امام ابن حزم اندلسی رحمه الله می گوید: «اگر فردی [در جامعه ی اسلامی] از گرسنگی در شهری بمیرد، اهل آن شهر قاتلان او محسوب می شوند؛ و دیه ی آن فرد از آنها گرفته می شود». در ادامه می افزاید: «فرد گرسنه به هنگام ضرورت می تواند در راه به دست آوردن حق خود از غذای اضافی نزد دیگران بجنگد که در این صورت اگر کشته شود، قاتل وی قصاص می شود و اگر کسی را بکشد که مانع رسیدن او به حقش شده، مقتول گرفتار لعنت خداوند می گردد زیرا از حقی منع کرده و بازداشته است و جزو باغیان محسوب می گردد». [۱]
الان:
مگر کشتار مسلمین غزه توسط صهیونیستهای سکولار را نمی بینی؟
مگر خود مجاهدین فلسطینی در جبهه ای تحت عنوان جبهه ی مقاومت که رهبریت آنرا دارالاسلام ایران بر عهده دارد عضو نیستند و با ایران در یک جبهه نیستند؟
پس تو در کجا ایستاده ای؟
اگر ادعا می کنی با مجاهدین فلسطینی هستی پس باید مثل مجاهدین فلسطینی در کنار ایران باشی، اگر نیستی، پس در ادعایت دروغ می گوئی.
اینهمه جنایت صهیونیستهای سکولار را با حمایت آمریکا و ناتو و حکومتهای خائن منطقه می بینی و تنها نظاره گر شده ای، پس بدان که شریک جرم اینها هستی چه بدانی چه ندانی.
تنها گزینه این است که اهل جماعت شوی و در جبهه ی مقاومت قرار بگیری . راه و گزینه ی دیگری وجود ندارد.
[۱] المحلى، الجزء السادس، المسألة رقم ۷۲۵ ص۲۲۶ و۲۲۷٫
ابراهیم علیه السلام در جامعه ی خود تنها دعوت دهنده به اسلام بود و لازم بود به شیوه ای این پیام را با شوکی جدی به مردم می رساند . به همین دلیل ابتدا به این دلها و مغز های خواب زده به تعبیری تلنگری وارد کرد. او وارد بت خانه شد و همه بت ها را به جز بت بزرگتر شکست واز همین موضوع به عنوان یک تلنگر برای متوجه و هوشیار کردن ذهن ها و قلب ها استفاده کرد.
وقتی مردم از این خبر آگاه شدند به او گفتند : أَأَنتَ فَعَلتَ هٰذا بِآلِهَتِنا يا إِبراهيمُ (الأنبياء آیه ۶۲) به مردم جواب داد : بَل فَعَلَهُ كَبيرُهُم هٰذا فَاسأَلوهُم إِن كانوا يَنطِقونَ (الأنبياء آیه ۶۳)
و همین موضوع نقطه عطفی شد در شروع دعوت ابراهیم نبی در برابر جهل و غفلت و تاریکی و قدرتهای ظالم و تالعیین قدرت و ثروتمندان درجه اول شد. به نوعی ابراهیم به تنهایی داعی اسلام بود در برابر تمام جامعه شرکی آن زمان.
بعد از آنکه به آنها گفته شد از بت بزرگ سوال کنید قران می فرماید :فَرَجَعوا إِلىٰ أَنفُسِهِم فَقالوا إِنَّكُم أَنتُمُ الظّالِمونَ(الأنبياء آیه ۶۴) و بعد از این تلنگر به آنها گفت :أَفَتَعبُدونَ مِن دونِ اللَّهِ ما لا يَنفَعُكُم شَيئًا وَلا يَضُرُّكُم (الأنبياء آیه ۶۶) و فرمود :أُفٍّ لَكُم وَلِما تَعبُدونَ مِن دونِ اللَّهِ ۖ أَفَلا تَعقِلونَ (الأنبياء آیه ۶۷)
ابراهیم نبی ابتدا با یک عمل به اصطلاح شوک آور مرردم را از غفلت خارج کرد و در بعد آگاه شدن مردم در یک جمله حقیقت را به آنها منتقل کرد . در آنجا دشمنان و پیروان شهوت پول و قدرت ساکت نماندندهمانطور که الله متعال می فرماید:وَاللَّهُ يُريدُ أَن يَتوبَ عَلَيكُم وَيُريدُ الَّذينَ يَتَّبِعونَ الشَّهَواتِ أَن تَميلوا مَيلًا عَظيمًا (النساء آیه ۲۷ )
بعد از این عمل به علت ضرری که به مستکبرین وارد شد گفتند :قالوا حَرِّقوهُ وَانصُروا آلِهَتَكُم إِن كُنتُم فاعِلينَ(الأنبياء آیه ۶۸)
حالا وضعیت ملت مسلمان و امت اسلامی چطور است ؟در ابتدا باید اشاره کرد این امت در غفلت هستند. و بیشترین منفعت از این غفلت را قدرت های غیر بشری و غیر الهی می برند.حکومت هایی بی پایه و سست که مانند آن بت ها حتی توان دفاع از خود را هم ندارند.
این قدرت ها در مقابل کسانی که به آگاه کردن می پردازند می گویند: حَرِّقوهُ وَانصُروا آلِهَتَكُم إِن كُنتُم فاعِلينَ (الأنبياء آیه ۶۸)
و چه چیزی به جز اختلاف و تفرقه این امت را از آگاهی دور می کند؟
چه چیزی این امت را از دشمن اصلی غافل می کند به جز تفرقه و عدم وحدت؟
امام من و تو در دارالاسلام ایران یا افغانستان و… کیست؟
به قلم: خالد هورامی
امروزه اگر به مسلمین بگوئی که امامی که باید بر دارالاسلام حاکم باشد کدام است نمی داند، و طبعاً به او بگوئی که امامی که تو از او در اداره ی زندگی دنیوی خودت و در اداره ی کشورت از او در غیر معصیت الله اطاعت می کنی کدام است، هنوز کسی را برای خود انتخاب نکرده و مثل دوران جاهلیت در سرگردانی به سرمی برد و اگر هم بدون امام بمیرد باز مثل همینها می میرد.
شیخ الاسلام ابن تیمیه رحمه الله در مورد وجوب امام و رهبر مسلمان و حکومت اسلامی از رسول الله استدلال بسیار زیبایی می کند که می فرماید: لازم است دانسته شود که ولايت امر مردم، از بزرگترين واجبات دين است. چون دين بدون آن برپا نميشود، زيرا مصلحت آدمي جز در اجتماع تحقق نمييابد و آنم به علت نياز برخي از ايشان به بعضي ديگر، و در هنگام اجتماع هم ناگزير بايد رئيسي داشته باشد؛ فَالْوَاجِبُ اتِّخَاذُ الْأَمَارَةِ دِينًا وَقُرْبَةً يَتَقَرَّبُ بِهَا إلَى اللَّهِ؛ فَإِنَّ التَّقَرُّبَ إلَيْهِ فِيهَا بِطَاعَتِهِ وَطَاعَةُ رَسُولِهِ مِنْ أَفْضَلِ الْقُرُبَاتِ. گرفتن امارت دینی (مقصود دولتی مطابق دین است) واجب است و نزدیکی است که نزدیک می شوید با آن به الله ، پس با این (امارت دینی) به الله نزدیک شوید با اطاعت کردن از آن به اطاعت رسولش نزدیک می شوید که از بزرگترین نزدیکی هاست( به الله و رسول). (مجموع الفتاوی ۲/۳۹۰-۳۹۲)
رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرماید:
لاَ يَحِلُّ لِثَلاَثَةِ يَكُونُونَ بِفَلاَةٍ مِنَ الأَرْضِ إِلاَّ أَمَّرُوا عَلَيْهِمْ أَحَدَهُمْ. جايز نيست براي سه نفر که در بياباني بسر برند، مگر آن که بايد يکي از آنان برايشان امير گردانيده شود.(مسنداحمد۲/۱۲)
إِذَا خَرَجَ ثَلاَثَةٌ فِى سَفَرٍ فَلْيُؤَمِّرُوا أَحَدَهُمْ. هرگاه سه نفري به سفر رفتند، بايد دو تنشان يکي را بر خود امير سازند. ( شعيب الأرناؤوط، تخريج مشكل الآثار ۴۶۱۹)
ابن تيميه در شرح این حدیث می گوید: فَأَوْجَبَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ تَأْمِيرَ الْوَاحِدِ فِي الِاجْتِمَاعِ الْقَلِيلِ الْعَارِضِ فِي السَّفَرِ تَنْبِيهًا بِذَلِكَ عَلَى سَائِرِ أَنْوَاعِ الِاجْتِمَاعِ. آنحضرت – صلى الله عليه وسلم – امير گردانيدن يک نفر را در اجتماع کوچک مؤقتي در سفر واجب گردانيده، تا بدين ترتيب به انواع اجتماعات ديگر اشاره فرمايد.( مجموع الفتاوی۲/۳۹۱)
امام شوکانی هم در شرح این روایت می فرماید: وَإِذَا شُرِّعَ هَذَا لِثَلَاثَةٍ يَكُونُونَ فِي فَلَاةٍ مِنْ الْأَرْضِ أَوْ يُسَافِرُونَ فَشَرْعِيَّتُهُ لِعَدَدٍ أَكْثَرَ يَسْكُنُونَ الْقُرَى وَالْأَمْصَارَ وَيَحْتَاجُونَ لِدَفْعِ التَّظَالُمِ وَفَصْلِ التَّخَاصُمِ أَوْلَى وَأَحْرَى. و در ادامه همین مطلب می فرماید: إنَّهُ يَجِبُ عَلَى الْمُسْلِمِينَ نَصْبُ الْأَئِمَّةِ وَالْوُلَاةِ وَالْحُكَّامِ(نیل الاوطار۹/۱۵۷) قطعا برمسلمین نصب امامان و ولاه امور(امورداران) و حاکمان واجب است.
فقیه زاهد ابوالمعالی الجوینی ملقب به إمام الحرمين (المتوفى: ۴۷۸هـ)می فرماید: فَنَصْبُ الْإِمَامِ عِنْدَ الْإِمْكَانِ وَاجِبٌ. تعيين و گماشتن امام(مراد امامت زمینی وشورایی تعین شده ازجانب مردم با شورای حل و عقد است)عندالامکان واجب است. (غياث الامم۱/۱۵٫باب حکم نصب الامام)
امام أبو الحسن علي بن محمد بن محمد بن حبيب البصري البغدادي، الشهير بالماوردي (المتوفى: ۴۵۰هـ) يا امام ماوردی می فرماید: وَعَقْدُهَا لِمَنْ يَقُومُ بِهَا فِي الْأُمَّةِ وَاجِبٌ بِالْإِجْمَاعِ وَإِنْ شَذَّ عَنْهُمْ الْأَصَمُّ. عقد امامت براي کسي که مسئوليت آن را به دوش ميگيرد، به اجماع امت واجب است، هرچند اصم به تنهايي با آن مخالفت کرده است. و امام ماوردی در تعریف امامت برای مسلمین می فرماید: الْإِمَامَةُ: مَوْضُوعَةٌ لِخِلَافَةِ النُّبُوَّةِ فِي حِرَاسَةِ الدِّينِ وَسِيَاسَةِ الدُّنْيَا. (الاحكام السلطانیه۱/۵) امامت براي جانشيني مقام نبوت، در پاسداري دين و سياست دنيا ( از جانب مردم و یا اهل حل و عقد) تعیین گرديده است.
پس داشتن امام و رهبر برای مسلمین یک واجب است هر چند مذهب این امام مخالف مذهب ما باشد. همچنانکه مذهب امام زمان ابوحنیفه و احمد بن حنبل و ابن تیمیه و… مخالف مذهب آنها بود.
امام کنونی من و تو در دارالاسلام ایران بر اساس منهج اهل سنت و جماعت، آیت الله خامنه ای است چه دوست داشته باشی چه نداشته باشی، همچنانکه امام کنونی مسلمین افغانستان مولوی هبه الله است و باید در غییر معصیت الله از آنها اطاعت شود.
ریبوار کریمیان مسئول کمیسیون نظامی و از اعضای کمیتهٔ مرکزی کومله آدمکشان کردستان و همرهانش در «پیرانه کن» اطراف مریوان به هلاکت رسیدند
به قلم : کیوان مریوانی
شب گذشته نیروهای مرزبانی فراجا دارالاسلام ایران در مریوان به یک اکیپ مشکوک میشوند و فرمان ایست صادر میکنند؛اما آنها به سمت نیروهای مرزبانی اقدام به تیراندازی می کنند که با واکنش مرزبانان رو به رو میشوند. در ادامه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جهت پشتیبانی وارد عمل میشوند وموفق میشوند کل گروه را متلاشی کنند. بعدها مشخص می شود این افراد متعلق به کومله آدمکشان کردستان بوده و در میان به هلاکت رسیده ها یکی از فرماندهان بلند پایه ی نظامی آنها به اسم ریبوار کریمیان مسئول کمیسیون نظامی و از اعضای کمیتهٔ مرکزی کومله آدمکشان نیز در میان به هلاکت رسیده هاست. در این درگیری یک نفر از نیروهای مرزبانی نیز جراحت ساده ای برداشته است و تحت درمان میباشند.
روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه نیز طی بیانیه ای می گوید: شب گذشته یک تیم تروریستی که قصد ورود به خاک ایران از مرز مریوان استان کردستان را داشت، در کمین رزمندگان مرزبانی استان کردستان گرفتار و متلاشی شد. در این درگیری تعدادی از اعضای تیم کشته و زخمی شده و تجهیزات آنها ضبط شد. یکی از کشته شدگان، ریبوار کریمیان از رهبران گروهک تروریستی کومله است.
این گروهک سالهاست از کولبران هم با عناوین مختلف به اسم یارمتی ( کمک ) اخاذی و باجگیری می کنند، خبر هلاکت ریبوار کریمیان باعث تولید موجی از شادی در میان کولبران شده است.
رضا کعبی در بیانیهٔ کوملهٔ آدمکشان نیز می گوید درگیری در ساعت ۳ بامداد شروع شده است .
ما مسلمین کوردستان به مرگ این جانوران سکولار و آدمکش راضی و خوشحال هستیم حتی اگر با ایدز یا سل و طاعون و یا توسط خودشان و یا حتی با لگد یک الاغ بمیرند، حالا چه رسد توسط مسلمین به سزای اعمالشان برسند.
اعلامیه مقام ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان در مورد جلوگیری از بحث ها و مناظره های اختلافی و نزاع برانگیز
بسم الله الرحمن الرحیم
امارت اسلامی افغانستان منحیث یک نظام حاکم همانگونه که حفاظت از جان، مال و عزت مردم مسلمان و در مجموع امنیت فزیکی آنان را مسئولیت خویش میداند، به همین ترتیب ثبات و امنیت روانی همه جانبه جامعه و مصئونیت جامعه از نزاع، تفرق و تفریق و همچنان جلوگیری از عوامل تشتت و نفرت پراکنی را نیز مسئولیت مهم خود می پندارند. الله تعالی در قرآن کریم می فرماید: وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا . . .(آل عمران ۱۰۳) ترجمه،: همه تان به ريسمان خدا چنگ زنيد و اختلاف نکنید. بنابراین امارت اسلامی مکلف است که جامعه را از آن اعمال، اظهارات، حرکات و عادات حفاظت نماید که زمینه نزاع، تفرق، تفریق و بی ثباتی را در میان مردم هموار می سازد. نشست بزرگ ٤٥٩٥ تن علمای جید کشور در کابل که به تاریخ ١٤٤٣/١٢/٣ هـ ق انجام شد، ماده هشتم قطعنامه آن در همین مورد چنین می نویسد: بالای آن عده علمای که از طریق رسانههای اجتماعی موضوعات اختلافی را مطرح میکنند صدا میکنیم که از مناظره و بحث های زیان آور جدٱ اجتناب ورزند، زیرا با این کار مردم راه شان را گم و اختلافات و تشویش ها در جامعه به وجود میآید که سبب ایجاد فتنه می گردد. بناء به منظور جلوگیری از بحث ها و مناظره های اختلاف برانگیز به نکات ذیل باید توجه جدی صورت گیرد و جدٱ رعایت گردد: ۱ ــ علماء کرام از بحث ها و صحبت های که راه را برای بحث های اختلافی و مناظره ها هموار می سازد، سبب تشویش و ناآرامی های روانی مردم عام می شود و در نتیجه به علم، وقار و حیثیت علماء لطمه میزند، جدٱ اجتناب ورزند. ۲ ــ علماء کرام از آن موضوعات و قضایای نادر و بیانات تفردات علماء اجتناب نمایند که برای شماری سبب فتنه می گردد و ذهنیت عامه آن را درک نمی تواند. حضرت عبدالله بن مسعود رضی الله تعالی عنه می فرماید: ما أنت بمحدث قوما حديثا لا تبلغه عقولهم، إلا كان لبعضهم فتنة. (رواه مسلم۹/۱) ترجمه: قطعاً تو گوینده سخنی نیستی برای افرادی که عقل های آنان نمی توانند آنرا درک کنند، مگر اینکه آن سخن برای بعضی از آنها (باعث) فتنه می گردد. ۳ ــ بعضی از مسائل عجیب و غریب که در کتاب های فقهی یا فنی آمده است و یا مجتهدین از روی فقه الافتراضی آن را استخراج کرده و وقوع آن عام نمی باشد، از ضرورت دین هم شمرده نمی شوند، در منابر و مجالس عامه بیان نگردند. زیرا از چنین مسائل دشمنان دین تمسخر می سازند و با آن به دین و علم اهانت صورت میگیرد. ۴ ــ علماء کرام تلاش نمایند تا از ستیج های عامه و رسانه ها تنها مسائلی را بیان کنند که منفعت و سعادت دنیا و آخرت مردم در آن نهفته باشد، اتفاق و اتحاد با آن تقویت میآبد. به جای عجایب و غرایب غیرضروری، به عقاید دینی، احکام دینی، اخلاق اسلامی، مسائل دینی در مورد معاملات جاری روزمره و از ذخایر وسیع علمی اسلام آنچه را به مردم بیان نمایند که به آن ضرورت دارند. قَالَ عَلِيٌّ رضی الله تعالی عنه: حَدِّثُوا النَّاسَ، بما يَعْرِفُونَ أتُحِبُّونَ أنْ يُكَذَّبَ اللَّهُ و رَسولُهُ.( صحیح البخاري ۲۴/۱) ترجمه: حضرت علی رضی اللہ عنه می فرماید: براى مردم آنچه را مى پذيرند، بازگو كنيد، آیا دوست داريد كه خدا و رسولش مورد تكذيب قرار گيرند؟ ۵ ــ واعظین و استادان محترم از نشر موضوعات درسی و تصوفی حلقه های خاص که شکل تخصصی، مغلق و تفصیلی داشته باشند، در رسانه ها اجتناب ورزند، زیرا چنین مجالس خاص بوده و مخاطبین، تشریح و موضوعات آن نیز خاص می باشد. ۶ ــ از به کارگیری الفاظ نامناسب که بی ادبی شمرده میشود، جدٱ اجتناب شود، زیرا حیثیت شخص متذکره نیز با آن آسیب می بیند. ۷ ــ آن عده علماء که اختلافات را دامن میزنند، خرافات را ترویج می کنند، به کار بردن بحث ها، مناظره ها و الفاظ نامناسب را در رسانههای عامه ادامه میدهند، مردم را در شک و فتنه می اندازند و از همین طریق برای کسب شهرت شان تلاش میکنند و یا عقده گشایی می نمایند، مهتممین محترم مدارس و تمام مردم آنان را برای اشتراک و تقریر در دستاربندی ها، مناسبت ها و جلسات دعوت ننمایند و نه زمینه کدام فعالیت دیگر را به آنان مساعد سازند و نه هم در جلسات آنان شرکت کنند، زیرا بیانات آنها به ضرر جامعه اسلامی میباشد و سبب فتنه و اختلاف می شود. عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ رضي الله عنهما أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «لَا تَعَلَّمُوا الْعِلْمَ لِتُبَاهُوا بِهِ الْعُلَمَاءَ، وَلَا لِتُمَارُوا بِهِ السُّفَهَاءَ، وَلَا تَخَيَّرُوا بِهِ الْمَجَالِسَ، فَمَنْ فَعَلَ ذَلِكَ، فَالنَّارُ النَّارُ ». (سنن ابن ماجه/۲۲) ترجمه: از جابر رضی الله عنه روایت شده که که نبی کریم صلی الله علیه وسلم می فرماید: علم را برای آن نیاموزید که به آن بالای علماء فخر کنید، نه بخاطر اینکه توسط آن با افراد نادان بحث و مباحثه نمایید، نه برای اینکه در مجالس جایگاه شایسته بدست آورید، اگر کسی چنین کرد، برای او- آتش است، آتش! ۸ ــ طالبان علوم دینی با آن عده استادان در دوره ها اشتراک کنند و با آنان درس بخوانند که از بحثهای اختلاف برانگیز و ترویج تفرق و تفریق و بحث های مضر دور می باشند و همیشه تعریف خود و توهین دیگران را بیان نمی کنند، الفاظ بیهوده را استعمال نمی نمایند، عادت گروه بازی و تخریب را ندارند، به هدایات علماء خیرخواه و امارت اسلامی اعتنا می کنند و در هر چیز تنها رضای خدا را جستجو می نمایند تا همین طالبان از عادات که مناسب شأن عالم نیست، محفوظ بمانند، در جامعه پذیرش داشته باشند و در راه برحق جمهور علماء کرام ثابت قدم بمانند و تمام عمر با جامعه و هم مسلکان خود در اختلاف نباشند. عن ابي هریرة قال قال رسول الله صلی الله علیه وسلم: مَن طلبَ العِلمَ ليُجاريَ بهِ العلَماءَ أو ليُماريَ بهِ السُّفَهاءَ أو يصرِفَ بهِ وجوهَ النَّاسِ إليهِ أدخلَهُ اللَّهُ النَّارَ( رواه الترمذي۹۴/۲ ) ترجمه: کسی که علم را برای این بیاموزد که با آن در برابر علماء فخر کند و یا با افراد نادان بحث و مباحثه نماید و یا توجه مردم را به خود جلب کند، پس او در جهنم خواهد بود. ابن سیرین رحمه الله می فرماید: إنَّ هذا العِلمَ دِينٌ، فانظُروا عمَّن تأخُذون دينَكم.( أخرجه مسلم في (مقدمة الصحيح) (۱/۱۶)، والدارمي (۴۲۴))
ترجمه: بیشک که این علم دین است، پس توجه کنید که دین خویش را از کی می آموزید! امام مالک رحمه الله می فرماید: ’’إِنَّ هَذَا الْعِلْمَ هُوَ لَحْمُكَ وَدَمُكَ، وَعَنْهُ تُسْأَلُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ، فَانْظُرْ عَنْ مَنْ تَأْخُذُهُ( الکفایة في علم الروایة للخطیب /۲۱) ترجمه: بدون شک که این علم گوشت و خون تو است و در روز قیامت در این باره از تو پرسان می شود، پس متوجه باش که آنرا از کی کسب میکنی. امارت اسلامی به هیچ کسی اجازه ایجاد اختلاف، تفرقه اندازی، نزاع و فتنه سازی را نمی دهد و برای جلوگیری آنها اقدامات جدی می کند. والسلام
ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان ۱۷/۳/۱۴۴۶هـ ق ۳۰/۶/۱۴۰۳هـ ش ــ ۲۰۲۴/۹/۲۰ م
واکنش جنبش مقاومت اسلامی حماس به پایین انداختن اجساد شهدا از پشت بام خانهها توسط اشغالگران سکولار رژیم صهیونیستی
بر اساس گزارش دفتر سیاسی حماس «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز اعلام کرد :
صحنههای جنایات وحشیانه نظامیان اشغالگر صهیونیستی اسرائیلی در شهرک قباطیه در غرب جنین با پایین انداختن اجساد شهدا از پشت بام خانهها بار دیگر اوج وحشیگری این رژیم را ثابت میکند که حدود یک سال است در سایه سکوت بینالمللی و حمایت های سیاسی و نظامی امریکا، علیه مردم غزه دست به نسلکشی میزند.
عزت الرشق افزود: بیحرمتی به اجساد شهدا جنایتی فجیع است که باید از سوی همه کشورها و نهادهای بینالمللی و حقوقی محکوم شود.
در پی حمله شدید فرقه نصرت الاسلام والمسلمین به یک اکادمی ویژه پولیس و فرودگاه بیش از ۷۰ تن از نیروهای مزدور و سکولار سرزمین مالی کشته شدند
در پی حمله فرقه نصرت الاسلام والمسلمین در پایتخت کشور مالی، حدود ۷۰ تن کشته شدند. حمله کنندگان روز سهشنبه گذشته به یک اکادمی نخبه پولیس و فرودگاه این کشور حمله کردهاند.
اگر می بینی که کفار سکولار صهیونیست چه بر سر مسلمین شافعی مذهب غزه می آورند و تو فقط تماشاچی هستی در حالی که می بینی دارالاسلام ایران پرچمدا جبهه ی مقاومت بر علیه آمریکا و ناتو صهیونیستهای سکولار است،
اگر می بینی که احزاب سکولار و مرتد محلی با قدرت اسلحه و ترور و ارعاب و با قدرت رسانه ای قوی که کفار سکولار جهانی در اختیار آنها قرار داده اند نه تنها عقاید و ایمان شما را مورد حمله قرار داده بلکه فرهنگ و موجودیت شما را نیز تهدید می کنند در حالی که می بینی تنها دارالاسلام ایران است که مانع حاکمیت اینها بر تو شده
اگر می بینی که رسول الله صلی الله علیه وسلم نیز در مورد جنگ با سکولاریستها(مشرکین) می فرماید: جَاهِدُوا الْمُشْرِكِينَ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ وَأَلْسِنَتِكُمْ[۱] با مال و جان و زبان تان با سکولاریستها (مشرکین) جهاد کنید.
اگر می دانی که جهاد تنها زمانی بر رسول الله صلی الله علیه وسلم واجب شد که دارای جماعت واحد شدند و جماعت واحد شدن با رهبریتی واحد مقدمه ی جهاد است همچنانکه وضو مقدمه ی نماز است…
تا چه وقت مَیل به اهل جماعت شدن و جهاد با این کفار سکولار جهانی و محلی به رویاها و افکار شخصی ات محدود می شود؟
تا چه زمانی این آرزو به اشک شرمساری که با دیدن فجایع مسلمانان می ریزید محدود می شود؟
یا با شور و شوق موقت در هنگام گوش دادن به نشید یا شعر
تا چه وقت عشق به جهاد با آمریکای سکولار و مزدورانش فقط مثل کاری باقی می ماند که در کنار سایر مشاغل خود انجام می دهید و اوقات فراغت خود را با آن می گذرانید؟
ای کسانی که در آمدن به جهاد با آمریکا و مزدورانش تردید دارید!
به سوی عبادتی بیایید که با هیچ عبادتی قابل مقایسه نیست پس بیا تا شاهد مرگی باش که رسول الله صلی الله علیه و سلم سه بار آرزو کرد و فرمود: وَالَّذِی نَفْسُ مُحَمَّدٍ بِیَدِهِ، لَوَدِدْتُ أَنِّی أَغْزُوَ فِی سَبِیلِ اللهِ فَأُقْتَلَ، ثُمَّ أَغْزُوَ فَأُقْتَلَ، ثُمَّ أَغْزُوَ فَأُقْتَلَ.[۲] دوست داشتم كه در راه الله جهاد كنم و سپس كشته شوم و دوباره جهاد كنم و دوباره كشته شوم و دوباره جهاد كنم و دوباره كشته شوم.
موانع را بشکنید! از مرزها عبور کن! و اجازه نده اختلافات ریز مذهبی شیعی – سنی برای تو مانعی درست کند
و به سوی بهشتی بدوید که از هر جهت به وسعت آسمان و زمین است که الله سبحانه و تعالی برای بندگان شهیدش آماده کرده است
و این در خاورمیانه ممکن نیست مگر با پیوستن به جبهه ی مقاومت تحت پرچم دارالاسلام ایران.
با اهل جماعت شدن خودت را مشمول این حدیث کن تا همه ی امورت خیر باشد و عاقبت به خیر شوی که رسول الله ﷺ :می فرماید: « عَجَبًا لأَمْرِ المُؤْمِنِ، إنَّ أمْرَهُ كُلَّهُ خَيْرٌ، وليسَ ذاكَ لأَحَدٍ إلَّا لِلْمُؤْمِنِ، إنْ أصابَتْهُ سَرَّاءُ شَكَرَ، فَكانَ خَيْرًا له، وإنْ أصابَتْهُ ضَرَّاءُ، صَبَرَ فَكانَ خَيْرًا له»[۳] . شگفتا از حال مؤمن که همه ی اوضاع و احوالش برای او خير است و کسی جز مؤمن، چنين وضعی ندارد: اگر با امر خوشايندی مواجه شود، شکر می کند و اگر دچار زيان و امر ناگواری گردد، صبر می نمايد؛ و اين برای او خير است.
پس به شما می گویم رحم کنید به خودتان، به خودتان رحم کنید!
شما محروم هستید از این نعمت (جهاد)، از این نعمتی که مجاهدین اهل جماعت از آن برخوردار هستند چون جاهلیت و هوای نفس به تو اجازه نمی دهد اهل جماعت شوی …
[۱] أخرجه أبو داود (۲۵۰۴)، وأحمد (۱۲۲۶۸) واللفظ لهما، والنسائي (۳۰۹۶) باختلاف يسير
وزارت صحت فلسطین: رژیم اشغالگر صهیونیستی اسرائیلی حد اقل ۷۱۰ نوزاد را در نوار غزه به شهادت رسانده است
انا لله و انا الیه راجعون بر اساس گزارش وزارت صحت عامه فلسطین روز دوشنبه یک سند ۶۴۹ صفحهای را نشر کرده که در آن شهرت، جنسیت و تاریخ به شهادت رسیدن ۳۴ هزار و ۳۴۴ تن از فلسطینیان در نتیجه حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی اسراییل درج شده است. در ۱۴ صفحه نخست این سند شهرت ۷۱۰ تن از نوزادان و کودکان زیر یک سال درج شده که در نتیجه حملات یادشده به شهادت رسیدهاند.
رسول الله صلی الله علیه وسلم امر می کند به اهل جماعت شدن «تَلْزَمُ جَمَاعَةَ المُسْلِمِينَ وَإِمَامَهُمْ» و دوری از تمام فرقه ها و احزاب مختلف «فَاعْتَزِلْ تِلْكَ الفِرَقَ كُلَّهَا»[۱] چون اگر به این فرقه ها جوب بله دادی تو را وارد آتش جهنم می کنند« دُعَاةٌ عَلَى أَبْوَابِ جَهَنَّمَ، مَنْ أَجَابَهُمْ إِلَيْهَا قَذَفُوهُ فِيهَا» پس خیال نکن فقط کفار مسلمین را به سوی جهنم دعوت می کنند بلکه دعوتگرانی در میان مسلمین نیز وجود دارند که اگر به دعوتشان جواب مثبت دادی و به آن عمل کردی تو را به آتش جهنم راهنمائی می کنند.
به همین دلیل اولین گزینه، اهل جماعت شدن و اطاعت از حاکمیت بر دارالاسلام در غیر معصیت الله دوری از فرقه های مختلف است.
آنچه مسلم هست این که عزت وپیروزی امت اسلامی به جز در سایه: اهل جماعت شدن و سپس جهاد: امکان ندارد. دفع تهاجم وحشیانه ای کفار سکولار جهانی و مرتدین سکولار محلی از سرزمین های اسلامی، آزادی عقیدهی مسلمان ها و دور کردن خطرات از سر راهی مسلمان ها به جز جهاد راهی دیگری ندارد.
امروز سرزمین های اسلامی توسط اتحاد سکولاریستی جهانی و محلی اشغال شده است در فرض عین بودن جهاد هیچ شک وشبه ای نیست. هیچ کس نمیتواند در مقابل این حکم شرعی به سفسطه بازی وجدل بپردازد. واستمرار جهاد تا زمانی که آخرین سرزمینی که روزی زیر پرچم لا اله الا الله قرار داشته دوباره به آغوش امت اسلام باز گردد.
و در این حکم الله از یک دیگر مانند نماز روزه زکات حج باید پیشی گرفت چون در این حکم شامل هستیم ودر قبال ظلم علیه مظلومین مسؤل هستیم.
وظیفه مسؤلین امارت اسلامی ومردم افغانستان از قبل بیشتر شده وبسیار سنگین تر می باشد. این ملت با تقدیم هزاران شهید معلول، اسیر در راه دین اسلام در قرون اخیر از تمام ملتها مقدم هست. امروز چشم مسلمین وجهانیان به این ملت دوخته شده است:
آیا ذلت وخواری را قبول خواهد نمود؟ آیا در مقابل اتحاد سکولاریستی جهانی و منطقه ای سر تسلیم فرود خواهدآورد؟ آیا بر فجایع وجنایات سربازان سکولار در تاجیکستان و ازبکستان و پاکستان و ترکستان شرقی و فلسطین و سودان و…. چشم خواهد پوشید و جهاد مسلحانه با آمریکا (سرافعی) را رها خواهد کرد؟ آیا تماشا چی به یغما رفتن عفّت وحیاء خواهران مادران شان در گوشه کنار دنیا توسط آمریکا و متحدین آمریکا سکوت خواهد کرد؟! … آیا آیا …
نخیر، افغانستان دارالاسلام است و باید درهای جهاد مسلحانه با آمریکا را بسته نکند، ملت مسلمان افغانستان از آزمون های بزرگ تاریخ سر افرازانه بیرون آماده است. ونیز بیرون خواهد آمد باذن الله
کفار سکولار جهانی و منطقه ای خواهان به فساد فحشا کشاندن وخاموش نمودن جذبه ی جهاد غیرت، ایمان این ملت میباشد. اما غافل از اینکه مادران افغانی به فرزندانشان شیر غــیرت نوشانده و لالایی شهادت در گوششان زمزمه کردند.این چشمه خروشان آب حیات را به گوشه کنار دنیا حرکت دادن ودرخت جهاد را زنده کردند وثمره اش را به مسلمان ها رساندند.
الحمدلله بعد از سالها متداول در هر گوشه نعره حی علی الجهاد شنیده میشود و الله متعال میفرماید﴿جُندَنَا لَهُمُ ٱلۡغَٰلِبُونَ﴾ ولشکر ما بر کافران پیروزند . یقین داریم که اسلام پیروز خواهد شد، و مرحبا بر آنانی که از مجاهدان آغازین این جهاد خواهند بود، زمانی که لشکر بزرگ شود وپرچم توحید به سرتاسرجهان به اهتزاز در آید همه افسوس خواهند خورد، و مرحبا بر آنانی که در این راه حرکت کردن و استوار ثابت قدم ماندند.
پس، جهاد مسلحانه با آمریکا(سر افعی) تا بیرون راندن آن در تمام سرزمینهای اسلامی وظیفه فرقه ناجیه است، و پس از آمریکا نوبت به دیگر کفار سکولار اشغالگر خواهد رسید.