- تاخیر جهاد تا زمان تشکیل دولت اسلامی و قوت یافتن آن در حد کفار (۳۰۲)جنگ روانی و شبهات سلفیون آمریکائی – سعودی و وعاظ السلاطین درباری
بر گرفته از کتاب روابط متقابل اسلام و دین سکولاریسم
مؤلف: ابوحمزه المهاجر هورامی
یکی از شبهات دیگری که دشمنان جهاد به آن استدلال می کنند این است که مسلمانان در زمان رسول الله صلی الله علیه وسلم وقتی اجازه جهاد یافتند که به مدینه ی منوره هجرت کردند ودولت اسلامی در آنجا بر پا شد، اما قبل از آن در مکه مکرمه جهاد بر آنان فرض نبود، وما فعلاً در چنین حالتی زندگی می کنیم که حکومت اسلامی وجود نداشته، مسلمانان در حالت ضعف قرار داشته ودشمن اسلحه ی قوی وپیشرفته ای در اختیاردارد وما با دستان خالی نمی توانیم با آنها جهاد کنیم، پس باید منتظر بمانیم تا حکومت اسلامی برپا شود، مسلمانان قوت یابند واسلحه جدید وقوی به دست آورند، سپس اعلان جهاد نموده ودر مقابل دشمنان اسلام جهاد مسلحانه می کنیم! البته این شروط را به اندازه ای گسترش می دهند که در زمان حیات آنها هرگز تمامی ندارند و….
در ابتدا باید گفت که سالهاست که ما دارای دولت و حکومت اسلامی هستیم، هر چند این دولت اسلامی ممکن است در امور فقهی شخصی مخالفتهایی با مذهب خاص ما داشته باشد . پس نیازی به طی نمودن مراحل ساختگی دوران مکی و مدنی در زمانی که شریعت تکمیل گشته نمی باشد . در مورد برابری نمودن تجهیزات نظامی این دولت اسلامی با دولتهای کافر خارجی ممکن است هرگز به چنین درجه ای نرسد، پس همیشه باید جهاد را ترک نمود و خود را جهت ذلیلی و تحت سلطه ی کفار اشغالگر و منافقین و مرتدین محلی باید آماده کنیم و … به نظر شما این استدلال دوستان مسلمین است یا منافقین و دشمنان سرسخت مسلمین ؟
با کمی دقت می توان این وحی شیطان به مریدانش را نیز با وحی الله بر پیامبرش صلی الله علیه وسلم باطل نمود :
- بنا بر معنای صریح حدیث مبارک «الجهاد ماض إلی یوم القيامة» «جهاد تا به روز قیامت ادامه دارد» اجماع علمای اسلام در همه عصر ها بر این است که جهاد تا روز قیامت ادامه دارد وهیچ کسی بعد از پیامبر آخر زمان صلی الله علیه وسلم حق نسخ احکام دین را ندارد.
- در اسلام مدار برخی احکام بر علتی استوار است، همچو سهم مؤلفة القلوب که در زمان ضعف اهل اسلام پرداخته می شود، وچون دولت اسلامی نیرومند گردد آن سهم ساقط می گردد، ولی چنانکه در نکته اول بیان نمودیم جهاد تا روز قیامت ادامه خواهد داشت، ودر هیچ زمانی حکم وجوب آن ساقط نمی گردد مگر پس از خاتمه همه نیروهای کفر در زمان نزول عیسی علیه السلام، پس جهاد از جمله احکامی است که وجود وعدم آن ، مربوط به وجود وعدم علت آن، نیست.
واگر بالفرض بپذیریم که جهاد نیز از جمله ی چنین احکام است پس باید دانست که علت جهاد وجود و حکومتهای کفری در دنیا می باشد و تا زمان وجود چنین بازدارنده هایی و تحکیم قانون شریعت الله باید قتال کرد و جنگید . چنانچه خداوند میفرماید: وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلَّهِ.( انفال/۳۹) آنان پيكار كنيد تا فتنهاي باقي نماند و دين خالصانه از آن خدا گردد. پس تا زمانی که قدرت حکومتی همه انواع کفر وفتنه ها خاتمه نیافته ودین اسلام در بر وبحر تسلط و حاکمیت نیافته جهاد جاری وساری خواهد بود نه اینکه چون کافران غلبه یابند جهاد متوقف گردد.
- علاو براين شبهه پردازان منافق در این شبهه دست به قیاس زده اند که در پاسخ آنها باید گفت که:
یکم : با وجود دولت اسلامی ما، سالهاست که این توهمات به زباله دانی ریخته شده اند و علاوه بر آن چنانچه این منحرفین زیر با تحکیم شریعت الله و تقویت دولت اسلامی نمی روند پس باید احتمال شبهه مکی و مدنی بودن احکام را منحصر به جهاد نسازند، بلکه تمام احکام نازل شده در مدینه مثل ممنوعیت زنا، شراب نوشیدن، ربا و انجام دادن روزه، زکات و دیگر احکام را باید تعطیل نمایند؛ تا اینکه پیروانشان وارد مرحله ی مدنی گردند . البته پس از مرگ .
دوم : اگر فریب خوردگان پذیرفته اند که در عصر مکی قرار دارند علاوه بر تعطیل و کنار نهادن احکام مدنی باید بدانند که دوره مکی دوره نشستن و عمل نمودن به قوانین کفار، جمع آوری اموال، داخل شدن در نظام و حکومت کفری وطاغوتی و شرکت در پارلمان دارالندوه و ادارات آنها نبود، بلکه این دوره، دوره کفر به طاغوت، برائت از مشرکین، لا اله – الا الله، مبارزه، شهامت، شهادت، شجاعت، بردباری، تحمل تکالیف و زحمات در راه اسلام بود.
سوم : مسلمانان در هر عصر وزمانی نباید از کلاس اول شروع کنند ، زیرا احکام اسلام بطور کامل نازل شده وقابل رد کردن ویا معطل ساختن نیست، اسلام بطور کامل به همه مسلمانان رسیده است وباید به همین شیوه عملی گردد. هیچ فردی حق تغیر، تبدیل ویا تخفیف قانون الله را ندارد . دین اسلام نیز دین بازگشت مادی به گذشته و تجربه ی تجربیات گذشته و دور ماندن از واقعیتهای روز دنیا و جامعه نبوده و نیست . آنهائی که می خواهند ما امروز را رها نموده و گذشته ی مادی را تکرار کنیم نمی توانند دوست مسلمین باشند .
در نهایت باید گفت که پیروزی بر دشمنان منحصر به وسایل جنگی، قوت وتعداد مسلمانان نیست، بلکه تاریخ اسلام بطور واضح ثابت می سازد که در اکثر جنگها عامل پیش برنده علاوه بر نصرت الله نیروی ایمان و توکل آنان بر الله و بهره گیری در حد توان از وسایل بوده است . در تاریخ رویدادهایی چون حنین نیز رخ داده اند که تجهیزات و نفرات مسلمین بسیار بیشتر از دشمنان بوده است اما چون توکل به خداوند ضعیف ویا وجود نداشته است، مسلمانان با شکست مواجه شده اند.