مولوی عبدالحمید زاهدان: به سخنانت بخندم یا گریه کنم؟
به قلم: عبدالباسط بازماندگان (بندرعباس)
این روزها متاسفانه مولوی عبدالحمید که خطیب مسجد مکی بلوچستان است با نام بلوچ بیشترین ضربات را بر اهل دعوت و جهاد در بلوچستان زده است و رد بازی کثیفی مشارکت کرده که اولین کسانی که از این «بازی کثیف» ضرر می کنند خود بلوچها هستند.
این شخص که قلت علمی او بر کسی پوشیده نیست به دلایلی کاملاً مشخص دارای القاب و عناوینی شده است که حتی برای بزرگان مذهب حنفی و حتی سایر مذاهب اسلامی نیز به ندرت به کار رفته است عباراتی چون شیخ التفسیر یا شیخ الحدیت یا شیخ الاسلام و… حالا من با بررسی چند جمله از سخنانش در همین نماز جمعه ی جمعه ۱۸آذر ۱۴۰۱ هفته ی گذشته ی مسجد مکی قضاوت در مورد این شیخ الاسلام (البته بدون علم و بدون کتاب) را به خودتان واگذار می کنم.
مولوی عبدالحمید خطاب به حاکمیت بر ایران می گوید: ” مى گوئيد ما شريعت را اجرا مى كنيم شريعت را نمى توان سليقگى عمل كرد. افرادى كه در اين اعتراضات كشته شده اند بسيارى از اين ها تير به سرشان خورده اين ها قصاص دارد. براى يك بسبجى به ٥ نفر حكم اعدام مى دهيد! چرا وقتى مامور شما كشته مى شود اينگونه حكم مى دهيد، اما وقتى مامورين مردم را مى كشند حتى دستگير نمى كنيد تا چه برسه به اعدام! … در اسلام و صدر اسلام حكم اعدام نبوده “
- مولوی گرامی شما بفرمائید روش صحیح اجرای شریعت بر اساس مذهب حنفی خودت چیست؟ البته من شافعی هستم و حاکمیت ایران هم شیعه جعفری؛ حالا تو به خاطر رضای الله تنها یکبار برای نمونه هم که شده با دلیل و سند و بر اساس مذهب حنفی خودت حرفی بزن وبگو شریعت را چگونه اجرا کنند؟ لطف کن و راهنمائی بفرما جناب حضرت مولانا شیخ التفسیر و الحدیث و البته شیخ الاسلامی که در مصاحبه فرمودی «خلبان الاردنی»!
- مولوی گرامی : فرموده ای: ” افرادى كه در اين اعتراضات كشته شده اند بسيارى از اين ها تير به سرشان خورده اين ها قصاص دارد.” یعنی اگر به قلبشان یا شکمشان یا جاهای دیگر بدنشان می خورد در مذهب شما قصاص ندارد؟ یعنی واقعاً به این سخنی که گفتی لحظه ای فکر کردی؟ فکر کنم مخاطبین خودت را خیلی هالو گیر آوردی جناب مولوی!
- مولوی عزیز: فرموده ای: ” براى يك بسبجى به ٥ نفر حكم اعدام مى دهيد!” یعنی واقعاً شما نمی دانید که بر اساس مذهب حنفی خودت هم که شده اگر چندین نفر در کشتن یک نفر مشارکت مستقیم داشته باشند و جانی ها مستقيما با عمل كشنده قصد قتل مجنی عليه را نمايند همگی شریک جرم هستند و باید مجازات شوند؟
- مولوی گرامی: فرموده ای: ” چرا وقتى مامور شما كشته مى شود اينگونه حكم مى دهيد، اما وقتى مامورين مردم را مى كشند حتى دستگير نمى كنيد تا چه برسه به اعدام! … در اسلام و صدر اسلام حكم اعدام نبوده ” من چند بار این جمله را خواندم و در تاریخ صدر اسلام نیز تامل کردم و هر بار تاسف خوردم و به حال آن دسته از حنفی های بیچاره ی بلوچ ناراحت شدم که تو و امثال نقشبندی را با این عناوین به عنوان رهبر مذهبی خودشان پذیرفته اند و سرنوشت خودشان را دست کسانی چون شماها داده اند!!
در مورد اعدامهای صدر اسلام نیز تنها به اعدام مردان بالغ قبیله ی خائن بنی قریظه اکتفا می کنم که بین ۵۵۰ نفر تا ۸۰۰ نفر از آنها توسط رسول الله صلی الله علیه وسلم و بعد از قضاوت سعد بن معاذ و تنها در یک روز اعدام شدند حالا چه رسد به اعدام سایر مجرمین در زمان رسول الله صلی الله علیه وسلم و خلفای راشده که به صدها مورد نیز می رسد. واقعاً دروغ به این بزرگی در شأن…
من در تعجبم چرا سعی داری به هر نحوی و حتی با توسل به تحریف و تدلیس و دروغ هم که شده مردمت را در برابر حاکمیت قرار دهی؟ کشتن چند اغتشاشگر یا جوانان احساسی که فریب خورده اند و دچار کار مجرمانه ای شده اند چه ربطی دارد به کل مردم دارد که عبارت مردم را برای این چند نفر به کار می برید؟ حتماً می گوئی واقعاً قصدم این است که نشان دهم حاکمیت و مردم دو چیز جداگانه هستند! اما همه می دانیم که تمام درخواستها و تلاش تو و امثال تو بر این است که بلوچها را در دستگاههای نظامی و اداری حاکمیت وارد کنی! این تضاد و چند گانگی در سخنان و رفتارت را هنوز نفهمیده ای؟
مولوی، در کمتر از یک پاراگراف از سخنانت اینهمه تضاد و دروغ و تلبیس وجود داشت اما این خوب بدان که ملت مسلمان و باغیرت و اهل فضل و ادب بلوچ بیدار می شوند آنوقت حتی نوه های تو و امثال تو از داشتن اجدادی چون شماها شرمنده خواهند شد!
بعضی از علمای همسو با او بارها بیانیه دادند تا اهل سنت نهادهای بسیج و نیروهای مسلح را ترک کنند. به کارگران اهل سنت میگویند اعتصاب کنند و معاش آن ها را به خطر می اندازند. بنابراین ماجراجویی های مولوی عبدالحمید بیشتر در راستای حذف بلوچ ها از اداره کشور هست نه مشارکت بیشتر.