سخنان ابوعبیده سخنگوی حماس در مورد سید حسن نصرالله تلنگری دیگر جهت بیداری اهل سنت

سخنان ابوعبیده سخنگوی حماس در مورد سید حسن نصرالله تلنگری دیگر جهت بیداری اهل سنت

به قلم: مسعود سنه ای

بارها و بارها رهبران و سخنگوی حماس و جهاد اسلامی و سایر گروههای جهادی فلسطین و حتی مجاهدین میدانی حماس با ادبیاتی اسلامی و برادرانه در اهمیت و جایگاه ایران و جبهه ی مقاومت چون حزب الله و انصارالله یمن و سایر گروههای جهادی عراق تعریف و تمجیدها و تشکرات کرده اند و یا به مناسبت ترور سید حسن نصرالله بیانه صادر کرده و اعلام می کنند که سید حسن نصرالله در مسیر قدس و در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت در برابر دشمن صهیوینستی به شهادت رسید و… اما تمام این موارد توسط گروههایی خاص که خود را در زبان حامی فلسطین می دانند اما در عمل در جبهه ی آمریکا و ناتو(ترکیه) و رژیم صهیونیستی بر علیه جبهه ی مقاومت هستند تحریف و قیچی کاری شده و اجازه نداده اند مخاطبین آنها چنین سخناین را ببینند یا بشنوند.
سخنان ابوعبیده در سالگر عملیات مبارک ۷ اکتبر که مدتها قبل از آن همه منتظر چنین بیانیه ای از سوی حماس و مقاومت اسلامی فلسطین بودند رساتر و بزرگتر از آن بود که اینها بتوانند این سخنان را سانسور و تحریف و قیچی کاری کنند.
ابوعبیده می گوید: “ای خانواده های ما و ای ملت ما و ایی امت ما، آنچه که باعث افتخار مقاومت و گردانهای ما و جنبش مقاومت ما در این نبرد و در همه ی روند آن می شود این است که فرماندهانش را پیش از سربازانش به عنوان شهید تقدیم می کند و خوشحالی صهیونیستها در خصوص ترور فرماندهان ما و رهبران مقاومت در رأس و ابتدای آنها رهبر این جنبش و مجاهد بزرگ اسماعیل هنیه رحمت های الله و خشنودی او بر وی باد، و رهبر بزرگ شهید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله، الله ایشان را به عنوان شهید بپذیرد، و غیر از اینها از کاروان شهیدان نیک در همه جبهه ها، بزرگترین دلیل بر این است که این دشمن متکبر از تاریخ درس نمی گیرد و حقایق و واقعیتها و فرهنگ و اراده ی ملت ما را متوجه نیست.”
ابوعبیده که سخنگوی مردان مجاهد حاضر در میدان جهاد است بهتر حامیان خودشان را می شناسد یا دیگرانی که از دور تنها تماشاچی هستند؟ قطعاً ابوعبیده و امثال ابوعبیده. پس چرا سخنان ابوعبیده در مورد سید حسن نصرالله، تماشاچی ها و گروههای همسو با جبهه ی آمریکا و ناتو و صهیوینستها را هراس کرده است؟
عبدالله محیسنی که اهل کویت و از طرفداران سرسخت سابق گروه جولانی و هم اکنون تنها نظاره گری در ادلب است و به بشکه ی شام معروف است گواهی می دهد که دارودسته ی جولانی به نوامیس اهل سنت و به خصوص به زنان و دختران مهاجر تجاوز کرده اند با این وجود با سر هم کردن چند شبهه از ابوعبیده ایراد می گیرد چرا به سید حسن نصر الله گفته شهید و در موقعیتهای مختلف از آنها تشکر و قدردانی کرده است؟
به نظر شما باید از کسی که به اسلحه و با جانش از مسلمین اهل سنت غزه حمایت کرده است تشکر کرد یا از کسانی که به نوامیس اهل سنت تجاوز کرده اند؟
نکته ی مهمی در مورد اتهامات محسینی و گروههای همسو با آن متهم کردن امثال سید حسن نصرالله و آیت الله خامنه ای به داشتن عقیده به تحریف قرآن و توهین به ام المومنین رضی الله عنه است که هرگز نتوانسته و نخواهند توانست آنرا ثابت کنند چون این جریان از شیعیان واقعاً این گونه نیستند؛ تمام آثار مکتوب و سخنرانی های آنها موجود است: قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (بقره/۱۱۱)
مورد دیگر جنگ سوریه است که قصد دارند آنرا جنگی شیعی – سنی نشان دهند در حالی که هر انسان کم هوشی می داند که این جنگ بین ایران و متحدین آن با آمریکا و ناتو و رژیم صهیونیستی است که گروههایی با شعار سلفی گری و غیره در جبهه ی آمریکا و ناتو و رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند و اهل سنت را فدای طرحهای اینها کرده اند.
علاوه بر این، شیخ عبدالرزاق المهدی محدث مشهور ساکن در ادلب گواهی می دهد که گروه جولانی زنان و دختران و حتی کودکان اهل سنت را ظالمانه زندانی کرده اند و حتی کسانی که برای مردم غزه کمکهای مالی جمع آوری می کنند را دستگیر و زندانی می کنند.
آیا ابوعبیده باید این گروهها را که در زیر چتر آمریکا و ناتو و ۱۱۳ نهاد کمک رسانی جهانی و منطقه ای هستند و یک سال است تنها نظاره گر جنایات صهیونیستها با اسلحه ی آمریکا و ناتو هستند و حتی مانع کمکهای مادی به مسلمین غزه می شوند چه بنامد؟
تنفر امثال ابوعبیده از این گروهها غیر قابل انکار است، به همین دلیل اینها را تنها در قالب «تماشاچی» و «نظاره گر» نام می برد. یعنی دارودسته ی منافقینی که الله تعالی در زمان جنگ احزاب می فرماید: يَوَدُّوا لَوْ أَنَّهُمْ بَادُونَ فِي الْأَعْرَابِ يَسْأَلُونَ عَنْ أَنْبَائِكُمْ (احزاب/۲۰) ایشان دوست می‌دارند در میان اعراب بادیه‌نشین، صحرانشین شوند (تا اذیّت و آزاری بدیشان نرسد، و بدین اکتفاء می‌کنند که از از دور تماشاچی باشند و از دور) اخبار شما را جویا شوند.

شادی ما در سالگرد عملیات مبارک طوفان الاقصی و طوفان مقاومت، یادآور شیخ عزالدین قسام و جهاد ریشه دار فلسطین

شادی ما در سالگرد عملیات مبارک طوفان الاقصی و طوفان مقاومت، یادآور شیخ عزالدین قسام و جهاد ریشه دار فلسطین

به قلم: مجاهد مهاجر

در هر سرزمینی بزرگمردانی چون عمر مختار و سید قطب و نواب صفوی و عمر سوم افغان و … وجود داشته اند که جرقه های جهاد با کفار سکولار و اشغالگر خارجی و مرتدین محلی را در سرزمین خود زده اند.

جهاد فلسطین با عزالدین قسام بیشتر شناخته شده است، شهادت شیخ عز الدین قسام، جرقه آغاز جهاد بزرگ فلسطین در سال ۱۹۳۶ بود.

نام عزالدین قسام هم اکنون برای همه ی ما نامی آشناست، می توان به عزالدین قسام گفت:

امروز رهروانت که پرچم جهاد را به دوش کشیده‌اند، با انواع متفاوتی از دستاوردها نسبت به سال‌های گذشته، بلای جان صهیونیست‌های سکولار شده‌اند و قضیه‌ی فلسطین و قدس شریف را به جایگاه اصلی خود در جهان اسلام بازگردانده‌اند.

این مقاومت مجاهدین غزه بی پایه و اساس نیست، از جمله آخرین سخنان شیخ عزالدین قسام این بود:

“إننا لا نستسلم، إننا في موقف الجهاد في سبيل اللّه” بدون شک ما تسلیم نمی شویم، یقینن ما در موقعیت جهاد در راه الله هستیم.

روزنامه‌ی الجامعة العربية در تاریخ ۱۹۳۶/۰۱/۰۳ نوشت:

“مردم فلسطین یاد و خاطره مجاهدی از شمال سوریه که در راه استقلال جنوب سوریه به شهادت رسید، و نه تنها این، بلکه رهبری یک کارزار جهادی را بر عهده داشت که شاید اولین در نوع خود در تاریخ نوین اسلامی در فلسطین، سوریه و کل شرق  جهان عرب باشد، جشن می‌گیرند”.

ما هم در ۷ اکتبر سالگرد عملیات مبارک طوفان الاقصی، زنده شدن روحیه ی جهادی در میان عموم مسلمین با خیزش مجدد مجاهدین در فلسطین و کل منطقه بر علیه آمریکا و صهیونیستهای سکولار و ناتو را جشن می گیریم. 

بیانیه «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس به مناسبت اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی

بیانیه «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس به مناسبت اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی

ابوعبیده گفت: از غزه مقاوم و پس از گذشت یک سال از عملیات حرفه‌ای‌ترین و موفق‌ترین نیروهای کماندو که دشمن را به لرزه درآورد و باعث دگرگونی منطقه شد با شما سخن می‌گوییم.
ابوعبیده افزود: پس از آنکه تجاوز رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، شهرک‌سازی، یهودی‌سازی و تجاوز به حقوق اسرای فلسطینی به مراحل خطرناک و بی‌سابقه‌ای رسید، ما ضربات پیشگیرانه محکمی به این رژیم وارد کردیم

سخنگوی القسام افزود: ملت فلسطین، با وجود رها شدن از سوی کشورهای نزدیکشان و بزدلی نظام‌های حاکم بر آنها و همدستی‌شان با دشمن و همچنین قدرت فراوان و خشونت دشمن و نیروهای متجاوز، به صورت اسطوره‌ای، پایداری و مقاومت کردند.
ابوعبیده تصریح کرد: پهپادها از لبنان و عراق و یمن بر فراز آسمان فلسطین اشغالی به پرواز درمی‌آیند و مواضع مهم دشمن را هدف قرار می‌دهند و باعث تضعیف توانایی‌های امنیتی و دفاع آن می‌شوند. همچنین ضمن وارد آوردن خسارت‌های اقتصادی و نظامی فراوان به آن، باعث از دست رفتن تعادل این رژیم می‌شوند.
سخنگوی القسام خاطرنشان کرد: تا زمانی که دشمن به تجاوز و جنگ ادامه دهد، ما به این نبرد فرسایشی دردناک و هزینه‌بر برای دشمن ادامه خواهیم داد.
ابوعبیده تاکید کرد: ترور، هرگز نتوانسته است باعث پایان یافتن جنبش‌های آزادی خواه و مقاومت در تاریخ انقلاب فلسطین باشد و در صورتی که این امر صحت داشت، می‌بایست پس از ترور شهید شیخ عزالدین القسام در جنین، مقاومت علیه اشغالگران پایان می‌یافت.
سخنگوی القسام افزود: سیاست ترور علیه شخصیت‌های بزرگ و قهرمان، عاقبت به‌خیری و نشانه پیروزی آنهاست.
ابوعبیده خاطرنشان کرد: ملت فلسطین از عملیات حمایت از مقاومت غزه در سراسر منطقه و مشارکت عملی در نبرد گسترده و فزاینده علیه دشمن، تقدیر می‎‌کند.
سخنگوی القسام خطاب به رزمندگان حزب الله گفت: همانگونه که شهید سید حسن نصرالله وعده داده بود ما به پایداری و توانایی شما در زدن ضربات دردناک به دشمن صهیونیستی اطمینان داریم.
ابوعبیده خطاب به ملت یمن گفت: با کمال افتخار، حمایت گسترده ملت بزرگ و آزاده یمن و خشم آنها در راه خدا و حمایت از مسجد الاقصی را ارج می‌نهیم.
ابوعبیده گفت: در صورت ادامه سرسختی‌های نتانیاهو و کابینه تروریست او، ممکن است آنچه برای شش اسیر اسرائیلی در رفح اتفاق افتاد، برای دیگر اسرای دشمن تکرار شود.

سخنگوی گردان‌های القسام ادامه داد: عملیات اخیر در تل آویو تنها بخشی از آن چیزی است که در انتظار دشمن است و آینده به یاری خداوند برای آن بسیار سخت‌تر و تلخ‌تر خواهد بود.
وی افزود: یک سال پس از طوفان الاقصی، جمهوری اسلامی ایران با هدف به وحشت انداختن دشمن صهیونیست، عملیات وعده صادق ۱ و ۲ را انجام داده است.
ابوعبیده تاکید کرد: عملیات مقاومت فلسطین باعث تضعیف توانایی‌های اطلاعاتی و دفاعی دشمن و وارد آمدن زیان‌های اقتصادی شدیدی به این رژیم شده است. همچنین موج آوارگی و فرار از سرزمین‌های اشغالی را به آن تحمیل کرده است.
سخنگوی گردان‌های القسام تصریح کرد: هزاران نظامی اشغالگر در عملیات مقاومت، کشته و زخمی‌ شده‌اند و صدها دستگاه ماشین‌آلات نظامی اشغالگران منهدم شده است.
ابوعبیده افزود: رژیم صهیونیستی، به دولت آمریکا وابسته است و بی‌تردید با گذشت زمان، حمایت‌های مذکور قطع خواهد شد.
سخنگوی گردان‌های القسام با اشاره به عملیات ضد صهیونیستی اخیر در یافا گفت: این عملیات، تنها یک حلقه از اقداماتی است که در مرحله آینده اتفاق خواهد افتاد و آینده، برای اشغالگران، دشوارتر و تلخ‌تر خواهد بود.
ابوعبیده از اهالی کرانه باختری خواست مقاومتشان را در مقابل گردنکشی و جنایات رژیم صهیونیستی تشدید کنند.
سخنگوی گردان‌های القسام تصریح کرد: از همان روز اول، حداکثر تلاشمان را برای حفظ جان اسرا و تامین امنیت آنها به کار گرفتیم.
ابوعبیده خطاب به صهیونیست‌ها گفت: در صورتی که خواسته‌های نتانیاهو، متناسب می‌بود از یک سال پیش می‌توانستید اسرایتان را آزاد کنید.
سخنگوی القسام تاکید کرد: در صورتی که نتانیاهو و کابینه تروریستش به سرکشی و لجاجت ادامه دهند، ممکن است سرنوشت ۶ اسیر صهیونیست در رفح، برای سایر اسرا تکرار شود.
ابوعبیده تصریح کرد: در صورتی که لجاجت و سرسختی دشمن در مذاکرات ادامه یابد، ممکن است پرونده اسرا وارد تونل تاریکی شود و شاید ۱۰۰ «ران آراد» دیگر در چشم انداز باشند.
«ران آراد» خلبان صهیونیست بود که هواپیمایش در جنوب لبنان سقوط کرد و از سال ۱۹۸۶ (۱۳۶۵) تاکنون سرنوشت وی معلوم نیست.

ابوعبیده با اشاره به وضعیت اسرای صهیونیست در نوار غزه تصریح کرد: ما دستوراتی داریم که در صورت به خطر افتادن اسرا یا وقوع درگیری در نزدیکی محل نگهداری آنها، به مکان دیگر و امن‌تری منتقل شوند.
ابوعبیده همچنین با اشاره به اینکه خطرات علیه جان اسرای صهیونیست روز به روز بیشتر می‌شود گفت: سرنوشت اسرا، به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی وابسته است.
سخنگوی گردان‌های القسام تصریح کرد: کسی که وضعیت را نظاره کند متوجه خواهد شد که آینده، از آن ملت فلسطین و مقاومت آن در مقابل رژیمی است که عمر آن کوتاهتر از کفش‌های مساجد و کلیساهای غزه، بیت‌المقدس، بیت‌لحم و الخلیل و یافا است و این رژیم، نتوانسته است حتی یک سال را بدون مقاومت فلسطینی‌ها و جنگ با آنها سپری کند که این موضوع، هر بار به این رژیم یادآوری می‌کند که سرزمین یک ملت عرب را اشغال کرده است.
ابوعبیده از علمای مسلمان خواست با بیان تهدیدهایی که علیه ملت فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی در این سرزمین وجود دارد، علیه رژیم صهیونیستی اعلام جهاد کنند.
سخنگوی القسام همچنین خواستار بزرگترین حمله سایبری کارشناسان جنگ الکترونیک علیه دشمن صهیونیستی شد.
در خبری مرتبط، گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس به مناسبت اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی بخشی از جزئیات این عملیات را افشا کرد.
بیانیه القسام تصریح کرد: در این حمله، شمار زیادی از نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست نشین، کشته و زخمی و صدها تن از آنها در این ضربه ناگهانی به دشمن و حملات راکتی فشرده به مواضعشان زخمی شدند.
گردان‌های القسام تاکید کرد: ۴۵۰۰ نیروی رزمنده، در این عملیات شرکت کردند که سه هزار تن از آنها برای عملیات رزمایش و ۱۵۰۰ رزمنده برای پشتیبانی و حمایت بودند.
گردان‌های القسام افزود: در کمتر از دو ساعت توانستیم از دیوار حائل، عبور و به کلیه ۱۵ موضع نظامی نیروهای دشمن حمله کنیم.
براساس این بیانیه، رزمندگان القسام همچنین توانستند ۱۰ موضع واکنش نظامی و تیم‌های پشتیبانی در ۲۲ شهرک صهیونیست نشین حمله کنند. همچنین تیپ نظامی دشمن صهیونیستی را نابود کرده و پایگاه نظامی «رعیم» را که ارتش رژیم اشغالگر به آن افتخار می‌کرد مورد حمله قرار دهند.
گردان‌های القسام تاکید کرد: عملیات هفتم اکتبر، یک عملیات نظامی استراتژیک و سیلی ناگهانی و شدیدی بود که رژیم صهیونیستی با ارتش شکست خورده و سیستم اطلاعاتی ضعیفش آن را دریافت کرد. این عملیات به دستور «محمد الضیف» ملقب به ابوخالد رئیس ستاد مشترک القسام آغاز شد و رزمندگان با سلاح ایمان به خداوند، هوشیاری و باور از پشت خطوط مقدم با دشمن، آن را آغاز کردند و توانستند شهرک‎‌های اطراف نوار غزه را به کنترل خودشان دربیاورند و تیپ غزه در ارتش اشغالگر را نابود کنند

۷ اکتبر فرجام اشغال افغانستان در ۲۰۰۱ برای آمریکایی‌های سکولار و جنایتکار

۷ اکتبر فرجام اشغال افغانستان در ۲۰۰۱ برای آمریکایی‌های سکولار و جنایتکار

امروز همچنانکه سالروز طوفان الاقصی است سالروز اشغال افغانستان هم هست که در ۲۳ سال قبل توسط نیروهای آمریکایی و متحدین سکولار اروپایی آن انجام شد.

در ۷ اکتبر سال ۲۰۰۱ میلادی جورج دبلیو بوش سکولار اعلام کرد:

به دستور من، نظامیان ایالات متحده آمریکا، عملیاتی را علیه اردوگاه‌های آموزشی شبکۀ القاعده و تاسیسات نظامی رژیم طالبان در افغانستان راه‌اندازی کرده‌اند، این اهداف بسیار با دقت هدف قرار می‌گیرند، تا از استفادۀ افغانستان به حیث پایگاه حملات تروریستی جلوگیری شود و توانایی‌های نظامی طالبان مورد حمله قرار گیرد…

۲۰ سال پس از آن تاریخ، آنچه برای آمریکایی‌های اشغالگر و سکولار و متحدین سکولار آن از اشغال افغانستان باقی ماند، تنها و تنها اخراج با سرافکندگی بود…

جهاد افغانستان ثمره ی خون انصار و مهاجرین است، شایسته است مسئولین امارت اسلامی یادی از مهاجرین کنند و قدردان آنها باشند.

یمن ۷ اکتبر را به مناسبت سالروز طوفان الاقصی رخصتی رسمی اعلام کرد

یمن ۷ اکتبر را به مناسبت سالروز طوفان الاقصی رخصتی رسمی اعلام کرد

کمیته عالی تشریفات یمن اعلام کرده است که به مناسبت گرامیداشت سالروز طوفان الاقصی و حوادث مهم روز هفتم اکتبر، امروز به عنوان رخصتی رسمی در سراسر کشور اعلام شده است.

این روز به یاد مبارزات و مقاومت مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی گرامی داشته می‌شود.

به مناسبت سالگر عملیات مبارک طوفان الاقصی: ترجمه نشید جهادی: گفت و گوی وداع (حوار الوداع) از البوم “سفراء المجد”

به مناسبت سالگر عملیات مبارک طوفان الاقصی: ترجمه نشید جهادی: گفت و گوی وداع (حوار الوداع) از البوم “سفراء المجد”

ارائه دهنده: عبدالله

مادرم!!  کتابِ خداوند من را راهی جهاد کرد و از شما دور نمود. و آیا می توانید، خداوند را از آنچه که انجام داده، منع نمایید؟ کور و شل نبودم که عذری برای نرفتن به جهاد داشته باشم.

مادرم گفت: پسرم این سفرت برای چیست؟ سفری خطرناک به سوی ترس ها و خطرها؟

جواب دادم: من مسلمانم، همت و اراده در قلبم در حال انفجار است.آیا خون های جاری بر زمین را نمی بینی؟ خونی که دشمنانمان، آن را بی ارزش دیده اند. نمی بینی کودکانمان چگونه از صدای بمباران در سحرگاهان دچار هول و هراس می شوند؟ آیا پس از همه ی اینها، می پرسی: پسرم این سفرت برای چیست؟

گفت: زمانِ ازدواجت فرا رسیده، جهاد را برای آنان که به سویش رفته اند وا بگذار.. بگذار به عروسیت دل خوش باشیم و دمی شادامان و مسرور سر نماییم؛ عروسی همچون ماه برایت انتخاب کرده ام.

جواب دادم: آیا به فکر حجله زفاف باشم و دل به ثمر خوش نمایم در حالیکه دخترانِ پاکدامن در دست دشمنان حرمتشان دریده می شوند. خوشحالی من هنگامی است که داخل خندقم باشم و بارانی از بمب از آسمان برسرمان فرود می آید. مراسمِ عروسی برای من، دل زدن به قلب دشمن است آنکه که ترس و هراسی نداشته باشم. و نامزدِ من، سلاح کلاشینکفی است که در دلِ خود مرگ جای داده است.

گفت: جهادِ والدین مقدم تر است، پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم می فرماید: در راه خدمت ایشان سعی و تلاش کن و با ایشان خوش رفتاری بنما.

به او جواب دادم: اگر فردا روزی جهاد، “جهادِ طلب” بود، این کلامت درست است. ولی الان جهادِ دفع است و در بیرون کردن تاتار نیازی به اجازه گرفتن نیست. مغول دوباره برگشته و چنگیز (یعنی آمریکای شرور) آن را فرماندهی می کند. سکولاریستها دوباره برگشته اند، و جهاد حق است و گریزی از آن نیست.

گفت: برخی از دوستانت شکسته خورده و مأیوس برگشته اند. آنها برگشتند، تو هم تحت پیگرد قرار می گیری، پس برگرد همچنان که آنها بازگشته اند.

جواب دادم: آیا کسی که به ثریا دست یافته، به داخل چاله ای باز خواهد گشت؟ فردی صاحب مبادی و اصول چگونه باز خواهد گشت؟ در حالیکه در سینه ی خود منهجی راستین به امانت دارد. آیا کسی که خواهان انتقام است، از تصمیم خود باز می گردد؟ در حالیکه فردی محکم و صاحب اراده است. من با هیچ کشوری که به شرع پروردگار خیانت کرده است، مصالحه نخواهم کرد. جایی که شریعتِ پروردگار را کنار گذاشته اند تا قوانین بشر اجرا گردد.

گفت: مسیر وحشتناکی در پیش داری، راهِ پیشِ رویت پر از خار و خاشاک است. راه دیگری را برگزین که در آن گُل و بلبل قرار دارد.

به او جواب دادم: این مسیری است که از زمان کودکی عاشقش بوده ام. نارنجک ها برای من گل های زیبا هستند. و بوی خوشِ گل، آتشی است که از دل سلاحم زبانه می کشد.. آهنگ من، رگبار گلوله ایست که از سلاحم شنیده می شود. و سوگند به خدا که راهی این مسیر خواهم گشت حتی اگر تمام عالم روی برتابند و از همراهی من نشسته باشند.

گفت: قطعا کشته می شوی پسرم، دوباره فکرهایت رو بکن.

جواب دادم: مرگِ من، حیات عقیده ام است. کشته شدنم پیروزی است .. وقتی چنین خبری به تو رسید صبر کن و احتساب اجر نما و بدان که من شهید شده ام و به بالاترین مرتبه ی بهشت نائل گشته ام..

۷اکتبر سالگرد عملیات مبارک طوفان الاقصی مبارک باد: تونلهای زیر زمینی در غزه چگونه کنده می شوند؟

۷اکتبر سالگرد عملیات مبارک طوفان الاقصی مبارک باد: تونلهای زیر زمینی در غزه چگونه کنده می شوند؟

به قلم: سلیمان ژاورودی

برای دسته هایی از مسلمین هنوز جای سوال است اینهمه تونل نظامی در غزه چگونه کنده شدند در حالی که غزه کاملاً در محاصره ی رژیم سکولار صهیونیستها و حکومتهای دست نشانده عرب است؟

واقعییت این است که ۹۰ درصد از افرادی که به حفر تونل در غزه مشغول هستند، بدون دستمزد و به طور متوسط روزانه ۸ ساعت کار می کنند و آنهایی هم که دستمزدی می گیرند چون صاحب خانواده اند و نیازمند.

بخش بزرگی از آنها چکمه ندارند و به هر چیزی که پاهایشان را از رطوبت حافظت کند راضی هستند.

شیفت های کاری وجود دارد که با طلوع خورشید پایان می یابد.

سپس به دنبال کار معمول خود می روند و اکثر آنها در جوانی از درد غضروف رنج می برند.

یکی از سران رژیم سکولار صهیونیستی می گوید: ما اینجا چای می نوشیم و خوش می گذرانیم و هر شب هزار مجاهد بدون اینکه متوجه شویم به سمت ما زیرزمین را می کنند…

بله، این مجاهدین:

آنان از قبر نمی‌ترسند، زیرا قبل از ورود به قبر، تجربه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند.

 بعضی از آنها بیش از ۳۰ متر زیر زمین فرود می آیند این فرود آنها برای جست‌وجوی طلا نیست، بلکه جستجوی عزت و سربلندی امت اسلامی هست.

آنها در حسرت خانه و فرزندانشان هستند مانند مادری که آرزوی پیدا کردن فرزند گمشده خود را دارد.

 هر کدام با هر ضربه کلنگ، تسبیح و تکبیر گفته و یقین دارد که ضربه‌اش او را به مسجد الاقصی نزدیک می کند.

این نوع حرکت و تکاپوی جهادی شما را به یاد کندن خندق در جنگ احزاب (سکولاریستها) نمی اندازد؟

تاریخ مقاومت و عزت مومنین تکرار می شود یعنی این

آسمانِ غزه، هر شب خون می‌بارد…

آسمانِ غزه، هر شب خون می‌بارد…

به قلم: مجاهده غریب

انگار تمام شهر را سیلاب‌خون فرا گیرد. هر شب در آسمانِ غزه، ستاره‌های دیگری می‌درخشد، ستاره های که روح از دیدن‌شان مچاله می‌شود.

هر شب در غزه قیامت کوچک برپا میشود،

حقا که‌نبرد میان جنت و دوزخ است.

نبردی که‌نردبان به‌سوی جام غلمان خواهد بود. نبردی که‌تاریخ بشر شاهد شهامت فلسطین خواهد بود.

دیگر هیچ نسلِ این نهضت را فراموش نخواهد کرد، چون برای آزادی قدس است می‌دانم که‌صلاح‌الدین ما ظهور خواهد کرد، می‌دانم که‌ پروردگار قدس جنود آسمانی را خواهد فرستاد می‌دانم که‌قدسم آزاد خواهد شد اما اندکی صبر

الله ما و جهانیان باتدبیر است…

فرمان عالیقدر مولوی هبه الله رهبر ا.ا.افغانستان در مورد شفافیت تدارکات و سایر قرارداد‌های وزارت‌ها و ادارات امارتی!

فرمان عالیقدر مولوی هبه الله رهبر ا.ا.افغانستان در مورد شفافیت تدارکات و سایر قرارداد‌های وزارت‌ها و ادارات امارتی!

ماده اول: به منظور تأمین شفافیت در تدارکات، معدن‌کاری و سایر قرادادهای وزارت‌ها و ادارات امارتی که موضوع آن دارایی عامه باشد، مقامات امارتی و مامورین نمی‌توانند به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم در داوطلبی قراداد‌های تدارک اجناس، خدمات و امور ساختمانی، معدن‌کاری و سایر قرارداد‌ها به حیث داوطلب اشتراک کنند.

ماده دوم: شرکت‌های خصوصی که مقامات امارتی و مامورین در آن سهم‌دار و یا مسوول باشند نیز تابع حکم مندرج ماده اول این فرمان می‌باشند.

ماده سوم: این فرمان از تاریخ توشیح نافذ و در جریده رسمی نشر شود.

ابوعبیده رضی الله عنه اهل مدینه  و ابوعبیده حفظه الله جهان اسلام را به جهاد کمک فرا می خواند

ابوعبیده رضی الله عنه اهل مدینه  و ابوعبیده حفظه الله جهان اسلام را به جهاد کمک فرا می خواند

به قلم: ابراهیم هورامی

آنچه برای اصحاب به عنوان ابزاری جهت امر به معروف و نهی از منکر به کار می رفت ابتدا قرآن کریم بود و اگر در قرآن آیه ای یافت نمی شد و یا در فهم آیه نیاز به توضیحات رسول الله صلی الله علیه وسلم بود به احادیث مراجعه می کردند و در مرحله ی بعدی رای شورا و اجماع آنها مرجع حکم بر دارالاسلام و جماعت می شد که از زبان رهبریت بر دارالاسلام بیان می شد.

در زیر نمونه ای تاریخی ذکر می شود: به عمر بن خطاب رضی الله عنه خبر رسید که ابوعبیده بن الجراح رضی الله عنه در شام محاصره شده و دشمن از هر طرف به او هجوم آورده است…

عمر رضی الله عنه در جواب نامه او نوشت: اما بعد،  همانا هیچ سختی و شدتی بر بنده ایی نمی آید، مگر این که خداوند متعال بعد از آن گشایش و فرجی را نازل خواهد کرد و بعد از هر سختی آسانی است پس: یَـٰۤأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ ٱصۡبِرُوا۟ وَصَابِرُوا۟ وَرَابِطُوا۟ وَٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمۡ تُفۡلِحُونَ[آل عمران: ۲۰۰]

ای کسانی که ایمان آورده‌اید، [بر تکالیف دینی و رنج‌های دنیوی] شکیبایی ورزید و [در برابر دشمنان] پایدار باشید و مرزها[ی سرزمین اسلامی] را نگهبانى كنيد و پرهیزگاری پیشه کنید؛ باشد که رستگار شوید.

ابو عبیده رضی الله عنه در جواب نامه عمر نوشت: خداوند متعال می فرماید: { ٱعۡلَمُوۤا۟ أَنَّمَا ٱلۡحَیَوٰةُ ٱلدُّنۡیَا لَعِبࣱ وَلَهۡوࣱ وَزِینَةࣱ وَتَفَاخُرُۢ بَیۡنَكُمۡ وَتَكَاثُرࣱ فِی ٱلۡأَمۡوَ ٰ⁠لِ وَٱلۡأَوۡلَـٰدِۖ كَمَثَلِ غَیۡثٍ أَعۡجَبَ ٱلۡكُفَّارَ نَبَاتُهُۥ ثُمَّ یَهِیجُ فَتَرَىٰهُ مُصۡفَرࣰّا ثُمَّ یَكُونُ حُطَـٰمࣰاۖ وَفِی ٱلۡـَٔاخِرَةِ عَذَابࣱ شَدِیدࣱ وَمَغۡفِرَةࣱ مِّنَ ٱللَّهِ وَرِضۡوَ ٰ⁠نࣱۚ وَمَا ٱلۡحَیَوٰةُ ٱلدُّنۡیَاۤ إِلَّا مَتَـٰعُ ٱلۡغُرُورِ }[سوره الحديد: ۲۰]

بدانید که زندگى دنیا، بازیچه و سرگرمى و زیور، و فخرفروشى در برابر یكدیگر و افزون‌طلبى در اموال و فرزندان است؛ [این زندگى،] همچون بارانى است كه گیاهان [روییده از] آن، كشاورزان را به شگفت می‌آورد؛ سپس [این گیاه شاداب،] پژمرده شود؛ آنگاه مى‌بینى كه زرد می‌شود و سپس خاشاک مى‌گردد؛ و در آخرت، [نصیبِ منافقان و کافران] عذابی شدید است؛ و [نصیبِ مؤمنان،] آمرزش و رضایت الهی است. [در هر حال] زندگى دنیا چیزی جز [لذت و] برخوردارىِ فانی [و فریبنده] نیست.

عمر با نامه ابو عبيده بن جراح بالاى منبر می‌رود و آنرا بر اهل مدینه قرائت نمود، سپس گفت: ای اهل مدینه، ابوعبیده من و شما را فرا‌ می خواند پس برای جهاد در راه خدا خارج شوید.

ابوعبیده با این آیه اهل مدینه و حاکمیت بر دارالاسلام را به کمک می طلبد و مومنین اهل مدینه فوراً به ندای او پاسخ می دهند، اما ابوعبیده ی زمان ما در فلسطین یک سال است که مسلمین جهان را به کمک می طلبد تنها «جبهه ی مقاومت» تحت پرچم ایران به ندای او پاسخ داده اند.

بیشتر از ۴۲هزار مسلمان اهل سنت زن و کودک و پیرو جوان در جلو چشمان مسلمین جهان به فجیع ترین شیوه ی ممکن با اسلحه و بمبهای آمریکا و فرانسه و انگلیس و سایر متحدین صهیونیستهای جنایتکار توسط صهیوینستها قتل عام شده اند و تمام مردم جهان از جمله مسلمین اهل سنت جهان این جنایات را روزانه و از کانال ماهواره ها و فضای مجازی با چشم سر می بینند اما صرفنظر از حمایت علنی بسیاری از حکام خائن حاکم بر اهل سنت چون مصر و اردن و آل سعود و … و صرفنظر از گروههای شبه جهادی مثل گروه جولانی و … که در جبهه ی آمریکا و ناتو و صهیونیستها قرار گرفته اند بقیه هم فقط تماشاچی هستند و کاری انجام نمی دهند.

آیا ما در حال تکرار فجایع اندلس و صدها قتل عام دیگر مسلمین توسط کفار و نظاره گر شدن اهل سنت هستیم؟

آیا تنها «جبهه ی مقاومت» تحت پرچم ایران است که راه اصحاب را ادامه می دهد و به ندای کمک ابوعبیده لبیک می گوید؟  

این ننگ را با چه پاک می کنید؟