فرق عمده بین مشارکت در انتخابات دارالاسلام ایران و حکومتهای سکولارو اینکه چرا باید در انتخابات دارالاسلام ایران مشارکت کرد؟ (۱)
ارائه: رحیم بخش بلوچ
زمانی که گفته می شود فلان سرزمین دارالاسلام است یعنی : ۱- قانون اساسی آن بر اساس یکی از مذاهب و تفاسیر اسلامی است ۲- رهبر آن نیز مسلمان است نه یکی از کفار: الَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَىٰ وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا (حج/۱۷) یهودی، مندائی، مسیحی، زرتشتی یا سکولار(= مشرک)
پس در دارالاسلام اصلاً مساله بر سر وضع قوانینی برخلاف قوانین شریعت الله نیست؛ دارالاسلام ایران که قانون اساسی آن بر اساس مذهب جعفری تدوین شده و قوانین مدنی آن در مناطق شافعی و حنفی نشین ایران نیز بر اساس این مذاهب به پیش می رود نیز اصلا بحث بر سر تدوین قوانین غیر اسلامی در هیچ یک از شوراهای آن مطرح نیست.
بر خلاف دارالاسلام، در دارالکفرها، و بخصوص در دارالکفرهای سکولار که بر مسلمین مسلط شده اند قوانین غیر اسلامی بر مسلمین تحمیل می شود و در این میان نقش علمای دولتی و درباری در گمراه کردن مردم و ادامه خواب و غفلت آنان برجسته است .چرا که هر روز با فتواهای خود مردم را به سوی چیزهایی دعوت می کنند که الله هیچ دلیلی بر آن نازل نفرموده بلکه در مقابل می بینیم که آیات قرآن پر از اشارات صریح مخالفت با این گونه فتواهای ضد دین است .
لذا به دلیل نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و همچنین مجلس خبرگان رهبری ( شورای اهل حل و عقد/ شورای اولی الامر) لازم است که حکم شرعی شرکت در انتخابات مجلس و مجلس خبرگان را آن گونه که در دین الله تعالى آمده است روشن نماییم به امید آنکه دلهایی غافل هوشیار و چشم هایی خفته، بیدار و گوش هایی سنگین شنوا گردد.
از مشخصه های انتخابات در نظاماهای جاهلی و بخصوص نظامهای سکولار:
۱-تشریح حکم به غیر ما انزل الله
همانگونه که پیداست حق حاکمیت و وضع قوانین در جامعه اسلامی تنها و تنها حق الله تعالی است. همانگونه که عبادت شدن فقط مخصوص الله است. پس کسی که حق قانونگذاری را به غیر الله بخشد ، مانند کسی است که معتقد به خالق و آفریدگاری غیر الله است و برای غیر الله نماز میخواند یا برای غیر الله سجده می برد و هیچ فرقی با هم ندارند.الله سبحانه و تعالى مى فرمايد:
- ﴿إِنَّ رَبَّكُمُ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ تَبَارَكَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ ﴾ [الأعراف: ۵۴] پروردگار شما معبودی است که آسمانها و زمین را در شش دوره بیافرید، سپس بر عرش استوا یافت . با پرده ی تاریک شب روز را میپوشاند و شب شتابان به دنبال روز روان است. خورشید و ماه و ستارگان را بیافریده است و جملگی مسخّر فرمان او هستند. آگاه باشید که تنها او می آفریند و تنها او فرمان میدهد. بزرگوار و جاویدان و دارای خیرات فراوان، الله است که پروردگار جهانیان است .
- ﴿وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ﴾ [القصص: ۶۸] پروردگار تو هر چه را بخواهد می آفریند و هر کس را بخواهد برمی گزیند، و مردمان پس از صدور فرمان الله سبحانه و تعالی درباره ی چیزی و کسی حق انتخاب و اختیار ندارند. الله سبحانه و تعالی بسی منزه تر و بالاتر از آن است که چیزی را شریک او کنند.
- ﴿أَمْ لَهُمْ شُرَكَاءُ شَرَعُوا لَهُم مِّنَ الدِّينِ مَا لَمْ يَأْذَن بِهِ اللهُ وَلَوْلَا كَلِمَةُ الْفَضْلِ لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ وَإِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴾ [الشورى: ۲۱] شاید آنان معبودهایی دارند که برای ایشان دینی را پدید آورده اند که الله بدان اجازه نداده است و از آن بی خبر است؟ اگر این سخن قاطعانه و داورانه ای الله ، مبنی بر مهلت کافران و تأخیر قیامت تا وقت معین (آن ،نبود میانشان (با اهلاک کافران و ابقاء مؤمنان داوری میگردید و دستور عذاب دنیوی یا اخروی صادر میگشت و مجالی به کافران نمیداد در عین حال آنان نباید این حقیقت را فراموش کنند که قطعاً ستمگران عذاب دردناکی دارند».
پس همانگونه که پیداست الله تعالی حق حکم کردن و امر نمودن و دستور دادن را فقط برای خود قائل شده و آن را برای کسی جز خود حلال نساخته است.در نتیجه کسانی که به جای حکم الله حکم جدیدی را گذاشته و براساس بر قضایای زندگی مردم از نظر ، سیاسی اجتماعی و اقتصادی و غیر آن حکم می کنند خود را شریک الله ساخته اند و از چند جهت از دین اسلام خارج شده اند.
اما در دارالاسلام ایران نه تنها قوانین سکولاریستی ضد اسلامی هیچ اعتبار و جایگاهی ندارند بلکه با هر قانون سکولاریستی مجامع بین المللی سکولاریستی نیز مخالفت و مبارزه می شود؛ پس باید با مشارکت در نهادهای مختلف دارالاسلام ایران باعث تقویت و نیروبخشی به آن شد چون قدرت گیری دارالاسلام ایران یعنی محافظت از امنیت و هویت اسلامی و موجودیت خود در برابر تهاجمات روانی و حتی مسلحانه ی دشمنان در کمین نشسته ی سکولار که در صدد حاکم کردن قوانین سکولاریستی و ضد اسلامی بر مردم هستند.