نقش الرویبضه در واکنش عجولانه ی جوانان حنفی مذهب بلوچ و تولید جمعه خونین زاهدان (۴)

نقش الرویبضه در واکنش عجولانه ی جوانان حنفی مذهب بلوچ و تولید جمعه خونین زاهدان (۴)

به قلم: براهندک بلوچ

به دنبال فاجعه ی جمعه ی خونین مسجد مکی زاهدان عده ای که از ملتهب کنندگان وضع موجود بودند طبق قاعده ی «اگر نتوانستی بیگناهیت را ثابت کنی، نقش قربانی را بازی کن» شروع به غوغاسالاری و خاک در چشم مردم کردن کردند. بخصوص برای مردمانی که نسبت به منهج اسلامی و منابع شرعی بسیار جاهل بوده و تنها منبع علمشان شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی است و چنانچه  تلویزیون و گوشی ها را خاموش کنی خودشان هم خاموش می شوند، و صد البته اکثر جوانان حنفی مذهب بلوچی که ابزار دست این شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی و الرویبضه های داخلی شدند دینشان را از همین کانالها گرفته اند. انا لله و انا الیه راجعون

زمانی که در ابتدا خبر کشته شدن «ياسر شه بخش» فرزند حاج تاج محمد و خبر کشته شدن «عبدالمجید ریگی» با نام مستعار «جلال» فرزند حاجی مهرالله که مدتی در افغانستان هم بر علیه آمریکا و مزدورانش جهاد کرده بود پخش شد ابتدا گروهک جنایتکار جیش العدل بیانیه ای صادر کرد و به بهانه ی « پاسخگو کردن رژیم نسبت به کشتار معترضان نمازگزار شهر زاهدان» اعلام کرد قاضی شعبه دو دادسرای شهرستان سراوان را ترور کرده است و وعده ی ورود به اغتشاشات را داد. البته در همان ابتدا، سرهنگ پاسدار «سید علی موسوی» مسئول اطلاعات سپاه سلمان استان بلوچستان به همراه چند درجه دار دیگر نیز ترور شدند.

در کنار این جریانات، جالب است بدانید با آنکه مولوی عبدالحمید و مولوی های هم مسیر با او به عنوان یکی دیگر از جریانات موجود در بلوچستان به کرات مردم را به خویشتن داری و صبر و پیگیری مسائل از کانال قانونی آن و پرهیز از اغتشاش دعوت کرده بودند اما این دسته از جوانان دست به اغتشاش زدند! چرا؟

چون اکثریت طرفداران مولوی عبدالحمید و سایر مولویهای هم مسیر با او به گونه ای بارشان آورده اند که خیال می کنند «مولوی عبدالحمید مجبور است این حرفها را بزند و این حرفا از ته قلبش نبود و چیز دیگری در دلش است …. رژیم همیشه ایشان را تحت تهدید قرار داده و… » در واقع و به سبکی دیگر، طرفداران مولوی عبدالحمید به خود قبولانده اند که مولوی مجبور است و تقیه می کند و … به همین دلیل سخنان مولوی عبدالحمید در مورد مصالح نظام دارالاسلام ایران را کلاً نادیده می گیرند و از مخالفینی هستند که تنها منتظر یک فرصت جهت ابراز مخالفت و دشمنی با نظام ایران می باشند.

دیدیم زمانی هم عده ای مجهول تحت عنوان «اعلام برائت مولوی عبدالحمید از حوادث امروز زاهدان» بیانیه ای به اسم مولوی عبدالحمید بیانیه صادر کردند دفتر مولوی عبدالحمید فوراً به تکذیب آن پرداخت و…

مولوی  عبدالحمید به این شکل تنها توده ای از مواد خام  را تولید و نگه داری کرده که هر کسی از دشمنان دارالاسلام ایران توانائی به کارگیری آنها در راستای اهداف خود را دارد چه شبکه های ماهواره ای وابسته به آل سعود و امارات چون کلمه و نور و وصال و… و چه گروهکهای جنایتکاری چون جیش العدل و … و چه جریان مجازی حبیب سربازی و بهمن و … و چه دارودسته ی رجوی و سایر دشمنان داخلی و خارجی ایران.

مولوی عبدالحمید  خطیبی است که به صورت «منهجی» و علمی طرفدارانش را آموزش نداده است که بر اساس عقیده ی اسلامی به دارالاسلام ایران جوش بخورند و حل شوند؛به همین دلیل طرفدارانش «ابزار» و «مواد خامی» هستند که دیگران به راحتی می توانند از آنها استفاده کنند؛ به همین دلیل می بینیم که مُلافتاحی از سربازان جولانی خائن و جاسوس در ادلب سوریه هم مثل سایر سوء استفاده کننده های خارجی با شناختی که از طرفداران مولوی عبدالحمید و امثال او دارد به خودش جرئت می دهد که بگوید:” مردم مسلمان بلوچ نباید از علمایشان خصوصا شیخ الاسلام مولانا عبد الحمید انتظار صدور فتوای جهاد علیه نظام رافضی داشته باشند … چون ایشان به نوعی اسیر هستند و نمی‌توانند چنین فتوایی را صادر کنند …”

بله، همه فهمیده اند که این مُلاها و مولوی ها و ماموستاها به نحوی مریدانشان را بار آورده اند که به خود بقبولانند آنچه اینها در مورد نظام ایران و انقلاب و … می گویند از ترس نظام است و مجبور هستند و…

شما از چنین تولیداتی چه انتظاری دارید؟  

ادامه دارد …. ان شاء الله .

4 دیدگاه در “نقش الرویبضه در واکنش عجولانه ی جوانان حنفی مذهب بلوچ و تولید جمعه خونین زاهدان (۴)”

  1. در تائید مطالب این پست :

    در ۵ مهرماه ۱۴۰۱، عفان ملازهی۱۷ ساله فرزند محمد عارف و نوه مولوی عبدالرحمن چابهاری امام جمعه اهل سنت چابهار در روز اعتراضات چابهار توسط نیروهای نظامی بازداشت شده است و هنوز بعد از ۱۶ روز در بازداشت است

    1. آقای مصطفی به جای لعنت فرستادن و تهمت زدن و غیب گفتن در مورد جهنمی بودن دیگران کمی عقلت را به کار بگیر و با دلیل و سند شرعی و بر اساس مذهب خودت صحبت کن .

      از روشن واقعیتها اگر خوشت نمی آید در همین جهالت بمان ببینیم تو ضرر می کنی یا دیگران

  2. آن ها وارد یک اتحاد دوسر باخت با لیبرال ها شدند. اگر نظام باقی بماند کدورتی که ایجاد شد به سختی مرتفع می شود و اگر نظام از بین برود هرگز لیبرال ها آنان را تحمل نخواهند کرد. لیبرال های ایرانی از لیبرال های تونس و فرانسه و ترکیه متفاوت نیستند و دیر یا زود آزادی های مذهبی را محدود خواهند کرد و با لبخند یا با زور علما را از اظهار نظر سیاسی و اجتماعی دور خواهند داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *