پشت پرده ی فرافکنی ها و تملقها و سیاه نمائی های ابومحمد مقدسی نجدی در مصاحبه ی با مریدانش در افغانستان در مورد انفجار مساجد و… (۱)
به قلم: ابوبکر الخراسانی
ابومحمد مقدسی که خود را یکی از مهره های دعوت نجدیت آنهم با گرایش سلفیت جهادی و از پیروان تفکرات محمد بن عبدالوهاب معرفی می کند طی چاپلوسی های ظاهری و تملقهایی در مورد امارت اسلامی افغانستان به سیاه نمائی در مورد فرقه ی نجدی دوله می پردازد و قصد دارد با غوغاسالاری و انحراف افکار مخاطبین خود، ریشه و اصل و علت واقعی اعمال و تفکرات فرقه ی نجدی دوله را در منفجر کردن مساجد مسلمین و مکانهای عبادی یهودی ها و نصارا پنهان کند.
دسته ای بسیار ناچیز از افغانها که دارای تفکرات نجدی هستند و اکثرا در فضای مجازی سروصدائی دارند سعی دارند با سوء استفاده ی از تنفر افغانها از جنایات فرقه ی نجدی دوله، ابومحمد مقدسی نجدی را در ادبیات رسانه ای اهل دعوت و جهاد افانستان جاسازی کنند؛ در حالی که فرق ابومحمد مقدسی نجدی با فرقه ی نجدی دوله تنها در صداقت و بی تقیه بودن فرقه نجدی دوله و فرصت طلب بودن و پنهان کاری امثال ابومحمد مقدسی است. فرقه نجدی دوله مجری صادق تفکرات محمد بن عبدالوهاب و ددعوت نجدیت در عصر ماست.
در اینجا و به صورت مختصر به نقد مصاحبه ی ابومحمد مقدسی نجدی می پردازیم و همه باید این را وظیفه ی خود بدانیم که اهل سنت را از خطر این انسانهای نامتعادل و نامیزانی که در اختیار بخش جنگ نرم و روانی دشمنان قرار گرفته اند آگاه کنیم قبل از آنها عده ای از جوانان فریب سخنان آمیخته با حق و باطل این مجریان جنگ روانی دشمن را بخورند.
لفظ مشرک مثل الفاظ جهاد و زکات و صلاة و …در دو معنی لغوی و شرعی به کار رفته است، الله متعال در چند آیه به صراحت کفار مشرک را از لحاظ شرعی و فقهی از سایر کفار یهودی و نصرانی و مجوس و صابئین جدا می کند و می فرماید:
- لَمْ يَكُنِ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَالْمُشْرِكِينَ مُنفَكِّينَ حَتَّى تَأْتِيَهُمُ الْبَيِّنَةُ (بینه/۱)
- إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَالْمُشْرِكِينَ فِي نَارِ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَاۚ أُولَـئِكَ هُمْ شَرُّ الْبَرِيَّةِ (بینه/۶)
- لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذينَ أَشْرَکُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ قالُوا إِنَّا نَصاري… (مائده/۸۲)
- لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذًى كَثِيرًا ۚ (آل عمران/۱۸۶)
- مَّا يَوَدُّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَلَا الْمُشْرِكِينَ أَن يُنَزَّلَ عَلَيْكُم مِّنْ خَيْرٍ مِّن رَّبِّكُمْ (بقره/۱۰۵)
- : إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَى وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّـهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِۚ (حج/۱۷)
در آیات واضح و آشکار است با آنکه همه جزو کفار محسوب می شوند، و ممکن است مشترکاتی با هم و حتی با مسلمین هم داشته باشند، اما هر کدام، طبقه و دسته و گروه خاص خودشان را تشکیل می دهند و از همدیگر متمایز هستند و شخص یا مشرک است یا یهودی یا نصرانی یا مجوس یا صابئی و یا منافق است یا مومن که منافق هم در دنیا جزو مسلمین محسوب می شود نه مشرکین؛ احادیث رسول الله صللی الله علیه وسلم و آراء اصحاب و خیرالقرون نیز بیانگر همین واقعیت هستند.
اما تفکر محمد بن عبدالوهاب و علمای نجد و پیروان او (منجمله همین ابومحمد مقدسی) تا کنون با نادیده گرفتن این واقعیت ابتدا تمام این کفار را جزو کفار مشرک محسوب کرده اند و در قدم بعدی پا را جلوتر گذاشته و مسلمین اهل تصوف و شیعیان را نیز جزو همین کفار مشرک محسوب کرده و به همین سادگی این مسلمین را نیز تکفیر کرده اند.
حالا اگر کسی حکم کفار مشرک را بر اهل تصوف میان اهل سنت یا بر شیعیان یا بر کفار یهودی و نصرانی و مجوس و صابئی تطبیق داد و مساجد مسلمین و مکانهایی عبادی این کفار را با افراد موجود در آن منفجر و نابود کرد مجرم اصلی فتوا دهنده و حکم دهنده است یا کسی که صادقانه این فتوا و حکم را به قیمت جانش اجراء و عملی می کند؟
ادامه دارد …. ان شاء الله