از عجایب ابومحمد مقدسی (۲) خود بزرگ بینی و تخریب مخالفین حتی به قیمت دروغ گفتن و واکنش ابومصعب زرقاوی

از عجایب ابومحمد مقدسی (۲) خود بزرگ بینی و تخریب مخالفین حتی به قیمت دروغ گفتن و واکنش ابومصعب زرقاوی

به قلم : مسعود سنه ای

می دانیم که سلفیت خاص نجدی خودش به دهها فرقه و گروه مختلف تقسیم می شود که هیچ کدام ان دیگری را قبول ندارد و هرگز دیده نشده که دو شیخ این مذهب که با هم در یک مساله ی کوچک و ریزی مخالف هستند در کنار هم زیسته باشند . با اینها باید صد درصد موافق باشی و ۹۹ درصد هم قابل قبول نیست . تمام جنگهای کنونی سوریه و عراق و لیبی و الجزائر و یمن و افغانستان و … میان اهل سنت به همین بهانه های پوچ و مطلق گرائی سلفیت خاص نجدیت است .  

ابومحمد مقدسی نیز یکی از ادامه دهندگان منهج سلفیت خاص نجدیت جائی از سرزمینهای مسلمین نمانده که اهل جهاد باشند و از طعن و کنایه و حتی ایجاد آلودگی و جنگ داخلی توسط  این شخص در امان مانده باشد .

یکی از بارزترین مشخصه های شیوخ مختلف و رنگارنگ سلفیت خاص نجدیت خود بزرگ بینی و حتی قرار دادن خود جایگاهی بالاتر از ائمه ی اربعه ی اهل سنت و حتی علمای بزرگ پس از آنها است به نحوی که به راحتی به بهانه های واهی جرح و تعدیل و.. ابتدا به تخریب و کوچک نشان دادن این بزرگان می پردازند و بعد قصد دارند کوچکانی مثل خود را نزد مریدان بزرگ نشان دهند .

می دانیم ابومصعب زرقاوی یک فرمانده ی نظامی بود نه یک عالم علوم شرعی و در امور شرعی از شرعی های اطراف خود استفاده می کرد . اما پس از مرگ ابوانس شامی و هیمن بانی شاری و سایر شرعی های معتبر اطرافش در چرخشی عجیب منهج سلفیت خاص نجدیت جایگزین منهج سابق می گردد .

از اینجاست که جنگ و درگیری های ابومصعب با سایر گروههای مختلف نجدی و غیر نجدی چون جماعت انصارالسنه و انصارالاسلام در عراق و… شروع می شود . ابومحمد مقدسی در این برهه از زمان از ابومصعب زرقاوی حمایت می کند و به نحوی در رسانه ها به عنوان رهبر معنوی ابومصعب نیز شناخته می شود . هر چند که ابومصعب در کنار فتواهای این شخص از غتواهای کسانی چون ابوبصیر طرطوسی در مورد شیعیان نیز استفاده می کند و حتی عبرت کتاب ابوبصیر طرطوسی «الروافض طائفة الشرک و الردة» را جزو بندهای عقیدتی گروه خود می کند که تا کنون از طریق دوله ادامه پیدا کرده است .

در هر صورت ابومحمد مقدسی تا جائی خود را نزد ابومصعب و جریان او بزرگ و بالا می بیند که مرتکب دروغگوئی و دروغ بزرگی می شود . اما این دروغ بزرگ از جانب ابومصعب بی پاسخ نمی ماند . به همین دلیل ابومصعب در فاش کردن چنین دروغی می گوید :

” ذ كر الشيخُ حفظه الله بأنني اشترطت على الشيخ أسامة بن لادن -حفظه الله- تدريس منهج أبي محمد كشرط للعمل معه.أقول: هذا الكلام عارٍ عن الصحة تمامًا، فأنا لم أجلس يومًا مع الشيخ أسامة -حفظه الله- بخصوص هذا الشأن. ”

شیخ حفظه الله گفته است که بنده به شرطی با شیخ اسامه بن لادن حفظه الله کار می کنم که منهج ابی محمد تدریس شود . می گویم: این سخن تماما خالی از صحت است ، من در این باره هرگز روزی با شیخ اسامه حفظه الله ننشسته ام .

در ادامه ابومصعب زرقاوی به حال ابومحمد مقدسی تاسف می خورد و می گوید :  هذا مع حزني وأسفي أن تصدر مثل هذه المقالة من أبي محمد، الذي من أصول دعوته تعبيد الناس إلى الله؛ لا إلى ذواتهم وأشخاصهم… (مشيختي، وظلي، واستفادوا من اسمي، …) [هذه كلمات إستخدمها المقدسي خلال مقابلته مع الجزيرة] والله المستعان.

وهل مَرَّ بكم في الكتاب والسنة، أو في تاريخ سلفنا؛ أن المرء إذا استفاد من شيخ في علم ما؛ أنه يصبح عبدًا له، لا يجوز له أن يخالفه في اجتهاده، أو أن يقول بقول غيره من أهل العلم ) انتهى كلامه

این مایه ی اندوه و تاسف برای بنده است که چنین گفتاری از ابومحمد مقدسی صادر شود، کسی که از اصول دعوتش برگرداندن مردم به عبادت الله است نه به اطرافیان و اشخاص شان . (علمای من ، زیر سایه ی من، استفاده کردن از اسم من ،…) [اینها کلماتی هستند که مقدسی ضمن مصاحبه اش با شبکه الجزیره گفته بود] والله المستعان.

آیا در کتاب و سنت یا در تاریخ سلف ما دیده اید که اگر شخ از عالمی در فلان مساله استفاده کرد این شخص عبد این عالم می شود که اجازه ندارد در اجتهاداتش با او مخالفت کند یا چیزی غیر از سخنان او از سایر علما بگوید ؟ ”

البته این مدعی دعوت به سوی توحید که مثل سایر همفکرانش در برابر مسلمینو اهل توحید قرار گرفته است از این سخنان ابومصعب پند نگرفت و خجالت هم نکشید بلکه در مطلبی تحت عنوان «رسالة إلى الصادقين ممن نفروا إلى أرض الجهاد في سوريا» به خطر ضعف رقبای سلفی نجدی چون ابوقتاده و هانی و طارق و ابوبصیر و … خود را یکه تاز میدان دیده و می گوید : فقد تربيت أنت وأمثالك على منهج ?أنا من أبرز الدعاة إليه، ?وتتلمذتم على كتابات أشهرها ?كتاباتي، ولا زلتم تقرأون مؤلفات أبرزها ?مؤلفاتي لا يقدر على إنكار ذلك أو رده إلا مكابر .

من تو و امثال تو را بر منهجی تربیت کرده ام که خودم از مهمترین دعوتگران به سوی آن هستم، و شما دانش آموختگان کتابهائی بوده اید که مهمترین این کتابها کتابهای من هستند، و هنوز در حال مطالعه ی مولفاتی هستید که مهمترین آنها مولفات من هستند ، کسی نمی تواند این را انکار کند یا بر آن رد بزند مگر شخص ستیزه کننده ی پرخاشجو.

البته باید دانست که این صفت تنها مختص ابومحمد مقدسی یا ابوقتاده فلسطینی و یا طارق عبدالحلیم یا هانی السباعی یا ابوبصیر طرطوسی یا سلفی های نجدی حامی فتر در لیبی یا سلفی های نجدی حامی سیسی در مصر یا سلفی های نجدی حامی بارزانی و … نیست بلکه این مشخصه ی تمام شیوخ سلفی خاص نجدیت است که هر کدام یا از گروهی حمایت می کنن و باعث جنگ داخلی و خونریزی و تفرق میان مسلمین شده اند یا در کنار طاغوتی بر علیه سایر سلفی های نجدی و تفاسیر و مذاهب دیگر اسلامی قرار گرفته اند .

این منهج راستین سلفیت خاص نجدیتی است که امثال فتاحی و شبکه های ماهواره ای کلمه ونور و دهها حزب و دسته ی مختلف قصد دارند به نام اهل سنت  جهت متفرق و نابود کردن جهاد اهل سنت و به خورد اهل سنت دهند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *