خطر بسیار جدی، اگر در سوریه به زیر پرچم آمریکا در نیایی باید متظر عواقبش باشی

خطر بسیار جدی، اگر در سوریه به زیر پرچم آمریکا در نیایی باید متظر عواقبش باشی

به قلم: ابوخالد کردستانی

به‌دستورِ عاملِ جولانی (احمد الشرع)، وزیر کشور—ابو احمد حدود (أنس خطاب)—از مسؤول امنیت نظامی، ابو تراب الرقاوی، خواست تا نیروهای امنیتی تابع خویش را در استان‌ها بسیج و برای بازداشت هر مسؤول یا عضوی از وزارت دفاع که «شورش» کند یا در موضوع پیوستن به ائتلاف بین‌المللی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا تحریک نماید، معین سازد.

فهرستی از افرادی که احتمالاً در برابر بازداشت مقاومت خواهند کرد تهیه شده است تا بلافاصله پس از اعلام پیوستن به ائتلاف، دستگیر شوند.

جناح جولانی منتظر است که رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، رسماً اقدام به اعلام پیوستن سوریه به ائتلاف بین‌المللی کند؛ سپس خود اعلام پیوستن را انجام داده و فتوا یا بیانیه‌ای از سوی شورای افتاء که از این پیوستن پشتیبانی می‌کند منتشر شود.

در صورت عدم اعلام رسمی از سوی آمریکا، احتمال دارد اعلام داخلی لغو شود اما مفاد توافق‌نامهٔ پیوستن به ائتلاف بدون اعلام رسمی اجرا گردد.

در دو روز گذشته نشست‌هایی در تمامی سطوح و واحدها در وزارتخانه‌های دفاع و کشور برگزار شد؛ پس از برگزاری مراسم ضیافت و پذیرایی، امراء و شرعیون به نیروها آموزش داده‌اند و از آنان خواسته‌اند که پیام‌های ذیل را منتقل کنند:

ائتلاف با یا بدون ما به کار خود ادامه خواهد داد؛ بهتر است ما با آن همکاری کنیم تا نوبت به قوای محلی (قسد) نرسد.

در ازای پیوستن به ائتلاف، ادعا شده که پروندهٔ قسد و مسئلهٔ دروزهای السویداء حل خواهد شد.

بر ما فشارهای زیادی وارد آمده تا به ائتلاف بپیوندیم.

ادعا شده که از شورای افتاء — به‌جز دو عضو — فتوا دربارهٔ جواز پیوستن اخذ شده و نیز اظهارنظرهایی از سوی ابراهیم شاشو و مبارکه حسن صوفان به تأیید این اقدام نسبت داده شده است.

این بهانه‌ها و توجیهات بیش‌تر ضعیف و مغایر با واقعیت است و بسیاری از آنها تکراری، غیرمستند و ساختهٔ شکست‌خوردگان و شتاب‌زدگان برای راضی‌کردن دشمنان دین و امت است.

هزینهٔ واقعیِ پیوستن به این ائتلاف روشن است: تثبیتِ سلطهٔ جولانی، اعطای اختیار انحصاری به او برای اجرای مأموریت‌های موردنظر و حذف رقبای داخلی.

خداوند می‌فرماید: «وَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَرَضٌ يُسَارِعُونَ فِيهِمْ ۚ يَقُولُونَ نَخْشَى أَنْ تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ ۖ فَعَسَى اللَّهُ أَنْ يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَيَكُونُوا عَلَى مَا أَسَرُّوا فِي أَنْفُسِهِمْ نَادِمِينَ.»

گروه چند نفره ی مُلافتاحی در کجا ایستاده اند؟

چند روز پیش دیدیم که ابودراء الکوردی از فرماندهان برجسته ی انصارالاسلام توسط تحالف تحت پرچم آمریکا ترور و به قتل رسید و این پیام را برای چندمین بار به هم جبهه ای های جولانی رساند یا با آمریکائی یا باید حذف شوی.

این بود ثمره ی اینهمه نعره کشیدنتان ای جاهلین به منهج جهادی اهل سنت و جماعت؟

واشنگتن نمایشی برای احمق‌ها اجرا کرد

واشنگتن نمایشی برای احمق‌ها اجرا کرد

به قلم: کارزان شکاک

بعد از حمله ی هماهنگ شده ی صهیونیستها به محل اقامت رهبران حماس، جی. دی. ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا، به خبرنگاران گفت: «حمله اسرائیل به دوحه احتمالاً چند نفر از افراد بسیار بد حماس را از بین برد. بنابراین نکته مثبتی وجود دارد.» به یاد بیاورید که ترامپ گفت از این حمله ناراضی است، آن را بد می‌داند و از این حمله خبر نداشته است.

«حمله ساعت ۳:۴۶ اتفاق افتاد. اولین تماس از یک مقام آمریکایی ساعت ۳:۵۶ بود – یعنی ۱۰ دقیقه پس از حمله.»

غرغرهای ناکافی ترامپ در مورد بمباران قطر توسط اسرائیل، سوالاتی را در مورد وضعیت روانی او مطرح می‌کند.. او می‌گوید بمباران قطر شرط خوبی برای صلح خواهد بود و دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد…!

منابع تل آویو گفتند که این هواپیماها برای بمباران دوحه از حریم هوایی اردن و عربستان سعودی پرواز کردند و توسط تانکرهای آمریکایی از پایگاهی در قطر در هوا سوخت‌گیری مجدد شدند.

ترامپ: «تصمیم حمله به دوحه توسط نخست وزیر نتانیاهو گرفته شد، این تصمیم من نبود.» با این حال، او چیزی در مورد اینکه نتانیاهو ترامپ را در مورد برنامه‌های بمباران مطلع کرده و ترامپ به این ترتیب به رهبر صهیونیست‌ها چراغ سبز عملی برای حمله داده است، نگفت.

بمباران قطر توسط صهیونیستها با هدف کشتن کل هیئت مذاکره‌کننده حماس، از جمله رهبران آنها، انجام شد. صهیونیست‌ها ابتدا در مورد مکان و زمان جلسه با آمریکائی ها توافق کردند و سپس محل مذاکرات برنامه‌ریزی شده را تحت پوشش پایگاه العدید آمریکا در قطر بمباران کردند.

واشنگتن در حال اجرای نمایشی برای احمق‌ها است. وایت دی‌ام ادعا می‌کند که ویتکوف قطر را از حمله قریب‌الوقوع مطلع کرده است. و به گفته آنها، ترامپ بسیار ناراضی است. در عین حال، ترامپ معتقد است که این بمباران «می‌تواند فرصتی برای صلح باشد» و به قطر اطمینان داده است که چنین حمله‌ای دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

یک هواپیمای تانکر بریتانیایی از پایگاه خود در قطر برخاست، به جنگنده‌های «اسرائیلی» که قطر را بمباران می‌کردند سوخت‌رسانی کرد و سپس در قطر فرود آمد.

در پس‌زمینه آنچه در ۳۰ سال گذشته، به ویژه در سال‌های اخیر، در جهان اتفاق افتاده است، احمق‌ترین و نادان‌ترین افراد، دموکرات‌های چچنی هستند که در مورد حقوق بین‌الملل، قانون اساسی و اکنون در مورد به اصطلاح «کشور تحت‌الحمایه» شعار می‌دهند.

دوستان و همدستان کودک‌کش‌های صهیونیست، نوچه‌های حاکم بر امارات، پس از بمباران قطر، بیانیه‌ای غافلگیرکننده صادر کردند. نقل قول: «این گستاخانه و بزدلانه است، ما همبستگی کامل خود را با قطر ابراز می‌کنیم.» چنین سرکشی برای امارات کاملاً بی‌سابقه است. ببینیم بعداً چه می‌شود…!

امیر اوحانا، رهبر باند صهیونیستی «کنست اسرائیل»، گفت که بمباران قطر «پیامی به کل خاورمیانه» است. صهیونیستهای کودک کش، کشورهای عربی و ترکیه را به قتل عام عمومی تهدید می‌کنند.

باند کودک‌کش صهیونیستی «اسرائیل» قطر را بمباران کرد. گروه جرایم سازمان‌یافته قومی صهیونیست به بهانه مبارزه با حماس، منطقه جنگی را گسترش می‌دهد. من تعجب می‌کنم که اگر «اسرائیل» دفتر حماس در استانبول را بمباران کند، ترکیه چه خواهد کرد؟

ترامپ به پنتاگون دستور داد ارتش را برای مقابله با روسیه و چین آماده کند

ترامپ به پنتاگون دستور داد ارتش را برای مقابله با روسیه و چین آماده کند

به قلم: کارزان شکاک

بلافاصله پس از رژه نظامی بزرگ در پکن که با حضور پوتین و اون برگزار شد، ترامپ گفت: “این سه نفر در حال توطئه علیه ایالات متحده هستند.”

پس از آن، ترامپ به پنتاگون دستور داد تا نیروهای مسلح کشور را برای مقابله با روسیه و چین آماده کند. این خبر توسط پیت هکست، رئیس پنتاگون، در فاکس نیوز اعلام شد.

در همان زمان، هکست، به سبک رئیس خود، در ضربه زدن به بایدن کوتاهی نکرد. به گفته وزیر، استراتژی فعلی واشنگتن پاسخی به محاسبات اشتباه دولت قبلی بود.

وی خاطرنشان کرد: “متأسفانه، ضعف دولت قبلی، روسیه و چین را به هم نزدیک‌تر کرد. این یک رویداد وحشتناک بود که ناشی از فقدان رهبری و قدرت آمریکا بود.”

هکست تأکید کرد که آمریکا به دنبال درگیری نظامی نیست، اما آمادگی برای آن را ضروری می‌داند.

او همچنین گفت که ایالات متحده قصد دارد قابلیت‌های نظامی خود را در تمام زمینه‌های کلیدی حفظ و توسعه دهد: در فضا، آسمان، دریا و زیر آب. هکست به عنوان مثال به سیستم دفاعی گنبد طلایی اشاره کرد و افزود که چین فناوری لازم برای تولید مجدد آن را ندارد.

رسانه‌ها توجه خود را به این واقعیت جلب می‌کنند که دونالد ترامپ روسیه، چین و کره شمالی را به مشارکت در برنامه‌ریزی توطئه علیه ایالات متحده متهم کرده است. در عین حال، در همان پیام، او آرزوهای گرمی را برای پوتین و کیم جونگ اون ابراز کرد و همچنین روز پیروزی بر ژاپن در جنگ جهانی دوم را به شی جین پینگ، رهبر حزب کمونیست چین، تبریک گفت.

مسکو بیانیه ترامپ را رد کرد. یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه، اطمینان داد که روسیه، چین و کره شمالی هیچ قصدی برای سازماندهی هیچ توطئه‌ای علیه ایالات متحده ندارند.

پسکوف، سخنگوی کرملین، اطمینان داد که چنین اتهاماتی بی‌اساس است و تأکید کرد که روسیه نه تمایلی به چنین اقداماتی دارد و نه وقت آن را. وی افزود که همکاری در سازمان‌هایی مانند سازمان همکاری شانگهای و بریکس منحصراً با هدف توسعه و منفعت ملت‌ها انجام می‌شود و نه علیه سایر کشورها.

در همین حال، ترامپ همچنین در مورد نتایج دیدار خود با پوتین که در آلاسکا برگزار شد، اظهار نظر کرد. او بدون توضیح منظورش گفت: «ما چند هفته پیش دیدار بسیار خوبی با پوتین داشتیم. اگر هیچ چیز به نتیجه نرسد، موضع متفاوتی خواهیم گرفت.»

به یاد بیاورید که قبل از دیدار در انکوریج، ترامپ خواستار آتش‌بس بین مسکو و کی‌یف شد و در مورد عواقب احتمالی عدم دستیابی به توافق هشدار داد.

پس از مذاکرات، او گفت که پایان جنگ باید به شکل یک توافق صلح کامل و نه یک آتش‌بس موقت رسمی شود.

او تأکید کرد: «بهترین راه برای پایان دادن به درگیری، انعقاد یک توافق صلح مستقیم است که به جنگ پایان دهد، نه فقط یک توافق آتش‌بس.»

مسکو همچنین در مورد لزوم یک توافق بلندمدت، نه توافق‌های موقت، صحبت می‌کند.

پس از دیدار در آلاسکا، ایالات متحده تصمیم گرفت اعمال محدودیت‌های جدید علیه روسیه و شرکای تجاری آن را به طور موقت به تعویق بیندازد. با این حال، در اول سپتامبر، رئیس وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در اظهارنظری به فاکس نیوز خاطرنشان کرد که «همه گزینه‌ها روی میز است». به گفته او، پس از اجلاس آلاسکا، پوتین برخلاف وعده‌اش رفتار کرد.

گروه‌های کافر باسک و کاتالان شرافتمندتر از ربع پهلوی و اپوزیسیون سکولار و غربگرای ایران

گروه‌های کافر باسک و کاتالان شرافتمندتر از ربع پهلوی و اپوزیسیون سکولار و غربگرای ایران

به قلم: محمد اسامه

زمانی که ربع پهلوی و تقریباً تمام احزاب سکولار غرب نشین ایرانی جهت مخالفت با دارالاسلام ایران در جبهه ی آمریکا و صهیونیستها قرار گرفته اند و حتی در جنگ ۱۲ روزه ی اخیر بخشی از سربازان جنگ روانی صهیونیستها و آمریکا بر علیه کشور و مردم خود شده بودند، اما صهیونیستها در هیچ برهه ای زمان که این مزدوران نیاز به کمک داشتند به دادشان نرسیده است.

فقط کافی است به کُردهای شمال عراق یا شمال و شمال شرق سوریه نگاه کنید که در سالهای اخیر و در هنگام نیاز چگونه توسط صهیونیستها رها شدند و حکومت مرکزی عراق در عرض چند ساعت بیشتر از ۵۱ درصد از مناطق تحت تصرف این کُردها را اشغال کرد و حکومت ترکیه هم از عفرین تا رسیکانی (راس العین) را جلو چشم صهیونیستها به اشغال خود و مزدورانش درآورد.

در برابر این اپوزیسیون خائن و خود فروخته ی ایرانی نگاه کنید که چه اتفاقی برای گروه‌های کافر اصلی باسک و کاتالان شرافتمند تر از این اپوزیسیون ایرانی افتاد؟

اخیراً، خبرهایی مبنی بر تصمیم عجیبی از سوی مقامات صهیونیستی مبنی بر «به رسمیت شناختن حق استقلال باسک و کاتالونیا» منتشر شد. این اقدام به‌نظر می‌رسد که نوعی انتقام از اسپانیا به‌خاطر مواضع این کشور در قبال مسائل فلسطین به حساب می‌آید.

این موضوع، به‌سرعت واکنش‌های متفاوتی را در بین گروه‌های باسک و کاتالان به همراه داشت. باسک‌ها و کاتالان‌ها به‌صراحت اعلام کردند که این تصمیم به هیچ وجه به صهیونیسم مربوط نمی‌شود و آن‌ها خودشان قادر به حل مسائل داخلی و سیاسی خود هستند. این واکنش، نشان‌دهنده ی یک حس قوی از هویت ملی و استقلال‌طلبی در این دو منطقه است که همواره به دنبال حفظ حقوق خود و تعیین سرنوشت خویش بوده‌اند.

علاوه بر این، باسک‌ها و کاتالان‌ها همچنین اعلام کردند که از حق مردم فلسطین حمایت می‌کنند. این حمایت تأکید بر همبستگی با دیگر ملت‌هایی است که درگیر مبارزات برای حقوق خودشان هستند. آن‌ها به‌وضوح می‌خواهند تأکید کنند که مبارزات فلسطین از نظر انسانی و سیاسی ارزش والایی دارد و نباید دستاویزی برای اختلاف‌افکنی میان ملت‌های مستقل گردد.

این رخداد، علاوه بر آنکه نوعی روسیاهی برای ربع پهلوی و کومله ها و دمکراتها و عدوالله سربازی و سایر اپوزیسیون خائن ایرانی را به نمایش می‌گذارد، نشان‌دهنده ی اهمیت احترام به حقوق و خواسته‌های مستقل ملت‌هاست و اینکه چگونه ملل مختلف می‌توانند با یکدیگر همبستگی و هم‌دلی ابراز کنند و ابزار دشت دشمنان بشریت نشوند.

بیانیهٔ وزارت ارتش  امارت اسلامی افغانستان – در پاسداری از دارالاسلام

بیانیهٔ وزارت ارتش  امارت اسلامی افغانستان – در پاسداری از دارالاسلام

عملیات شب گذشته با موفقیت به پایان رسید؛

اما این تنها یک عملیات نبود، بلکه یادآور حقیقتی استوار است:

افغانستان کشوری نیست که بر مرزش دست دراز شود و خاموش بماند.

وزارت دفاع ملی به همه اعلام می‌دارد که هر دستی که به سوی خاک افغانستان دراز گردد، با مشت آهنین و پاسخ قاطع مواجه خواهد شد.

مدافعان این سرزمین بیدارند، و هر متجاوز باید بداند که در برابر ایمان و غیرت افغان، هیچ سلاحی کارگر نخواهد بود.

افغانستان خانهٔ عزت است؛

و عزت را نه می‌توان خرید، نه می‌توان شکست.

د امارت اسلامی دفاع وزارت اعلامیه – د خاورې د دفاع ژمنه

د تېرې شپې عمليات په برياليتوب سره پای ته ورسېدل،

خو دا يوازې يو عمليات نه و، بلکې د يو پيغام تکرار و:

افغانستان هغه خاوره نه ده چې څوک دې پرې تېری وکړي او موږ چوپ پاتې شو.

د ملي دفاع وزارت څرګندوي، هر لاس چې د افغانستان د خاورې پر لور اوږد شي، زموږ د مجاهد او زړور پوځ د پولادو مټونو له غبرګون سره به مخامخ شي.

د دې وطن د غيرت زامن بيدار دي، او هر يرغلګر دې وپوهېږي چې د افغان د ايمان او مېړانې پر وړاندې هېڅ زور نه درېدلی شي.

افغانستان د عزت او غيرت خاوره ده؛

عزت نه خرېږي او نه ماتېږي.

سقوط پوسته‌های نظامی پاکستان و به‌دست‌آمدن سلاح‌های آنان توسط نیروهای امارت اسلامی

سقوط پوسته‌های نظامی پاکستان و به‌دست‌آمدن سلاح‌های آنان توسط نیروهای امارت اسلامی

در پی حملات شدید و هدفمند نیروهای امارت اسلامی بر مواضع نظامی پاکستان در امتداد مرز، چندین پوسته‌ی نظامیان پاکستانی سقوط کرده و مقدار قابل توجهی از سلاح‌ها و مهمات آنان به‌دست نیروهای امارت اسلامی افتاده است.

ویدیوی تازه‌ای که از سوی منابع میدانی منتشر شده، نشان می‌دهد ده‌ها میل سلاح، جعبه‌های مهمات، و تجهیزات نظامی پاکستانی اکنون در اختیار مجاهدین امارت اسلامی قرار گرفته است.

این تحولات پس از آن صورت گرفت که پاکستان با انجام حملات هوایی و پرتاب طیاره‌های بی‌سرنشین به خاک افغانستان، حاکمیت ملی کشور را نقض کرد. پاسخ امارت اسلامی نشان داد که تجاوز به خاک افغانستان بی‌هزینه نخواهد بود.

امارت اسلامی بارها تأکید کرده است که از تمامیت ارضی و استقلال افغانستان با قاطعیت دفاع خواهد کرد و هرگونه تعرض از سوی هر کشور با پاسخ سخت و فوری مواجه می‌شود.

 د پاکستان د پوسته‌ګانو سقوط او د هغوی وسلې د امارت اسلامي ځواکونو لاس ته ورغلې

د امارت اسلامي د ځواکونو له خوا د پاکستان پر نظامي پوستو باندې د سختو او هدف‌مند عملياتو په پايله کې، د پاکستان څو سرحدي پوسته‌ګانې سقوط کړي او د هغوی د وسلو او مهماتو يوه لويه اندازه د امارت اسلامي ځواکونو لاس ته ورغلې ده.

په يو تازه وېډيو کې ښکاري چې لسګونه ميله وسلې، د مهماتو بکسونه او نور نظامي تجهيزات اوس د امارت اسلامي د مجاهدينو تر واک لاندې دي.

دا پېښه وروسته له هغه رامنځته شوه چې پاکستان د بې‌پيليټه الوتکو او هوايي بريدونو له لارې د افغانستان د خاورې حريم نقض کړ. د امارت اسلامي ژر او قوي ځواب وښودله چې د افغانستان پر خاوره تېری بې‌تاوانه نه پاتې کېږي.

امارت اسلامي بيا ټينګار کوي چې د افغانستان له خپلواکۍ او ځمکنۍ بشپړتيا څخه به په کلکه دفاع کوي، او هر ډول تعرض، له هر لوري چې وي، به له سمدستي او سخت غبرګون سره مخامخ شي.

جولانی مُلا فتاحی و احتمال عملیات نظامی جدید ترکیه علیه حزب کارگران اوجالان در سوریه  

جولانی مُلا فتاحی و احتمال عملیات نظامی جدید ترکیه علیه حزب کارگران اوجالان در سوریه  

به قلم: مسعود سنه ای

حزب کارگران اوجالان که با تفکرات التقاطی سوسیالیستی و بورژوائی در دهه های گذشته به سر می برند از ابتدای انقلاب بر علیه حاکمیت بشار اسد به اجاره ی آمریکائی هائی ها در آمده اند.

جولانی مُلا فتاحی که خودش از غلامان حلقه به گوش آمریکا و ترکیه است در اینز یمنه می گوید: وضعیت کردها در شمال شرقی این کشور نه تنها برای آنکارا، بلکه برای بغداد نیز یک تهدید امنیت ملی محسوب می‌شود. و این احتمال را رد نکرد که ترکیه در صورت عدم ادغام نیروهای کرد نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در ارتش سوریه، عملیات نظامی علیه آنها آغاز کند.

یعنی چه؟ یعنی جولی ملا فتاحی مزدور مستقیم ترکیه و اردوغان است. خلاص.

به همین دلیل جولانی ملا فتاحی می گوید که اگر توافق با SDF اجرا نشود، “ترکیه ممکن است به اقدام نظامی متوسل شود”. او توضیح می دهد که در نتیجه مذاکرات در ۱۰ مارس، نیروهای کرد توافقی را برای ادغام در نیروهای امنیتی سوریه امضا کردند. با این حال،”برخی از جناح‌های درون SDF در اجرای این توافق کارشکنی کردند و روند کار را کند کردند.”

نقش شرکت Elbit Systems در بحران غزه و تأثیر تحریم‌ها

نقش شرکت Elbit Systems در بحران غزه و تأثیر تحریم‌ها

به قلم: کارزان شکاک

در سال‌های اخیر، بحران غزه به یکی از موضوعات داغ در سطح جهانی تبدیل شده است. این بحران نه تنها برای مردم غزه بلکه برای جامعه بین‌المللی نیز پیامدهای عمیقی داشته است. در این میان، شرکت‌های تسلیحاتی همچون Elbit Systems به عنوان بازیگران کلیدی در تامین تسلیحات و فناوری‌های نظامی برای اسرائیل شناخته می‌شوند.

Elbit Systems، یک شرکت دفاعی اسرائیلی، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تسلیحات و سیستم‌های پیشرفته نظامی شناخته می‌شود. این شرکت در بریستول بریتانیا شعبه‌هایی دارد و به تأمین انواع پهبادها و سیستم‌های تسلیحاتی برای نیروهای نظامی اسرائیل مشغول است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این تسلیحات در بروز خشونت و قتل عام مردم غزه نقش موثری ایفا کرده‌اند. در واقع، بدون وجود تجهیزات پیشرفته‌ای که شرکت‌هایی مانند Elbit Systems ارائه می‌دهند، امکان انجام عملیات نظامی در مقیاس وسیع کمتر می‌شود.

با توجه به نقش این شرکت در بحران غزه، فعالان حقوق بشر و سازمان‌های ضد صهیونیستی در بریتانیا و سایر نقاط دنیا به اعتراضات علیه Elbit Systems پرداختند. این اعتراضات و فشارها منجر به حمایت‌های مردمی از تحریم‌های اقتصادی علیه این شرکت شد. بسیاری از شهرها و دانشگاه‌ها در بریتانیا تصمیم به تحریم محصولات و خدمات این شرکت گرفتند و همچنین برخی از سازمان‌ها خواستار تعطیلی دفاتر آن در کشور خود شدند.

می توان گفت نقش Elbit Systems در تأمین تسلیحات برای اسرائیل و مشارکت در بحران‌های انسانی، حساسیت‌های زیادی را در سطح جهانی بوجود آورده است. تحریم‌ها و اعتراضات علیه این شرکت تنها به عنوان یک پاسخ به جنگ‌افروزی‌ها عمل نکرده، بلکه نشان‌دهنده اراده مردم برای ایستادگی در برابر ظلم و جنایات صهیونیستها در غزه است.

این مسائل به ما یادآوری می‌کند که هر یک از ما می‌توانیم در برابر ظلم صهیونیستهای وحشی و حامی اصلی آنها که آمریکاست ایستادگی کنیم و به دنبال بیرون راندن اشغالگران و سپس ایجاد صلح و عدالت باشیم.

آیا روس‌ها ناتو را آزمایش می‌کنند. آیا تشدید تنش اجتناب‌ناپذیر است؟

آیا روس‌ها ناتو را آزمایش می‌کنند. آیا تشدید تنش اجتناب‌ناپذیر است؟

به قلم: کارزان شکاک

برای اولین بار، یک کشور عضو ناتو مستقیماً به پهپادهای نظامی روسیه در حریم هوایی خود حمله کرده و آنها را سرنگون کرده است که باعث ایجاد یک بن‌بست بزرگ و افزایش نگرانی در سراسر این اتحاد شده است.

این تشدید تنش پس از آن رخ داد که لهستان حداقل هشت پهپاد روسی را که در یکی از شدیدترین حملات هوایی جنگ از مرز آن عبور کرده بودند، رهگیری کرد.

ولادیسلاو کوزینیاک-کامیش، وزیر دفاع لهستان، گفت که این هواپیما «از سلاح علیه اهداف متخاصم استفاده کرده است» و گفت که ورشو دائماً با فرماندهان ناتو در تماس بوده است.

دونالد توسک، نخست وزیر لهستان، تهاجم پهپاد را «عمل تجاوز» علیه یک عضو ناتو خواند – اصطلاحی که در پیمان دفاع متقابل این اتحاد معنای عمیقی دارد.

او هشدار داد که این حادثه، کشور را بیش از هر زمان دیگری از زمان جنگ جهانی دوم به درگیری آشکار نزدیک کرده است.

«من هیچ دلیلی ندارم که بگویم در آستانه جنگ هستیم، اما از خط قرمز عبور شده است و این وضعیت بی‌نهایت خطرناک‌تر از همیشه است… این وضعیت ما را بیش از هر زمان دیگری از زمان جنگ جهانی دوم به درگیری آشکار نزدیک‌تر می‌کند.»

تاس در یک سخنرانی تلویزیونی فوری گفت: «آسمان لهستان، آسمان ناتو است.» او تأکید کرد که نقض مرز فقط یک مشکل لهستانی نیست، بلکه آزمایشی برای کل اتحاد است.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) اعلام کرد که چهار فرودگاه، از جمله فرودگاه شوپن در ورشو، پایتخت، موقتاً بسته شده‌اند. در میان آنها فرودگاه ژشوف-جاسیونکا نیز وجود دارد که نقش حیاتی در حمل و نقل هوایی کمک‌ها، از جمله سلاح، به اوکراین ایفا می‌کند.

در ایالات متحده، سناتور دموکرات دیک دوربین گفت که نقض مکرر حریم هوایی ناتو توسط روسیه به این معنی است که «ولادیمیر پوتین در حال آزمایش عزم این اتحاد است.»

جو ویلسون، نماینده جمهوری‌خواه، گفت که روسیه «به یک متحد ناتو، لهستان، حمله کرده است» و آن را «اعلان جنگ» خواند.

ویلسون از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خواست تا «تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کند که ماشین جنگی را ورشکسته کند».

به یاد بیاورید که لهستان پس از سقوط یک موشک به یک روستای مرزی در سال ۲۰۲۲ که منجر به کشته شدن دو نفر شد، سطح هشدار نقض حریم هوایی خود را به حداکثر رساند.

با این حال، این اولین باری است که از سیستم‌های دفاعی لهستان و متحدانش مستقیماً برای انهدام پهپادها استفاده شده است.

لهستان همچنین اعلام کرد که در رابطه با رزمایش‌های گسترده زاپاد که به طور مشترک توسط روسیه و بلاروس آغاز شده است، تصمیم به بستن مرز خود با بلاروس گرفته است. اقدامات امنیتی در لهستان و کشورهای بالتیک تقویت شده است.

آنان قدس را فروختند، غزه را به خون کشیدند، و خون شهیدان را معامله کردند.

آنان قدس را فروختند، غزه را به خون کشیدند، و خون شهیدان را معامله کردند.

به قلم: ابراهیم یعقوبی

آمار شهدای غزه به بیشتر از ۶۵ هزار مسلمان رسیده است و چندین برابر آن مجروح و نقص عضو وجود دارد در حالی که چندین برابر این در سوریه کشته شدند به امید آنکه راههای جهاد برای آزاد سازی قدس باز شود و مسلمین به داد اهل غزه بشتابند اما نتیجه  چه شد؟

دیگر بس است از سکوت، دیگر بس است از صبر، صبر مسلمین به پایان رسیده از دست این خائنان و مزدوران عرب که بر گرد فلسطین چون گرگان خون‌خوار کمین کرده‌اند.

از آل‌سعود مزدور، تا سیسی فرعون زمان، از ملک عبدالله سازش‌کار، تا احمدالشرع خائن… همه‌شان در یک صف با صهیونیست‌ها و آمریکائی ها ایستاده‌اند.

آنان قدس را فروختند، غزه را به خون کشیدند، و خون شهیدان را معامله کردند.

اکنون وقت آن است که امت برخیزد، قیام کند، و پرچم جهاد را بر افرازد

نه با سازش، نه با ذلت، بلکه با شمشیر، با خون، و با فریاد الله اکبر!

قسم به خداوند، این مزدوران مرتد به زودی طوفان خشم امت اسلامی را خواهند چشید، و زمین از لوث وجودشان پاک خواهد شد!

این خائنین مرتد عرب که بر اطراف فلسطین حاکم‌اند، به جای آن‌که یاور اسلام باشند، نقطه ضعف امت شدند، آنان دست مجاهدین را بستند و چون دیوار، سدّی در برابر اهل جهاد شدند.

به جای اینکه شمشیرشان بر گلوی صهیونیست‌ها باشد، بر گردن مسلمین نشست.

به جای اینکه در صف مقاومت باشند، در خیمهٔ سازش و مزدوری خزیدند.

ننگ و لعنت بر این پست‌فترتان مرتد محلی، که دین و غیرت را فروختند و عزت اسلام را لگدمال کردند.

فقط کافی است به یاد بیاوریم که از ابتدای انقلاب سوریه کسانی چون ماموستا عبدالرحمن فتاحی که گروهی چند نفره دور خودش جمع کرده بود چه شعارهای آتشینی در مورد آزاد سازی فلسطین و کمک به اهل غزه سر می داد و چه آه و ناله ها و دعاهایی می کرد که یا الله این بشار را به عنوان مانع بین ما و صهیونیستها بردار تا ما چنین و چنان کنیم، اما بشار رفت و صهیونیستها تا نزدیک قنیطره و دمشق جلو آمدند و اینها تنها تماشاچی شده اند.

ای مسلمین بیدار،  وقت آن است که این دیوارهای مزدوری فرو ریزد، و راه جهاد و قیام دوباره گشوده گردد، تا پرچم لا اله الا الله در قدس و غزه برافراشته شود؛ جهاد بر علیه آمریکا و تمام مزدوران داخلی اش.