توجیهات عملی و واقعی جهت جنگ با آمریکا (۱)

توجیهات عملی و واقعی جهت جنگ با آمریکا (۱)

ارائه: محمد اسامه

 جهت جنگ با آمریکا پرچمدار سکولاریسم نوین و «سرافعی» که با افتادن آن اکثریت مطلق حکام مزدور و خائن و وبسته ی حاکم بر مسلمین هم می افتند توجیهات عملی و واقعی غیر قابل شمارشی وجود دارد که در اینجا به اشاره به بعضی از آنها اکتفا می کنیم و به خاطر خواننده گرامی که آزادی اندیشه در سایر امور را دارد و انتخاب زیاد او را خسته نکند از آوردن موارد زیاد اجتناب می کنیم.

آمریکا سردسته ی کفر سکولاریسم در دنیای معاصر است، او رهبر نظام سکولار دمکراتی کافری است که براساس سکولاریسم و کنار زدن شریعت الله از زندگی اجتماعی انسانها بر پا شده است.

 براساس وضع قوانین سکولاریسم که در تضاد با منهج الله عزوجل می باشد «انسان» جایگزین «الله» می شود و شروع می کند به قانونگذاری و مردم با اطاعت از قوانین سکولاریستی آنها را عبادت می کنند.

در این نظام سکولاریستی، «انسان» کسی است که حلال می کند آ ن چه را که الله عزوجل حرام کرده است، و او به وسیله ي آن دولت های دیگر را به زور وادار می کند که براساس این قوانین و روش عمل کنند ، و هر دولتی که از این قوانین سرپیچی کند، از نظام اجتماعی دولت ها و قانونش خارج می گردد و آن را دستاویزی برای مجازات و محاصره اش قرار می دهد و سپس با او قطع رابطه می کند، و اینگونه می خواهد دین بر روی زمین برای غیر الله باشد در حالی که الله می خواهد همه ي دین  برای او باشد.

آمریکای سکولار با مشارکت و همکاری یهود و بخصوص صهیونیسم سکولار– كه رأس فساد و نابودی است – فرقي ندارد چه فساد اخلاقی باشد یا فکری یا سیاسی یا اقتصادی، سعی در به فساد کشیدن دنیا و به بردگی گرفتن انسانهای ضعیف را دارد.

آمریکای سکولار  مسبب همه ی ظلم و بی عدالتی وستم هایی است که بر مسلمانان واقع می شود ، و او پشت همه مصیبت هایی است که برای مسلمانان در غرب آسیا و آفریقا و اروپا اتفاق مي افتد، پس او در خون مسلمانان غرق شده و نمی تواند آن را مخفی نماید یا آن را بپوشاند .

در فلسطین ۷۰ سال است که صهیونیستهای سکولار با همکاری آمریکای سکولار و پشتیبانی و حمایت آنها در محافل سکولار بین المللی به زشت ترین و بدترین اشکال قتل و ستم ، شکنجه و آوارگی مشغول است – و جنایت اخیر و قبل از آن  و رویدادهای تاریخی که ادامه دارد و فراموش نمی شوند بزرگترین شاهد و گواه بر این قضیه است .

سکولاریستهای صهیونیست حدود ۰۰۰/۰۰۰/۵ فلسطینی را آواره كرد و حدود ۰۰۰/۲۶۰ نفر را کشت و حدود ۰۰۰/۱۸۰ نفر  را زخمی و مجروح کرد و حدود ۰۰۰/۱۶۰ نفر را باز داشت نمود در چند ماه گذشته و بعد از طوفان الاقصی هم بیشتر از چهل هزار نفر را شهید کرده و دهها هزار نفر را زخمی کرده و تقریبا تمام غزه را نابود کرده است.

و در عراق و قبل از اشغال آن به دلیل بمباران و محاصره ي آمریکا ۰۰۰/۲۰۰/۱ مسلمان کشته شدند و در ده سال قبل از اشغال بیش از یک میلیون کودک به دليل محاصره کشته شدند یعنی معادل ۳۳۳/۸۳ کودک در ماه و معادل ۷۷۷/۲ کودک در روز ؛ و هر روز در پناهگاه مسکونی ۰۰۰/۵ مسلمان عراقی شدند ، آیا این آمار و ارقام برای تأسیسات نظامی است؟!

و در افغانستان، قبل از اشغال، آمریکا در جنگ با طالبان و القاعده ۰۰۰/۱۲ شهروند افغانی را کشت و ۳۵۰ مجاهد عرب که در میان آنها زنان و کودکان بودند ، و زمانی که مجاهدین عرب را با خانواده هایشان در ماشینهایشان نابود کردند، بالگردهای آمریکایی با موشک های ضد تانک آنها را بمباران نمودند تا جايی که اثری به جز اجساد متلاشی شده از آنها یافت نشد.

و در صومالی ، آمریکا بیش از ۰۰۰/۱۳ صومالی را کشت و نسبت به کودکان و زنان اعمال زشتی را انجام دادند .

این بخشی از جایگاه آمریکای با همکاری جهانیان سکولار بر ضد مسلمانان است ؛ و این غیر از آمار جنایات آنها در سودان و فيلیپین و اندونزی و کشمیر و مقدونیه و بوسنی و غیره است که می بایست از مصیبت هایی که خلق کرده اند عرق شرم بر پیشانی او می نشست اما وقیحانه به جنایت خود هم افتخار می کند.

این آمریکای واقعی است. آمریکای سکولار و مروج سکولاریسم.

نکاتی به مناسبت بیست‌وسومین سالگرد عملیات مبارک یازده سپتامبر ۲۰۰۱  بر علیه سرافعی

نکاتی به مناسبت بیست‌وسومین سالگرد عملیات مبارک یازده سپتامبر ۲۰۰۱  بر علیه سرافعی

به قلم: صلاح الدین الکوردی

✅  کسانی از عقلای مسلمانان هستند که از بقیه امت جلوتر هستند و به حقایق قرآنی ایمان دارند و از تاریخ گذشته عبرت گرفته‌اند، بنابراین می‌توانند فهم صحیحی را از دنیای پیرامون خود داشته‌باشند و براساس همین معلومات می‌توانند به امت خود خدمتی برسانند…
از جمله این خبرگان، همان‌هایی بودند که در یازده‌سبتامبر ۲۰۰۱ پوزه فرعون عصر، آمریکا را به خاک‌مالیدند
این روز تاریخی که مسیر تاریخ را تغییر داد

👈 ماقبل این عملیات و خودعملیات و آثار و نتایج آن، درس‌ها و عبرت‌های بسیار بزرگی را با خودداشت که لازم می‌دانم بعضی از آن‌ها را ذکر کنم:
🔹 این عملیات مبارک به آمریکا و دیگر قاتلین و خون‌خواران فهماند که ریختن خون مسلمان بدون قصاص نخواهد بود
🔹 از درس‌های پربار آن این بود که: اگر ما مسلمانان بخواهیم و صادقانه تلاش کنیم، خواهیم توانست…
عده‌ای که حکومتی در دست‌نداشتند با امکاناتی ابتدایی توانستند که چنین عملیات دقیق و بزرگ و حساب‌شده را انجام دهند
🔹 به امت اسلام فهماند که مدافعین حقیقی امت اسلام چه کسانی هستند….
بسیاری از حکومت‌ها شعارهای ضد آمریکا و اسرائیل را سر می‌دهند اما تو می‌بینی که هیییییچ ضرر و یا مزاحمتی را برای آمریکا یا اسرائیل نداشته‌اند
🔹 بعد از این عملیات مبارک، آمریکا و سران کفر به بهانه وجود اسامه‌بن‌لادن و طراحان این عملیات، به افغانستان حمله کردند، درحالی‌که هیییییچ دلیلی برای اثبات ادعای خود نداشتند و در آن وقت اصلا کسی مسئولیت آن را به عهدا نگرفته‌بود…
و این خود دلیلی است بر اینکه آمریکا و سران کفر عالمی اصلا دنبال دلیل و منطق نیستند بلکه هر کاری را در راستای مصالح دنیوی خودبدانند، انجام می‌دهند
🔹 بسیاری از دولت‌های مرتد مانند ترکیه و … نیز که ادعای دفاع از اسلام را دارند، با فرعون عصر در جنگ علیه اسلام و مسلمانان همراه‌شدند و این خود دلیلی بر این است که اینان اسم اسلام را فقط برای فریب عوام قرار داده‌اند و در واقع از بزرگترین دشمنان اسلام و بزرگترین موانع پیشرفت مسلمانانند
🔹 این عملیات ثابت کرد که عقیده یا مقوله “لشکر شکست‌ناپذیر آمریکا” سرابی بیش نیست…
یکی از مشهورترین دشمنان آمریکا چنین عملیاتی را با این گستردگی طرح‌ریزی و اجرا کردند بدون اینکه سازمان‌های استخباراتی آمریکا هیییییچ بویی از آن برده‌باشند…
بعضی‌ها وقتی از آن‌ها پرسیده‌ می‌شد: امن‌ترین مکان در دنیا کجاست؟
جواب می‌دادند: پنتاگون، ساختمان وزارت دفاع آمریکا
مجاهدین توانستند این ساختمان را با یک فروند هواپیما نابود کنند
و برج‌های دوقلو را در قلب آمریکا با خاک یکسان کنند
🔹 ظاهرشدن نفاق جمعی از منتسبین علم شرعی
مانند سدیس که برای قربانیان این عملیات گریستند!!!
و دیگرانی که دعوت کردند تا مسلمانان برای قربانیان این عملیات خون هدیه کنند!!!
و یا فتوا دادند که جایز است مسلمانی که در ارتش آمریکاست با آن‌ها در این جنگ علیه اسلام و مسلمین همراه‌شود!!!
در حال‌که از اینان نشنیدیم که اشغال افغانستان و یا عراق و ….. را محکوم کنند!!!
🔹 مفتضح‌شدن تمدن غرب و شعارهای دروغین و توخالی آن…
آمریکا ادعا کرد که من برای مجازات عوامل عملیات یازده‌سپتامبر به افغانستان لشکرکشی میکنم!
خب حتی اگر برفرض بپذیریم که مجاهدین خون‌هایی را به ناحق ریختند و باید مجازات شوند!
دراینجا می‌پرسیم:
آیا آمریکا به سبب کشتن صدها هزار نفر در هیروشیما و ناکازاکی جریمه‌شد یا به خلبانان قاتل مدال افتخار داده‌شد؟!!!
و آیا آمریکا به سبب کشتن یک‌میلیون کودک عراقی به خاطر محاصره اقتصادی عراق توسط آمریکا و هم‌پیمانانش مجازات شدند؟!!!
و یا آمریکا به سبب آن همه جنایت در حق مردم افغانستان و یا عراق و …. مجازات شدند؟!!
یا اینکه خون شما خون است و سرخ اما خون ما مسلمانان آب است؟!!!
و نیز از آن جهت که اینان بعد از این عملیات مبارک به افغانستان حمله‌کردند، و به جای جنگی مردانه و روبرو شدن با مجاهدین به جنگی منافقانه روی آوردند و مسلمانان بی‌‌دفاع و زن و بچه‌ها را به خاک و خون کشیدند
حتی در بعضی موارد روستاهایی را کااااملا با تمام مردمانش از نقشه محو می‌کردند
🔹 قرارگرفتن جهاد مجاهدین در اتجاه صحیح…
به این‌صورت که رهبران مجاهدین دریافتند که ماری که به جان مسلمانان افتاده و آن‌ها را به این روز کشانده سرش در آمریکاست و اسرائیل و دولت‌های طاغوتی محلی فقط دنباله و نوکرانی حلقه به گوش هستند
درنتیجه به جای مشغول‌شدن به حاشیه و دم مار، باید سرِ مار را نشانه گرفت و سر که قطع شد بقیه نیز خودبه‌خود سقوط می‌کنند، مانند اتحاد جماهیر شوروی آنجا که اصل حکومت سقوط کرد بقیه دولت‌های تابع آن نیز سقوط کردند…
بنابراین ساقط‌کردن طواغیت محلی که بر سرزمین‌های مسلمین حاکم هستند بعد از سقوط آمریکا – ان‌شاء‌الله-

🔹 قبول شکست و ضعف و بردگی از جانب بسیاری از مسلمانان…
به صورتی که بعد از این عملیات مبارک عده زیادی از مسلمانان باخود گفتند: امکان ندارد که این عملیات را مسلمانان انجام داده‌باشند، و امکان ندارد که این عملیات بزرگ از چشم جواسیس آمریکا دور مانده‌باشد و این فقط نقشه‌ایست برای حمله به افغانستان!
اینان اصلا بوی عزت و پیروزی را نچشیده‌اند و  به آن ذلت و ضعفی که در آن هستند، عادت‌کرده‌اند، و هییییچ اعتماد به نفسی ندارند!
نصرت این دین توسط کسانی خواهد بود که به اسلام و جهاد خود افتخار می‌کنند.
🔹 این عملیات و پیامدهای بعد از آن، از جمله جهاد افغانستان و عراق و …. و برپاشدن حکومت اسلامی در افغانستان ثابت کرد که تنها راه حل برای رفع ذلت از مسلمانان و برپایی حکومت اسلامی فقط جهاد است و بس…
جهادی با شعاری واضح و منهجی وسط به‌دور از افراط و تفریط با رهبرانی شجاع و حکیم و صاحب عقیده پاک
و ثابت کرد که مشارکت سیاسی و دمکراسی و اعتماد بر خائنین هیچ دردی را از امت اسلام دوا نمی‌کند.
🔹 دامنه دار نبودن عملیاتهایی از این دست توسط سازمان القاعده نشان داد که دامنه ی حرکت فرقه ها در دنیای کنونی بسیار محدود است و ممکن است بعد از مدتی عقیم شود، پس بهترین گزینه دست کشیدن از فرقه بازی و روی آوردن به اهل جماعت شدن است.
یعنی هم مسیر شدن با حاکمیت بر دارالاسلام و جماعت ایران و جبهه مقاومت که هم اکنون پرچمدار جهاد بر علیه آمریکاست .
اهل جماعت شدن انتخاب صحیح است و فرقه گرایی ثمراتی که الله برای اهل دعوت و جهاد در نظر گرفته است را برآورده نمی کند.

به بهانه بیست و سومین سالگرد عملیات ۱۱ سپتامبر، چرا با آمريكای سکولار می جنگيم ؟!

به بهانه بیست و سومین سالگرد عملیات ۱۱ سپتامبر، چرا با آمريكای سکولار می جنگيم ؟!

ارائه: محمد اسامه

برای چه جهان از حمله به نماد‌های اقتدار اقتصادی و نظامی آمریکای سکولار در کشورش غافلگیر و متعجب شد؟ برای چه میلیونها نفر به خاطر اتفاقی که برای آمریکای سکولار در سال ۱۱/۹/۲۰۰۱ افتاد مات و مبهوت شدند؟ آیا جهان چیزی غیر از آن انتظار داشت؟ و آیا جهان توقع داشت که اتفاقي کمتر از آن بیفتد؟!

آن چه که برای آمریکای سکولار اتفاق افتاد امری طبیعی و احتمالی برای دولتی سکولار است که شیوه ی وحشت و ترس و سیاست برتر و قانون حمله علیه ملتها و مردم دارد و روش و فکر واسلوب واحدی را برای زندگی مشخص نموده، گویی افراد جهان کارمندان ادارات دولتی درشرکت ها و مؤسسات تجاری او هستند.

کسانی که غافلگیر شدند و عجیب شمردند و توقع نداشتند… آنها حقیقت بشر و طبیعت انسان و تأثیر ظلم و طغیان را  بر احساسات و عواطفش نمی دانند و گمان می کنند که ظلم، بردگی و تسلیم شدن، حقارت بوجود می آورد و طغيان، فرومايگی و پستی بر جای می گذارد، آنها همچنین گمان کردند که این محیط ، خاص آنهاست زیرا که مردانگی را می کشد و اراده را نابود و کرامت انسانی را از بین می برد.

آنها دوبار از درستی روی برگرداندند یک بار هنگامی که حقیقت حقیر بودن انسان را نادیده گرفتند و دیگری هنگامی که قدرت انسان را برای پیروزی نشناختند. این به نسبت یک انسان است پس چگونه انسانی که ایمان دارد به ربوبیت الله و به دین اسلام و به پیامبری محمد- صلی الله علیه وسلم- و آگاه است که دینش او را از پستی ها بازمی دارد و ذلت را برای او ننگ می داند و پستی ها را رد می کند؟!

چگونه است در حالی که او می داند اصل این است که بپذیرد همه زمین برای الله است نه برای کفار سکولار و اشغالگر شرق و نه غرب و مزدوران سکولار محلی آنها؛ و همچنین نه برای فکر و روشی مگر روش الله عزوجل.

الله می فرماید: وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلَّهِ ۚ (انفال/۳۹) و با آنان جنگ کنید تا فتنه ای باقی نماند و دین خالصانه از آن الله گردد.

تا زمانی که انسان مسلمان این حقیقت ها را می داند و به این روش اعتقاد دارد پس لحظه ای برای رسیدن به آن و عمل برای تحققش از تلاش باز نمی ایستد و ذلت تسلییم شدن در برابر کفار سکولار اشغالگر را نمی پذیرد.

این توجیهات همان توجیهات غیرارادی و ذاتی هستند که زبان با آن سخن می گوید یعنی کودکی که در آن روز مبارک ، با همه پاکی جلو تلویزیون نشسته وغیرارادی می گوید : آیا آمریکا کمتر از این را انتظار دارد؟!

آن چه اتفاق افتاده کمتر از آن چیزی بوده که امکان داشت برای این دولت جنایتکار سکولار اتفاق بیفتد، توجیهات برای آن توجیهات ذاتی و طبیعی است و حتی کودکی که آن صحنه را دید با همه پاکیش نتوانست مگر این که بگوید: آیا آمریکا کمتر از این را توقع داشت.؟!

پس اینها توجیهاتی غیرارادی است برای هر انسانی که حقایق امور را نمی داند و به پشت پرده ی اتفاقاتی که می افتد آگاه نیست .

اما توجیهاتی که ما از آن سخن می گوییم مانند اصلی است که عقاید و منهج و برنامه و اهداف و احساساتمان را بر اساس آن بنا می کنیم و از بین آنها روش و اسلوب رفتاریمان را ترسیم می کنیم . پس اين توجیهات عملی و واقعی است و اتفاقات و بررسی اتفاقات به آن گواهی می دهد .

همچنین توجیهات عملی و شرعی است، که به ما احساس اطمینان و یقین می دهد که برای نصرت دین و امتمان باید به پاخیزیم.

هدف من از یادداشت و ارائه ی این توجیهات ثابت کردن حقیقت آن چه اتفاق افتاده نیست ، و آن چه در اختیار شما قرارمی دهم تأکیدی برای ادامه ي کارمان برای صدمه زدن به آمریکا و صهیونیستها و اهدافشان است.

و آن چه بر سر آمریکای سکولار و صهیونیستهای سکولار خواهد آمد – باذن الله تعالی – کمتر از آن نخواهد بود.

پس سکولاریستهای آمریکا و صهیونیست منتظر بمانند و آماده شوند و در حالت آماده باش قرار بگیرند و کمربندهای ایمنی را محکم ببندند، که به اذن الله از جایی که گمان نمی کنند خواهیم آمد.

وَنَحْنُ نَتَرَبَّصُ بِكُمْ أَنْ يُصِيبَكُمُ اللَّهُ بِعَذَابٍ مِنْ عِنْدِهِ أَوْ بِأَيْدِينَا ۖ فَتَرَبَّصُوا إِنَّا مَعَكُمْ مُتَرَبِّصُونَ (توبه/۵۲) ما درباره شما چشم به راه هستیم که یا الله به عذابی از سوی خود گرفتارتان سازد و یا با دست ما، پس شما چشم به راه باشید وما هم با شما در انتظاریم.

آزادی عبدالحمید خراسانی از بند ا.ا.افغانستان نشان دهنده خواست اصلاگری است

آزادی عبدالحمید خراسانی از بند ا.ا.افغانستان نشان دهنده خواست اصلاگری است

به قلم: فضل احمد هراتی

امروز دوشنبه (۱۹سنبله) باخبر شدیم که عبدالحمید خراسانی مسوول قطعه بدری که ۱۲ روز پیش به کمیسیون نظامی کابل فراخوانده شده و سپس خلع سلاح، بازداشت و به زندان انداخته شده بود، از بند ا.ا.افغانستان رها شد.
عبدالحمید فرمانده‌ی جنجالِ طالبان می‌گوید که به ضمانت نورالدين عزیزی، وزیر تجارت ا.ا.افغانستان و مولوی قدرت‌الله امین والی پنجشیر از زندان کمیسیون نظامی رها شده است.
خراسانی می‌ گوید«جرم‌‌اش» موقف‌گیری علیه دولت ایران و پاکستان بود و به دلیل شکایت رسمی ایران زندانی شده بود.

آزادی و سخنان عبدالحمید نشان می دهد که:
۱) ا.ا.افغانستان قصد دارد حکومت شود و سیاست واضح و آشکاری هم در برابر تشیع و ایران دارد و از اعضای حاکمیت خود می طلبد که مثل اعضای تمام حکومتهای دنیا اینها هم تابع پالسی و سیاستهای حاکمیت خود باشند و این درخواستی بزرگ نیست و مساله ای عادی برای تمام کشورهای مدرن دنیا در گذشته و حاضر بوده است.
۲) ایران کشوری اسلامی و همسایه است و با کشورهای کافر جنایتکاری چون چین و ازبیکستان و تاجیکستان و ترکمنستان فرق دارد و همچنانکه رعایت این کشورهای همسایه ی کافر داریم باید بیشتر از آنها رعایت ایران اسلامی داشته باشیم.
۳) مسئولین حکومتی ما نباید با فتواهای غیر شرعی وبا سخنان افراد وظیفه دار، امنیت ملی ایران را در معرض خطر قرار دهند و ایران را مجبور به واکنش ناخواسته کنند چون همچنانکه در افغانستان افرادی مخالف ایران وجود دارند در ایران هم افرادی مخالف طالبان وجود دارند و همچنانکه ایران این مخالفین را مدیریت می کند ا.ا.افغانستان هم لازم است این مخالفین را مدیریت کند.
۴) شیعه ها در افغانستان بیست فی صد مردم هستند و تکفیر کردن غیر شرعی و بی پایه و اساس این مسلمین آنهم از سوی یک وظیفه دار حکومتی یک فاجعه است که امیدواریم عبدالحمید مسائل را فهمیده باشد و امثال عبدالحمید هم اگر وجود دارند راهی که عبدالحمید رفته است را نروند چون ممکن است کسی در این حد نباشد که بتواند آنها را ضمانت کند و یا به شیوه های دیگری مدیریت شوند.

ا.ا.افغانستان قصد دارد یک کشور مستقل با سیاستی مستقل اقتصاد محور به پیش برود، کسانی که با چنین سیاستی موافق هستند شایسته نیست در برابر آن قرار بگیرند.

ا.ا.افغانستان عبدالحمید خراسانی را از بند آزاد کرده تا نشان دهد حاکمیتی جاافتاده و در فکر اصلاحگری است و از اخلاق عشایری و کوچی گری و قومندان بازی های گذشته عبور کرده و به دور است.

۱۸ سنبله روز لندغران افغانستان به تاریخ پیوست

۱۸ سنبله روز لندغران افغانستان به تاریخ پیوست

۱۸ سنبله در دو دهه گذشته برای مردم کابل و برخی دیگر از شهرها، روزی پر از وحشت، بی‌قانونی، آزار و اذیت، آنارشیزم، خودسری و حتی قتل افراد بی‌گناه بوده است.

۲۳ سال پیش در همین روز احمدشاه مسعود فرمانده پیشین جمعیت، که در جریان جنگ داخلی افغانستان متهم به قتل هزاران فرد بی‌گناه است، در منطقه خواجه بهاءالدین ولایت تخار در جریان یک حمله استشهادی برادران القاعده کشته شد؛ به همین دلیل، این روز و حتی یک هفته پس از آن در دولت دست نشانده و غلام جمهوری پیشین به نام «هفته شهید» به یاد او گرامی‌داشت می‌شد.

در این روزها، طرفداران مسعود در کابل و چندین شهر دیگر با سلاح‌های سبک و سنگین، موترهای نظامی و دولتی، چاقوها، تفنگچه‌ها و دیگر سلاح‌های خطرناک به خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر می‌آمدند، به مردم شلیک می‌کردند، مغازه‌ها را غارت می‌کردند و مردم عادی را آزار داده و حتی با تیراندازی‌ آن‌ها را می‌کشتند.

امروز این ننگ لندغران از تاریخ ملت افغان پاک شده و به تاریخ پیوسته است.

سخنان ابوعبیده در مورد عملیات قهرمانانه و انغماسی در گذرگاه کرامه که توسط شهید قهرمان أردني (ماهر الجازی) انجام شد

سخنان ابوعبیده در مورد عملیات قهرمانانه و انغماسی در گذرگاه کرامه که توسط شهید قهرمان أردني (ماهر الجازی) انجام شد

ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس فلسطین:

– عملیات قهرمانانه و انغماسی در گذرگاه کرامه که توسط شهید قهرمان أردني (ماهر الجازی) انجام شد یکی از قهرمانان طوفان الاقصی را تبریک می گوییم.

– اسلحه این قهرمان اردنی در حمایت از مسجد الاقصی و ملت فلسطین، بسیار موثرتر و کارسازتر از ارتش‌ های بزرگ و زرادخانه نظامی انباشته بود.

– این عملیات بیانگر وجدان امت و از پیامدهای طوفان الاقصی و کابوسی است که از طرف قهرمانان امت در انتظار دشمن صهیونیستی بود.

– مجاهدین فلسطینی در میادین نبرد و کمین‌ها در نوار غزه نماز غایب را بر روح این شهید قهرمان اقامه کردند.

آل سعود سه مومن آزادیخواه را اعدام کرد

آل سعود سه مومن آزادیخواه را اعدام کرد

وزارت داخله حکومت دست نشانده و خائن عربستان سعودی روز یکشنبه از اجرای حکم اعدام برای سه نفر به اتهام «خیانت به کشور» خبر داد.

 این سه مومن شریعتگرا «طلال بن علی بن خنیفس الهذلی»،«مجدی بن محمد بن عطیان الکعبی» و «راید بن عامر بن مطر الکعبی» همگی اهل عربستان بودند که در ریاض اعدام شدند.
آل سعود مدعی است این افراد از «گروه‌های تروریستی» حمایت کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کرده بودند.
از نگاه آل سعود تمام کسانی که برای شریعت الله کار می کنند و مخالف آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند جزو گروههای تروریستی و خائن به کشور هستند.
تمام این جنایات جلو چشم مفتی های مفت گوی آل سعود و با حمایت آنها انجام می شود.

ا.ا.افغانستان از آغاز مرمت مقبره ناصر خسرو شیعه اسماعیلی خبر داد

ا.ا.افغانستان از آغاز مرمت مقبره ناصر خسرو شیعه اسماعیلی خبر داد

اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت بدخشان اعلام کرد که مرمت آرامگاه ناصر خسرو بلخی، شاعر و شیعه اسماعیلی مذهب قرن پنجم هجری قمری را آغاز کرده است.

در اطلاعیه این اداره آمده است بازسازی این بنای تاریخی که در جنگ‌‌ها به‌طور جدی آسیب دیده است، تا دو ماه دیگر به پایان خواهد رسید.ا

 ریاست اطلاعات و فرهنگ بدخشان به همکاری برخی از موسساتی که در این زمینه کار می‌کنند، یک هیات را تشکیل داده است. این هیات جهت بررسی به آرامگاه ناصر خسرو رفته است. در خبرنامه‌ای که در صفحه رسمی این نهاد نشر شده، چنین نگاشته شده است: «یک تیم متشکل از مسوولان فرهنگی و موسسه همکار، جهت بازدید و بررسی از تخریبات آبده تاریخی حکیم ناصر خسرو که توسط مافیای آثار باستانی با استفاده از فرصت قسمت‌های آن تخریب گردیده بود، بازدید کرده است. آبدات تاریخی هویت ملت‌ها را به معرفی می‌گیرد و مردم باید جهت حفظ و نگه‌داری آن همکاری جدی کنند.»
ریاست اطلاعات و فرهنگ بدخشان برای حفاظت از این آبده تاریخی یک محافظ نیز گماشته است. اعلامیه این نهاد از قول رییس اطلاعات و فرهنگ بدخشان نوشته‌ است: «مافیای آثار باستانی می‌خواستند با استفاده از فرصت مقبره حکیم ناصر خسرو را که در سال  ۴۷۲ هجری قمری در یمگان بدخشان و‌فات کرده است، تخریب و آثار موجود در آن را به سرقت ببرند که خوش‌بختانه نتوانستند داخل مغاره‌ای که حکیم در آن دفن است، کاوشگری کنند.»
براساس اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ بدخشان، آبده تاریخی حکیم ناصر خسرو بار اول در سال ۱۱۰۹ هجری قمری تعمیر شد. بار دوم در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط دفتر فرهنگی آغا‌خان سروی شد و کار عملی آن در سال ۲۰۱۴ به‌صورت اساسی با درنظر داشت قدمت تاریخی آن تکمیل گردید. ریاست اطلاعات و فرهنگ بدخشان وعده کرده است که در آینده نزدیک دوباره به‌صورت اساسی با در‌نظر‌داشت قدمت تاریخی آن، این بنا را مرمت‌ کند.
حکیم ناصر خسرو قبادیانی بلخی در اصل از ولایت بلخ بوده، ولی سال‌های اخیر زنده‌گی‌اش را در یمگان بدخشان سپری و در آن‌جا وفات کرده است. آرامگاه وی را مردم به نام «حضرت سعید» می‌شناسند

حمله مجاهدین تحریک طالبان در «ولایت پشاور»، «آژانس مہمند» بر مقام مرکزی نظامی «غلنئی» به پایان رسید

حمله مجاهدین تحریک طالبان در «ولایت پشاور»، «آژانس مہمند» بر مقام مرکزی نظامی «غلنئی» به پایان رسید/در این حمله کم از کم ۶۰ نیروی «ایف سی»، «فوجی» و «اس اس جی» به هلاکت رسیده و زخمی شدند و به دو ساختمان به شدت نقصان وارد شد، بعضی کامپیوترهای مخفی نیز نابود شدند.

صبح روز چهارشنبه در «ولایت پشاور»، «آژانس مہمند» بر مقام مرکزی نظامی «غلنئی» چهار مجاهد استشهادی تحریک طالبان پاکستان به نام های «نصراللہ» (آژانس باجور) ابوبکر (صوابی) مخلص (آژانس کرم) عدنان (آژانس خیبر) بر مرکز «ایف سی» حمله‌ای را آغاز کردند، در شروع حمله دو مجاهد جنگیده و جیکت‌های مبارک استشهادی را منفجر کردند، که در پی آن دسته آغازین که برای عملیات آمده بودند، جنگ را آغاز کرده و حمله به طول انجامید.

دو مجاهد دیگر تا صبح دیروز شنبه ساعت هشت بر مرکز کنترل داشته و جنگ را ادامه دادند و با هر دسته نیروی‌ های «ایف سی»، «فوجی» و «اس اس جی» به شدت مقابله کردند، از صبح پریروز تا به دیروز همه دفاتر دولتی، تعلیمی و راه‌های رفت و آمد متوقف بودند، طی این دوران روزنامه نگاران را از معلومات دور نگه داشته و همه نقصان جانی و مالی و صورت‌حال حقیقی را مخفی نگه داشتند.


در مرکز مذکورہ در مورد یومِ دفاع قرار بود که یک اجلاس صورت بگیرد که برای آن انتظام امنیتی نیز انجام شده بود اما مجاهدین طبق معمول با کمک و نصرت الله موفق شدند داخل این مرکز نظامی شوند. منابع ما گفتند که در این حمله کم از کم ۶۰ نیروی «ایف سی»، «فوجی» و «اس اس جی» به هلاکت رسیده و زخمی شدند و به دو ساختمان به شدت نقصان وارد شد، بعضی کامپیوترهای مخفی نیز نابود شدند.

به یاد داشته باشید مرکز نظامی در «آژانس خیبر» نقش اساسی در دستگیری، مقابله های جعلی و عملیات مخفی و نظامی بر علیه مجاهدین داشته است و اهل منطقه شاهد آه و ناله روزانه اسرای که به اینجا آورده می شدند، هستند، به همین خاطر قبل از این نیز این منطقه مورد هدف قرار داده شده است.

پنج نظامی پاکستانی در درگیری‌با نیروهای امارت اسلامی در خوست زخمی شدند

پنج نظامی پاکستانی در درگیری‌با نیروهای امارت اسلامی در خوست زخمی شدند

یک منبع از وزارت دفاع ا.ا.افغانستان می‌گوید که دست‌کم چهار نفر در درگیری امروز میان نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان پاکستانی در ولایت خوست زخم برداشته‌اند.

این درگیری بر سر ساخت یک پاسگاه در ولسوالی زازی میدان این ولایت رخ داده و تلفاتی به نیروهای مقابل نیز وارد شده است.

این منبع تایید می‌کند که تحرکات نظامی هنوز هم در ساحه جریان دارد و درپی درگیری میان نیروهای امارت اسلامی و نظامیان پاکستانی در ولسوالی زازی میدان ولایت خوست پنج نظامی پاکستانی به شمول یک افسر این کشور زخمی شدند.

براساس گفته‌های منابع این نظامی پاکستانی در پی شلیک خمپاره از سوی نیروهای امارت اسلامی زخمی شدند.

در این درگیری یک نیروی ا.ا.افغانستان بنام «رهبر جان» اهل شهرستان قره‌باغ ولایت غزنی کشته شده است.