د امارت اسلامي توپير د ابو محمد جولاني (احمد الشرع) له سوریه حکومت سره

د امارت اسلامي توپير د ابو محمد جولاني (احمد الشرع) له سوریه حکومت سره

ندا محمد نديم، د امارت اسلامي د لوړو زده کړو وزير ويلي چې په کابل پوهنتون کې به محصلينو ته د «دين ضروري مسائل» ورزده کړل شي.

په داسې حال کې چې د قدرت په پيل کې ابو محمد جولاني (احمد الشرع) ويلي وو: «سوريه افغانستان نه ده، موږ د طالبانو په څېر افراطي نه يو.»

او څو ورځې وړاندې د جولاني د حکومت د بهرنيو چارو وزير د امريکا له سي‌ان‌ان سره په مرکه کې بيا هم همدا خبره وکړه چې: «سوريه د داعش او طالبانو په څېر افراطي نه ده.»

خو پرون بيا د جولاني د حکومت د لوړو زده کړو وزير ديني درسونه محدود کړل او پر ځای يې د موسيقۍ او د رقص هنر مضمونونه داخل کړل!

برعکس، د افغانستان امارت اسلامي په پوهنتونونو او مدرسو کې د اسلامي مباني او ديني علومو پياوړي کوي او هغه مضامين ځای پر ځای کوي چې د هر مسلمان لپاره ضروري دي.

نو موږ په څرګنده وايو:

امارت اسلامي د تاسو په څېر سکولارزده او د لوېديځ او امريکا تعقيب کوونکی نه دی، بلکې د قرآن او سنتو پر لاره روان دی.

قطع اینترنت در افغانستان و رونمائی از چند چهره ی خائن از «مُدل جولانی سوریه»

قطع اینترنت در افغانستان و رونمائی از چند چهره ی خائن از «مُدل جولانی سوریه»

به قلم: خالد سیف الله المسلول

 حکومت امارت اسلامی افغانستان از دیروز عصر تا کنون اینترنت را در سراسر افغانستان قطع کرده است. اطلاع دقیقی از چرایی این اقدام مخابره نشده است و همین سکوت رسانه‌ای طالبان باعث شد دارودسته ی منافقین و دشمنان امارت اسلامی افغانستان شروع به پخش انواع شک و شبهات نسبت به اوضاع داخلی افغانستان کنند.

برخی از سایبری های شیفته ی باند جولانی که قبلا به شیوه ای به گروه اخوان الشیاطین (شاخه ی انحرافی اخوان المسلمین) و یا نجدی های درباری گره خورده بودند و هم اکنون جایگاهی در امارت اسلامی افغانستان ندارند شایعات را تا جایی پیش بردند که مدعی بروز اختلافات درون امارت اسلامی افغانستان و یا به پیشگیری‌های امنیتی و … کشاندند .

این عده ی ناچیز که بیشتر از انگشتان دست نیستند اما در فضای مجازی فعالیت زیادی دارند از چند طیف مشخص هستند:

  1. سایبری های دشمنان امارت اسلامی افغانستان که خواستار حکومتی خائن و غربگرا به سبک جولانی برای افغانستان هستند
  2. کسانی که سالها بدون توجه به نصیحتهای دلسوزان جهاد در مورد جولانی خائن، در کنار این خائنین، فی سبیل آمریکا و ناتو دست به قتال زدند و الان هم با لجبازی و با حکمت تراشی های جاهلانه سعی دارند مُدل سراسر خیانت بار جولانی را بهتر از امارت اسلامی افغانستان نشان دهند تا اینهمه یاس و ناامیدی و منفور بودن خودشان نزد اهل دعوت و جهاد جهان را پنهان کنند.

بدون شک کسانی که هنوز از جولانی خائن فاصله نگرفته اند هماهنهائی هستند که ابتدا کار خود را با فروش خود به ترکیه و سپس به آمریکا و به دنبال آن با خیانت به فرقه ی نجدی دوله و القاعده الظواهری و تمام گروههای جهادی مخلص شروع کرددند تا به اینجا رسیده اند؛ اینها به خیانت به اهل سنت و مزدوری برای ترکیه و آمریکا و غرب عادت کرده اند.

این گروه چند نفره که خود را منتسب به امارت اسلامی افغانستان می دانند می خواهند با بر جسته تر کردن نسخه ی منافق صفت و حتی ارتدادی باند جولانی نشان دهند که در میان امارت اسلامی افغانستان نیز دوگانگی نسبت به سازش یا عدم سازش بر اجرای شریعت و ذلیلی نشان دادن برای غرب یا انتخاب عزت همیشگی وجود دارد.

 بدون شک امارت اسلامی افغانستان بر اجرای شریعت اسلامی (بر اساس فقه رایج میان حنفی مذهبهای افغانستان)  و حفظ استقلال و عدم سازش با صهیونیستها پایبند است و حاضر نیست در برابر وسوسه‌های اقتصادی و سیاسی غرب، سست شود و از اصول و احکام شریعت دست بردارد.

بدون کوچکترین شک و شبهه ای هم اکنون حداقل در خاورمیانه تمام حکام و گروه‌های جهان اسلام بر سر یک دوراهی قرار گرفته اند:

  1. نسخه ی دارالاسلام ایران و جبهه ی مقاومت متشکل از حماس و جهاد اسلامی فلسطین و اتحادیه ی شافعی ها و زیدی های یمن و… که بر اصول و مبانی اسلامی و جهادی در برابر اشغالگران و مزدوران داخلی آنها پایبند هستند و در این راه هم هزینه های جانی و مالی پرداخت کرده اند که برای هر مومن اهل دعوت و جهادی عادی است.
  2. نسخه ی اسلام آمریکائی – صهیونی جدید که به روزترین آن در باند جولانی در سوریه خودش را نشان داده که با ظاهری اسلامگرا و منافق صفت و حفظ بعضی از مسائل ظاهری، در عمل برای سکولاریسم از نوع لیبرال و غربگرا و وابسته ی به غرب فعالیت می کند.

اگر ترامپ ( آن سگ روم) آشکارا تهدید به اشغال بگرام که بخشی از خاک افغانستان است می کند و استقلال ظاهری امارت اسلامی افغانستان را هدف گرفته است، خائنین همسو با باند جولانی در سوریه نیز از داخل «ایمان و اراده ی» افغانها را جهت همسو کردن با اهداف آمریکا و غرب مورد هدف قرار داده اند.

آمریکا دشمن اصلی است و هر کسی با آمریکا و مزدورانش همسو شود نیز دشمن اصلی اهل دعوت و جهاد است.

نشست گروه ۷ و افغانستان؛ فریب یا تکرار تاریخ؟

نشست گروه ۷ و افغانستان؛ فریب یا تکرار تاریخ؟

به قلم: ابومحمود کندزی

نشست اخیر گروه ۷ درباره ی افغانستان چیزی جز تأکید بر فریب و سیاست‌های دوگانه ی دشمنان اسلام نبود. این نشست‌ها با وعده‌های دروغین و سخنان پرزرق‌وبرق برگزار می‌شود، اما تجربه ی قرن‌ها نشان داده است: هیچ‌گاه نمی‌توان به این کفار سکولار اعتماد کرد.

نشست و قطعنامه‌ها برای غرب سکولار و گروه‌های وابسته، ابزاری است برای فشار، تحمیل شرایط و تضعیف حکومت‌های مستقل اسلامی. افغانستان باید درس بگیرد: اعتماد به دشمن، نتیجه‌ای جز خسران و ذلت ندارد.

راه عزت افغانستان تنها در وحدت داخلی، اتکا به توان مردم، رعایت منافع واقعی امت اسلام و مقابله ی هوشمندانه با دشمنان خارجی است. نشست‌ها و کاغذهای پرزرق‌وبرق غربی هرگز جایگزین عمل واقعی و مقاومت ملی نمی‌شوند.

ای مردم مسلمان افغانستان، در برابر وعده‌های فریبندهٔ خارجی تسلیم نشوید؛ عزت و استقلال فقط در اقتدار، وحدت و تصمیم‌گیری مستقل شماست، نه در اعتماد به دشمنان دیرینهٔ امت.

د ۷ ګروپ  (Group 7) وروستۍ غونډه چې د افغانستان په اړه وشوه، زموږ لپاره نوې نه وه — بلکې دښمنۍ او دوه‌مخي سیاستونو یوه بله بیلګه ده. دغه غونډې د دروغو وعدو او ښایسته خبرو له لارې ترسره کېږي، خو تاریخ په بې‌رحمه توګه ښيي: پر دغه یهود او نصارا باور نشي کېدای.

غونډې او پرېکړې ډېر ځله د فشار، شرایطو تحمیل او د خپلواکو حکومتونو د کمزورتیا وسیله وي. افغانان باید له دې درس واخلي: د دښمن په وعدو باور، پرته له تاوان او ذلت بل څه نه لري.

د افغانستان عزت او خپلواکي یوازې د لاندې لارو په پلي کېدو کې پيدا کېدای شي:

د کورني وحدت پیاوړتیا؛

د خلکو پر وړتیا او منابعو اعتماد؛

د امت اسلامي مشترک اهدافو ته لومړیتوب؛

او د بهرنیو دښمنانو پر وړاندې هوښیار، متحد او خپلواکه دریځ.

د غربي غونډو ښکلې ژبې او کاغذي توافقونه هېڅکله د اصلي عمل او ملي مقاومت ځای نه نیسي.

ای د افغانستان خلک! د بهرنیو فریبونو تر شا مه ځئ — عزت او خپلواکي یوازې په خپل ځواک، په وحدت او په خپلواکه پرېکړه کې موندل کيږي، نه په دښمنانو باندې تکیه.

جولانی مُلا فتاحی در سوریه وتوافقنامه امنیتی با اسرائیل

جولانی مُلا فتاحی در سوریه وتوافقنامه امنیتی با اسرائیل

به قلم: ابوخالد کردستانی

مِلا فتاحی خیلی با نام جهاد و توحید و مبارزه با شرک و دفاع از منهج شیخ محمد بن عبدالوهاب و … سخنپراکنی کرد و با آنکه از همان ابتدا واضح در این سایت بنیان جهاد علیه سکولاریسم  و سایتهای دیگر همسو با جبهه ی جهانی اسلامی افشاگری شد که مُلا فتاحی و جولانی در حال قتال فی سبیل آمریکا و ناتو و صهیونیستها هستند اما عده ای از جوانان فریب خورده و در این راه انحرافی خرج و فدا شدند. الله بر اساس نیاتشان با آنها معامله کند.

خروجی جنگ ملا فتحی و اربابش تشکیل حکومتی سکولار و لیبرال غربگرا و تبدیل شدن سوریه به یکی دیگر از مرزداران صهیونیستها و در نهایت تولید یک صهیونیست عرب دیگر در خاک سوریه است.

بر این اساس جولان که هم اکنون احمد الشرع نامیده می شود  از توافقنامه امنیتی با اسرائیل صحبت می کند که درواقع گامی بزرگ در راستای پیوستن سوریه به توافق ابراهیم و عادی‌سازی روابط با دولت صهیونیستهای اشغالگری است که هم اکنون بخشهای زیادی از خاک سوریه را نیز به اشغال خود در آورده اند.

جولانی می گوید: «ممکن است در روزهای آینده توافقی با اسرائیل امضا شود؛ این توافق شبیه توافق ۱۹۷۴ [در مورد جدایی نیروهای سوریه و اسرائیل در ارتفاعات جولان] خواهد بود.»

 به گزارش رویترز، احمد الشرع، گفت که مذاکرات بین سوریه و اسرائیل در مورد یک پیمان امنیتی می‌تواند در روزهای آینده به نتیجه برسد و این توافق “ضروری” است و اگر پیمان امنیتی با موفقیت منعقد شود، می‌توان به توافقات دیگری نیز دست یافت.

در ۱۷ سپتامبر، اسعد الشیبانی، وزیر امور خارجه سوریه، و ران درمر، وزیر برنامه‌ریزی استراتژیک اسرائیل، تحت نظارت ایالات متحده در لندن مذاکراتی انجام دادند. به گزارش تلویزیون سوریه، طرفین در مورد پیش‌نویس توافق امنیتی جدیدی که جایگزین توافق ۱۹۷۴ در مورد جدایی نیروهای اسرائیلی و سوری در بلندی‌های جولان خواهد شد، گفتگو کردند. این جلسه پنج ساعت طول کشید و تام باراک، نماینده ویژه ایالات متحده که میانجی مذاکرات است، در آن حضور داشت.

به گزارش روزنامه لبنانی النهار، طرف اسرائیلی این سند را بر اساس پیمان صلح مصر و اسرائیل که در سال ۱۹۷۹ امضا شد، تهیه کرده است. اسرائیل بر ایجاد سه منطقه غیرنظامی در جنوب غربی دمشق اصرار دارد که رژیم‌های امنیتی آنها بسته به فاصله آنها از مرز اسرائیل متفاوت خواهد بود. سوریه اجازه خواهد داشت نیروهای پلیس خود را در آنجا مستقر کند، اما پروازهای هوایی بر فراز این مناطق ممنوع خواهد بود. اسرائیل، در عوض، کنترل کوه حرمون (جبل الشیخ) را که نیروهایش در دسامبر ۲۰۲۴ پس از تغییر قدرت در دمشق اشغال کردند، حفظ خواهد کرد.

اینهم یکی دیگر از تخریبات جنگ جولانی ارباب مُلا فتاحی برای اهل سوریه و منطقه و بخصوص برای مسلمین غزه که بدترین همسایه ها را دارند، همسایه هایی خائن که نه خودشان به کمک آنها می روند و نه مرزها را باز می کنند که سایر مسلمین کمکشان کنند .

تضادی جالب: جشن و مراسم نجدی های درباری افغانستان در سالرزو حاکمیت آل‌سعود

تضادی جالب: جشن و مراسم نجدی های درباری افغانستان در سالرزو حاکمیت آل‌سعود

به قلم: ابومحمود کندزی

نجدیت یعنی تفکر محمد بن عبدالوهاب و علمای نجد که برداشتی از مذهب امام احمد بن حنبل است و خودشان به آن می گویند «الدعوه النجدیه» اما مردم به آنها می گویند وهابی یا سلفی یا بی مذهب و …

نجدی ها به صورت عام و در تمام دنیا، میلادالنبی را که بدعت می‌دانند، ولی انگار برای برگزاری سالروز سلطه و قدرت آل‌سعود به آنها وحی نازل شده است.

خوب به تصویر نگاه کنید، اطراف پر از سران نجدیت افغانستان است که نشسته اند

بله، درست متوجه شده اید، نجدی های افغانستان روز «حاکمیت آل‌سعود» را با شور و شادی جشن گرفتند؛ روزی که هیچ ریشه ی شرعی و تاریخی اسلامی ندارد.

این همان گروهی است که میلادالنبی صلی‌الله‌علیه‌وسلم را با برچسب «بدعت» محکوم می‌کنند، اما وقتی نوبت به حاکمیت آل‌سعود می‌رسد، انگار آیه‌ای تازه بر آنها نازل شده باشد!

این دوگانگی، نشانه ی تضاد و جهالت به اصطلاحات شرعی و در بعضی موارد نشانه ی آشکار نفاق و دنیاپرستی است؛ این دسته از نجدی های درباری دین برایشان فقط پوششی است تا مردم را از یاد رسول‌الله بازدارند و به خدمت حکام ستمگر درآورند.

امروز اگر دقیق نگاه کنید، در اطراف این مجالس جز سران نجدی افغانستان کسی دیده نمی‌شود؛ همان‌ها که به جای دفاع از اسلام، سربازان فکری آل‌سعود شده‌اند. آنان با این کار ثابت کردند که سرسپردگی‌شان به ریال سعودی بیشتر از وفاداری‌شان به قرآن و سنت است.

نجدی های افغانستان با افتخار روز حاکمیت آل‌سعود را جشن می‌گیرند؛ همان آل‌سعودی که به دستور آمریکا و انگلیس بر حرمین شریفین مسلط شد و تا امروز خادم منافع کفار باقی مانده است.

این تضاد و دورویی نشان می‌دهد که نجدیت درباری نه دین است و نه غیرت دینی؛ بلکه ابزار سیاسی است برای حفظ قدرت آل‌سعود و خدمت به پروژه‌های آمریکا و اسرائیل.

پیام به مجاهدین و هواداران امارت اسلامی در فتنه ی باند جولانی در سوریه

پیام به مجاهدین و هواداران امارت اسلامی در فتنه ی باند جولانی در سوریه

به قلم: ابومحمود کندزی

اسعد الشیبانی در مصاحبه‌ای با شبکه ی «سی‌ان‌ان» با قرار دادن امارت اسلامی افغانستان در مساله ی آزادی بیان بر اساس مذهب اهل سنت و جماعت در کنار داعش اعلام کرد که: «مردم ما توانایی بیان دیدگاه‌های خود را دارند و نیازی به توسل به الگوهای افراطی همچون داعش یا طالبان ندارند».

برادران مجاهد، اگر ما به زندانهای جولانی در ادلب و سایر شهرهای سوریه ی تحت حاکمیت باند جولانی اربکی غربگرا نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که افراد زیادی همچون الشیخ ابوشعیب المصری صرفا به خاطر داشتن رای اهل سنت و جماعت و انتقاد به بعضی از خیانتها و غلامی های باند جولانی در زندان به سر می برند یا حتی افرادی چون ابوعبدالرحمن الغزی تنها به خاطر جمع آوری برای اهل غزه در زندان جولانی به سر می برند.

 حالا سخنان اخیر وزیر خارجه حکومت جولانی را ببینید؛ همان کسی که اسلام طالبان را «افراطی و کهنه» می‌نامد و خود را «مدرن و سکولار» معرفی می‌کند. این یعنی چه؟ یعنی همان کسی که زمانی با شعار جهاد پا به میدان گذاشته بود، امروز آشکارا سیاست سکولاریستی خود را نشان می‌دهد و اسلام مجاهدین را مسخره می‌کند.

ما به شما هشدار دادیم که فریب خائنانی مانند ابومحمد جولانی را نخورید. امروز پرده افتاده است؛ ببینید اسلام جولانی و احمدالشرع با اسلام طالبان و امارت اسلامی تفاوت دارد.

و خطاب به آن عده‌ای که هنوز از حکومت جولانی حمایت می‌کنند: او شما را «افراطی و کهنه‌گرا» می‌خواند و اسلام شما را افراطی می‌داند. آیا وقت آن نرسیده است که دید خود را تصحیح کنید و از کسانی که به اسلام راستین پشت کرده‌اند فاصله بگیرید؟

این همان جولانی است که سالها قبل هشدار داده شد که در حال قتال فی سبیل آمریکا و ناتو بر علیه جناح روسیه و چین و ایران و تبدیل کردن اهل سوریه به غلام غرب و آمریکاست نه در حال جهاد فی سبیل الله برای تشکیل حکومت اسلامی و تطبیق شریعت الله.

پس همانگونه باند جولانی از امارت اسلامی و فقه اسلامی ما اعلان بیزاری کرده اند ما هم از حاکمیت سکولار و غربگرایی و قوانین کفری آن اعلام بیزاری می کنیم.

دعوت چین از وزیر دفاع امارت اسلامی افغانستان؛ فرصتی برای همکاری بدون ذلت

دعوت چین از وزیر دفاع امارت اسلامی افغانستان؛ فرصتی برای همکاری بدون ذلت

به قلم: ابومحمود کندزی

وزارت دفاع چین به عنوان بزرگترین رقیب بین المللی آمریکا از محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع حکومت امارت اسلامی افغانستان، دعوت کرد که به پکن سفر کند.

این دعوت در حالی صورت می‌گیرد که افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی با مسائل پیچیدهٔ امنیتی و اقتصادی روبه‌روست. در چنین شرایطی، بسیاری از ناظران بر این باورند که افغانستان باید روابط خود را تنها به غرب محدود نکند، بلکه با کشورها و حکومت‌هایی که در مسیر مخالف سیاست‌های آمریکا و غرب قرار دارند و می‌توانند در عرصهٔ اقتصادی، امنیتی و سیاسی کمک‌رسان باشند، ارتباطات نزدیک برقرار کند و از آن‌ها یاری بخواهد تا در برابر دشمن مشترک منطقه‌ای ایستادگی شود.

اما این نوع روابط و همکاری‌ها نباید به معنای وابستگی یا سلطه‌پذیری باشد. مسلمانان هرگز نباید زیر سلطۀ دیگران و ذلیل شوند، بلکه باید با حفظ قدرت، استقلال و شریعت الهی با دیگر کشورها تعامل داشته باشند.

نمونهٔ تاریخی آن در سیرهٔ پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وسلم دیده می‌شود؛ آن حضرت برای مقابله با دشمن اصلی، یعنی مشرکان قریش، حتی با برخی قبایل غیرمسلمان پیمان بست و از توان آنان استفاده کرد، بی‌آنکه عزت و استقلال مسلمانان را زیر پا بگذارد.

در چنین چارچوبی، دعوت چین از وزیر دفاع امارت اسلامی افغانستان می‌تواند فرصتی باشد برای آغاز همکاری‌های منطقه‌ای در حوزهٔ امنیت، اقتصاد و سیاست؛ به شرطی که این تعامل‌ها با عزت اسلامی، حکمت و حفظ استقلال صورت گیرد.

 قدرت؛ آزمون بزرگ جنبش‌های جهادی

 قدرت؛ آزمون بزرگ جنبش‌های جهادی

به قلم: صلاح الدین مجاهد

تاریخ معاصر نشان داده است که بسیاری از جنبش‌های جهادی، وقتی در میدان مبارزه‌اند، خود را فریادرس مظلومان و مدافع آرمان امت می‌خوانند؛ اما به محض آن‌که به مسند قدرت و حاکمیت می‌رسند، روحیهٔ جهادی و شورِ دفاع از مظلومان را از دست می‌دهند.

در دورهٔ مبارزه شعار «یاری امت» می‌دهند، ولی پس از تشکیل حکومت، با تکیه بر منطق «مصلحت» و «اولویت‌های داخلی» از کمک به دیگر برادران مجاهد سر باز می‌زنند و برای این عقب‌نشینی، بهانه‌ها و توجیه‌های فراوان می‌آورند.

نمونهٔ روشن آن در سال‌های اخیر، مجاهدین سوریه و به‌ویژه جریان تحت رهبری ابو محمد جولانی (احمد الشرع) است؛ کسانی که در اوج نبردها شعار می‌دادند «ما به کمک برادران خود در فلسطین و غزه و حماس می‌رویم»، اما وقتی در عمل ساختار اداری و قدرت منطقه‌ای پیدا کردند، گفتند «اکنون زمانش نیست» و این وعده‌ها به تعویق افتاد. این رفتار، نمادی از همان فاصله گرفتن از آرمان‌های اولیهٔ جهادی است که تاریخ بارها شاهدش بوده است.

در برابر این منحرفین، جماعتها و جریانات و جبهه های جهادی اصلی نیز وجود داشته اند که به آرمانهای جهادی خود وفادار مانده اند مثل اتحاده ی شافعی ها و زیدی های یمن و جبهه ی همسو با آنها؛ یا الشباب سومالی و جبهه النصره الاسلام و مسلمین غرب اسلامی و… .

آزمون اصلی یک جنبش اسلامی، نه در میدان جنگ بلکه در عرصهٔ قدرت است؛ جایی که صداقت و ایثار واقعی روشن می‌شود. تاریخ، با هیچ‌کس تعارف ندارد: هرکس آرمان‌هایش را فراموش کند، در حافظهٔ امت به عنوان درس عبرت باقی خواهد ماند، نه به عنوان الگوی وفاداری و فداکاری.

اسرائیل به ترکیه حمله خواهد کرد، تنها جنگ روانی نتانیاهو را تقویت می‌کند

اسرائیل به ترکیه حمله خواهد کرد، تنها جنگ روانی نتانیاهو را تقویت می‌کند

به قلم: کارزان شکاک

منابع ترکیه‌ای به «میدل ایست آی» گفتند که پس از حمله «اسرائیل» به قطر، نیروی هوایی ترکیه تعداد و شدت گشت‌های هوایی خود را افزایش داده است.

این منبع گفت: «ما اولین کشور عضو ناتو بودیم که از زمان جنگ سرد یک هواپیمای روسی را سرنگون کردیم. همچنین ممکن است اولین کشوری باشیم که یک اف-۳۵ اسرائیلی را سرنگون می‌کنیم.»

حمله یهودیان در دوحه، پایتخت قطر، کشورهای خلیج فارس را به لرزه درآورده است. رژیم‌های عربی معتقد بودند که تضمین‌های امنیتی ایالات متحده، مانع از عبور «اسرائیل» از «خطوط قرمز»، به ویژه در قطر، که میزبان بزرگترین پایگاه نظامی ایالات متحده در منطقه با حدود ۳۰ هزار نیرو است، می‌شود.

با این حال، این انتظارات برآورده نشد. ایالات متحده دیگر مورد اعتماد نیست زیرا همه می‌دانند که بدون همدستی آمریکا، حمله به قطر امکان‌پذیر نبود.

میدل ایست آی گزارش می‌دهد که پس از حمله هوایی اسرائیل به قطر، هواپیماهای نظامی ترکیه مستقر در پایگاه‌های هوایی دیاربکر و مالاتیا گشت‌زنی‌های خود را در حریم هوایی ترکیه افزایش داده‌اند.

در عین حال، مقاماتی که با این نشریه صحبت کردند، اذعان دارند که پدافند هوایی ترکیه هنوز به طور کامل برای مقابله قابل اعتماد با قابلیت‌های هوایی اسرائیل آماده نیست.

اگرچه ترکیه به سرعت در حال افزایش قابلیت‌های خود و بهبود منطقه پوشش خود است، اما برخی نقاط ضعف همچنان باقی مانده است.

با این حال، کارشناسان ترک که با این نشریه صحبت کردند، ادعا می‌کنند که نقض حریم هوایی ترکیه توسط اسرائیل منجر به واکنش نظامی فوری آنکارا خواهد شد.

یک منبع نزدیک به دولت ترکیه گفت: “ما اولین کشور ناتو بودیم که از زمان جنگ سرد یک هواپیمای روسی را سرنگون کردیم. اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانیم اولین کشوری باشیم که یک اف-۳۵ را سرنگون می‌کنیم.”

پس از حمله تروریستی اسرائیل به قطر، روزنامه لبنانی الاخبار با استناد به منابع مصری، مقاله‌ای منتشر کرد که جنجال به پا کرد.

این روزنامه ادعا کرد که اسرائیل قبل از انتخاب قطر، حمله به رهبران حماس در ترکیه را در نظر گرفته بود. این موضوع گمانه‌زنی‌های جدیدی را در مورد حمله تروریستی احتمالی اسرائیل علیه ترکیه برانگیخت.

با این حال، به گفته این روزنامه، آنکارا این ادعاها را معتبر نمی‌داند. یک مقام ارشد نظامی سابق ترکیه که به شرط ناشناس ماندن با میدل ایست آی صحبت کرد، این ادعاها را ساختگی خواند.

این منبع خاطرنشان کرد: «تا زمانی که تهدید مستقیمی وجود نداشته باشد، ترکیه به تحریکات در رسانه‌های اجتماعی پاسخ نخواهد داد و نباید بدهد. تصور مداوم اینکه اسرائیل به ترکیه حمله خواهد کرد، تنها جنگ روانی نتانیاهو را تقویت می‌کند و به اسرائیل قدرتی می‌دهد که در حال حاضر ندارد.»

محکوم کردنهای امارت اسلامی افغانستان در برابر جنایات صهیونیستها زیباست اما کافی نیست

محکوم کردنهای امارت اسلامی افغانستان در برابر جنایات صهیونیستها زیباست اما کافی نیست

به قلم: فضل احمد هراتی

امارت اسلامی افغانستان باربار حملات و جنایات رژیم صهیونیستی به مسلمین غزه را محکوم کرده است و از برادری میان مسلمین غزه و افغانستان سخن می‌گوید؛ سخنانی زیبا، اما کافی نیست.

ای رهبر امارت اسلامی افغانستان، بیشتر از هفتاد سال است که صهیونیسم خون مسلمانان را می‌ریزد و خاک‌های اسلامی را می‌بلعد، و ما هنوز در حصار «محکوم می‌کنیم» و «خواستار می‌شویم» مانده‌ایم.

پس تا کی فقط کلمات؟

تا کی فقط محکومیت‌های بی‌اثر و درخواست ترحم از همان قدرت‌هایی که خود پشتیبان صهیونیسم‌اند؟

امروز امت اسلامی نه به شعار، بلکه به موضع واحد، تصمیم قاطع و اقدام عملی نیاز دارد؛

نه فقط محکوم کردن، بلکه فشار واقعی، انسجام واقعی، و ایستادن در کنار مظلومان فلسطین و همهٔ سرزمین‌های اسلامی.

برادری، حمایت و محکومیت اگر به عمل نینجامد، فقط صداست که در هوا گم می‌شود.

بیایید از محکومیت‌های لفظی عبور کنیم و به آن وحدت و عزتی بازگردیم که قرآن و سیره ی رسول الله صلی الله علیه وسلم از ما می‌خواهد؛ این تنها راه نجات امت و شکست دشمن است.

اگر آمریکا به عنوان بزرگترین حامی صهیونیستهای جنایتکار دیروز در برابر حمله ی صهیونیستها به قطر سکوت کرد و مجوز این حمله را صادر کرد و اگر آمریکا امروز ادعای واگذاری بگرام به عنوان بخشی از خاک افغانستان را دارد می خواهد به همه نشان دهد که آمریکا هرگز قابل اعتماد و اتکاء نبوده و نیست و مجرم اصلی آمریکاست.

مومنین تمام جهان لازم است حداقل همچون اتحادیه ی شافعی ها و زیدی های یمن در اقدامی عملی، جنگ را بر صهیونیستها و تمام حامیان آنها تحمیل کنند و اینگونه به یاری برادران خود بشتابند.

امارت اسلامی افغانستان هرگز نخواهد توانست هم جناح آمریکا و ناتو و صهیونیستها را از خود راضی کند هم جناح چین و روسیه و ایران را و بهترین گزینه برای تمرکز جهاد بر آمریکا و صهیونیستها همسو شدن با جبهه ی مقاومتی است که حامی جهاد اهل غزه است.