شیخ ابومصعب سوری در بیان خطر جریان تکفیری بر مسیر جهاد می گویند:
“لازم است که مفصلا در مورد خطر جریان تکفیر بر قضیه ی جهاد صحبت کنیم، ما به عنوان جهادی ها هدفمان این است که مردم را گرفته و همراه خود کنیم تا همراهمان با دشمنان سه گانه یعنی یهود و صلیبی ها و مرتدین بجنگند.
پس خلاصه نظریه ی ما این است که امت را با خود برای مبارزه با دشمن اشغالگر همراه کنیم.
و خلاصه ی پیام جریان تکفیری این است که مردم را گرفته و تکفیر کنند! و بدین سبب مردم از کارزار خارج شده و جز تکفیری ها باقی نمی مانند، و آن ها (تکفیری ها) هرگز جهاد دشمن سه گانه را که ذکر شد در نظر ندارند بلکه جهاد کردن ضد امت و حرکات جهادی را در نظر دارند!
و از اين گونه افکار که از این گروه خارج می شود نمونه های بسیاری را دیده و شنیده اید!”
پس ساختن افراد تکفیری برای دشمنان دعوت و جهاد یک صنعت است، صنعتی کثیف برای تولید کالاهائی مسموم و ضربه زدن به اهل دعوت و جهاد.
جهت خنثی کردن این توطئه ی خطرناک هم اهل سنت شویم و هم اهل جماعت و از تفرق و فرقه بازی و دنباله روی از افراد شاذ و افکار تولید شده توسط منحرفین و یا مجریان جنگ روانی و فکری دشمنان دوری کنیم.
حمله مجاهدین جماعة نصرة الإسلام والمسلمين به یک نقطه امنیتی نیروهای مزدور حکومت سکولار مالی
در پی حمله مجاهدین جماعة نصرة الإسلام والمسلمين به یک نقطه امنیتی نیروهای مزدور حکومت سکولار مالی ۴ تن کشته و تعداد زیادی وسائل و تجهیزات مختلف نظامی را بغنیمت گرفتند
نیروهای نصرة الإسلام والمسلمين بر یک نقطه امنیتی نیروهای مزدور و سکولار مالی در شهر یلیمانی تابع ولایت کایس حمله کردند که در این حمله ۴ تن از نیروهای مرتد سکولار مالی کشته شدند و مجاهدین ۴ ماشین نظامی، یک سلاح ۱۲٫۷ میلی متری، ۲ بیکا، ۱۲ کلاشینکف، ۶ صندوق ذخیره سلاح، ۴۶ مخزن ذخیره، موتر سیکلت و دیگر ذخائر و تجهیزات نظامی را بغنیمت گرفتند چنانکه یک ماشین نظامی به آتش کشیده شد.
ولایت بانو: ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ حمله مجاهدین تحریک طالبان پاکستان بر کاروان نظامی متشکل از ۱۵ خودرو فوج ناپاک حکومت سکولار و مرتد پاکستان بیش از ۱۷ کشته و زخمی
اوایل صبح امروز، تقریباً ساعت ۶ صبح، تحریک طالبان پاکستان به یک کاروان نظامی متشکل از ۱۵ خودرو شامل کامیون های نظامی، وانت ویگو و نفربرهای زرهی در منطقه گلشن آدا در میرعلی وزیرستان شمالی کمین کردند. این حمله که با تسلیحات سبک و سنگین انجام شد، منجر به کشته و زخمی شدن حدود ۱۷ پرسنل حکومت سکولار و مرتد پاکستان از جمله یک افسر شد. چندین وسیله نقلیه نیز منهدم شدند و حتی یکی از آنها در زیر پل فرو رفت. نظامیان حکومت سکولار و مرتد پاکستان نهایت مجبور به عقب نشینی شدند، اما فرار امن آنها تضمین نشد. آنها تنها پس از مذاکره با بزرگان قبیله محلی توانستند فرار کنند، که خروج آنها را با شرایط خاصی تسهیل کردند. بر اساس گزارش های دریافتی، مجاهدین جیش عمری نیز در این عملیات شرکت داشتند.
عبدالحمید پنجشیری از وزارت داخله و گروه حقانی، بلندگو و زبانی برای دشمنان
به قلم: مجاهد طلحه مبارز
عبدالحمید پنجشیری که خود را عبدالحمید خراسانی معرفی کرده است در گروه بدری تحت نظر گروه حقانی وظیفه دارد و معاش می گیرد.
این شخص که حتا ابتدایی ترین کتاب های فقهی را نیز نخوانده است، به سبک جاهلان در میان داعش مفتی شده است، و با نادیده گرفتن دیدگاه درست شیعیان و با تمرکز بر عقاید غلاة میان شیعیان و با تکرار مطالب قیچی کاری شده علما که توسط دشمنان هوشیار سایبری تولید شده است و سالها است که در فضای مجازی و انترنت منتشر شده است، همه شیعیان را تکفیر می کند.
پس در این گام نخست بدانیم که اشخاصی مانند عبدالحمید پنجشیری که به هر قیمتی در پی شهرت هستند، فرستنده بیش نیستند و فقط سخنان ساختگی دشمنان در مورد تشیع را می خوانند، همانگونه که در میان شیعیان بعضی ها وجود دارند از غلاة و شیعه انگلیسی که چنین اعمال تهمت آمیز را در مورد اهل سنت تکرار میکنند.
منبع تولید کننده هر دو و استاد هر دو یکسان و یکی هستند؛ لذا شما نباید عبدالحمید و شیعیان انگلیسی را مخاطب قرار دهید، بلکه من به شما می گویم:
۱) از کسانی که این شک و شبهات را درباره شیعه یا سنی از زبان علما تکرار می کنند، ابتدا از ایشان بخواهید که تمام متن عربی را با جملات قبل و بعد آنچه آورده اند بیاورند.
هرگز تا روز قیامت چنین کاری را انجام نخواهند داد، زیرا با انجام دادن چنین کاری، خود بخود فریب و دغل بازی آنها باطل خواهد شد و همه می دانند که سخنان بزرگان مورد دستکاری و تحریف قرار گرفته اند.
۲) بزرگان ما از شیعیان غلاة سخن گفته اند و آنها را رد کرده اند، اما باید مواظب باشیم، پیش از این که بزرگان ما این غلاة شیعه را رد کنند، بزرگان و امامان شیعه این غلاة میان شیعیان طرد کرده و آنها را کافر خطاب کرده اند که می شناسند.
حالا این تحریف کنندگان و این سربازان آگاه از جنگ روانی دشمن، فتوایی های را که وجود دارد در رد کردن و حتی اخراج این شیعیان از میان تشیع و تکفیرآنها، به تمام شیعیان تعمیم میدهند، و این جاهلان مغرض مانند داعش و عبدالحمید چون از شیعه نفرت دارند، همان تحریف ها و فریب های که توسط مجریان جنگ روانی دشمنان تولید شده را تکرار میکنند.
۳) شیعه و سنی در گذشته احادیثی را پذیرفته و به آنها فتوا دادهاند که امروز آن را ضعیف و بیاساس میدانند، پس اگر انسان صالح باشد و عدالت میخواهد و از جمله بیمار دل و منافق نباشد باید نظر امروز این مذاهب را بپذیرد ، به جای اینکه با استناد به دیدگاه نادرست مذهب مخالف در گذشته، بر آنان حمله کند، در حالی که این مذهب مخالف امروز چنین روایت و دیدگاهی را باطل میداند.
با تمرکز بر این سه چیز ساده اما بسیار مهم متوجه خواهید شد که امثال عبدالحمید تنها دهان دشمنان هستند که مسلمانان را با مسلمانان مصروف ساخته و بین مسلمانان تفرقه و جنگ داخلی ایجاد می کنند و با تضعیف مسلمانان توسط یکدیگر، دشمنان میتوانند به آسانی به جنایات خود ادامه دهند.
بنابراین با کمی دقت متوجه می شویم که این شک و تردید درست کردنها و این شبهات و پخش دروغ تنها در خدمت دشمنان ما است.
آیا گروه حقانی جلو این گوینده دشمنان را می گیرد یا با سکوت خود در برابر این سربازش نشان می دهد خودش نیز با حرف های این عضو موافقت می کند و بخشی از پروژه دشمنان است؟
اینکه شما از دشمنان اصلی یا از تشیع یا تسنن یا برادر و خواهر و پدر و مادرت متنفر باشی یا نه، چیز نو و عجیبی نیست؛ بلکه مهمتر از آن این است که با وجود تنفرت دارای عدالت باشید، و این تنفر باعث نگردد که از مسیر عدالت دور گردی، چنانکه الله تعالی فرموده است : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ (سوره المائدة : آیه / ۸) اى كسانى كه ايمان آوردهايد! قيام كننده براى خدا و شاهدان (نمونه های عینی) به عدل و داد باشيد. و البته نبايد دشمنى عدهاى شما را بر آن دارد كه عدالت نكنيد. دادگرى كنيد كه آن به تقوا نزديكتر است، و از خدا بترسيد كه خدا به آنچه انجام مىدهيد آگاه است .
چانچه می دانیم فرقه هایی چون معتزله، صوفیه، صفویه، قادیانی، بریلوی، مرجئه و … از مذاهب اهل سنت منشعب شده اند، حالا یک سنی مذهب به خود حق می دهد که طبق موازین خود اینها را اهل سنت ندانسته و علاوه بر آن تلاش کند که احادیث و تاریخش را از فرقه های منحرف، اسرائلیات و خرافاتی که وارد مذاهب گشته پالفته گرداند و علاوه بر آن علمای آن دارای چنان قدرت حکومتی گردند که جلو خرافه بافان فرقه ساز را گرفته و مسلمین را به سمت و سوی شورای منطقه ای و جهانی تمام مذاهب اسلامی، و در نهایت وحد حقیقی، سوق دهند؛ دقیقاً باید همین حق را نیز به طرف مقابل خود بدهد که آن نیز همین «تنها مسیر وحدت و اصلاحگری» را پیموده و از دسته های غالی و منحرف اظهار برائت نماید و علاوه بر آن تلاشش را جهت زدودن اسرائلیات و انحرافات وارد شده به رسمیت بشناسد و چنانچه نمی تواند یا نمی خواهد کمکی به آن بکند در برابرش سد نگردد .
در پایان باید بگویم : در این مورد هر کسی که هدفش حق بوده و بخواهد آن را پیدا کند تنها یکی از این اسناد و دلایل برایش کافی است؛ اما کسی که هوس باز بوده و دنباله رو هوسش باشد هزاران دلیل هم برایش کفایت نمی کند، همچنانکه الله تعالی می فرمایند: إِنَّ الَّذِینَ حَقَّتْ عَلَیْهِمْ کَلِمَتُ رَبِّکَ لاَ یُؤْمِنُونَ * وَلَوْ جَاءتْهُمْ کُلُّ آیَةٍ حَتَّى یَرَوُاْ الْعَذَابَ الأَلِیمَ (سوره یونس آیه ۹۶ /۹۷ ) بیگمان کسانی که ( خودخواه و سیاهدل هستند و به اوج طغیان رسیدهاند و از جهالت به گرداب ضلالت افتادهاند و سعی در رستگاری خود از کفر و نفاق ندارند ) حکم پروردگارت نسبت بدیشان این است که ( همچون فرعون ) ایمان نمیآورند ( مگر وقتی که عذاب را با چشم خود ببینند ) .هرچند که همه دلائل روشن ( و تمام آیات و معجزات الهی ) به سراغ آنان بیاید ، ( ایمان نمیآورند ) تا زمانی که عذاب دردناک را مشاهده کنند ( که در این هنگام ایمان آوردن سودی نمیبخشد ) .
فَسَتَذْكُرُونَ مَا أَقُولُ لَكُمْ وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ(سوره غافر آيه ۴۴ ) به زودي آنچه من به شما ميگويم به خاطر خواهيد آورد ( و به صدق گفتار من پي خواهيد برد ) . من كار و بار خود را به خدا وا ميگذارم و حوالت ميدارم . خداوند بندگان را ميبيند ( و پندار و گفتار و كردارشان را ميپايد ) .
عده ای که از دور و تنها از کانال گروههای و کانالهای فارسی زبان وابسته به دارودسته جولانی اخبار ادلب و مناطق آنرا پیگیری می کنند نسبت به واقعیتهایی که مردم و علمای این مناطق می بینند بسیار دور و بی ربط هستند. جولانی از واگنرهای زمینی ناتو و ترکیه بر علیه ایران و روسیه است همچنانکه اوکراین و زلنسکی یهودی هم همین نقش را دارند. مردم ادلب مدتهاست که این واقعیتها را فهمیده اند به همین دلیل ما شاهد راهمیمایی چندین ماهه این مردم مظلوم بر علیه واگنرهای جولانی هستیم. یکی از علمایی که چندین سال در خدمت جولانی بود و تنها به دلیل چند نقد ساده این روزها مطرود و منفور گروه جولانی است شیخ عبدالرزاق المهدی است. این شیخ در بیانیه ای تحت عنوان: (مفتی دزدان – یا – مفتی دزدان موتورها؟؟؟!!!) که الان نشر داد می گوید: ” لقبی که برخی از فقها و اصحاب رسانه به برادر شما عبدالرزاق المهدی داده اند. دلیلش هم این است که در یکی از تظاهرات ادلب به ماجرای یکی از سارقان موتورسیکلت اشاره کردم. دادگاه اداره او را موظف کرد که اقلام مسروقه یا ارزش آن را به صاحب موتور بازگرداند. و این چیزی است که هیچ خلاعی در آن نیست. اما به پرداخت سه برابر ارزش اقلام مسروقه به دادگاه جریمه شد؟؟!!
من آن روز را به عنوان یک موضوع تعجب برانگیز ذکر کردم! یعنی این حکم را از کجا آورده اید؟!!
پس از امتناع شما از اجرای مجازات قطع دست سارق با احراز شرایط قطع… تعزیرات مالی برای دزدها و جریمه های غیر دزدی را گسترش دادید…گاهی این تعزیرات به سه برابر و گاهی چهار برابر و گاهی به پنج برابر رسیده است!! این چیز بدعی است که ابوحنیفه و مالک و سفیانان و اوزاعی و لیث بن سعد نگفته اند. ابن مبارک و شافعی و اسحاق و احمد در این باره چیزی نگفته اند و حتی ظاهری ها نیز چنین چیزی نگفته اند!!
من اکنون این سوال را به مجلس عالی فتوا در هیئت می فرستم. و به شورای عالی قضایی. و به وزیر دادگستری فعلی و سلف وی… این حکم بدعی را از کجا آوردید؟!!
من و عموم و خواص و سربازان شما منتظر پاسخ و توضیح با مدرک و دلیل شما هستیم.”
اما اگر شیخ عبدالرزاق مهدی و بقیه تا درخت زیر پایشان سبز شود منتظر ماسخ با دلیل شرعی باشند دریافت نمی کنند تنها جیزی که دریافت می کنند تهدید و حمله به ماشین شیخ عبدالرزاق و دستگیری و زندان دیگران و مسائلی از این دست است. همه می دانند که گروه جولانی برای تطبیق شریعت الله و دفاع از اهل نیامده بلکه تاجر جهادی است که برای تطبیق اهداف و برنامه های آمریکا و ناتو بر علیه ایران و روسیه وارد تجارت کثیف شده است.
مولوی هبت الله آخوند زاده رهبر ا.ا.افغانستان مولوی محمد براء رئیس استخبارات ننگرهار را به دلیل شکنجه کش کردن زندانیان برکنار کرد
مولوی هبت الله آخوند زاده، مولوی محمد براء رئیس استخبارات ننگرهار را که متهم به مخفی کردن بدترین شکنجه دو نفر از سوی استخبارات در جریان بازجویی ها در زندان های ننگرهار است، برکنار کرد. ۱۰۲ تن به دلیل شکنجه، در جریان بازجویی در زندان های اینها کشته شده اند، که بیشتر آنها مربوط به عقیده سلفیت هستند.
حماس: اگر حمایتهای آمریکا نبود، جنایات صهیونیستها هرگز ادامه نمییافت
جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که جنایت بمباران مدرسه تابعین در محله الدرج در شهر غزه، ادامه نسلکشی صهیونیستهای نازی علیه ملت فلسطین است و دولت آمریکا در این جنایات شریک است.
این جنبش در بیانیهای تاکید کرد که بمباران مدرسه تابعین جنایتی هولناک در راستای تشدید خطرناک جنایات و کشتارهای بیسابقه در تاریخ جنگها است که توسط نئونازیها در نوار غزه انجام میشود.
در این بیانیه آمده است که این جنایت و قتل عام فجیع علیه غیرنظامیان فلسطینی در یک مدرسه مملو از آوارگان فلسطینی توسط ارتش نازی صهیونیستی هنگام اقامه نماز صبح که طی آن بیش از ۱۰۰ نفر شهید و دهها نفر زخمی شدند به گونهای که اجساد بسیاری از آنها غیر قابل شناسایی است، تاکیدی واضح و روشن بر ادامه نسلکشی دولت صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه از طریق هدف قرار دادن پیوسته و سیستماتیک غیرنظامیان فلسطینی در مراکز اسکان آوارگان و محلههای مسکونی و ارتکاب فجیعترین و وحشیانهترین جنایات علیه آنان است.
حماس افزود که دشمن اشغالگر صهیونیستی ادعاهایی واهی را برای هدف قرار دادن غیر نظامیان، بیمارستانها، مدارس و چادرهای آوارگان مطرح میکند اما همه اینها ادعاهای پوچ و بیاساس و دروغهایی کاملاً روشن برای توجیه جنایات خود است.
این جنبش بیان کرد که ما در جنبش حماس تاکید میکنیم که تشدید جنایات دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در سراسر نوار غزه در صورتی که حمایتهای مستقیم آمریکا از دولت تندروی صهیونیستها و ارتش تروریست آنها و پشتیبانی سیاسی و نظامی همه جانبه از این رژیم نبود، اتفاق نمیافتاد، بنابراین دولت آمریکا نیز کاملاً در این جنایات شریک است.
حماس بار دیگر از کشورهای اسلامی و عربی و جامعه جهانی خواست به مسئولیتهای خود عمل کرده و برای توقف کشتارها و جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه اقدامی فوری انجام دهند.
جهاد اسلامی: هدف قرار دادن نمازگزاران در مدرسه تابعین جنایتی به تمام معنا است
جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که بمباران نمازگزاران فلسطینی در مصلای مدرسه تابعین در منطقه الدرج در غزه توسط دشمن اشغالگر صهیونیستی یک جنایت به تمام معنا است.
این جنبش افزود که بهانههای ارتش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن و تخریب مدارس در نوار غزه همان بهانههایی است که برای بمباران بیمارستانها مورد استفاده قرار میگرفت و کذب و بیاساس بودن آن نیز ثابت شد.
جهاد اسلامی بیان کرد که ناتوانی نهادها و دادگاههای بینالمللی در محاکمه سران رژیم صهیونیستی و جنایتکار جنگی اعلام کردن آنها، موجب شده تا این رژیم بیش از پیش به جنایات خود ادامه دهد.