پشت پرده ی کراوات مجریان شبکه های ماهواره ای سلفی نجدی منتسب به اهل سنت
به قلم: ابوعبدالله موکریانی
زمانی که شخص یا گروه مسلمان با مصلحت تراشی ها حکم شرعی را رها می کند و وارد دایره ی سهل انگاری و بی توجهی به اصول می گردد باید بداند که به تدریج خود را وارد بی نظمی عقیدتی نموده که نتیجه ای جز پراکندگی آراء و اختلافات درونگروهی و در نهایت تفرق در بر ندارد .
زمانی که بزرگان اخوان المسلمین چون سید قطب در جلو چشمان دنیا اعدام شدند و رهبران جدید اخوان از او اعلام برائت کردند و حتی با نوشتن کتابهائی شعار گونه چون « دعاة لا قضاة» توسط الهضیبی با اندیشه های حسن البناء و سید قطب مخالفت علنی شد علائمی را به ناظرین نشان می داد که اخوان المسلمین توسط الهضیبی از مسیر صحیح آن منحرف و از درون تهی شده است که نسبت به طاغوتهای سکولار و حتی اشغالگر حاکم بر مسلمین دچار فکری مرجئه گونه ی مدرن، و در برابر مخالفین این طاغوتها دچار صفات خوارج شده اند.
به همین دلیل گروههائی چون جماعه المسلمين به رهبری شکری احمد مصطفی و یا جماعت اسلامی و دهها گروه کوچک و بزرگ دیگر از آن جدا شده و به این گونه به انحرافات داخلی و سازگاری اخوان با سکولاریسم و طاغوتهای حاکم بر مسلمین پاسخ دادند.
این پس مانده ی سازگار شده با دین سکولاریسم و طاغوتهای محلی و دشمن با مجاهدین شریعت گرا که چهارچوب مشخص عقیدتی نداشت، پیروان سایر افکار و تفاسیر و بخصوص سلفیت خاص نجدیت را نیز در بر گرفت . یعنی شاخه ای از سلفیت خاص نجدیت پیدا شد که با همان اهداف، عقاید خود را درون این قالب ریخت و شتر مرغهائی خودروشنفکربین تولید شدند که نه سلفی (به معنای پیروی از سلف صالح) هستند و نه سکولار کامل . تولیداتی بین این دو: مُّذَبْذَبِینَ بَیْنَ ذَلِکَ لاَ إِلَى هَؤُلاء وَلاَ إِلَى هَؤُلاء وَمَن یُضْلِلِ اللّهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ سَبِیلاً (نساء/ ۱۴۳)
در این میان سرگشته و متردّدند. ( گاهی به سوی دین میروند و گاهی به سوی کفر میدوند . زمانی خویشتن را در صف مؤمنان ، و زمانی در صف کافران جای میدهند ! امّا در حقیقت ) نه با اینان و نه با آنان هستند ( و گمراه و حیرانند) و هر که را خداوند ( بر اثر اعمال زشت و ناپسندش) سرگشته و گمراه کند، راهی برای او (به سوی سعادت و هدایت) نخواهی یافت.