَ فمت حرّا
حال اگر خواستی با اسارت و بردگی بمیر، و اگر خواستی با آزادی و آزادگی جان سپر