نکاتی از سناریوی انگلیسی یاسر الخبیث کویتی پس ازاتحاد مسلمین و پیروزی آشکار ایران بر آمریکا و صهیونیستها

نکاتی از سناریوی انگلیسی یاسر الخبیث کویتی پس ازاتحاد مسلمین و پیروزی آشکار ایران بر آمریکا و صهیونیستها

به قلم: ابوخالد کُردستانی

یاسر الحبیب (الخبیث) ابتدا در کویت و در سال ۲۰۰۴ به جرم توهین به شخصیتهای اهل سنت روانه زندان شد اما تنها بعد از سه ماه زندانی شدن توسط آمریکا و انگلیس از زندان آزاد شده و انگلیس فورا به او پناهندگی داد و در لندن صاحب روزنامه ي «shianewspaper»، حوزه ي علميه «امامين عسكرين»، حسينيه ي «خدام المهدي» و سايت «القطره» شد.

یاسر الخبیث لندن نشین همچون شیطان یاری آمریکائی نشین از غلاة منحرف منتسب به تشیع و همسو با جریان صادق شیرازی هستند که از اساس با حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و رهبران و تشیعی که توسط این نظام تبلیغ می شود مشکل اساسی و ریشه ای دارند.

رهبر ایران در برابر سنی آمریکائی از آنها تحت عنوان شیعه انگلیسی نام برده است که هر دو دولبه ی یک قیچی هستند که نه ربطی به تشیع دارند نه تسنن.

به صورت مشخص، یاسر الخبیث از بوقهای تشیع انگلیسی در ۱۱ شوال ۱۴۳۱ق در سالروز وفات ام المومنین عایشه رضی الله عنها طی مراسم جشن گونه ای سخنرانی توهین آمیزی جهت تولید تفرق بیشتر مسلمین ارائه داده و تاسیس شبکه ماهواره ای فدک را در انگلیس اعلام می کند.

البته در کارنامه ی این شخص در کنار توهین به اهل سنت، توهینهای رکیکی هم به بزرگان شیعه چون «آيت الله بهجت»،‌ «آيت الله سيّد محمد باقر صدر»،‌ «آیت الله خمینی»، «آیت الله خامنه ای»،«آيت الله مكارم شيرازي»، «سید حسن نصرالله»، «آیت الله سیستانی» و سایر بزرگان و مراجع شیعه که مخالف عقاید غالیانه و منحرف او هستند داشته است.

با این وجود و همزمان با توهینهای این خبیث به ام المومنین رضی الله عنها دو واکنش اساسی نشان داده می شود:

۱- جریان سنی های آمریکائی و بخصوص نجدیت وابسته به دستگاه آل سعود از شیخ عبدالعزیز آل شیخ مفتی اعظم آنها گرفته تا افراد متفرقه ی این جریان در سراسر دنیا با استناد به سخنان این الخبیث شروع کردند به تبلیغات گسترده علیه شیعه و حمله کردن به تمام جریان تشیع؛ واو را نماد «شيعه» و كار هايش را بر اساس عقيده «شيعه» معرفي كردند، همان شغل کثیفی که چند دهه است درپیش گرفته اند: با عقاید و رفتارهای غلاة منتسب به تشیع به کل شیعیان حمله کردن و سیاه نمائی و شیعه هراسی کردن.

۲- واکنش ایت الله سید علی خامنه ای به عنوان پرچمدار جریان اصلی شیعیان که با فتوائی که جزء يكي از ۱۰ رويداد مهم ديني در سال ۲۰۱۰ شناخته شد آتش فتنه خاموش شد که طی آن فتوا داد: «اهانت به نماد های برادران اهل سنّت از جمله اتّهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع، شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سیّدالانبیاء پیامبر اعظم حضرت محمّد ( صلّی الله علیه وآله ) می شود.»

آیت الله خامنه ای در سخنرانی های ابتدای انقلاب و در نماز جمعه بارها با لفظ ام المومنین برای عایشه رضی الله عنها استفاده کرده اند و در تمام آثار خود نشان داده اند که توهین به مقدسات مذاهب اسلامی و تحریک عواطف سایر مسلمانان، منطق شیعه نیست، بلکه توهین تنها به اهداف دشمنان تشیع کمک می کند وتوهین ابزاری است جهت ایجاد انگیزه برای دشمنی با شیعیان و گسترش تفرقه و تقویت دشمن استکباری.

واضح است که یاسر الخبیث، از طیف شیعه انگلیسی سرباز جنگ روانی دشمن در تولید آتش تفرقه بین مسلمین است و همچون سنی های آمریکائی بر اساس طرح و سناریوی دشمنان بازی می کنند.

حالا در جریان جنگ تحمیلی صهیونیستها که به نیابت از آمریکا و غرب بر علیه ایران شروع شد، تمام جهان اسلام به اکثریتی مطلق و اقلیتی تماشاچی تبدیل شد:

۱- اکثریت مطلق که یا اشکارا در جبهه ی مقاومت ایران قرار گرفتند و خود را در کنار ایران قرار دادند، یا عده ای بدون اعلام پیوستن آشکار به ایران، به صورت موازی و مستقل به صهیونیستها و آمریکا حمله کردند و خواستار پیروزی ایران و شکست صهیونیستها بودند و به ضرباتی که بر صهیونیستها وارد می شد خوشحال بودند. و به این شکل اتفاق و اتحادی جهانی به نفع ایران در میان اکثریت مطلق مسلمین جهان شکل گرفت

۲- اقلیتی که اکثرا جزو گروه منافقین و مسلمین سرگردان شده توسط رسانه های دشمن بودند که به دلیل فشار اکثریت مسلمین دنیا که حامی ایران بودند موضع تماشاچی و نظاره گر بودن گرفتند و به اصطلاح می گفتند ما با هیچ کدام نیستیم و…

این اتحاد فراگیر مسلمین و اینکه صهیونیستها و حامیان غربی آنها به هیچ یک از اهداف جنگ تحمیلی خود بر ایران نرسیدند و جنگ در نهایت به پیروزی ایران ختم شد و جایگاه ایران را نزد تمام مسلمین شیعه و سنی بالاتر برد نمی توانست به نفع غربیها و صهیونیستها باشد به همین دلیل با فعال کردن کسانی چون یاسر الخبیث توطئه ای مکارانه ای چیدند که حداقل به این اتحادی که بین تمام مسلمین جهان به نفع ایران به وجود آمده است ضربه بزنند و بخصوص نجدی ها وهمان گروه تماشاچی را به بهانه ای این شخص بر علیه ایران و تشیع فعال کنند

یاسر الخبیث به جای حمله ی همیشگی به ایران و توهین به آیت الله خامنه و کل نظام، اینبار موزیانه طی پیامی آمده و از آیت الله خامنه ای حمایت کرده و در همین پیام چند توهین به اهل سنت را نیز چاشنی آن کرده است تا به این شکل سم خود را تزریق کند و به سنی های آمریکائی که هم سنگرانش هستند خوراک تبلیغی و بهانه ای جهت از سرگیری حملات تخریبی و ضربه زدن به اتحاد به وجود آمده ی میان مسلمین بدهد.

با سابقین جهاد در چچن: امیر صلاح – زنده زنده سوزانده شد، اما تا آخرین نفسش جنگید (۳)

با سابقین جهاد در چچن: امیر صلاح – زنده زنده سوزانده شد، اما تا آخرین نفسش جنگید (۳)

بقلم: واخا خاسانوف
مترجم: محمد اسامه


در طول مراسم تشییع جنازه، آنها آرزوی یکی از قربانیان را که قبل از مرگش وصیت‌نامه‌ای از خود به جا گذاشته بود، خواندند. در این وصیت‌نامه از او خواسته شده بود که نگذارد افراد – مشروب‌خوار و سیگاری – به برانکاری که قرار بود او را به گورستان ببرند، نزدیک شوند. اولین افکار اسماعیل این بود: “اگر اجازه ندهند که به آنها دست بزنیم، چقدر ما را کثیف می‌دانند.”
پس از این حادثه، اسماعیل به خود قول داد که هر چیزی را که می‌تواند او را از افراد مذهبی دور کند، کنار بگذارد.
در ژانویه ۱۹۹۶، او با عالم آرگونی عبدالخلیم آشنا شد. او شروع به گوش دادن به سخنرانی‌های او کرد و در پایان جنگ اول، راه جهاد را در پیش گرفت. این در زمستان بود، زمانی که به کوهستان رفت.
در ابتدا، او به نگهبانی از زندانیان منصوب شد. و در اوت ۱۹۹۶، او در عملیات جهاد برای آزادی جوهر شرکت کرد. مواضع آنها در منطقه اکتیابرسکی بود. امیر، امیر سعد (سوپیان عبدالله‌اف)، از اقوام امیر معروف چچنی، اومالاتوف آدام (“تهران”) بود.
رهبری عمومی گردان اسلامی توسط اسلام حلیموف انجام می‌شد. او در حمله‌ای موفقیت‌آمیز به ستونی از اشغالگران روسی شرکت داشت. او به گروهی از اشغالگران روسی، ۲۵۰ نفر، که در یکی از ساختمان‌های ۱۲ طبقه پشت اداره امور داخلی منطقه اکتیابرسکی سنگر گرفته بودند، حمله کرد.
پس از جنگ اول، اسماعیل در دفتر فرمانده منطقه آوتورخانوف پایتخت کار می‌کرد – او وظایف عملیاتی را انجام می‌داد و شهر را از مجرمان پاکسازی می‌کرد. یک ماه و نیم بعد، او به نیروهای ویژه که در باشگاه ورزشی ارتش چچن در حال تشکیل بودند، پیوست.
در ژوئن ۱۹۹۷، او به بخش امنیتی معاون نخست‌وزیر جمهوری خلق چین، مولودی ادوگف، پیوست و پس از مدتی معاون رئیس سرویس امنیتی وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین شد. بعدها، به همراه سرویس امنیتی ادوگف، به تیپ اسلامی «جندالله» پیوست که فرماندهی آن را امیر آدم (اومالاتوف آدم) بر عهده داشت.
با آغاز جنگ دوم، ستاد تیپ در منطقه اوکتیابرسکی جوخار در خانه مولادی اودوگوف واقع شده بود که در طول نبردها برای پایتخت عملاً به محل اصلی استراحت مجاهدین و تأمین آب آشامیدنی جنگجویان و غیرنظامیان چچنی تبدیل شد.
خود اسماعیل گفت که بسیاری از مجاهدین از همه جبهه‌ها و جهات برای استراحت، شستشو و پانسمان زخم‌های خود به این خانه می‌آمدند. شامل، جنگجویان و فرماندهان گارد ریاست جمهوری آمدند.
عملاً، این خانه به تنها مکانی در شهر تبدیل شد که می‌شد با آرامش و امنیت آب ذخیره کرد و استراحت کرد. تا آخرین لحظه، برق یک ژنراتور ۱۲ کیلوواتی به درستی کار می‌کرد و با کمک آن آب نیز از یک منبع زیرزمینی استخراج می‌شد.
اطلاعات مجاهدین گزارش داد که اشغالگران روسی دائماً از زندانیان و غیرنظامیان اطلاعاتی در مورد محل تأمین آب آشامیدنی مجاهدین می‌خواستند. مواضع رزمی این تیپ در روستای میچورین در جوخار و همچنین در منطقه چرولنایا در شمال چچن بود، جایی که تک تیراندازها بیشتر کار می‌کردند. نبردهای شدیدی با ستون‌های تانک پیشرفته دشمن در جریان بود. مجاهدین آنها را از فاصله نزدیک با نارنجک‌انداز هدف قرار دادند.

صهیونیستها، هیولاهای خونین روان‌پریش و منجلابی نفرت‌انگیز از دیوانگان سکولار نژادپرست

صهیونیستها، هیولاهای خونین روان‌پریش و منجلابی نفرت‌انگیز از دیوانگان سکولار نژادپرست

به قلم: سلیمان یعقوبی

وزیر ترینیداد و توباگو می گوید:  «جهان اسرائیلی» این شکلی است: ۳۳۳ نفر از کارکنان سازمان ملل کشته شده‌اند، ۲۰ هزار کودک کشته شده‌اند و نوار غزه به تلی از خاک تبدیل شده است. وقاحت آنها در درس اخلاق به ما نفس‌گیر است. –

در کنار این، یائیر لاپید، رهبر حزب اصلی مخالف اسرائیل نیز می گوید: «اگر حملات به غزه متوقف نشود، تمام جهان درهای خود را به روی اسرائیلی‌ها خواهد بست. غزه یک فاجعه کامل است. تل‌آویو از نظر استراتژیک، عملیاتی و سیاسی شکست خورده است.» به عبارت دیگر، آنها از این کشتار به وجد آمدند. دیگر بس است!

آیا آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی نیز می گوید بس است؟ نه، بلکه امروز مایک جانسون، رئیس کنگره آمریکا در بازدید از دیوار ندبه در قدس اشغالی گفت: «آمریکا همیشه در کنار اسرائیل خواهد ایستاد و ما همیشه برای رفاه آن دعا خواهیم کرد»

شما تصور کنید زمانی که صهیونیستها اسباب‌بازی‌های کودکان را در خانه‌های فلسطینیان آویزان می‌کنند و سپس این تصاویر را “برای لذت” در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. اگر این موجودات این کار را با عروسک‌ها انجام می‌دهند، پس با کودکان زنده چه می‌کنند؟ این شیطان‌پرستی خودشیفته‌ی مطلق است. بشریت با هیولاها، هیولاهای خونین، روان‌پریش‌ها، و منجلابی نفرت‌انگیز از دیوانگان سکولار نژادپرست دست و پنجه نرم می‌کند.

به همین دلیل است که به عنوان نمونه ای از میان هزاران نمونه دیدیم که امروز صهیونیستهای کودک کش گروه دیگری از فلسطینی‌های گرسنه را که برای دریافت غذا از یک مرکز توزیع به اصطلاح کمک‌های بشردوستانه آمده بودند، هدف گلوله قرار دادند. ۳۵ فلسطینی کشته شده‌اند. قتل‌ها هر روز اتفاق می‌افتد. این مراکز کمک‌های بشردوستانه به تله‌های مرگ واقعی برای فلسطینی‌های گرسنه تبدیل شده‌اند.

صهیونیستهای کودک کش از باند ارتش اسرائیل، وقتی یک تک تیرانداز به یک کودک فلسطینی در نزدیکی حصار در نوار غزه شلیک می‌کند، به معنای واقعی کلمه شادی می‌کنند. صدای خنده، شادی، فیلمبرداری و ستایش صهیونیستها از ویدیوی تیراندازی شنیده می‌شود و آن را “ویدیوی افسانه‌ای” می‌نامند. موجوداتی سکولار کاملاً شیطانی و جهنمی. چندش‌آور!

در برابر چنین جنایتکاران وحشی صهیونیستی، دیدیم که بیش از ۷۰۰ نفر از کادر پزشکی ایتالیایی روز جمعه در همبستگی با فلسطینی‌های غزه که از گرسنگی دسته جمعی ناشی از صهیونیستهای کودک کش رنج می‌برند، اعتصاب غذا را آغاز کردند. دکتر جیامپائولو کولچینی، یکی از مبتکران این اقدام، آن را «یک اقدام مدنی مقاومت در برابر نسل‌کشی» و «بخشی از تعهد اخلاقی» برای مقابله با آنچه بر فلسطینیان می‌گذرد، نامید.

عضو باند کودک‌کش صهیونیستی «اسرائیل» از رستورانی در ایرلند بیرون رانده شد. کودک‌کش‌ها جایی در میان مردم عادی ندارند

اتحادیه ی شافعی ها و زیدی های یمن حاکم بر صنعا نیز با ۵ پهپاد به «اسرائیل» حمله کردند. این حملات اهداف حیاتی در یافا، تل‌آویو و تأسیسات نظامی در عسقلان و نجف را هدف قرار داده و این حمله موفقیت‌آمیز بوده است. اسرائیل پیش از این ادعا کرده بود که یک پهپاد پرتاب شده از یمن را سرنگون کرده است.

به هر حال باید گفت سکوت در برابر این وحشی های جنایتکار صهیونیست نوعی خیانت به فطرت سالم انسان و خیانت آشکار به منهج صحیح اسلامی در برابر اشغالگران سرزمینهای اسلامی است .

جنگ احتمالی چین و روسیه با آمریکا، بمب‌های هسته‌ای آمریکا و هدف قرار دادن روسیه

جنگ احتمالی چین و روسیه با آمریکا، بمب‌های هسته‌ای آمریکا و هدف قرار دادن روسیه

ترامپ به مسکو ۱۰ روز فرصت داد تا فکر کند دونالد ترامپ گفت که به روسیه ۱۰ روز فرصت داده است تا با اوکراین به توافق صلح برسد و تهدید کرد که اگر در بازه زمانی مشخص شده توافقی حاصل نشود، تحریم‌هایی را اعمال خواهد کرد.

ترامپ گفت: “آنها از امروز ۱۰ روز فرصت دارند. سپس ما عوارض گمرکی و سایر اقدامات را اعمال خواهیم کرد. اینکه آیا این موضوع بر روسیه تأثیر خواهد گذاشت یا خیر، من نمی‌دانم. بدیهی است که پوتین می‌خواهد جنگ را ادامه دهد، اما ما عوارض گمرکی اعمال خواهیم کرد.”

بلومبرگ با استناد به کارشناسان و داده‌های منبع باز گزارش می‌دهد که در بحبوحه “اولتیماتوم” جدید ترامپ، ایالات متحده برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ سلاح‌های هسته‌ای را در خاک بریتانیا مستقر کرده است.

یک هواپیمای ترابری C-17 آمریکایی با یک فرستنده فعال در ۱۶ ژوئیه از پایگاه نیروی هوایی کرتلند در نیومکزیکو، جایی که سلاح‌های هسته‌ای ذخیره شده‌اند، برخاست و به سمت پایگاه نیروی هوایی لکنهیث در بریتانیا حرکت کرد. آمریکایی‌ها سلاح‌ها را با هواپیمایی که فرستنده‌ها روشن بودند، تحویل دادند تا سیگنالی به روسیه ارسال کنند.

نمایندگان فرماندهی آمریکا توضیح دادند که فرستنده‌ها عمداً روشن گذاشته شده‌اند: ایالات متحده می‌خواهد به روسیه نشان دهد که پتانسیل هسته‌ای خود را در اروپا کاهش نمی‌دهد.

ناتو، طبق گفته این آژانس، از اظهار نظر فوری خودداری کرد. بلومبرگ یادآوری می‌کند که مقامات ایالات متحده و بریتانیا به طور سنتی اطلاعات مربوط به استقرار و وضعیت زرادخانه‌های هسته‌ای خود را فاش نمی‌کنند.

هانس کریستنسون، مدیر پروژه اطلاعات هسته‌ای در فدراسیون دانشمندان آمریکایی، گفت: «دلایل خوبی وجود دارد که باور کنیم ایالات متحده سلاح‌های هسته‌ای را به بریتانیا بازگردانده است.»

 کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که این اولین گام در جهت تقویت موضع بازدارندگی ناتو است. سیتارت کاوشال از موسسه خدمات متحد سلطنتی معتقد است که واشنگتن در حال افزایش انعطاف‌پذیری پتانسیل هسته‌ای خود در اروپا و گسترش قابلیت‌های ارتش است.

 تحویل B61-12 به بریتانیا نشان دهنده استقرار کامل این سیستم در اروپا است. این سلاح‌ها اکنون در هفت تأسیسات نظامی در شش کشور این اتحاد مستقر شده‌اند. در عین حال، همانطور که بلومبرگ تأکید می‌کند، هرگونه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای آمریکا، صرف نظر از مکان آنها، فقط با دستور رئیس جمهور ایالات متحده امکان‌پذیر است.

مفسران خاطرنشان می‌کنند که انتقال سلاح‌های هسته‌ای به اروپا در حالی صورت می‌گیرد که ژنرال کریس دوناهو، فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا و آفریقا، اعلام کرده است که نیروهای ناتو قادرند در صورت نیاز، منطقه کالینینگراد روسیه را که به خوبی محافظت می‌شود، در مدت زمان بسیار کوتاهی تصرف کنند.

چنین اظهاراتی از سوی مقامات عالی‌رتبه نظامی پیش از این هرگز به صورت علنی بیان نشده بود، که این مورد را به یک سابقه تبدیل می‌کند و به عنوان یک سیگنال نظامی-سیاسی روشن، در درجه اول برای روسیه، عمل می‌کند. این لفاظی تصادفی به نظر نمی‌رسد.

کمی پس از اظهارات دوناهو، ژنرال الکسوس گرینکوویچ، فرمانده نیروهای مشترک ناتو در اروپا، نیز هشداری جدی داد.

او اذعان کرد که یک جنگ تمام عیار بین اتحاد آتلانتیک شمالی و روسیه و چین می‌تواند از اوایل سال ۲۰۲۷ آغاز شود. چنین بازه زمانی، پیام نگران‌کننده‌ای را که توسط همکارش بیان شده است، بیشتر تقویت می‌کند.

 عامل سیاسی نیز به فشار فزاینده اضافه شده است. سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، لیندسی گراهام، یکی از نویسندگان لایحه اعمال تحریم‌های ثانویه تا سقف ۵۰۰ درصد علیه کشورهای خریدار منابع انرژی روسیه، حملات اخیر آمریکا به تأسیسات هسته‌ای ایران را تهدیدی مستقیم نه تنها برای تهران، بلکه برای روسیه و شرکای تجاری آن توصیف کرد.

آمریکا در حال خروج نیروهایش از اروپا و تمرکز بر منطقه هند و اقیانوس آرام است.

آمریکا در حال خروج نیروهایش از اروپا و تمرکز بر منطقه هند و اقیانوس آرام است.

تعداد نیروهای آمریکایی در اروپا ممکن است به یک سوم کاهش یابد. به گزارش پولیتیکو، چنین تصمیمی به عنوان بخشی از بررسی جهانی ساختار نیروها که توسط پنتاگون آغاز شده است، در حال بررسی است.

هدف، تطبیق منابع نظامی با اولویت‌های جدید، از جمله تمرکز بیشتر بر منطقه هند و اقیانوس آرام و کاهش هزینه‌های خارجی است.

به گفته منابع، گزارش نهایی در مورد توزیع مجدد نیروها قرار است تا سپتامبر ۲۰۲۵ منتشر شود. سناریوهای احتمالی شامل خروج حدود ۲۰،۰۰۰ سرباز اعزامی به اروپا در سال ۲۰۲۲ پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین است.

با این حال، به گفته منابع دیگر، این کاهش می‌تواند تا ۳۰ درصد از کل نیروهای نظامی ایالات متحده در اروپا باشد.

بزرگترین خطرات متوجه آلمان است، جایی که حدود ۳۵۰۰۰ سرباز آمریکایی در ده‌ها مرکز، از جمله پایگاه هوایی رامشتاین و بزرگترین پایگاه آموزشی خارج از ایالات متحده، گرافن‌ووهر، متمرکز شده‌اند.

در عین حال، حضور نظامی آمریکا در اروپا همچنان برای ایالات متحده از نظر استراتژیک مهم است، زیرا این پایگاه‌ها نه تنها برای محافظت از اروپا، بلکه برای عملیات در خاورمیانه و آفریقا نیز استفاده می‌شوند.

پیت هایکسِت، وزیر دفاع ایالات متحده، پیش از این اظهار داشت که واشنگتن نمی‌تواند تنها ضامن امنیت اروپا باشد و از کشورهای اروپایی خواست تا به طور فعال‌تری پتانسیل دفاعی خود را برای تقویت ناتو توسعه دهند.

طبق گزارش‌های رسانه‌ها، خروج تا ۱۰۰۰۰ سرباز آمریکایی از اروپای شرقی نیز مورد بحث قرار گرفته است که می‌تواند تا نیمی از نیروهای اعزامی در جریان تشدید درگیری در اوکراین باشد.

با سابقین جهاد در چچن: امیر صلاح – زنده زنده سوزانده شد، اما تا آخرین نفسش جنگید (۲)

با سابقین جهاد در چچن: امیر صلاح – زنده زنده سوزانده شد، اما تا آخرین نفسش جنگید (۲)
بقلم: واخا خاسانوف
مترجم: محمد اسامه
ماگومد دائماً در مسجد آرگون با دفترچه‌ای زیر بغل دیده می‌شد. اسماعیل در آنجا با او آشنا شد. ماگومد اغلب با دعوت (دعوت اسلامی) صحبت می‌کرد و به مناطق مختلف جمهوری سفر می‌کرد.
سخنرانی ماگومد مخاطبان را مجذوب خود می‌کرد. اما تنها استعداد او به عنوان یک خطیب و دعوت اسلامی نبود که مردم را به سمت او جذب می‌کرد.
پاکی اخلاقی شخصی او شکی باقی نمی‌گذاشت که ماگومد یکی از آن افرادی بود که زندگی خودش با آنچه می‌گفت، تفاوتی نداشت. ماگومد هیچ تمایزی بین گروه‌های اسلامی موجود در چچن قائل نمی‌شد. او گفت: «من عضو هیچ یک از این گروه‌ها نیستم، اما می‌خواهم از همه آنها نکته مثبتی داشته باشم، زیرا پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز چنین بود.» او همه را دوست داشت و همه او را دوست داشتند. او حقیقت را رو در رو به آنها می‌گفت، شجاعانه می‌جنگید و ایمان و انرژی‌اش بی‌حد و حصر بود… ناوگان روسیه روز دوم آرگون را ترک کرد: آنها قتل ماگومد را یک موفقیت بزرگ می‌دانستند و از مرگ اسماعیل مطمئن بودند. آنها جسد مجاهد را با خود بردند.
پدر مدت زیادی تلاش کرد تا او را تحویل گیرد، اما آنها تمام مدت از او می‌خواستند که افتراهایی علیه ماگومد امضا کند، که او در نهایت پاسخ داد: “روح پسرم به سوی خدا رفته است و من هیچ ارتباطی با جسد ندارم.” پس از مدتی، جسد بالاخره تحویل داده شد. به شدت بدشکل شده بود – با بینی، گوش‌ها و چشمان از حدقه بیرون زده. شاهدان عینی می‌گویند که کفار روسی از ظاهر زیبای شهید که اصلاً شبیه جسد خشک و بی‌روح نبود، خشمگین بودند. دشمنان از قبل مطلع شده در حمله دیگری در خانه اقوامش با خوشحالی گفتند: “چی، گلوله‌ای در سرش گیر کرده بود؟” اسماعیل از ناحیه سر زخمی جدی شد. گلوله دو سانتی‌متر در پشت سرش فرو رفت، اما او هنوز روی پاهایش بود و پس از اینکه تا حدی بینایی‌اش برگشت، به حملات شبانه خود ادامه داد. سه بار، پس از جراحات شدید، به نظر می‌رسید که او هرگز به زندگی کامل باز نخواهد گشت، اما هر بار خداوند به او رحم کرد. و او، علیرغم همه اقدامات احتیاطی، به همان مکان بازگشت – به آرگون، محاصره شده توسط اشغالگران، جایی که نبرد بی‌رحمانه با دشمن بی‌رحم حتی یک روز هم متوقف نشد.
– ما شنیدیم، و برای ششمین بار او روس‌ها را ترک کرد، – مادربزرگ‌های بازار، بستگان همدستان محلی، که از فعالیت‌های اسماعیل کاملاً آگاه بودند، خشمگین بودند. و دلیلی هم وجود داشت: در شهر آنها نه تنها دشمن را نابود می‌کردند، بلکه نظم را نیز برقرار می‌کردند و آن را از جاسوسان و الکلی‌ها، دزدان و فاحشه‌ها پاک می‌کردند، گویی جنگی وجود ندارد، گویی هیچ گروه بزرگی از اشغالگران وجود ندارد. و پیرزنانی که اتوبوس‌هایشان پر از ودکا بود، خشمگین و افسرده بودند: “چرا چنین فاجعه‌ای؟ این مردم از خدا نمی‌ترسند.”
اسماعیل در نبردهای جوخار یک دستش را از دست داد. دست دیگرش در اثر اصابت ترکش از بین رفت و بینایی‌اش فقط تا حدی برگشت. بنابراین او حق داشت که از جنگ‌ها استراحت کند. اما وقتی دوستانش پیشنهاد دادند که او را درمان کنند، قاطعانه از ترک کشور خودداری کرد.
او آنجا را ترک نکرد زیرا این خانه‌اش بود، جایی که سی سال پیش در آن متولد شده بود و همانطور که خودش معتقد بود، موظف به محافظت از آن بود.
اجداد او – نمایندگان قبیله باستانی چچنی، چرموی – از زمان‌های بسیار قدیم از روستای ماخکتی در منطقه ودنسکی به کرانه‌های آرگون نقل مکان کردند. از شش فرزند، او بزرگترین بود.
در آرگون، او از مدرسه متوسطه شماره ۱ فارغ‌التحصیل شد. مشخص نیست سرنوشت اسماعیل چه می‌شد، که به اعتراف خودش، اگر شانسی نبود، طعم زندگی دنیوی بطالت را چشیده بود.
او این روز را با کوچکترین جزئیات به یاد می‌آورد. ۲۸ دسامبر ۱۹۹۵. خانواده‌ای از آرگون که از جنگ در آرگون فرار کرده بودند، به سمت روستا می‌رفتند که در مسیر در یک بمباران گرفتار شدند و کاملاً از بین رفتند.

با سابقین جهاد در چچن: امیر صلاح – زنده زنده سوزانده شد، اما تا آخرین نفسش جنگید (۱)

با سابقین جهاد در چچن: امیر صلاح – زنده زنده سوزانده شد، اما تا آخرین نفسش جنگید (۱)

بقلم: واخا خاسانوف

مترجم: محمد اسامه

در سمت چپ امیر صلاح (اسماعیل اسکیف) و در سمت راست امیر آدم (آدام اومالاتوف، با علامت “تهران”) قرار دارند. هر دو شهید هستند، ان شاء الله

برای اسماعیل حتی تصور زندگی بدون ماگومد (گولویف) – نزدیکترین فرد به او – سخت بود. بهترین دوستی که سرنوشت او را با او همراه کرده بود.

در طول چند سال گذشته، آنها به معنای واقعی کلمه با هم بزرگ شده بودند و در کنار هم زندگی را پشت سر گذاشته بودند. و همیشه، جایی در اعماق روحشان، هر یک از آنها می‌خواست قبل از دیگری شهید شود. و سپس ناگهان صدای او: “من زخمی شده‌ام… انگار دارم می‌روم.” به نحوی، غیرمنتظره و سریع، همه چیز از راه رسید.

ششمین روز نبرد در آرگون بود، پر از اشغالگران روسی، که خود را در یکی از خانه‌های بیرونی شهر یافتند. در ۷ ژانویه ۲۰۰۲، روس‌ها ارتش عظیمی را به شهر آورده بودند – ده‌ها هزار سرباز و صدها خودروی زرهی.

در آن روزها به ازای هر ساکن آرگون، شامل زنان، سالمندان و نوزادان، دو اشغالگر مسلح وجود داشت. با این حال، مجاهدین شهر را ترک نمی‌کردند و هر جا که ممکن بود به دشمن حمله می‌کردند.

به مدت پنج روز، اسماعیل و دوستانش بدون خواب در شهر پرسه می‌زدند، در طول روز پنهان می‌شدند و با تاریک شدن هوا به متجاوزان حمله می‌کردند. آن شب، پس از حمله‌ای دیگر، گروهی چهار نفره از مجاهدین به یکی از خانه‌ها کوبیدند. زنی مسن با فرزندانش در خانه بود.

آنها تازه نماز صبح خود را تمام کرده بودند و برای استراحت دراز کشیده بودند که صدایی شنیدند.

معلوم شد که اشغالگران خانه را محاصره کرده‌اند. واحدهای منتخب FSB و GRU سعی کردند به مجاهدین حمله کنند. گلوله‌ها باریدن گرفت. اسماعیل به سختی توانست دو سرباز نیروهای ویژه را که با انفجار به داخل خانه هجوم آورده بودند، بکشد و بقیه با فریاد به عقب برگشتند.

این نبرد نابرابر و دشوار بیش از دو ساعت طول کشید. ماگومد به شدت زخمی شد و خونریزی داشت.

نه سرباز نیروهای ویژه که توسط مجاهدین کشته شده بودند، در آستانه در و اطراف خانه دراز کشیده بودند که ناگهان اسماعیل ضربه شدیدی به پشت سرش احساس کرد و تقریباً فوراً از هوش رفت.

به هوش آمدن برایش بسیار دشوار و کند بود. گویی در خواب بود که صدای ماگومد دوباره به گوشش رسید: “نارنجک را برای من بگذار و برو. هیچ‌کدام از ما از اینجا بیرون نخواهیم رفت.” هیچ فایده‌ای برای بحث کردن وجود نداشت و تقریباً هیچ امیدی نبود.

اسماعیل که از ناحیه سر زخمی و نابینا شده بود، باید به نحوی بیرون کشیده می‌شد. و هیچ کس نمی‌دانست چه چیزی در انتظار آنهاست. آنها در سکوت موافقت کردند و از هم جدا شدند و نارنجکی را در دست گره کرده ماگومد گذاشتند.

پس از لحظه‌ای انتظار، سه جنگجوی باقی مانده از پنجره بیرون پریدند و با شلیک متقابل، شروع به رفتن کردند. اسماعیل تمام مدت تلو تلو می‌خورد، به چیزی برخورد می‌کرد، اما تلاش‌های باورنکردنی برای نیفتادن انجام می‌داد.

تمام پشتش پوشیده از خون خشک شده بود. آنها مسافت مناسبی را طی کرده بودند که صدای انفجار نارنجکی در خانه‌ای که در فاصله زیادی از آنها قرار داشت، شنیده شد. هیچ کس شکی نداشت که این ماگومد بوده است.

بعدها معلوم شد که ماگومد در حال مرگ، نارنجکی را به سمت کفار پرتاب کرده است. صاحب خانه سعی کرد جسد ماگومد را پنهان کند و آن را به مکانی خلوت بکشاند، اما اشغالگرانی که قبلاً خانه را اشغال کرده بودند، او را از طریق رد خون پیدا کردند. ماگومد گولویف ۲۵ ساله بود، فرزند والدینی متدین از تسا-ودنو. او که کوچکترین فرزند خانواده بود، از کودکی به مطالعات اسلامی علاقه نشان داد. او از نه سالگی قرآن را می‌دانست. او نزد عالم آگون عبدالخلیم سعدالله‌اف، یکی از معدود عالمان چچن که راه جهاد را با مجاهدین در پیش گرفت، درس خواند.

اروپا در آستانه جنگی بزرگ که می‌تواند از اوایل سال ۲۰۲۷ آغاز شود

اروپا در آستانه جنگی بزرگ که می‌تواند از اوایل سال ۲۰۲۷ آغاز شود

به قلم: خالد سیف الله المسلول

بیانیه‌های متعدد مقامات اتحادیه اروپا و اقدامات روسیه و کشورهای غربی نشان دهنده تنش‌های فزاینده در اروپا است. با شروع سال تحصیلی جدید، فرانسه قالب روز دفاع و شهروندی را به‌روزرسانی خواهد کرد که شرکت در آن برای جوانان ۱۶ تا ۲۵ ساله اجباری خواهد شد.
به گفته رسانه‌های محلی، این برنامه با تأکید بر تهدیدات احتمالی و نشان دادن دشمنان بالقوه، از جمله روسیه، ماهیت نظامی برجسته‌ای به خود خواهد گرفت.
هدف اصلی این اصلاحات، افزایش علاقه جوانان به خدمت سربازی است. روز دفاع بر اساس زندگی روزمره در ارتش، از جمله عناصر روال نظامی، الگوبرداری خواهد شد. عنصر کلیدی، یک بازی نقش‌آفرینی است که یک درگیری نظامی بزرگ را شبیه‌سازی می‌کند. ژنرال پیر جوزف گیور، رئیس این برنامه، خاطرنشان کرد:
“فرضیه یک درگیری نظامی بزرگ ما را مجبور می‌کند تا در مدل ارتش و رابطه آن با جامعه تجدید نظر کنیم. پیش از این، ارتش فرانسه مأموریت‌های اعزامی انجام می‌داد، اکنون باید برای رویارویی با قدرت نظامی مانند روسیه آماده باشد.”
ناتو جناح شرقی را تقویت می‌کند. ژنرال کریستوفر دوناهو، رئیس ارتش ایالات متحده در اروپا و آفریقا، در مورد استراتژی «خط مهار جناح شرقی» با هدف تقویت قابلیت‌های زمینی و توسعه همکاری‌های دفاعی صحبت کرد. او تأکید کرد:
بخش زمینی به طور فزاینده‌ای اهمیت پیدا می‌کند. ما این را در اوکراین می‌بینیم. ناتو قادر است منطقه کالینینگراد را از زمین سریع‌تر از همیشه خنثی کند.»

اقدامات اروپا
– دانمارک قانونی را تصویب کرد که زنان را ملزم به ثبت نام برای خدمت سربازی در سن ۱۸ سالگی می‌کرد و آنها را برای خدمت سربازی با مردان برابر می‌کرد. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع، گفت که آلمان در حال بررسی بازگشت خدمت سربازی اجباری از سال ۲۰۲۶ است، اگر داوطلبان کافی وجود نداشته باشد.
مقامات اوکراینی نسبت به تهدید احتمالی روسیه و کره شمالی برای کشورهای بالتیک هشدار می‌دهند. بلومبرگ از استقرار سیستم‌های جنگ الکترونیک روسیه در نزدیکی مرز استونی خبر می‌دهد.
در همین حال، پوتین اظهارات غرب در مورد قصد روسیه برای حمله به اروپا را یک «داستان ترسناک تخیلی» خواند که غرب «سال به سال برای خود تکرار می‌کند.»
با این حال، واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد. تشدید لفاظی‌ها، اصلاحات نظامی و اقدامات ناتو نشان دهنده آماده‌سازی برای یک درگیری احتمالی است.
علاوه بر این، نگرانی‌های فزاینده‌ای وجود دارد که جنگ با روسیه می‌تواند خیلی زودتر از آنچه کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، آغاز شود.
لهستان معتقد است که اروپا باید برای تجاوز نظامی احتمالی از سوی روسیه از اوایل سال ۲۰۲۷ آماده باشد. این مطلب را دونالد توسک، نخست وزیر لهستان، روز شنبه ۲۶ ژوئیه، در شهر پوبیانیتسه در استان لودز بیان کرد.
به گزارش خبرگزاری DPA، این مطلب توسط دونالد توسک، نخست وزیر لهستان، در سخنرانی روز شنبه ۲۶ ژوئیه در شهر پوبیانیتسه در استان لودز بیان شد.
او به ارزیابی مشابهی از سوی فرمانده کل جدید ناتو، ژنرال ارتش ایالات متحده، الکس گریمکویچ، اشاره کرد که اخیراً با او صحبت کرده بود.
طبق این ارزیابی، تا سال ۲۰۲۷، روسیه و چین می‌توانند مواضع خود را آنقدر تقویت کنند که به دنبال فرصت‌هایی برای رویارویی هماهنگ با ایالات متحده و اتحاد آتلانتیک شمالی باشند.
با وجود این واقعیت که روسیه به طور فعال در حال بازسازی اقتصاد خود با آمادگی جنگی و تقویت سریع نیروهای مسلح خود است، کرملین اظهارات مربوط به قصد خود برای حمله به کشورهای ناتو را “پوچ” می‌نامد. مسکو به طور مشابه اتهامات مربوط به آماده‌سازی حمله به اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲ را رد کرد.
مارک روته، دبیرکل ناتو، این احتمال را که روسیه می‌تواند به درخواست چین به خاک این اتحاد حمله کند، رد نکرد.
– لیتوانی، لتونی و استونی خروج خود را از پیمان ممنوعیت مین‌های ضد نفر به منظور افزایش انعطاف‌پذیری ارتش اعلام کردند. فنلاند، عضو جدید ناتو، نیز از این قانون پیروی کرد

ترامپ و پرونده‌های اپستین: رسوایی‌ای که می‌تواند همه چیز را تغییر دهد

ترامپ و پرونده‌های اپستین: رسوایی‌ای که می‌تواند همه چیز را تغییر دهد
به قلم: محمد اسامه
رسوایی پیرامون بایگانی میلیاردر فقید، جفری اپستین، که برای دهه‌ها از کودکان سوءاستفاده جنسی می‌کرد و شبکه‌ای از ارتباطات نخبگان را ایجاد کرده بود، بار دیگر سیاست آمریکا را منفجر کرده است.
این بار، در مرکز این ماجرا کسی جز دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، نیست. انتشار پرونده‌های اپستین و موجی از افشاگری‌ها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، روندی را آغاز کرده است که می‌تواند هم اعتبار شخصی ترامپ و هم چشم‌انداز سیاسی او را پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۶ تضعیف کند.
اپستین به بسیاری لاف زد که با ترامپ و بیل کلینتون روابط خود را حفظ کرده و با هر دوی آنها بسیار آشنا است. با قضاوت بر اساس گزارش‌های پرواز، هم ترامپ و هم کلینتون با جت شخصی اپستین پرواز کرده‌اند. این سرمایه‌دار در دفترچه یادداشت خود که اکنون در دسترس عموم است، با هر دوی آنها ارتباط داشته است.
تاکنون چه چیزی مشخص است؟
– وزارت دادگستری ایالات متحده تأیید کرده است که نام دونالد ترامپ در اسناد داخلی مربوط به پرونده اپستین وجود دارد. به گزارش وال استریت ژورنال، این موضوع رسماً در ماه مه ۲۰۲۵ به کاخ سفید گزارش شده است.
– حجم مطالب افشا نشده بیش از ۱۰۰۰۰۰ صفحه است، اما کمتر از ۹۰۰ صفحه منتشر شده است. این امر باعث انتقادات شدیدی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شده است: اکثر آمریکایی‌ها متقاعد شده‌اند که جوهره واقعی این پرونده از عموم مردم پنهان مانده است.
– در میان افشاگری‌های جدید، عکس‌ها و ویدیوهایی وجود دارد که روابط نزدیک بین ترامپ و اپستین را در دهه ۱۹۹۰ تأیید می‌کند: مهمانی‌های مشترک، عروسی‌ها، رویدادهای خصوصی.
– عموم مردم همچنین در حال بحث در مورد نامه‌ای ادعایی با نقاشی صریح هستند که گفته می‌شود ترامپ برای اپستین ارسال کرده است. ترامپ در تلاش است تا صحت اسناد را زیر سوال ببرد و از وال استریت ژورنال به دلیل افترا شکایت کرده است.

خطر قانونی
وکلای ترامپ اصرار دارند که در حال حاضر، هیچ یک از مطالب ذکر شده (منتشر شده) حاوی شواهد مستقیمی از مشارکت ترامپ در به اصطلاح “فعالیت غیرقانونی” نیست. به یاد داشته باشید که مقامات آمریکایی فقط اجازه انتشار عمومی ۱٪ از پرونده‌ها را داده‌اند. ۹۹٪ طبقه‌بندی شده هستند.
وزارت دادگستری رسماً اعلام کرد که “لیست موکلان” اپستین یا اطلاعاتی در مورد باج‌گیری ندارد. با این حال، وجود نام ترامپ در اسناد طبقه‌بندی شده قبلی، ضربه جدی به وجهه او وارد کرده است.
احتمال تحت پیگرد قانونی قرار گرفتن ترامپ همچنان بسیار کم است، اما این موضوع مسائل مربوط به اخلاق، وجدان و شفافیت را از دستور کار خارج نمی‌کند. همچنین هیچ شفافیتی در مورد وجود اطلاعات نادرست در مورد ترامپ در ۹۹٪ از پرونده‌های اپستین وجود ندارد، که مقامات آمریکایی از انتشار عمومی آنها خودداری می‌کنند.
خطرات سیاسی
رسوایی پرونده‌های اپستین می‌تواند چندین جبهه را تحت تأثیر قرار دهد:
اختلاف درون حزبی. جمهوری‌خواهان، به ویژه فعالان MAGA، به طور فزاینده‌ای از اقدامات دولت کاخ سفید خشمگین هستند.

اینفلوئنسرها و وبلاگ‌نویسان محافظه‌کار آشکارا خواستار افشای کامل اطلاعات هستند و از دادستان کل باندی و کاخ سفید به دلیل “پنهان‌کاری” انتقاد می‌کنند.
از دست دادن رأی‌دهندگان میانه‌رو. به گزارش رویترز، ۶۹٪ از آمریکایی‌ها معتقدند که دولت اطلاعات مهم را پنهان می‌کند. برای ترامپ، این به معنای کاهش اعتماد در میان رأی‌دهندگان مستقل و میانه‌رو، یک گروه کلیدی در انتخابات ۲۰۲۶، است.
جنگ اطلاعاتی. دموکرات‌ها از قبل شروع به استفاده از این رسوایی برای افزایش فشار بر ترامپ و جمهوری‌خواهان کرده‌اند و روایتی در مورد “باشگاه مردان بی‌مجازات” شکل داده‌اند.

پیش‌بینی: ترامپ باید از چه چیزی بترسد؟
– احتمال پیگرد قانونی کم است، زیرا هیچ مبنای رسمی برای طرح دعوی وجود ندارد.
– از دست دادن اعتماد به حزب جمهوری‌خواه. افزایش انتقاد و اختلاف درون حزبی.
– خروج گسترده رأی‌دهندگان. به ویژه در میان زنان و میانه‌روها.
– تهدید شکست در انتخابات ۲۰۲۶. رسوایی پرونده‌های اپستین می‌تواند به کاتالیزوری برای شکست تبدیل شود.
اگر افشاگری‌های جدیدی – مثلاً مکاتبات شخصی، شواهد یا اتهامات مستقیم ترامپ – ظاهر شود، اوضاع می‌تواند به شدت تشدید شود. در حال حاضر، آسیب اصلی، آسیب به اعتبار است، اما در شرایط فرهنگ سیاسی آمریکا، چنین ضرباتی اغلب مخرب‌ترین هستند.

نتیجه‌گیری

رسوایی پرونده‌های اپستین فقط تکرار یک پرونده قدیمی نیست. این یک بحران سیاسی است که به آرامی در حال آشکار شدن است که در آن دونالد ترامپ نه تنها یک متهم، بلکه نمادی از یک دوران کامل مصونیت از مجازات برای نخبگان غربی است.
امروزه، ترامپ همچنان کنترل حزب و قدرت خود را حفظ کرده است. اما اگر شواهد جدیدی در ماه‌های آینده ظاهر شود یا جلسات استماع در کنگره آغاز شود، بازی می‌تواند به طرز چشمگیری تغییر کند

بله! دموکراسی در کلیات و جزئیات با اسلام در تناقض قرار دارد     

بله! دموکراسی در کلیات و جزئیات با اسلام در تناقض قرار دارد     

          به قلم : عثمان بخاش

ارائه دهنده : معتصم هورامي

دکتر یوسف قرضاوی طی خطبۀ نماز جمعه در ۲۱ اکتوبر سال انقلاب ليبي، مردم لیبا را به گمان این که اسلام با دموکراسی و مدنیت تفاوت ندارد، برای ایجاد “دموکراسی، جمهوریت و مدنیت اسلامی” فرا خواند. وی خواست تا مصر، لیبیا و تونس یک جا شده و تشکیلی را اساس بگذارند. “برای این که امور ما ثبات پیدا کند، ضروریست تا به ایجاد تشکیلات میان خود بپردازیم زیرا دنیا هم در حال ایجاد چنین تشکیلات قرار داشته و در آسیا و اروپا دیدیم که از ایجاد این تشکیلات جز صاحبان آن ها هیچ طرفی خیر ندید، پس چرا انقلابیون میان خود همچون تشکیلاتی را ایجاد نمی کنند.”

قبل از هرچيزي ، دعوت به وحدت کشور های اسلامی را می ستائیم، زیرا آن شرعاً واجب می باشد. اما وحدت واجب است تا تحت سایه ي شريعت و  دولت خلافت باشد… و مفهوم بسیار خطرناکی که ما را تکان می دهد، تداوم رژیم و نظام های فاسد و مزدور سكولار امروزی می باشد. گذشته از آن، گناه و عذاب الله سبحانه و تعالی – که همه ما از آن پناه می طلبیم – بر ما نازل خواهد شد اگر این مفهوم میان ما غالب باشد که “فرقی میان اسلام، دموکراسی و مدنیت” وجود ندارد”! و دموکراسی انتخاباتي را گویند که به مردم حق می دهد تا از طریق آن در قوه مقننه سهم بگیرند و برخی آن را مجلس شورا دانسته طوری که مشورت عمل شرعی بوده و نصوص زیادی بر آن وارد گردیده است.

این که دموکراسی صرف انتخابات بوده و مجلس مردمی هم وظیفه شوری را انجام می دهد، نظر فاسدي بوده که با حکم شرعی در تضاد و تناقض قرار داشته و این تصور شان از حقیقت کاملاً خارج است. چون دموکراسی در حقیقت، بیش تر از انتخابات بوده و نظامی است که از عقیده سکولاريزم (بی دینی) نشأت یافته و بر مبنای فکر جدائی دین از زندگی استوار می باشد. پس ارگان قانونگذاري، ولو هر نامی به آن خطاب گردد، نهادیست که به نمایندگی از طرف مردم ( بدون دخالت دادن احكام شريعت و دين )  قانونگذاري می نماید، زیرا اربابان دموکراسی بدین باورند که حاکمیت درین نظام از مردم است. پس تناقض آن در کلئات به وضوح معلوم می شود، به دلیل این که قانونگذاري  در اسلام بر عقیده استوار بوده و آن این است که احدی جز الله سبحانه و تعالی حق تشریع و قانونگذاري  را ندارد.

بله! اسلام بر ایجاد شورائی امر می کند که امت توسط انتخابات آن را ایجاد نموده و به نام مجلس امت یا شورای امت یاد می شود، نه این مجلس و نه  خلیفه حق ندارند تا در احکامی تقنین کنند که از دایره وحی الهی خارج باشد.

اما نظام دموكراسي از جمله توليدات سکولاريزم بوده که طبقه حاکم با تشریع و حرام و حلال ساختن، انسان را در مقام ربوبیت می نشاند. درحالی که نصوص شرعی وارد شده از سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم و اجماع اصحاب رضوان الله علیهم اجمعین ثابت می سازد که بیعت با خلیفه فرض می باشد تا انسان حق تحریم و تحلیل را پیدا نکند.

ربعی بن عامر رضی الله تعالی عنه جوهر نظام اسلام را طی پاسخ به پرسش رستم که “شما با خود چی دارید؟ ، فرمانده فارس به بهترین وجه معرفی کرده گفت: الله سبحانه و تعالی ما را فرستاده تا کسی را که می خواهد از بندگی بندگان به بندگی الله سبحانه و تعالی آزاد ساخته و از تنگی دنیا به فراخی او رهنمائی نموده و از جبر ادیان به عدل اسلام هدایت شان کنیم.”

اما کلمه “دولت مدنی” که درین اواخر زبان اکثریت مسلمانان به آن عادت پیدا کرده، چیزی جز تلاش ناکام سکولاریزم برای فریب مسلمانان نیست.

بناءً طبیعی است که افرادی بگویند: ما معنی اسلامی؛ شورا و دموکراسی اسلامی را جستجو می کنیم؟ ما به آن ها می گوئیم: آن چه را که شما در تلاش پیدا کردنش هستید، تعبیر کلمات نیست. درحقیقت الله سبحانه ما را از مشابهت به کفار منع نموده می فرماید: “يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَقُولُوا رَاعِنَا وَقُولُوا انْظُرْنَا وَاسْمَعُوا وَلِلْكَافِرِينَ عَذَابٌ أَلِيمٌ ” ( البقرة آية ۱۰۴) ای کسانی که ایمان آورده اید، نگوئید (راعنا) بلکه بگوئید (انظرنا) و بشنوید و کافران راست عذاب دردناک. و اگر فرض کنیم که کلمات وارد شده در معنی با هم شباهت داشته باشند، باز هم الله سبحانه و تعالی ما را از منابع بشر بي نياز نموده و لازم گردانیده تا به کلمه اسلامی آن پايبند باشیم، پس شما چه مشکل دارید که مخالفت و عدم مخالفت معنی را در کلمات جستجو می کنید؟

پس بر ماست تا از دعوت به وحدت هایي را به طور قطعی ترک کنیم که نه تنها بی نتیجه بوده بلکه با دین عظیم ما هم مخالف است! و واجب است تا برای وحدت تحت سایه ي شريعت و خلافت دعوت کنیم که نه تنها واجب بوده بلکه امت را یکجا ساخته از آن ها حفاظت کرده و از تطبیق اسلام سرپرستی می نماید. پس آیا مناسب نیست تا به مردم مصر، تونس و لیبیا یادآوری نمائیم که بیعت با شريعت و  خلیفۀ واجب است که امور امت را مطابق اسلام سرپرستی نماید.؟ پیروی از الله سبحانه و تعالی در دعوت به سوی ایجاد خلافت انجام می شود نه در دعوت به سوی نظام های سكولاريستي که از طرف مردم اروپا تشکیل شده باشد.

بشریت دیروز شاهد مرگ سكولاريزم نوع  کمونيزم مارکسیستی در شرق اروپا بود و امروز شاهد مرگ سكولاريزم  سرمایه داری در غرب است. چون هر دوی این نظام ها را گروه استعباد (پرستش) مردم ایجاد نموده اند. صبح جدید اسلام به روی بشریت خواهد درخشید که همه مردم را از زندگی تنگ مادی نجات بخشیده و به سوی سعادت آخرت و پیشرفت حقیقی دنیا رهنمون می شود. و امت توسط تطبیق شریعت الهی و حمل آن نام الله سبحانه و تعالی را بلند خواهد کرد. برای رسیدن به همین هدف، ما از شما دعوت می کنیم تا یکجا با ما کار کنید تا برای حصول رضای الله سبحانه و تعالی در تأسیس خلافت بر منهج نبوت کامیاب شویم که الله سبحانه و تعالی و بنده و رسولش مژده بازگشت آن را داده است.

الله سبحانه وتعالی می فرماید: “وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ فَاحْكُمْ بَيْنَهُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ عَمَّا جَاءَكَ مِنَ الْحَقِّ لِكُلٍّ جَعَلْنَا مِنْكُمْ شِرْعَةً وَمِنْهَاجًا “(المائدة ۴۸)