جریان تاریخی شیعیان علی و جایگاه مذاهب مختلف اسلامی در این جریان(۴)

جریان تاریخی شیعیان علی و جایگاه مذاهب مختلف اسلامی در این جریان(۴)

کاتب: مولوی سید محمد رخشانی بادینی

نصوصی که بر لزوم تبعیت از قرآن دلالت می‌کند،عظیم‌تر و با اهمیت‌تر از آن است که بتوان آن‌ها را این‌جا آورد. از رسول  الله صلی الله علیه وسلم حدیث صحیحی درباره اهل بیت روایت شده است که فرمود:«والذي نفسي بیده، لایدخلون الجنة حتی یحبوكم من أجلی» «قسم به آنکه زندگیم در اراده اوست [مردم] وارد بهشت نمی‌شوند مگر اینکه شما [اهل بیت] را به خاطر من دوست بدارند.»

خداوند به ما دستور داده که بر خاندان رسول  الله صلی الله علیه وسلم صلوات بفرستیم، آن‌ها را از زکات که بر اهل بیت حرام است پاک کرده است و قسمتی از خمس و فیء را به آن‌ها داده است. رسول  الله صلی الله علیه وسلم در حدیث صحیح دیگری آمده است. چنین فرموده است:«إن الله اصطفی كنانة من بنی إسماعیل واصطفی قریشاً من كنانة واصطفی بنی هاشم من قریش واصطفانی من بنیهاشم، فأنا خیركم نفساً وخیركم نسباً»:«خداوند خاندان اسماعیل و از آن‌ها کنانه را انتخاب کرد، و از کنانه قریش و از قریش بنی‌هاشم و از بنی‌هاشم مرا برگزید، پس من از همه شما بالاتر و نسبم برتر است.»

بر این اساس تمام فرق معروف به اهل سنت

به همین دلیل اهل سنت خود را ملزم به رعایت حقوق صحابه و خویشاوندان پیامبر می‌دانند و از دشمنانی که علی ابن ابیطالب را کافر و فاسق می‌دانند و به اهل بیت بی‌حرمتی می‌کنند، و یا افرادی که به خاطر حکومت با آنان دشمنی می‌کنند و حق واجبشان را ادا نمی‌کنند و به ناحق در ذکر فضایل افرادی مانند یزید بن معاویه غلو و زیاده‌روی می‌کنند، مبرا هستند.نیز از شیعیان اثناعشری که از صحابه و عموم مسلمانان بدگویی می‌کنند و عامه صالحان مسلمانان را کافر می‌دانند و خود بر این امر آگاهند که خودشان گناهکارتر و گمرا‌ه‌ترند، مبرا و به دور هستند.[۱]


[۱]کتاب (مجموع الفتاوی)، جلد ۲، صفحه ۲۶۸-۲۶۹٫

جریان تاریخی شیعیان علی و جایگاه مذاهب مختلف اسلامی در این جریان(۳)

جریان تاریخی شیعیان علی و جایگاه مذاهب مختلف اسلامی در این جریان(۳)

کاتب: مولوی سید محمد رخشانی بادینی

آجری در صفحه ۸۱۱ همین کتاب می‌نویسد «اگر کسی بپرسد: درباره شخصی که فقط ابوبکر و عمر و عثمان را دوست دارد، اما محبت علی، حسن و حسین و همچنین خلافت علی را قبول ندارد چه نظری داری؟ آیا این دوست‌داشتن و محبت او در حق ابوبکر و عمر و عثمان فایده‌ای برای او دارد؟

باید گفت: پناه بر خدا، این صفتِ شخصِ منافق است و نه صفت یک انسان مؤمن. پیامبرج به علیس فرمود:«لا یحبك الا مؤمن ولایبغضكإلّا منافق[۱]» «فقط مؤمنان تو را دوست دارند و فقط منافقان با تو دشمنی می‌کنند.» همچنین فرموده است «من آذی علیاً فقد آذانی[۲]»«هر کس که علی را آزار دهد در واقع مرا اذیت کرده است» و پیامبر به خلافت و بهشتی‌بودن و شهیدشدن او گواهی داده است. علیسدوستدار خداوند و رسولش است، و خداوند و پیامبرش [هم] او را دوست دارند ما همه این گواهی‌های پیامبر درباره فضایل او و محبت به حسن و حسین ذکر کرده‌ایم. پس لعنت خداوند در دنیا و آخرت بر کسی باد که آن‌ها را دوست نداشته باشد و از آنان سرپیچی کند. بی‌تردید ابوبکر و عمر و عثمانس از این لعنت مبرا هستند و همچنین کسی که ولایت علی ابن ابیطالبس را پذیرفته باشد و اهل بیتش رادوست دارد و چنین بپندارد که علیس خلافت ابوبکر و عمر و عثمان را قبول نداشته است و دوست آن‌ها نبوده و حتی به آن‌ها هم بدگویی کرده مستحق چنین نفرینی است. ما یقین داریم که علی، حسن و حسینس از داشتن چنین یارانی مبرا هستند. پس این نوع محبت به او هیچ سودی نمی‌رساند، مگر آنکه ابوبکر و عمر و عثمان را نیز چنان که علیس به وصف و ذکر فضایلشان و اظهار برائت از دشمنانشان پرداخته است همراه با اهل بیت دوست داشته باشد. پس خداوند از علیس و از خاندان پاکش راضی باد. این است راه و روش مسلمانان عالم و عاقل.»

ابن تیمیه می‌گوید: «تبعیت از قرآن بر همه مسلمانان واجب است، بلکه این امر اصل ایمان و هدایت خدا است که پیامبر را به خاطر آن مبعوث کرده است، همچنین محبت اهل بیت پیامبر ج و چشم‌پوشی از خطاهای آنان و رعایت حقشان بر همه واجب است.

اما دو چیز گرانب‌هایی که رسول الله صلی الله علیه وسلم به آن‌ها سفارش و توصیه کرده است. مسلم در کتاب (صحیح) از زبان زید بن أرقم روایت می‌کند که گفت: «رسول الله ج در محلی که بین مکه و مدینه بود و خُم نامیده می‌شد به ما گفت:«یا أیها الناس، إني تارك فیكم الثقلین»«ای مردم من دو چیز گرانب‌ها را در میان شما به ارث می‌گذارم» و در روایتی آمده است که یکی از این دو چیز از دیگری با ارزش‌تر است.«كتاب الله فیه الهدی والنور»«کتاب خداوند که هدایت و نور در آن است.» و درباره کتاب خداوند بسیار تأکید کرد و در روایتی دیگر این چنین روایت شده:«هو حبل الله، من اتبعه كان علی الهدی، ومن تركه كان علی الضلالة، وعترتی أهل بیت. أذكرتم الله أذكركم أهل بیتی، أذكركم أهل بیتی، أذكركم أهل بیتی.»

«کتاب خداوند ریسمان الهی است و هر کس از آن پیروی کند هدایت می‌شود و هر کس از آن دوری جوید گمراه است. و مورد دوم عترت من یعنی اهل بیتم است. در حق آنان خداوند را به یاد آوردید، در حق آنان خداوند را به یاد آورید، درحق آنان خداوند را به یاد آورید» از زید بن ارقم پرسیده شد که: اهل بیت پیامبر چه کسانی هستند؟ گفت: «اهل بیت او کسانی هستند که ‌دادن زکات به آن‌ها حرام است و آن‌ها آل عباس و آل علی و آل جعفر و آل عقیلند.»


[۱] ترمذی سنن خود در کتاب (كتاب المناقب) قسمت مناقب علی بن ابی‌طالب در حدیث شماره ۳۷۳۶ آن را روایت کرده است.

[۲] همه طریقه‌های اسناد حدیث صحیح است (نگا:(السلسلة الصحیحة) حدیث شماره ۲۲۹۵٫

جریان تاریخی شیعیان علی و جایگاه مذاهب مختلف اسلامی در این جریان(۲)

جریان تاریخی شیعیان علی و جایگاه مذاهب مختلف اسلامی در این جریان(۲)

کاتب: مولوی سید محمد رخشانی بادینی

در نزد شیعیان علی، دوست داشتن اهل بیت نشانه تقوا و ایمان است و دشمنی و کینه نسبت به آن‌ها عین نفاق و گمراهی است ،هر کس آن‌ها را دوست بدارد مانند آن است که رسول  الله صلی الله علیه وسلم را دوست داشته باشد و هر کس با آن‌ها دشمنی کند با رسول  الله صلی الله علیه وسلم دشمنی کرده است. دشمن آنان در دنیا منفور و در قیامت جهنم نصیبش می گردد . در این باره رسول  الله صلی الله علیه وسلم می‌فرماید «والذي نفسي بیده، لایبغضنا أهل البیت أحد إلا أدخله الله النار[۱]» «قسم به کسی که زندگی و مرگ من به اراده اوست، هر کسی با ما اهل بیت دشمنی کند خداوند حتماً او را به جهنم می‌اندازد.»

ابن وزیر  رحمه الله  می‌گوید: «همه متون دارای اسناد متواتر بر وجوب محبت و دوستی اهل بیت و یاری‌دادن آنان دلالت می‌کنند. مثلاً در حدیث صحیح آمده است: «وارد بهشت نمی‌شوید تا اینکه ایمان بیاورید و ایمان نمی‌آورید. تا اینکه دوست داشته شوید» و همچنین آمده است (انسان همراه کسی است که او را دوست دارد) و از مواردی که به اهل بیت اختصاص دارد آیه ۳۳ سورۀاحزاب است:إِنَّمَا يُرِيدُ ٱللَّهُ لِيُذۡهِبَ عَنكُمُ ٱلرِّجۡسَ أَهۡلَ ٱلۡبَيۡتِ وَيُطَهِّرَكُمۡ تَطۡهِيرٗا(أحزاب/ ۳۳)«خداوند قطعاً می‌خواهد پلیدی را از شما اهل بیت[پیامبر] دور کند و شما را کاملاً پاک سازد.»

به این خاطر دوست‌داشتن، بزرگ‌شمردن، ارج و احترام‌گذاشتن به آن‌ها و باورداشتن به مناقبشان از واجبات است. زیرا آیات مباهله و مودت وتطهیر درباره آن‌ها نازل شده است و اینان صاحبان همه مناقب و فضایل شریف و عالی هستند.[۲]

امام ابوبکر محمد بن حسن آجری از چکیده این مطالب این چنین نتیجه‌ای می‌گیرد: «بر هر زن و مرد مسلمان واجب است که به اهل بیت پیامبر ج یعنی علی ابن ابیطالب، فاطمه، حسن، حسین، جعفر طیار، حمزه، عباس و فرزندانشانش احترام بگذارد و آن‌ها را دوست داشته باشد. اینان اهل بیت رسول خدا ج هستند و بر مسلمانان واجب است که به آن‌ها محبت کنند و آن‌ها را بزرگ بشمارند. بدی آن‌ها را نادیده بگیرند و با آنان سازش داشته و بر آنان صبور باشند و برایشان دعا کنند. هرکدام از فرزندان و نوادگانشان که نیکو باشند بر اخلاق گذشتگان بزرگوار و نیکوکار خود بوده‌اند و اگر یکی از آن‌ها اخلاق خوبی نداشته است در حق او دعای صالح‌شدن و حفظ و سلامت او کرده و اهل عقل و ادب با او حسن معاشرت داشته‌اند، و به او گفته‌اند: ما نمی‌گذاریم که تو اخلاقی غیر از اخلاق نیکوی گذشتگان خود را داشته باشی و تو را از آن برحذر می‌داریم و به خاطر محبتمان به تو دوست داریم که همان اخلاق شریف و نیکوی اهل بیت را داشته باشی، خداوند نیز با این امر موافق است.»[۳]


[۱]حاکم در [المستدرک] جلد سوم صفحه ۱۵۰ آن را روایت کرده است و گفته است (حدیث بنا به شرط مسلم صحیح است) و نیز ألبانی در کتاب (السلسلة الصحیحة) جلد ۵ صفحه ۶۴۳ شماره ۲۴۸۸ آن را صحیح دانسته است.

[۲] کتاب (ایثار الحق علی الخلق)، صفحه ۴۱۶٫

[۳] کتاب (الشریعة) صفحه ۸۳۲٫

جریان تاریخی شیعیان علی و جایگاه مذاهب مختلف اسلامی در این جریان(۱)

جریان تاریخی شیعیان علی و جایگاه مذاهب مختلف اسلامی در این جریان(۱)

کاتب: مولوی سید محمد رخشانی بادینی

برای یک مسلمان روشن است که تنها دوست داشتن  الله  و خود را به رسول الله صلی الله علیه وسلم نسبت دادن هیچ سودی به صاحبش نمی‌رساند، مگر اینکه همراه با عمل و پیروی از قوانین و دستورات شریعتی باشد که از طرف الله برای اداره ی امور زندگی درونی و دنیوی انسانها آورده است.الله متعال می فرماید: قُلۡ إِن كُنتُمۡ تُحِبُّونَ ٱللَّهَ فَٱتَّبِعُونِي (آل عمران/۳۱) «بگو: اگر خدا را دوست می‌دارید، از من پیروی کنید.»

زمانی که حتی تنها دوست داشتن خداوند، نزد او هیچ ارزشی ندارد، تا زمانی که از تمام آنچه بر پیامبرش نازل کرده است به صورت صحیح پیروی نشود. پس تتنها دوست داشتن مخلوقاتی چون پیامبران و یا ادعای دوست داشتن وانتساب به کسی که در درجه پایین‌تری از رسول الله صلی الله علیه وسلم قرار دارد مانند هر یک از صحابه و ائمه و رهبران فقهی و… چه فایده‌ای دارد زمانی که شخص عمل به قانون شریعت الله و سیره ی رسول الله صلی الله علیه وسلم را کنار نهاده باشد و یا برخلاف قانون شریعت الله نسبت به سایر خواهر و برادران مسلمانش دچار ظلم و بی عدالتی شود؟  در حالی که الله متعال می فرماید: لَا يَنَالُ عَهۡدِي ٱلظَّٰلِمِينَ (بقرة/ ۱۲۴) «پیمان من به ستمکاران نمی‌رسد.»

دوست داشتن و انتساب به هریک از صحابه و ائمه یعنی پیروی از آنچه آنها را به چنین جایگاهی رساند.

  • شیعه علی و عثمان

با آنکه در همان ابتدای اتفاقات سقیفه عده ای از مسلمین از امام علی طرفداری می کردند اما شیعه ی علی آن گونه که در کتب تاریخی آمده است در ابتدا چیزی نبود جز طرفداری عده ای از مردم مدینه و كوفه از علی بن ابی طالب در برابر طالبین خون عثمان بن عفان .

این حرکت در زمان بنی امیه و تغییر حکومت از شورائی اسلامی به سلطنت موروثی به صورت یک حرکت و جریان دامنه دار تاریخی در می آید و طیفی می گردد که در آن هر کسی که خواهان بازگشت حکومت به شیوه ی اسلامی آن می شد را در بر می گرفت .

البته ای عده ای از نویسندگان معاصر سعی کرده اند این جریان را چنان تنگ و محدود به خود کنند که سعی دارند بسیاری از شیعیان علی را که در فرقه خود نیستند را با عباراتی چون«اهل سنت ۱۲ امامی» تعریف کنند . اما واقعیت این است که شیعیان علی و طرفداران اهل بیت را طیف گسترده ای تشکیل می داده اند که در برابر شیعیان اموی و عباسی و غیره تا کنون در تلاش بازگرداندن ابهت و عزت اسلام بوده اند .

حکم جاسوسی کردن برای کفار بر علیه مومنین و دارالاسلام در شریعت اسلام

حکم جاسوسی کردن برای کفار بر علیه مومنین و دارالاسلام در شریعت اسلام

نویسنده:ماموستا فاتح کریکار

در این جنگ ۱۲ روزه ی رژیم صهیونیستی و آمریکا بر علیه دارالاسلام ایران تعدادی خائن و مزدور وجود داشتند که به ضرر مومنین و دارالاسلام برای این کفار مهاجم و اشغالگر دست به تخزیبات و جاسوسی زدند و حتی در مواردی با انجام عملیاتهائی با پهبادها و ریزپرنده ها به صورت عملی در این جنگ در کنار این جنایتکاران مهاجم قرار گرفتند.

دارالاسلام ایران تعداد زیادی از این موجودات را دستگیر و تعدادی را نیز اعدام کرده است.

جبهه ی کفار اصلی مهاجم به همراه دارودسته ی منافقین بومی نسبت به این اعدامها تبلیغات گسترده ای برپا کرده اند، برای آندسته از مسلمین که دوست دارند جایگاه و حکم این جاسوسها در شریعت اسلام را بدانند متن زیر از ماموستا کریکار را ارائه می دهیم.

ماموستا کریکار می نویسد:

شیخ ( أبو بصیر عبد المنعم مصطفى حلیمة ) در سال ۲۰۰۱ فتوایی مختصر و مفید را منشر نمودند،من در اینجا بر خود لازم و ضروری می دانم که آن را برای خوانندگان گرامی بیان و واضح سازم تا سختی و اهمیت حکم جاسوسی را بدانند و سایرین را نیز به آن آگاه گردانند. شیخ بعد از حمد و ستایش خداوند بلند مرتبه می فرمایند:(… بدانید هر کسی که از مسلمانان جاسوسی کند و اشکالات و ایرادات و وضعیت ها و کم و کاستی های مسلمانان به خصوص مجاهدان راه خدا را به اطلاع دشمنان کافر و ستمگر برساند، حالا فرقی نمی کند که کافر اصلی باشند یا اینکه مرتد شده باشند ، خود او نیز به دلیل این جاسوسی کافر می شود. دقیقاٌ همانند خود کفار اصلی و مرتد…) به دلیل اینکه او نیز در سایه حکم شرعی کسانی قرار خواهد گرفت، که برای کفار ولاء(دوستی) داشته و کفار را به عنوان سرپرست و دوست خود قبول داشته اند، بدین وسیله چنین کسانی نیز از دایره اسلام خارج شده اند و حتماً می بایست با کفر خود کشته شوند.

خداوند بلند مرتبه می فرمایند:(وَمِنَ النَّاسِ مَن یَقُولُ آمَنَّا بِاللّهِ وَبِالْیَوْمِ الآخِرِ وَمَا هُم بِمُؤْمِنِینَ . یُخَادِعُونَ اللّهَ وَالَّذِینَ آمَنُوا وَمَا یَخْدَعُونَ إِلاَّ أَنفُسَهُم وَمَا یَشْعُرُونَ ) البقره‌/۹,۸ یعنی«و برخى از مردم مى‏گویند ما به خدا و روز بازپسین ایمان آورده‏ایم ولى گروندگان [راستین] نیستند.با خدا و مؤمنان نیرنگ مى‏بازند ولى جز بر خویشتن نیرنگ نمى‏زنند و نمى‏فهمند»

خود را فریب دادن یعنی به صورت ناصادقانه اسلام را به مردم نشان دادن و به ظاهر اظهار مسلمانی نمودن و خود را مسلمان به شمار آوردند، و از سوی دیگر برای حفظ نمودن دشمنان و کافر ستمگر،جاسوسی می کنند. همچنین خداوند بلند مرتبه می فرمایند:( یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا یَغْتَب بَّعْضُکُم بَعْضًا ) الحجرات/ ۱۲ یعنی«اى کسانى که ایمان آورده‏اید از بسیارى از گمانها بپرهیزید که پاره‏اى از گمانها گناه است و جاسوسى مکنید و بعضى از شما غیبت بعضى نکند»

جاسوسی بر اساس عوامل محرک ساز دو نوع است:

_ نوعی از آن مربوط می شود به همان حس فضولی خود شخصیت انسان: یعنی چنین شخصیتی خود دارای طبیعتی جاسوس گرانه و تجسسی است که در باطن خود دوست دارد نهان و رازهای مردم را بداند. تا اینکه بعدها با مسرت و غرور در جمع خانواده و فرزندان و خویشانش آن را بیان سازد! همیشه چنین شخصیتی دوست دارد اشتباهات و اشکالات دیگران را بیان سازد. و به این شیوه خود را بزرگ جلوه دهد که گویا دیگران چنین عمل زشتی انجام داده اند و یا اینکه دیگران دچار چنین حادثه های شده اند. به همین دلیل است که ما می بینیم خداوند بلند مرتبه بعد از ذکر نمودن عمل جاسوسی در این آیه مبارکه به دنبالش مسئله غیبت را بیان می فرمایند. به دلیل اینکه غیبت بهره و نتیجه سرشتی و طبیعی و قطعی جاسوسی کردن است. هر کسی که جاسوسی کند مسلماً بعداً به دنبال غیبت کسانی خواهد رفت که از آنها جاسوسی کرده است. چونکه به وضعیت آنان آگاهی پیدا کرده است!

_نوع دوم جاسوسی: محرک و عاملی اصلی انجام این نوع جاسوسی نیز همان تمایل منحرف است که در شخصیت انسانی منحرف وجود دارد! چنین شخصیتی دوست دارد به آن اطلاعات دست پیدا کند، و فوراً آن را گزارش کرده و در اختیار طاغوت و کفر و مشرک و دشمنان خداوند بلند مرتبه قرار دهد. و این نیز والاء(دوستی) برای کفار است.

حکم نوع دوم جاسوسی از نوع اول خیلی خیلی سخت تر است و سزای ان از همه انواع جاسوسی سخت تر و سنگین تر است.به دلیل اینکه این نوع در خانه کفر اکبر قرار خواهد گرفت، و حتماٌ صاحب خود را از دایره اسلام و امت مسلمانان خارج می گرداند. و نهی کردن خداوند بلند مرتبه که در قرآن بیان فرموده و به آن در بالا اشاره شد هر دو نوع جاسوسی را در برمی گیرد(هم جاسوسی کلی و هم جاسوسی اختصاصی) در مورد جاسوسی کلی شایسته تر است که بازگردند و بایستی(مسلمانان) بسیار هشیار باشند.

ادامه خواندن حکم جاسوسی کردن برای کفار بر علیه مومنین و دارالاسلام در شریعت اسلام

خطاب به سوریه ای ها: موضع صحیح در مورد جنگ ایران و رژیم صهیونیستی

خطاب به سوریه ای ها: موضع صحیح در مورد جنگ ایران و رژیم صهیونیستی

بقلم: دکترمحمد الهامی

ترجمه: راصد

دکترمحمد الهامی که استاد تاریخ و تاریخ‌نگار مشهور اسلام‌گرا و منسوب به اخوان‌المسلمین رسمی مصر است که در این متن قصد ندارد جولانی را به عنوان یکی از صهیونیستهیا عرب و از سپرهای رژیم صیونیستی معرفی کند همچنانکه این طیف از اخوان رسمی و قانونمدار چنین قصدی در مورد سیسی مصر و ملک عبدالله اردن و سایر صهیونیستهای عرب نداشته است.

متن زیر از سوی چنین شخصی نوشته شده که به شرح زیر است:

برادران سوری ما اگر به سرنوشت تجربه سوریه در دو حالت بیندیشند:

۱. اگر اسرائیل بر ایران پیروز شود.

۲. اگر ایران بر اسرائیل پیروز شود.

درخواهند یافت که پیروزی ایران به نفع تجربه سوریه (دوران جدید سوریه) است!

و تقریباً هیچ شکی ندارم که رئیس‌جمهور احمد الشرع در عمق قلبش آرزو می‌کند ایران پیروز شود، چرا که این پیروزی، شرایط معادله و موضع او را در مقابل اسرائیل کاملاً تغییر می‌دهد.

درحالی‌که پیروزی اسرائیل به این معناست که الشرع خود را در یکی از دو موقعیت زیر بیابد:

۱. یا مانند السیسی یا عبدالله پادشاه اردن شود (البته اگر اسرائیل چنین اجازه‌ای بدهد و فکر کند که می‌توان روی انعطاف او حساب کرد — که شاید چنین اجازه‌ای ندهد).

۲. یا با تهدید به ترور و بمباران مواجه شود! در آن صورت، چاره‌ای جز عقب‌نشینی به کوه‌ها یا غارها و تهدید به ایجاد هرج و مرج و بازکردن مرزها نخواهد داشت — و این یک شرطبندی خطرناک برای همه است!

و در آن صورت، رؤیای حفظ سوریه از تجزیه و تقسیم، به آرزویی در گذشته‌های دور تبدیل خواهد شد!

موضع‌گیری در قبال ایران در این لحظه، فقط به این مسئله محدود نیست که آنها اهل قبله و از مسلمانان هستند و با کفار اصلی می‌جنگند — هرچند همین موضع شرعی به‌تنهایی برای هر کسی که عقلی داشته باشد، کافی است!

(و در اینجا دوست دارم به کسانی که به ما توصیه و فتوا می‌دهند که «ایرانیان کافرند و مسلمان و اهل قبله نیستند» بگویم: اگر راست می‌گویند، چرا سکوت کرده و نسبت به اجازه دادن به این «کفار» برای حج خانه خدا و زیارت قبر پیامبر(ص) اعتراض نمی‌کنند؟! این از گناهان بزرگ است! نباید در مسائل دیگر سخت‌گیر باشند، اما در برابر چنین گناه بزرگی سکوت کنند!)

اما می‌گویم: موضع در قبال ایران امروز فقط به مسلمان و اهل قبله بودن آنها محدود نیست، بلکه به موازنه قوای سیاسی نیز مربوط است.

شکست ایران در این جنگ، فاجعه واقعی برای دیگر کشورهای سنی خواهد بود — نه به این دلیل که ایران می‌تواند از آنها دفاع کند، بلکه به این خاطر که اسرائیل، با برتری سیاسی و نظامی خود، همه آنها را به سمت خیانت و عادی‌سازی روابط سوق خواهد داد.

ایران بر اساس دشمنی با اسرائیل شکل گرفته و ساختارهای نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی خود را بر همین اساس بنا نهاده است. در این مسیر، ایران بسیار قوی‌تر از کشورهای به‌اصطلاح «سنی» است که به‌صورت ارگانیک به آمریکا و غرب وابسته‌اند و در تسلیحات، اقتصاد و سیاست کاملاً به آنها تکیه دارند — از جمله ترکیه!

ادامه خواندن خطاب به سوریه ای ها: موضع صحیح در مورد جنگ ایران و رژیم صهیونیستی

به دنبال جنگ پهبادی و موشکی ایران با رژیم صهیونیستی، جنگ روسیه و اوکراین در حال تبدیل شدن به جنگ پهپادی است

به دنبال جنگ پهبادی و موشکی ایران با رژیم صهیونیستی، جنگ روسیه و اوکراین در حال تبدیل شدن به جنگ پهپادی است

به قلم: کارزان شکاک

آمریکا و رژییم صهیونیستی جنگی را شروع کردند که هدف از آن تغییر نظام بود و رهبران هر دو کشور بارها این هدف را تکرار کردند و حتی بسیاری از غلامان داخلی چون ربع پهلوی و بسیاری از کشورهای دست نشانده ی عرب خود را برای بعد از این نظام آماده می کردند که به ناگاه قدرت نظامی ایران همه را شوکه کرد.

ابتدا آمریکا و صهیونیستها متوجه شدند که در محاسبات خود دچار اشتباه شده اند و فورا در پی پایان یافتن این اشتباهی بود که در آن افتاده بودند، دیگران چون ربع پهلوی هم تنها روسیاهی دیگری برایشان ماند.

اما درس اصلی این جنگ این بود که ملت ایران با تمام اختلاف نظرهایی که با هم دارند اما در دفاع از نظام و حاکمیت خود متحد و یکصدا هستند و اینکه قدرت نظامی و بخصوص قدرت موشکی و پهبادی ایران همچون عاملی بازدارنده چیزی نیست که دیگران بتوانند نادیده بگیرند بلکه الگویی شد برای آنها.

به عنوان مثال روسیه به طور قابل توجهی تولید پهپادهای جنگی را تسریع کرده است. تنها در ماه مه، تولید پهپاد ۱۷ درصد رشد کرد که چهار برابر نرخ رشد ماه‌های قبل است. این شتاب شدید پاسخی به تقاضای پوتین در ماه آوریل برای صنعت دفاعی بود.

رهبر کرملین خواستار افزایش قابل توجه تحویل پهپادها به جبهه شد. وی گفت که با وجود انتقال ۱.۵ میلیون دستگاه به ارتش اشغالگر در سال ۲۰۲۴، این مقدار برای پوشش تمام نیازهای جنگی کافی نیست.

در ماه مه، تولید پهپاد ۱.۶ برابر بیشتر از میانگین سالانه بود. روسیه به طور ویژه در حال افزایش تولید «شهید»های ایرانی است. به گفته لوموند، مسکو عملاً از تأمین تجهیزات از ایران مستقل شده است و قادر است امواج مداوم پهپادهای کامیکازه از این نوع را به سمت اوکراین پرتاب کند.

زلنسکی گفت که تنها در ماه ژوئن، روسیه حدود ۳۰۰۰ «شاهد» را به خاک اوکراین پرتاب کرده است. این حدود ۱۰٪ از کل حملات در بیش از سه سال و نیم جنگ است.

همانطور که مشخص شد، تولید پهپاد در تاتارستان تأسیس شده است، جایی که صدها زن جوان از اوگاندا، کامرون، مالی، بوتسوانا، زیمبابوه و دیگر کشورهای آفریقایی در این کارخانه کار می‌کنند. به آنها حقوق ۴۲۵ تا ۶۸۰ یورو و “فرصتی برای تغییر زندگی‌شان” وعده داده می‌شود. در عین حال، به گفته شاهدان عینی، از قبل به زنان گفته نمی‌شود که قرار است پهپادهایی را برای جنگ مونتاژ کنند.

یک مرکز لجستیک به موازات این کارخانه ساخته شده است که قطعاتی از چین به طور منظم به آنجا می‌رسد: قطعات الکترونیکی، موتورها، ماشین‌آلات و پلیمرها. همه اینها نشان دهنده کار سیستماتیک در مقیاس بزرگ برای نظامی‌سازی اقتصاد و بومی‌سازی کامل تولید پهپاد است.

روسیه حتی از آتش‌بس موقت نیز امتناع می‌کند. در ماه مه، کرملین پیشنهاد ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای آتش‌بس ۳۰ روزه برای شروع مذاکرات را رد کرد. برعکس، در ۲۵ مه، مسکو یکی از بزرگترین حملات از آغاز جنگ را انجام داد: ۳۶۷ موشک و پهپاد به شهرهای اوکراین سقوط کرد. حداقل ۱۲ نفر کشته شدند.

طبق گزارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا، کرملین در حال اجرای تاکتیک‌های «مجازات جمعی» است: حملات گسترده، طبق طرح پوتین، باید اراده کیف را در هم بشکند و آن را مجبور به پذیرش شرایط نامطلوب کند،اما اوکراین همچنین در حال تقویت پتانسیل فناوری خود است. رستم عمروف، وزیر دفاع، گفت که در سال ۲۰۲۵ نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۴ میلیون پهپاد دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، نیروها پهپادهای رهگیر دریافت می‌کنند و یکی از ابزارهای جدید اوکراین برای مبارزه با «شاهدها» قبلاً «کارایی بسیار بالایی» از خود نشان داده است.

جناب آیت الله خامنه‌ای  رهبر انقلاب اسلامی ایران: آفرین به غیرتت که …

جناب آیت الله خامنه‌ای  رهبر انقلاب اسلامی ایران: آفرین به غیرتت که …

ارائه دهنده: فضل احمد هراتی

از صفحه رسمی شيخ صاحب حميدالله «حميدي بلخي» مطلبی مطالعه کردم که برایم بسیار مقبول افتاد و دوست داشتم با شما برادران بسیار محترم به اشتراک بگذارم.

شیخ صاحب خطاب به آیت الله سید علی خامنه ای رهبر ایران و انقلاب اسلامی می گوید:

آفرین به غیرتت که جان بر کف در مقابل فرعون وقت ایستادگی می کنی و ظالم عصر را هرچند با تحمل تلفات مشت های دندان شکن بر دهان می کوبی.

خنزیر درنده چنین فکر نمی کرد؛ حالا در منجلابی گیر مانده که خود در آن داخل شده است.

اما می دانی که همه هدف سر توسعه خاک اس … را …یل، اشغال غزه و جلاوطن کردن اهل غزه است با خبر که قضیه‌ی غزه را حل نکرده آتش بس نکنی و دو ملیون مسلمان مظلوم را به آن حال غیر قابل مشاهده، در کام اژدهای خون آشام و در هلاکت تدریجی و فجیع که تاریخ سراغش را ندیده است، نگذاری؛ بخدا دیگر تحمل مشاهده حال رقت بار و زار کودکان و مظلومان غزه را کسی ندارد. خیلی از این مسئولیت به دوش شما است!

نشود که نتن … یا ..هوی خونخوار بار دیگر چنگ و دندان تیزتر کرده همه انتقام را از کودکان، خواهران و برادران ما و شما در غزه بگیرد.

حالا که به تنهایی کمر را بسته ای مردانه تا بهار پیروزی و یا تا بهشت شهادت ان شاءالله حسین وار بیستی!

” بدون تردید این تجاوز آشکار، تنها تجاوز به یک کشور مستقل نبود بلکه جنگ فرعون زمان با پرچمدار جهاد و عزت اسلامی بود به همین دلیل  قلوب تمام مسلمانان و وجدان‌های آزاده‌ی عالم در کنار جمهوری اسلامی و در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد.

ما مسلمین شک نداریم که رهبر انقلاب اسلامی به آرمان فلسطین وفادار است و پرچم حسین علیه السلام را بلند کرده و جهاد با این کفار را ترک نخواهد کرد تا پیروزی، و این آتش بس هم تنها یک آتش بس است نه «صلح».

ما مسلمین افغانستان پشت سر رهبر ایران در جهاد با آمریکا و اس … را …یل هستیم و شک نداریم که آینده و پیروزی با ایران است هر چند مدتی طول بکشد.

اس … را …یل نابود شدنی است و آمریکا هم از سرزمینهای اسلامی ذلیلانه بیرون کرده می شود و مسلمین بهار پیروزی را با چشم سر خواهند دید، باذن الله.”

هشدار جدی به مهاجرین افغانستان در ایران: خود را قربانی اربکی های خاین فراری نکنید

هشدار جدی به مهاجرین افغانستان در ایران: خود را قربانی اربکی های خاین فراری نکنید

به قلم: ابومحمود کندزی

قبلا منابعی از رسانه های افغان خبر دادند که نمایندگان اداره استخبارات نظامی اسرائیل «موساد» از چند روز به این‌سو در فرانسه و ترکیه به صورت پنهانی با نمایندگان مهم و مسئولین استخباراتی گروه‌های اربکی و فراری از افغانستان دیدار و گفتگو کرده‌اند و از آنها خواسته اند با استفاده از نفوذ موجود در ایران و روابط با حکومت ایران، در زمینه جمع‌آوری معلومات در ایران با آن‌ها همکاری کنند.

منابع افغان گفته اند این معلومات به طور کلی در دو بخش خواسته شده است: اول، معلومات در مورد موقعیت و تغییر مکان افراد مهم ایرانی و دوم اینکه پس از حملات اسرائیل، تا حد امکان معلومات از ساحه و از طریق روابط با افراد امنیتی ایران جمع‌آوری و با موساد شریک ساخته شود.

بر اساس معلومات دقیق و موثق که صبغت الله احمدی سخنگوی جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود نیز به آن اقرار کرد، چند ماه پیش نیز نمایندگان برخی از ادارات استخباراتی آمریکا (هیات مربوط به مرکز امنیت جدید امریکا CNAS) و غرب با رهبران شورای مقاومت (شورای ملی نجات افغانستان) در ترکیه دیدار کرده و در بدل برخی امتیازات به توافقی رسیده بودند تا در بخش استخباراتی در مورد ایران با آن‌ها همکاری کنند.

این واقعیت اربکی های خاینی است که ۲۰ سال برای آمریکا و ناتو غلامی کردند و تاهنوز به خیانت خود ادامه می دهند.

برادران ایرانی باید در میان اتباعی که در ایران هستند فرق بین این غلامان را با مردم مسلمان و ضد آمریکایی افغانستان بدانند.

این غلامان برای ایران و هر سرزمین اسلامی مثل بمب ساعتی هستند و خطرناک.

سفارت امارت اسلامی افغانستان در ایران که به این خیانت اربکی های غلام آمریکا و غرب پی برده است به مهاجران افغان هشدار داده که «از نزدیک شدن به اماکن نظامی و شرکت در مباحث سیاسی یا مذهبی حساس در فضاهای عمومی خودداری کنند.

همچنین توصیه شده از حضور در تجمعات سیاسی و انتشار مطالب مرتبط در فضای مجازی پرهیز شود تا از بروز مشکلات قانونی و سوء تفاهم‌ ها جلوگیری شود. این اقدامات برای حفظ امنیت و آرامش مهاجران در ایران ضروری است.»

مسلمانان مهاجر افغانستان که در ایران زندگی می کنند متوجه هستند که امنیت و آسایش آنها با امنیت و آسایش تمام مردم ایران گره خورده است و خیانتکاران و غلامان غرب دشمن همه ی مسلمین هستند چه ایرانی چه افغان و … پس از این غلامان دوری کنید و اگر حرکت مشکوکی از جانب این غلامان افغان و ایرانی دیدید با استخبارات ایران شریک سازید و جلو فتنه گران را بگیرید.

حمایت امارات متحده عربی از صهیونیستهای عرب در جنگ دارالاسلام ایران و رژیم صهیونیستی

حمایت امارات متحده عربی از صهیونیستهای عرب در جنگ دارالاسلام ایران و رژیم صهیونیستی

به قلم: کیوان مریوانی

جنگ دارالاسلام ایران با آمریکا و سگ هارش رژیم صهیونیستی جهان اسلام را به دو دسته ی عمده تقسیم کرد:

  1. دسته ی مومنین که بدون استثناء خواستاروارد شدن ضربات بیشتری به رژیم صهیونیستی و شکست آن بودند و تمام حملات خود را متوجه این رژیم وحشی کودک کش کرده بودند
  2. دارودسته ی منافقین که تمام تلاش آنها ایراد گیری از دارالاسلام ایران و عقاید شیعیان و مشغول کردن مسلمین به مسلمین و دلسرد کردن مسلمین از حمایت از دارالاسلام ایران بود و به این شکل عملا تمام تلاشهای آنها به نفع رژیم صهیونیستی تمام می شد و بخشی از سربازان جنگ روانی دشمن محسوب می شدند.

البته گروه منافقین جهت ردگم کنی در «ظاهر» می گفتند که ما خواستار نابودی هر دو هستیم و خداوند ظالمین را به ظالمین مشغول کند و نابود کند و… اما «عملا» تمام فعالیتهای آنها به نفع جبهه ی دشمن تمام می شد.

در کنار این دسته، صهیونیستهای آشکار عرب همچون احمد الشرع(جولانی) که بدون کوچکترین اعتراضی آسمان سوریه را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد و ملک عبدالله اردن هم با هواپیماهایش موشکهای دارالاسلام ایران را رهگیری می کرد و سعی می کرد قبل از رسیدن به سرزمینهای اشغالی آنها را سرنگون کند و به این شکل از مرزهای رژیم صهیونیستی محافظت می کرد، امارات متحده ی عربی هم در پی تلفات صهیونیست ها از موشک های دارالاسلام ایران ۸۵ تن کمک های داروئی و بهداشتی را تحویل صهیونیستها داد.  

این کمک ها در حالی به صهیونیستهای جنایتکار ارسال می شود که مردم اهل غزه حتی لقمه ای خوراک برای زنده ماندن ندارند و روزانه دهها نفر از آنها در صف دریافت کمکهای بشردوستانه توسط صهیونیستها قتل عام می شوند چه رسد به اینکه دارو و درمانی جهت مداوا پیدا کنند.

اهل غزه در حال قتل عام شدن هستند و اهل دارالاسلام ایران نیز در زیر حملات وحشیانه ی صهیونیستها بودند آنوقت جولانی سوریه و ملک عبدالله اردن و بن زاید امارات اینگونه خیانت خود را در تاریخ مسلمین ثبت می کنند.

این جنگ دارالاسلام ایران با آمریکا و صهیونیستها واقعا جداکننده و آشکار کننده ی صفها بود.