ئایا له کوردستانی عیراق و سوریا و تورکیا نویژ له دوای کئ بکه ین؟

ئایا له کوردستانی عیراق و سوریا و تورکیا نویژ له دوای کئ بکه ین؟

ئه مه ئه و پرسیاره یه که زؤر جار خؤشه ویستان و دؤستانی یاساو ده ستوری ئيسلامی و موسولمانانی عه قیده پاك له کوردستان ئاراسته مانی ده که ن و پشتیوان به الله وه لآمه که ی به رونی ده خه ینه به رده ست هه مو لایه ك.

وه لآم :

ئه و که سانه ی که نویژ ده که ن له کوردستان به گشتی واته به مه لاو به عه وامه وه سئ جؤرن .

جؤری یه که م :

ئه و که سانه ن که ده ناسرین و ئيمانیان ئاشکرایه و هیچ هه لوه شینه ره وه یه کی ئيسلامیان تیادا نه بینراوه یان لییان نه بیستراوه، که ئه م جؤره یان هیچ گومانیك له وه دا نیه نویژ کردن له دوایانه وه جایزه و ده بیت بکریت .
جؤری دوه م :

ئه و که سانه ی که ده ناسرین و کوفریان ئاشکرایه و سه ر به طاغوت و حیزب و کؤمه ل و لایه نه کافره کانی وه ك مه دخه لی و … و حیزبه سیکولاره کان (عه لمانیه کان)  و حیزبه به ناو ئيسلامیه کانن، یان وه لائيان بؤ حکومه تی سیکولارو و پیشمه رگه هه یه و به ئاشکرا دوعایان بؤ ده که ن، يان هه ر ئه فکاریکی کوفریی تری سه ر به خؤیان تیدا ئاشکرایه وه ك حه لآل کردنی حه رام و به کافر نه زانینی کافر و موشریکه کان و یان هه رکوفریکی ئاشکرای تر، ئه وه ئه م جؤره شیان نویژ کردن له پشتیانه وه دروست نیه و باطله و نابیت بکریت .

جؤری سئ یه م :

خه لکانیكی عه قیده نه ناسراون(مستور الحال) و ته نها نویژیان لئ ده بینریت و هیچ جؤره کوفریکی گوفتاری و کرداریان لئ نابینریت، ئه م جؤره شیان به پئ ی راو بؤچونی هه ر چوار مه زهه به که ی ئه هلی سوننه ت نویژ کردن له دوایانه وه دروسته و ده بیت بکریت .

ئه لبه ته لیتان تیكه ل نه بیت ئه م سئ جؤره خه لکه ی که باسمان کردن له روی ئيمانه وه پؤلینمان کردون بؤ حوکمی نویژ کردن له دوایانه وه، نه ك هؤکاری تری شه رعی وه ك نیره موك بون و له شگرانی و میینه بون و . هتد .


پیم وایه که ستان گومانتان له جؤری یه که م و دوه می باسه که نیه که به لگه کانیان له سه ر بخه ینه رو، به لکو بؤ ئه وه ش باسه که دریژ تر نه بیته وه به لگه ی به شی سئ یه م باس ده که ين به و هیوایه ی که بؤ هه مولایه ك به سود بیت .

إبن قدامه ی حه نبه لی ده فه رمویت :إذا صلی خلف من شك في إسلامه أو کونه خنثی فصلاته صحیحة مالم یبن کفره وکونه خنثی مشکلا، لأن الظاهر من المصلین الإسلام سیما إذا کان إماما، والظاهر السلامة من کونه خنثی سیما من یؤم الرجال، فإن تبین بعد الصلاة أنه کافرا أو خنثی فعلیه الإعادة (المغني مع الشرح الکبیر: ج ۲ ص ۳۴)

واته: : –
ئه گه ر که سیك نویژی کرد له دوای که سیکه وه که گومان له موسولمان بونیدا هه بوو، یان گومانی لئ ده کرا که نیره موك بیت ، ئه وه ئه و نویژه ی دروسته مادام که سی پیشنویژخوین کوفره که ی یان نیره موکی خؤی ئاشکراو به رجه سته نه کردوه، چونکه رواله تی نویژ خوین نیشانه ی موسولمان بونیه تی به تایبه ت ئه گه ر پیشنویژیش بکات، رواله تی پیشنویژخوینیش نیشانه ی سه لامه ت بونیه تی له نیره موکی به تایبه تی ئه گه ر پیشنویژیش بؤ پیاوان بکات، به لآم ئه گه ر له پاش ته واو بونی نویژه که ی بؤی ئاشکرا ببیت که ئه و که سه ی پیشنویژی کردوه کافره یان نیره موکه، ئه وه ده بیت نویژه که ی دوباره بکاته وه .
إبن تیمیه ده فه رمویت :یجوز للرجل أن یصلي الصلوات الخمس والجمعة وغیر ذلك خلف من لم یعلم منه بدعة أو فسقا بإتفاق الأئمة الأربعة وغیرهم من أئمة المسلمین، ولیس من شرط الإئتمام أن یعلم المأموم إعتقاد إمامه ولا أن یمتحنه فیقول : ماذا تعتقد؟ بل یصلي خلف مستور الحال ( مجموع الفتاوی ج ۲۳ ص ۳۵۱)
واته : –
دروسته بؤ که سیك که هه ر پینج فه رزه که و نویژی جمعه و غه یری ئه و نویژانه ش نویژی تر بکات له دوای که سیکه وه که هیچ بیدعه و فیسقیکی لئ نه زانراوه، ئه مه به کؤ ده نگی پیشه وایانی هه رچوار مه زهه به که و پیشه وایانی تری موسولمانان، پاشان به مه رج نه گیراوه بؤ نویژی جه ماعه ت که سی نویژ خوین له دوای ئيمامه وه که جؤری عه قیده ی ئيمامه که ی بزانیت ، به مه رجیش نه گیراوه که تاقی بکاته وه و پئ ی بلیت: تؤ عه قیده ت چؤنه؟ به لکو نویژه که ی له دوای که سیکه وه ده کات که حالی شاراوه یه.
جا لیره شدا له وانه یه خه لکانیکی که م زانست و گومرا بیانه ويت گومان له م فتوایانه دروست بکه ن و بلین: ئه و فتوایانه ی پیشه وایان بؤ ”دار الإسلام”دراوه !

بؤیه له وه لآمی ئه وانیشدا ده لیین :

يــه ك:

فتواکان به ره هایی (مطلق)ی هاتون و هیچ باسی «دار الإسلام» یان ”دار الکفر”یان تیدا نه کراوه و ئه و پیشه وا به ریزانه ش که ده یان سه ده یه هه مو ئومه تی ئيسلام له سه رچه شمه ی رؤشن و پاکی ئه وان فتواو زانست وه ر ده گرن زؤر شاره زاترن و فیقهیان فراوانتره له وه ی که دلنه خؤشیکی که م زانست بتوانیت به بئ پیشن (سلف) فتوا ره هاکانیان ببه ستیته وه .
دوو:
ئيمامی ”إبن قدامه” ره حمه تی الله ی لئ بیت ئه گه ر مه به ستی له ”دار الکفر” بوه، ئایا باسی نیره موك چی په یوه ندیه کی به خاکی ئيسلام و خاکی کوفره وه هه یه که له گه ل که سیکدا باسی کردوه کوفری هه بیت؟! یان بؤچی جیای نه کردوه ته وه و بلیت سه باره ت به نیره موك له ”دار الکفر”یش هه ر نویژ له دوایه وه ناکریت له پاش ناسینی که نیره موکه ؟

سـئ :

له ”دار الإسلام” جایز نیه هیچکه س به کافر بزانریت هه رکه سیش توشی هه لگه رانه وه (ردة)بیت ئه گه ر ته وبه نه کات ده کوژریت، ئه وانه ش که ئه هلی کتابن و سه رانه (جزیة)ده ده ن دیارن و جل و به رگیان جیاوازه و نویژیش ناکه ن چجای پیش نویژی کردن !

چــوار :

به لگه کان له قورئان و فه رموده و بؤچونی زانایان هینده زؤرن له سه ر به موسولمان زانینی نویژخوینان یان ئه وانه ی له ”دار الکفر” ده ژین و به رواله ت(ظاهر) عیباده ته تایبه ته کانی ئيسلام ئه نجام ده ده ن و هیچ هه لوه شینه ره وه یه کی ئيسلامیان لئ نه بینراوه، له زؤریدا ئه و به لگانه هیچ کات له م باسه دا به و ئاسانیه کؤ نابنه وه، بؤیه له کؤتایدا ده لیم بمبورن و هه ر هه له یه کم هه بوه له نه فسی خؤم و شه یطانه وه یه و هه ر شتیکی باشیشم نوسیوه ئه وه له باشی ئاینه که مه و فه زل و منه تی الله یه سه رمه وه .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *