شیخ عبدالرزاق المهدی خطاب به جولانی و گروهش در ادلب سوریه؛ این چه انقلابیه؟؟ این چه جهادیه؟؟
ارائه و ترجمه: مجاهد مهاجر
به رهبری هیئت تحریر الشام.. به شورای عالی فتوا.. به شورای عالی قضایی.. با صدای بلند می گویم: از خدا بترسید از خدا بترسید از خدا بترسید.. دختر پنج ساله به نام بیان و خواهران و همسالانش را از سلول های انفرادی بیرون بیاورید. بچه ها را از سرداب های زندان بیرون کنید. قبل از اینکه اراذل و شبیحه های بشار این موضوع را بشنوند و خوشحال شوند!! این چه انقلابیه؟؟ این چه جهادیه؟؟ از تو می خواهم به خدای توانا، توانا، انتقام گیرنده. به چه حقی بچه ها را زندانی می کنید؟ آیا آن را در کتاب خداوند متعال یافتید؟ یا در سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله؟ یا فقهای اسلام گفته اند: ابن المسیاب، نخعی، ابوحنیفه، ثوری، مالک، اوزاعی، لیث، شافعی، احمد و اسحاق؟ پس می گویم و تکرار می کنم: قبل از اینکه عذاب الهی بر شما و همه ما بیافتد فوراً و بدون قید و شرط کودکان را از زندان و بازداشتگاه خارج کنید زیرا ما در برابر این ظلم بزرگ سکوت کردیم.
افشاگری جدید شیخ عبدالرزاق مهدی در مورد دارودسته جولانی ادلب نشین: تا زمانی که شر و ظلم در میان ما باشد، هیچ پیروزی و قدرت و حمایتی از جانب خداوند برای ما نیست.
ترجمه و ارائه: مجاهد مهاجر
(هیچ کس نمی تواند در مورد یک اشتباه سکوت کند) و اهل علم بر آن واجب ترند
و اهل علم بر آن واجب ترند
وأهل العلم أولى به
و اهل علم بر این امر واجب ترند
وأهل العلم أولى بالواجب في هذا الباب
شواهد زیادی برای آن وجود دارد … خداوند سبحان فرمود: ( کافران بنیاسرائیل از زبان داود و عیسی بن مریم لعنت شدند) این به خاطر این بود که نافرمانی کردند و تجاوز کردند. -مائده: ۷۸، ۷۹] قول او (از این کار خودداری نمی کنند) یعنی: یکدیگر را از منکر نهی نمی کنند، پس سزاوار لعن و اخراج هستند. و خداوند متعال فرمود: (و از میان شما امتی باشند که دعوت به نیکی و امر به معروف و نهی از منکر کنند.) (آل عمران: ۱۰۴). قول او: (بذار) فعل حال است با اسم لفظی امر، پس دلالت بر وجوب دارد.
و او صلی الله علیه وسلم فرمود: «سوگند به کسی که جان من در دست اوست، یا امر به معروف و نهی از منکر میکنی، یا به زودی خداوند عذابی از جانب خود بر تو میفرستد، سپس او را میخوانی و تو را اجابت نمیکند. (ترمذی عن حذیفه، و حدیث حسنه با شواهدش)
آنچه شیخ ابو شعیب المصری در مورد حضور زنان و کودکان در زندانهای هیئت تحریر الشام و حتی در سلولهای انفرادی ذکر کرده است!!! من بنده خدا، عبدالرزاق المهدی، فوراً از من میخواهم که کمیتهای از شیوخ و قضات مستقل برای بازرسی از این زندانها و بررسی پروندههای زندانیان بهطور کلی و بهویژه موارد مربوط به زنان و کودکان تشکیل دهم.
این کار قرار بود سال ها پیش انجام شود که برادر ابوالعبد اشداء شهادت مشابهی درباره حضور زنان و فرزندانشان در زندان های حیات تحریر الشام ارائه کرد. جوانی که در ماه رمضان یعنی سه ماه پیش از زندان بیرون آمده بود به من اشاره کرد که گریه زنان و فرزندانشان را می شنیدند؟! حضور زنان و فرزندانشان در زندان ها و به تنهایی در اماکن آزاد شده، ظلم و ظلمی بزرگ است. پس بر همه ما واجب است که حق را اعلام کنیم.. در دو کتاب صحیح عباده فرمود: «رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بیعت کرد. با ما بر شنیدن و اطاعت… و به گفتن حق هر کجا که هستیم، نه ترسیم، به خاطر خدا، و از سرزنش سرزنش گران نیز نترسیم.
شیوخ و نخبگان شمال حلب نیز باید امر به معروف و نهی از منکر کنند، کمیته ای برای رفع بی عدالتی تشکیل دهند و زندان ها و خانه های شخصی را در مناطق خود بازرسی کنند.
در شیخ و دانش آموز و قاضی و قانونگذار که در برابر بدی سکوت کند خیری نیست.
و من به صراحت می گویم: تا زمانی که شر و ظلم در میان ما باشد، هیچ پیروزی و قدرت و حمایتی از جانب خداوند برای ما نیست.
الشيخ عبد الرزاق المهدي: لا نصر ولا تمكين ولا تأييد من الله لنا طالما فينا المنكر والظلم.
(لا يجوز لأحد أن يسكت عن الخطأ) وأهل العلم في حقهم أوجب والأدلة في ذلك كثيرة.. قال الله تعالى:(لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ بَنِي إِسْرائيلَ عَلَى لِسَانِ دَاوُدَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ذَلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ * كَانُوا لا يَتَنَاهَوْنَ عَنْ مُنْكَرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَفْعَلُونَ) [المائدة:۷۸، ۷۹] قوله(لا يتناهون) أي: لا ينهى بعضهم بعضا عن المنكر فاستحقوا اللعن والطرد.
وقال الله تعالى:(وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ..)[آل عمران:۱۰۴] قوله: (فلتكن) فعل مضارع مقرون بلام الأمر فأفاد الوجوب.
وقال صلى الله عليه وسلم: «والذي نفسي بيده، لتأمرن بالمعروف، ولتنهون عن المنكر أو ليوشكن الله أن يبعث عليكم عقابا منه ثم تدعونه فلا يستجاب لكم»(الترمذي عن حذيفة، وهو حديث حسن بشواهده)
إن ما ذكره الشيخ أبو شعيب المصري عن وجود نساء وأطفال في سجون هيئة تحرير الشام بل وفي المنفردات!!! يستدعي مني أنا العبد الفقير لله عبدالرزاق المهدي الدعوة وبشكل عاجل لتشكيل لجنة من المشايخ والقضاة المستقلين لإجراء تفتيش على هذه السجون ومراجعة ملفات السجناء عامةً، وبشكل خاص القضايا التي فيها نساء وأطفال.
وهذا العمل كان يُفترض القيام به منذ سنوات عندما قدم الأخ أبو العبد أشداء شهادةً مماثلةً عن وجود نساء وأطفالهن في سجون هيئة تحرير الشام.
ولقد ذكر لي شاب خرج من السجن في شهر رمضان أي قبل ثلاثة أشهر بأنهم كانوا يسمعون بكاء النساء وأطفالهن؟!
إنوجودنساء_وأطفالهن في السجون والمنفردات في المحرر لهو منكر عظيم وظلم كبير.. ولذا وجب علينا جميعا أن نصدع بالحق.. ففي الصحيحين عن عُبَادَةَ بنِ الصَّامِتِ قال “بَايَعْنَا رَسُول اللَّه ﷺ عَلَى السَّمعِ والطَّاعَةِ… وَعَلَى أنْ نَقُولَ بالحقِّ أينَما كُنَّا لا نخافُ في اللَّه لَوْمةَ لائمٍ” متفقٌ عَلَيه.
كما يجب على المشايخ والنخب في شمال حلب الأمر بالمعروف والنهي عن المنكر وتشكيل لجنة لرفع الظلم والتفتيش على السجون والمنفردات في مناطقهم..
فلا خير في شيخ أو طالب علم أو قاض أو شرعي فصيل يسكت عن المنكر..
بل وأقولها بكل وضوح: لا نصر ولا تمكين ولا تأييد من الله لنا طالما فينا المنكر والظلم.
اللهم انتقم من الجولاني المجرم الخبیث الضال المضل وخذه أخذَ عزیز مقتدر و من بلاعمته المجرمین
*بسم الله الرحمن الرحيم* بيان من عائلة الشيخ الزبير الغزي (أبو عبد الرحمن الشامي) في الوقت الذي تُسفك فيه دماء أهل غزة من بني يهود تفاجأنا بخبر اعتقال الشيخ أبي عبد الرحمن الشامي وهو ابن غزة والقائم على حملة (جاهد بمالك) والتي لها دور عظيم في إغاثة المسلمين في قطاع غزة، فلمصلحة من يتم اعتقال الشيخ في هذا الوقت العصيب، ولمصلحة من يعتقل ضيوف الشام والمهاجرين إليها؟ ونحن في هذا المقام نحمل الجولاني شخصيا أي أذى يلحق بابننا وندعوه لتحكيم الدين والعقل وإطلاق سراحه مباشرة. عائلة الشيخ الزبير الغزي (أبو عبد الرحمن الشامي) الأحد الموافق ۲۳/۶/۲۰۲۴
اللهم انتقم من الجولاني المجرم الخبیث الضال المضل وخذه أخذَ عزیز مقتدر و من بلاعمته المجرمین
اللهم إنّ الجولاني نکث عهده ونقض بیعته وخان جماعة المسلمین وصدّ عن سبیل الله وعطّل الجهاد وطارد المجاهدین الصادقین واعتقلهم وسجن النساء والأطفال وانتشر الفساد الفکري والجنسي في المحرر وکذب وأراق دم الحرام وصدّر الضالین وترک الکفار وهجم علی المسلمین فاللهم انتقم منه أشد انتقام واجعله عبرة لمن اعتبر واقتله أشد قتلة لأنه عاث في الأرض الفساد.
امروز در حمله افراد مسلح بر یک کلیسا در مخاچ قلعه جمهوری داغستان چندین کشته و رخمی برجا گذاشت
آمار دقیق و فعلی این حادثه :
دو کلیسای ارتدکس، یک کنیسه و یک پست پلیس توسط مهاجمان در منطقه مخاچ قلعه داغستان مورد حمله قرار گرفتند. حداقل ۲۹ نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند. یک کشیش ارتدوکس نیز در این درگیری جان باخته است.
زمانی که دشمن اصلی ما سکولاریستها (مشرکین) هستند هر گونه جنگی بر علیه مکانهای عبادی شریعتهای آسمانی و پیروان صادق شریعتهای آسمانی نوعی انحراف آشکار از منهج جهادی اسلامی است و ما چنین انحرافی را تائید نمی کنیم و از آن اعلان برائت می کنیم.
این حمله کننده ها هنوز نمی دااند فرق بین یک کافر مشرک (سکولار) با یک کافر اهل کتاب و یک کافر شبه اهل کتاب چیست، به همین دلیل مثلا خیال می کنند آمریکای سکولار و صهیونیستهای سکولار ، نصرانی یا یهودی هستند و جنایات این سکولاریستها را به حساب یهود و نصارا می گذارند و جهت حمایت از مسلمین غزه دست به کشتار نصرانی ها و یهود می زنند!
این انحراف آشکاری است که تفکرات نجدیت بیشترین تاثیر را در این انحراف داشته.
۱۰ هزار مریض معتاد طی سه سال گذشته در هرات صحت یاب شده و به زندگی سالم شان برگشتند.
مسئولان در مدیریت مبارزه با مواد مخدر هرات از صحتیاب شدن ۱۰ هزار مریض معتاد از زمان آغاز پروسه جمعآوری این افراد خبر میدهند.
مولوی حیات الله روحانی، مدیر عمومی مبارزه با مواد مخدر هرات میگوید که این افراد از آغاز جمعآوری پروسه معتادان در این ولایت در چندین مراکز ترک اعتیاد این اداره زیر درمان قرار گرفته و صحت یاب شده که اکنون به زندگی سالم و آبرومندی شان برگشتند.
به اساس حکم عالیقدر مولوی هبه الله رهبر دارالاسلام افغانستان تعیینات جدید انجام شد
ذبیح الله مجاهد:
به اساس حکم عالیقدر مولوی هبه الله تعیینات ذیل انجام شد: ۱- والی قبلی ولایت خوست ملا بسم الله عبدالله، به حیث معاون اداری و تامیناتی ریاست عمومی استخبارات. ۲- معاون قبلی ولایت نیمروز مولوی عبدالقیوم روحانی به حیث والی ولایت خوست. ۳- و رئیس قبلی مالی و بودیجه وزارت داخله حاجی محمد وزیر، به حیث رئیس مبارزه علیه حوادث ولایت غزنی تعیین گردیدند.
د عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله تعالی د حکم پر اساس لاندې ټاکنې وشوې:
۱. د خوست ولایت مخکنی والي ملا بسم الله عبدالله، د استخباراتو عمومي ریاست د اداري او تامیناتي معاون په توګه.
تمرکز بر اتحاد و یکپارچگی میان مسلمین یکی از رموز پیروزی سلطان صلاح الدین ایوبی
ارائه دهنده: ابومحمود کندزی
رهبریت جهان اسلام، زمانیکه در دستان متفکری دلسوز، مجاهدی دلیر، صاحب اندیشه و فکری بزرگ و شخصیتی با شرح صدر عالی و حوصلهمندی بسیار، قرار گرفت؛ آنجا بود که در ابتدائیترین کارها طبل اتحاد زده شد، تُرک، فارس، کُرد و عرب همه و همه در زیر پرچم سلطان صلاح الدین ایوبی جمع گردیدند، جهاد و پایداری و جان فشانی بخاطر دینِ الله متعال آغاز گردید و صبح درخشان پیروزی در نبردهای حطین در برابر صلیبیان و یهودیان درخشیدن گرفت و قبلهء اولین مسلمانان آزاد گشته و چشماندوزیهای دشمنان اروپائی بر سرزمینهای اسلامی کوتاه گردید و تاج عزت و افتخار بر طارق اسلام تابیدن گرفت. یکی از اساسیترین کارهایی که سلطان صلاح الدین ایوبی رحمه الله انجام داد، آوردن اتحاد و همدلی در میان همهء اقشار مختلف جامعهء اسلامی با رنگ، زبان، و نژادهای گوناگون بود.
یکی از مورخین و نویسندگان انگلیسی با نام ( Stanley lane poole ) در کتاب خویش در مورد صلاح الدین ایوبی رحمه الله چنین مینویسد: 《 ترکمنها، عربها و مصریها مسلمان بوده و خدمت گذاران با وفای صلاح الدین بودند؛ هرگاه آنها را فرامیخواند، همانند غلامی به دربارش حاضر میشدند. صلاح الدین این عناصر مختلف را علی رغم تفاوتهای نژادی و قومی و اختلافات و رقابتها بین یکدیگر، به گونهای عجیب و غریب، مثل یکپیکر با هم ترکیب نموده بود》
رمز پیروزی و برتری هر ملتی در اتحاد است. زعامت و رهبری جهان اسلام را کسی میتواند بکند که قبل از همه، جهان اسلام او را دلسوز خویش بدانند و بر او اعتماد کنند، کسی که شرح صدر و حوصلهء فراوان داشته و اندیشهها، سلیقهها، مذاهب و طبیعتهای مختلف را تحمل کند و بیشترین کوشش خود را در راستای اتحاد و همبستگی صفوف مسلمانان و جهان اسلام با ملیتها و قومیتهای مختلف نماید. ادعای خشک و خالی کافی نیست. کسی که مسلمانان را به جای یک پیکر قرار دادن، دو دسته و متفرق میکند، هیچگاه نمیتواند زعامت و رهبری مسلمانان را در دست داشته باشد. شعار بعضی از جماعتها گرچه بسیار زیبا و حق است. اما در عملش جز تفرقه، دو دستگی، قتل و کشتن مسلمانان، تهمتِ گمراهی و بدعت، نفرت و کینه در سینهء مجاهدان – چه برسد به دلهای بقیهء مسلمانان – دیگر دستاوردی نداشته است.
بدون اتحاد و همبستگیِ سواد اعظم مسلمانان، دیگر راهی برای رسیدن به اهداف بلند خلافت و امامت در دنیا راهی دیگر نیست. اگر کسی قبول ندارد تاریخ را ورق زند تاریخ سلطان صلاح الدین ایوبی را بخواند که چگونه -به اعتراف دشمنان- اتحاد و یکپارچگی را در میان مسلمانان و مجاهدان آورده بود و اینگونه فاتح قدس و سرلوحهء عزتآفرینان تاریخ اسلام گردید….. رضی الله عنه و ارضاه.
یکی از برادران متعاطف با فرقه نجدی داعش برایم نوشته ! (شما از عبادتگاه سیک ها و ازمحافل روافض نگهداری میکنید برادران موحد را بیشتر از کفار به قتل میرسانید پس شما حمارتی ها مرتد هستید ). به نرمی برایش نوشتم ! اولا با انجام این اعمال هیچ فرد از دایره اسلام بیرون نمیشه واین حکم اجماع مسلمین است . و هیچ عالم چه حنفی ، شافعی ، مالکی و حنبلی باشد وچه عالم سلفی ،اخوانی ، تبلیغی و تحریری باشد حق اطلاق حکم مرتد را بخود نمیدهد . جز افراد که ازمراتب وشرایط وضوابط تکفیر بیخبر بوده وجذباتش بیشتر از ایمان واعتقاداتش باشد . . ثانیا..
شیعه ها مذهبی از مذاهب اسلامی هستند نه کافری مشرک و هیچ یک از ائمه مذاهب اربعه وجود ندارد که تمام شیعه های جعفری را تکفیر کرده باشد، ما هم با شیعه های مسلمان مثل مسلمین برخورد می کنیم و آنهایی که از شیعه ها اهل بغی شده اند مثل حنفی ها و سلفی های اهل بغی معامله می کنیم . ثالثا… پس تو بگو وقتی پیامبر صلی الله علیه وسلم وارد مدینه شد بنای دولت اسلامی را اساس گذاشت . با کفار یهود ، کفار مشرک ،و کفار نصارا از در امضای معاهدات و حمایت از همدیگر دولت سازی کرد یا با دخول درمدینه درمقابل همه اعلان جنگ نمود؟؟؟ اکر سیرت پیامبر وتاریخ دولت مدینه را مطالعه نمای میدانی موقف و برنامه نظام اسلامی امروز در افغانستان از الف تا یا برگرفته از راه و روش دولت سازی پیامبر اسلام درمدینه بوده واز ان سرچشمه میگیرد . پیامبر اسلام با همه قبایل وادیان در مدینه اعلان صلح و همزیستی مسالمت امیز نمود . ومعاهداتی را دراتباط دفاع ازمدینه درمقابل تجاوز دشمنان بیرون مدینه وحق وحقوق شهروندی همدیگر بایهود ودیگر قبایل به امضا رساند . پیامبر وقتی دست به شمشیر برد که یهود چندین بار به این عهد پشت نموده عملا این پیمان را شکست . بنا در افغانستان همچو مدینه طوائف وادیان ومذاهب مختلف همچو سیک و یهودی از قبل زندگی میکرد . وحمایت معابد جان و مال انها بر عهده حکومت اسلامی میباشد . هرکس این را اخلال کند حکومت اسلامی حق دارد جلو انرا بیگیرد چه حنفی باشد چه سلفی چه مسلمان باشد چه کافر . وحتی مسئولیت دولت است که برجا ماندگان وپیران انها ازبیت المال معاش مقرر نماید . .. برادرعزیز بهتر است قبل از تکفیر و تفسیق ومباح خواندن خون دیگران . مروری به زندگی و سیرت پیامبر صلی الله علیه وسلم واصحاب در صدر اسلام وقوانین تطبیقی ان دوران مراجعه کنید وبعدا شمشیر ازغلاف بیرون نموده حکم ارتداد ما را صادر نمائید . …. ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذهدیتنا وهب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب
شیخ شهید عزالدین قسام: شروع به گریه کردن و زاری نمودن به دربار الله متعال نمودم تا اینکه مرا بهبخشد و ثابت قدم بدارد و دلم را مانند قلب مجاهدی در میدان نبرد محکم بگرداند، نه مانند یک شیخ در مسجد، که مردم او را جهت نماز دادن، جلو میکنند
به قلم: شیخ شهید عزالدین قسام، از رهبران جهادی و تاریخی فلسطین
عقیده را در مدت بیست سال یاد گرفتم و آن را تا بیست سال دیگر یاد دادم. هنگامیکه برای جهاد ندا بلند شد و در میان مجاهدین صف بستم، چون صدای گلوله را شنیدم ناگهان رو به فرار گذاشتم و هنگامیکه آرامش دستم داد احساس رسوایی کردم و شروع به ملامت کردن خود نمودم؛ چطور ممکن است منی که شیخ و استاد علم و عقیده هستم اینگونه مانند خرگوش از روباه فرار میکنم؟!
شروع به گریه کردن و زاری نمودن به دربار الله متعال نمودم تا اینکه مرا بهبخشد و ثابت قدم بدارد و دلم را مانند قلب مجاهدی در میدان نبرد محکم بگرداند، نه مانند یک شیخ در مسجد، که مردم او را جهت نماز دادن، جلو میکنند.
تا اینکه کمی استراحت نمودم و در روز بعدی دوباره برای جهاد بیرون شدیم و من بر یک اشغالگر بریطانیائی -بخاطر آزادسازی فلسطین- حمله نمودم و متوجه خود نبودم تا اینکه خورشید غروب کرد و در حالیکه مردم در اطرافم جمع بودند، فریاد میزدند و اشاره میکردند که این همان قهرمانی است که كافران را از پای درآورد و از جانب او مورد نصرت واقع شدیم.
بنده خیلی خجالت زده شدم لذا خود را پنهان نموده و شروع به اظهار سپاس به دربار الله نمودم، بنابر صبر و ثباتی که به من انعام کرده بود، بر اساس دعا کردن و زاری کردنم و نه بر اساس علم و جایگاهم.