بدعت ذبح کردنهائی که هیچ شفائی برای اهل قبله در برنداشته است
به قلم: ابوصلاح الدین الکوردی
به یاد دارم که در میان مسلمین اولین نمایشهای ذبح کردن اسرا و تصویر برداری از این کار توسط انصارالسنه در عراق شروع شد . به دنبال آن سایر گروهها نیز از این بدعت غیر اسلامی استفاده کردند تا اینکه دوله آن را با اسلوبهای متخلفش تکامل بخشید و این بدعت نامبارک را تحویل صحوات شام و مزدوران آمریکا و ناتو داده است که هم اکنون آن را بر سر خودشان آزمایش و تکرار می کنند .
البته گروههای مزدور شام قبلا هم از این بدعت غیر اسلامی استفاده کرده بودند از سربریدن کودکان و تصویر برداری از آن گرفته تا نوجوانان و پیران و جوانانی که همه ی آنها دارای خانواده های مسلمانی بوده اند .
شیخ ابوحمزه المهاجر هورامی در این زمینه می گوید: “رسول الله صلی الله علیه وسلم در عین شدت برخورد وقاطعیت با دشمنان جایگاههای ترحم و مهربانی و گذشت وعطوفت و مدارا و نرمش را در جای خودش فراموش نمی کرد. زمان فتح خیبر و اسارت صفیه دختر حُیَّی بن اخطَب یهودی و دخترعمویش، بلال رضی الله عنه که آنان را از داخل قلعه ها بیرون آورد و آنها را از کنار بستگان کشته شده آنها عبورداد. زنی که همراه صفیه بود فریاد کشید و بر صورت خود زد. رسول الله صلی الله علیه وسلم از اقدام بلال رضی الله عنه ناراحت شد و به او فرمود: مگر رحمت از دل تو بیرون رفته است؟[۱]
رسول الله صلی الله علیه وسلم با این اقدام و انکار نمایش چنان صحنه های وحشتناکی به بازماندگان، دنیای جدیدی را در دل هزاران نفر مثل صفیه کاشت، و دیدیم به محض ارائه ی اسلام بر صفیه ایشان اسلام را پذیرفت و شد ام المومنین صفیه رضی الله عنها .
این یک طرف قضیه ست که نامشروع و ناپسند بودن نمایش کشته ها بر بازماندگان جامعه ی کفار را نشان می دهد حالا چه رسد به نمایش چگونگی کشتن اسرای آنها در میدانهای جنگ. الان برویم سراغ جامعه ی مسلمین . الله تعالی به صراحت می فرماید: هَاأَنتُمْ أُوْلاء تُحِبُّونَهُمْ وَلاَ یُحِبُّونَکُمْ (آل عمران/۱۱۹) هان! (ای مؤمنان !) این شمائید که آنان را (به خاطر قوم و خویشی یا دوستی و…) دوست میدارید، و ایشان شما را دوست نمیدارند .
بر همین مبنای دوستی ماست که کسی چون عمر بن خطاب رضی الله عنه سفارش می کند که اسرای جنگی که از قریش گرفته اند هر کسی قوم و خویشهای خودش را بکشد نه دیگران، و بر اساس همین مبنای دوستی است که کسی چون عبدالله فرزند عبدالله بن ابی به رسول الله صلی الله علیه وسلم سفارش می کند که اگر قصد کشتن پدرش را دارد اجازه بدهد که خودش این کار را بکند نه یک مسلمان دیگر. چون ممکن است به خاطر شدت دوستیش نسبت به پدرش کینه ی یک مسلمان را به دل بگیرد و در نهایت دستش به خون همان مسلمان آلوده بشود و یک مسلمان را به خاطر یک کافر بکشد و اینطوری قیامت خودش را از دست بدهد .
خوب حالا شما که در جلو دوربینهای فیلم برداری هزاران نفر مثل عبدالله ابن ابی را جلو چشم همسر و فرزند و خواهر و برادر و سایر خویشان مسلمان آنها به فجیع ترین شیوه ی ممکن می کشید چه شفائی برای صدور اینها وجود دارد؟ چرا این بخش از مسلمین را به کلی نادیده می گیرید؟ و کینه نسبت به خوتان را در دلشان می کارید؟ وغیر مستقیم آنها را به جنگ با خودتان و حتی به پیوستن به دشمن هل می دهید؟
در این جور نمایشها نه شفائی برای این دسته از مسلمین وجود دارد و نه پیام خوبی برای جامعه کفار در بر دارد و چهره ای بی رحم از مسلمین را به آنها نشان می دهد که به صراحت توسط رسول الله صلی الله علیه وسلم نهی شده است و بر این باورم که کاری است که مفاسد آن بیشتر از منافعش است و بر خلاف سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم است .
لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیراً (احزاب/۲۱) سرمشق و الگوی زیبائی درپیغمبر خدا برای شما است. برای کسانی که (دارای سه ویژگی باشند:) امید به خدا داشته، و جویای قیامت باشند، و خدای را (با پیروی از قوانینش در تمام مراحل زندگی) بسیار یاد کنند .”
حالا لازمه که طرفداران این بدعت نامبارک از خود بپرسند که با این تحریفی که انجام داده اند چند سال باید برای اصلاحش تلاش کرد؟ آیا با این کار به جهاد و مجاهدین و تبلیغ برای تطبیق قانون شریعت الله خدمت کردید یا اسبابی شدید برای نشان دادن الگوهای غیر اسلامی از مجاهدین و تنفر بیشتر از جهاد و مجاهدین و نشان دادن تصویری از بی رحمی و تنفر از جهاد و دلسرد شدن عامه ی مسلمین از اهل جهاد؟
مسلمین باید بدانند که این سبک هرگز در منهج اهل سنت وجود نداشته است به همین دلیل است شما هیچ نشانه ای از این رفتارهای ضد اسلامی و بدعی را در کارنامه ی جهادی شیخ اسامه بن لادن و شیخ عبدالله عزام و امثالهم نمی بینید بلکه کارنامه ی کفار سکولار جهانی در الجزائر و لیبی و آفریقا و غیره مملو از این نمایشهای ضد اسلامی است که عده ای تحت نام جهاد و مجاهد از آن الگو برداری کرده اند .
…………………….
[۱]. دلائل النبوه، احمد بن حسین بیهقی (م ۴۵۸)؛ ج ۴، ص ۲۳۲٫بیروت، دارالکتب العلمیة، ۱۴۰۵ ق.