هیاهوی حقوق بشری آمریکا و ناتو و سایر سکولارییستها و واقعیت عملی آنها (۲)

هیاهوی حقوق بشری آمریکا و ناتو و سایر سکولارییستها و واقعیت عملی آنها (۲)

به قلم: ابوخالد کردستانی

جنایات روزمره ی صهیونیستهای سکولار در غزه آنهم با حمایتهای نظامی آمریکا و دنیای پیشرفته ی اروپا خط بطلانی بر تمام ادعاها و شعارهای حقوق بشری سکولاریستها کشیده است.

در قضایا و حوادث دیگر مثال­های بیشماری وجود دارد که نشان دهنده­ی برخورد دوگانه دولت­های استعمارگر و در رأس آنها آمریکای اشغالگر را بیان می­کند، استعمارگران غربی و اروپایی در مورد قضیه­ی سودان از سکوت مطلق و خاموشی کار گرفته­اند در حالی که روزانه صدها مسلمان توسط متحدین و مزدوران آمریکا و ناتو به شهادت می رسند و کشورهای استعمارگر سکولار غربی بدون توجه به حقوق بشر و قتل و کشتارها، این جنایتکاران مزدور را رها نموده و همه­ی جهانیان شاهد هستند که وضعیت این مسلمین به حدی رسیده است که به یک فاجعه قومی مواجه شده و سلسه خونریزی­ها در سودان سیر صعودی را به تکامل می­رساند.

اما در این میان عراق یک شیوه­ی مجزا و به یک دردسر تمام عیار برای اشغالگران اروپایی و آمریکایی تبدیل شده است، اشغالگران بعد از گذراندن بیش از سه دهه نتوانستند یک حکومت مرکزی و وابسطه به غرب را در عراق و شمال عراق استحکام دهند و آنها درک می­کنند که ترک عراق همانند دیگر کشورها ممکن نیست زیرا همزمان با ترک و خروج آنها مزدوران آنها نیز یا در محاکم عدلی در حضور مردم محاکمه خواهند شد و یا در پرواز بعدی به آنها ملحق خواهند شد و این حقیقت سبب شده که آنها مجبور به گذراندن طولانی­ترین زمان بیش از حد انتظار و حتی باقی گذاشتن تعدادی از نظامیان وحشی غربی در افغانستان شوند.

ملت عرب و کورد و تورکمن عراق باید بداند که اشغالگران آمریکای به خاطر تامین امنیت و حفظ و رعایت حقوق انسانی در عراق نیستند بلکه آنها صرفا تا زمان استحکام بخشیدن و پایدار ساختن نظامی اجیر و وابسطه به غرب در عراق خواهند ماند و اگر مقاومت مردمی و جهاد کنونی تحت فرماندهی جبهه ی مقاومت نمی­بود، یقینا آنها عراق را همانند لیبیا، سومالی، مصر و مالی ترک کرده بودند و هیچ اهمیتی به کشتارها و خونریزی­ها نمی­دادند.

همان­گونه که بعد از اشغال و ترک این کشورها تا کنون صدها هزار تن به شکل و شیوه­های گوناگونی به شهادت رسیده و می­رسند ولی هیچ کشور و یا نهادی، اشغالگران متجاوز را متهم و یا مقصر آن نمی­داند و علاوه بر آن آنها هنوز هم داعیان دموکراسی شیرین غربی و رعایت کنندگان حقوق انسانی هستند و رسانه­ها نیز همانند خوک­های شکم­چران بدون کوچک­ترین نگاه به بالا و درک حقیقت شب و روز بر خلاف عقاید، کارکردها، افکار و آروزهای ملت، جامعه ی اسلامی ما به نشرات و تبلیغات پرداخته و می­پردازند.

  پس، بدانید که شعارهایی حقوق بشری آمریکا و ناتو تنها در راستای اهداف مادی آنهاست و مصرف دیگری ندارد، آمریکا و ناتو دلسوز بشر و حقوق بشر نیستند، و منتظر نباشید که در مورد غزه و سودان و یمن و سومالی و مالی و… اقدامی جهت خدمت به حقوق انسانها انجام دهند.

صهیونیستهای سکولار یک کلیسای ارتدوکس یونانی نصرانی ها را با قدمت هزار و ۸۰۰ سال در فلسطین بمباران کرد

صهیونیستهای سکولار یک کلیسای ارتدوکس یونانی نصرانی ها را با قدمت هزار و ۸۰۰ سال در فلسطین بمباران کرد

سکولاریسم یعنی کنار زدن قوانین شریعتهای آسمانی از حاکمیت و اداره زندگی دنیوی انسانها.
پس سکولاریستها یکی هستند فقط کافی است نوبتشان در جنایت کردن برسد تا چهره ی واقعی خود را پشت اینهمه شعار آزادی و برابری و…. آشکار کنند.
این کلیسا هزار و ۷۲۵ سال قبل از اختراع اسرائیل توسط روچیلدها ساخته شده بود.

نتانیاهو و برخی سیاستمداران سکولار غربی در ماه‌های اخیر تلاش کردند در افکار عمومی غرب جنگ غزه را جنگ مسلمانان با تمدن غرب و اسرائیل را خط دفاع از مسیحیت-یهودیت در مقابل تهاجم اسلام معرفی کنند اما در واقعیت در میدان جنگ مردم فلسطین چه مسیحی چه مسلمان با هم مورد هجوم صهیونیستهای سکولار هستند.

سکولاریسم دشمن شماره یک تمام شریعتهای آسمانی است.

هیاهوی حقوق بشری آمریکا و ناتو و سایر سکولارییستها و واقعیت عملی آنها (۱)

هیاهوی حقوق بشری آمریکا و ناتو و سایر سکولارییستها و واقعیت عملی آنها (۱)

به قلم: ابوخالد کردستانی

با آنچه که هم اکنون در غزه و سودان و یمن و سومالی و مالی می بینیم با آنچه که رسانه های سکولار در مورد حقوق بشر و کرامت انسان و… تبلیغ می کنند در تضاد کامل است.

احترام و رعایت حقوق بشر مساله­ای است که هميشه دستاويزی برای قدرت­های بزرگ و استعمارگر بوده است تا به وسيله آن کشورها و ملت­های مستقل را تحت فشار قرار دهند و به اهداف سلطه­گرانه خود برسند. در اين ميان، دولت آمريکا خود را سرکرده و یگانه کشور پایبند به احترام و رعایت حقوق بشر می­داند. اما در حقیقت بزرگترین ناقض و زیرپا کننده حقوق بشر و تعرض به انسانیت است که بیشترین کشتار انسان­ها و ملت­ها نیز توسط همین استعمارگر غرب انجام گرفته است.

آنچه هم­اکنون در غزه و با بمبهای آمریکا و همکاری کشورهای پیشرفته ی سکولار جهانی و کشورهای سکولار منطقه ای و بومی میان مسلمین می بینیم و آنچه هم اکنون در برخی کشورهای به اصطلاح پيشرفته و مدعی دمکراسی و رعايت حقوق بشر اتفاق می­افتد با آنچه که در رسانه­های مدعی همين ادعاها، انتشار می­يابد بسيار متفاوت و غيرقابل باور است.

رسانه­های استعماری و استکباری سکولار همیشه نقش عملی و بارزی در ترویج و تجلیل از احترام و رعایت حقوق انسانی توسط آمریکا و اروپا داشته­اند در حالیکه همین کشورها خود جنایتکاران و پیشه­وران تعرض و تجاوز به حقوق انسانی بوده­اند و رسانه­ها و مطبوعات در عین درک این تفاوت­ها بازهم به نشر اکاذیب و دروغ پرانی های جانبدارانه­ی غرب ادامه می­دهند و به شکلی از اشکال آن را توجیه نموده و قانونی می­شمارند.

در اقدام اخیر رژیم صهیونیستی و حمایت نظامی و سیاسی آمریکا و اتحادیه اروپا و متحدین آنها از این جنایات در غزه میزان تضاد تبلیغات با عمل سکولاریستها را می بینیم یا در یک نمونه ی دیگر دیدیم که محکمه نظامی آمریکا ندال حسن را در قضیه مجرم شمردن به قتل سیزده آمریکایی به اعدام محکوم نمود در حالی که رابرت بیلز نظامی دیگر آمریکایی که به قتل عمدی شانزده تن از افغانان مظلوم و بی­دفاع اعتراف نموده بود، را به حبس ابد محکوم کرد، این در حالی است که سرباز نظامی رابرت بیلز بعد از گذراندن بیست سال در حبس تنفیذی می­تواند در حبس تعلیقی به زندگی خویش ادامه دهد یعنی رابرت بیلز این قاتل افغان­های مظلوم می­تواند بعد از گذراندن بیست سال ، مابقی عمر خویش را در حبس با امکان آزادی بگذراند.

این قضیه از این جهت در خور تامل و تفکر است که با وجود شباهت­های فراوان در نوع و شکل حادثه، دو نوع حکم متفاوت در مورد آن اعلان گردیده و عملی می­شود، هر دو سرباز، و از نظامیان آمریکایی می­باشند، هر دوی آنها تبعه­ی آمریکا هستند، هر دو تقریبا تعداد مشابه­ای از انسان­ها را به قتل رسانده­اند علی الرغم اینکه رابرت بیلز سه تن را بیشتر کشته است، هر دو در محکمه نظامی آمریکا محاکمه شدند، هر دو تن از انجام اعمال خود اظهار رضایت و خرسندی نموده­اند، از مجموعه اسنادی که علیه رابرت بیلز در محکمه قرائت شده بود یکی از مکالمات صوتی او با همسرش بود که در عین خنده و خوشحالی چگونگی کشتن زنان و کودکان افغان را برای همسرش بیان می­دارد. اما تنها تفاوت مسلمان بودن ندال حسن است که فیصله را تغییر داده و به حکم اعدام برای وی منجر گردید.

در قضیه ی غزه هم مشکل در مسلمان بودن این قربانیان است به همین دلیل مشمول حقوق بشر سکولاریستها نمی شوند.

مزدوران آل سعود و امارات در مرکز سودان مسلمین را قتل عام می کنند

مزدوران آل سعود و امارات در مرکز سودان مسلمین را قتل عام می کنند

              حسبنا الله و نعم الوکیل

شبه نظامیان پشتیبانی سریع وابسته به آل سعود و امارات ) نماینده های آمریکا و ناتو( قتل عام و جنایتی در حق غیرنظامیان در روستای “واد النوره” در ایالت الجزیره، واقع در مرکز کشور، مرتکب شدند، در نتیجه دو حمله نیروهای پشتیبانی سریع به روستای واد النوره، تعداد کشته شدگان به ۱۰۰ نفر رسیدند.

                       فإنَّ دمنا واحد
سودان نیز توسط مزدوران آل سعود و امارات در حال سلاخی است، سودان را در دعاهای خود فراموش نکنید…

مثل برادران غزه نیستند

مثل برادران غزه نیستند

کاتب: دکتر ایمن خلیل البلوی

در فضای نماز و در سایه سوره یوسف
روانم گفت:
آیا رابطه ای بین سوره یوسف و غزه نمی بینی؟
بهش گفتم: چه رابطه ای؟
گفت: برادران یوسف علیه او توطئه کردند و او را در چاه انداختند… و همینطور برادرانِ فرضی غزه
علیه او توطئه کردند و او را در گودال قاتلان انداختند!

گفتم: نه، حاشا و کلا ، یکی از برادران یوسف گفت: یوسف را نکشید!
در مورد برادران فرضی غزه همگی گفتند: غزه را بکش!
این اولاً..

دوماً : برادران یوسف در جنایت خود می خواستند  محبت پدر را بدست آورند تا او از آنها راضی باشد و او با آنها همراه شود.
و اما برادران غزه، محبتِ آمریکا و قاتلان پیامبران را…

سوماً: برادران یوسف می‌خواستند بعد از جنایت «آدم‌های خوبی» باشند.
در مورد برادران غزّه، خواسته ی آنها پس از این جنایت، خیانتی است که “نوکرانی وفادار” باشند!

گفت: راست گفتی..
به او گفتم: اما بین داستان غزه و داستان یوسف ارتباط مطلوبی وجود دارد.
گفت: اون چیه؟
عرض کردم: از خداوند متعال می خواهم همان گونه که یوسف علیه السلام را از قعر چاه بیرون آورد تا حکومت و قضاوت را بدست گیرد، همانطور مجاهدین را از عمق توطئه بیرون بیاورد و زمام قدرت را در دست بگیرند.

گفت: به تو نمی گویم: آیا شدنی است؟ زیرا پاسخ را در سوره یوسف یافتم:
“وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ” !

سخنی چند با جوان بغاوتگر افغانستان

سخنی چند با جوان بغاوتگر افغانستان

نویسنده: س. سعیدی

بعد شکست و فرار اشغالگران از سرزمین افغانستان، عده‌ای که زندگی‌شان به غلامی و بردگی یهود و نصارا سپری شده است و همیشه دست تگدی‌‌شان بسوی دشمنان اسلام دراز بوده است؛ دوباره در جستجوی ارباب و باداری د‌ر کلیسا و کنیسه‌های اروپا و امریکا رفتند و در رسیدن به این لجن‌زار از کوبیدن هیچ دروازه‌ای امتناع نمی‌ورزند؛ حتی اگر منجر به ارتداد و خارج شدن‌شان از دائره اسلام شود.

چند وقت قبل شاهد مصاحبه احمد مسعود با یک روزنامه نگار معتمد جهانی بودیم‌؛ که از بزرگترین دشمن بشریت و جهان اسلام «یهوداسرائیل» برای مقابله با امارت اسلامی کمک طلبید؛ گرچه این درخواست شاید برای عده‌ای شوکه‌آور بوده باشد؛ اما کسانی که با ماهیت و بنیاد جبهه بغاوت شناخت دارند، خوب می‌دانند؛ که چگونه ارتباط عمیق و دیرینه‌ای میان سران بغاوتی‌ها با اسرائیلیهود برای تخریب اسلام بافت خورده است.

ای جوان که در مقابل حکومت اسلامی بغاوت می‌کنید، افراد مشخص برای منافع شخصی‌شان شما را چوب سوخت در برابر حکومت اسلامی برای منافع جهان کفر قرار داده است و حال آنکه شما فرزندان مسلمان هستید؛ الله جل جلاله به شما نصیحت می‌کند، که: «یهود و نصارا از شما و پیامبر شما راضی و خشنود نخواهد شد؛ مگر اینکه آیین منحرف آنها را اتباع و پیروی کنید»؛ امروز که هزاروچهار‌صد سال از ظهور اسلام می‌گذرد، با وجود اینکه آیین منحرف یهود و نصارا عریانی و بی‌بندباری است، چگونه شما فکر می‌کنید؛ که اسرائیل_یهود نسبت برای برادران مسلمان و افغان‌تان، مهربان‌تر و دلسوز‌تر برای‌ شما و کشور‌تان باشد!؟

اگر کسی شما «جوان بغاوتگر» را دیکته و با تلبیس و تزویر به هلاکت‌گاه که دنیا و آخرت‌تان را به تاراج می‌دهد سوق داده‌ است و می‌خواهد مصدر شرارت در این‌ سر‌زمین شوید؛ تاریخ افغانستان را مرور کنید و به اربابان‌تان بازگو کنید؛ که در این سر‌زمین ا‌َبرقدرت‌هایی که با زبان حال ندای أَنَا۠ رَبُّکُمُ ٱلْأَعْلَىٰ را بلند کرده بودند، با پیام «آزادی، برهنگی و حکومت سکولاری» که امروز شما را حامل آن قرار داده است، آمده‌ بودند، سال‌های متمادی و میلیارد‌ها دلار را صرف این حکومت مزعوم و خواهشات خود‌ نمودند؛ که فرجام و سراَنجام شان فرار از این سرزمین در نیمه‌های شب با یک جهان شرمندگی و سرافکندگی بوده‌است؛ بدانید! به این‌ ره که شما « جوانان بغاوتگر» قدم‌ نهاده‌اید، عواقب‌تان بد‌تر از حکومت‌های کفری و سکولاری‌طلب هستند.

امارت اسلامی مشفقانه و دلسوزانه به آن اشخاص که خواسته و یا ناخواسته در دامان دشمنان اسلام و این سرزمین قرار گرفته است صدا می‌زند که برای جلب ثروت و رسیدن به جایگاه، زندگی دنیوی و اخروی خود را به مسلخ‌گاه و جهنم ابدی نکشانید، بیایید در آبادی این سرزمین که بعد از چهل سال از جنگ‌های بی‌رحمانه بیرون کرده شده است و امروز هوای امنیت و آرامش را در آن هر کس حس می‌کند سهیم شویم، دست به دست هم بدهیم برادرانه و برادرانه افغانستان را به جایگاه واقعی آن از تعالی و اقتدار در جهان برسانیم.

حقوق بشر سکولاریستها؛ از فلسطین تا افغانستان

حقوق بشر سکولاریستها؛ از فلسطین تا افغانستان

نویسنده: سائس سعیدی

امارت اسلامی بناء به مکلفیت و فرمودهٔ شریعت اسلامی قصاص، حدود و تعزیرات را در مراکز ولایات و نقاط مختلف کشور به مدت سه سال حاکمیتش اجراء نموده است که بعد از تطبیق این احکام منصوصی و فروض الهی سازمان‌های تحت نام حقوق بشر به اجراء این‌ احکام اعتراض نموده است، به تازگی بعد از اجراء تعزیرات در ولایت سرپل، دفتر حقوق بشر سازمان ملل و اکثر سازمان‌هایی که تحت پوشش حقوق بشر فعالیت دارند به اجراء این‌ احکام‌ به شدت اعتراض نموده و اجراء این فرامین الهی را «باعث ناراحتی شدید» این نهاد دانسته است. این دفتر گفته است که: مجازات بدنی مانند شلاق زدن، ناقض کرامت انسانی و تعهدات بین‌المللی افغانستان است‌.

باید به دفتر حقوق بشر سازمان ملل و هر موسسه و سازمان که تحت هر نام و پوستینی به تطبیق این احکام انتقاد می‌کنند گفت که مبارزه و جهاد یک‌ قرن افغان‌ها به‌ویژه مجاهدت و قیام در برابر آمریکا و ناتو برای برچیده شدن اشغال و قیام حکومت مقتدر و کاملا اسلامی بوده است به همین اساس، امارت اسلامی به تطبیق قصاص، حدود و امثال آن اصرار دارد؛ زیرا اجراء این‌ احکام فرمودهٔ صریح و قاطع رب‌العالمین و آرزوی قاطبهٔ ملت مجاهد افغان‌ بوده است تا روزی این اوامر ذات اقدس الهی در سر‌زمین خدا دوباره احیاء و اجراء شود و آرامش روحی و جسمی به ملت‌های مسلمان‌ باز گردد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل قبل از اینکه زبان انزجار و نفرت خود را در قبال احکام الهی بگشاید باید هدف اجرا این حکم و جایگاه آن را از منظر شریعت اسلام در نزد مسلمان‌‌ها درک کند «که این احکام از منظر شریعت اسلام مایهٔ حیات بشریت و سد مستحکم در برابر جنایات‌ و قتل‌های کورکورانه است»‌. بعد از آن، سنجیده و مدبرانه سخن گوید. تاختن دفتر حقوق بشر سازمان ملل بر احکام منصوص (حدود الهی)‌ برای جهان اسلام قابل پذیرش و هضم نبوده و باید سازمان‌های منتقد، از جهان اسلام به‌ خاطر این اظهار نظر‌های مخرب و انزجارآمیزشان پوزش و معذرت بطلبند.

به این سازمان‌هایی که مدعی دفاع از حقوق بشر اند باید گفت: اگر واقعا مدافع حقوق بشر هستید، با پوستین میش و خوی درندگان در جوامع اسلامی داخل نشده اید باید قانون «یک بام و دو هواء»‌ در جهان دریده و شکسته شود. جای بسا تاسف و گریستن است به حال چنین سازمان‌های که برای اجراء شدن حدود الهی که ضامن برچیده شدن فساد و گسترانیدن عدالت در سر زمین الهی است، اشک تمساح می‌ریزد و آن را مسبب نقض کرامت انسانی می‌دانند؛ اما در کنف دیگر جهان که ملت مظلوم فلسطین به تمام معنی در حال انقراض و سلاخی شدن است، در طول هفت ماه ۳۷ هزار انسان به شهادت رسیده است، صد هزار انسان دیگر مجروح شده است و هر نوع ظلم و وحشتی که در سیطرهٔ قدرت اسرائیل و آمریکا وجود داشته است، نسبت به ملت مظلوم فلسطین مرتکب شده‌اند. اما سازمان‌های به نام حقوق بشر نتوانستند که حتی به قاتلین ملت مظلوم فلسطین بگویند چرا این‌ ملت را سلاخی کردید و از حقوق اولیه‌ای آنها را محروم ساختید.

پس آیا جز عمل منافقانه، چیز دیگری می‌توان از چنین سازمان‌ها با این اعمال دوگانهٔ‌شان انتظار داشت!؟ قطعا نخیر! چون سرشت و سرنوشت این‌ سازمان‌ها در گرو سیاست‌ قدرت‌‌های مستکبر جهان، بالاخص آمریکا و اسرائیل می‌باشد، هر آنچه آنها دستور بدهند از حلقوم این سازمان‌ها تراوش خواهند کرد، پس از این‌ سازمان‌ها انتظاری بیش از این نباید داشت، به حرف‌ و تنقید آنها هم محلی نباید گذاشت.

حکم ۱۶ سال زندان و اعدام ماموستا محمد خضرنژاد بوکانی در دیوان عالی کشور تایید شد

حکم ۱۶ سال زندان و اعدام ماموستا محمد خضرنژاد بوکانی در دیوان عالی کشور تایید شد

حکم اعدام و ۱۶ سال حبس ماموستا محمد خضرنژاد، روحانی ۴۵ ساله کُرد اهل سنت و از بازداشت شدگان اغتشاشات سکولاریستها تحت عنوان زن ، هرزگی، فاحشگی ( زن، زندگی، آزادی) در بوکان، از سوی شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست آیت الله علی رازینی عینا تایید شد.

در اواسط فروردین ۱۴۰۳ش شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور حکم اعدام این روحانی کُرد را که پیشتر از سوی شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی رضا نجف‌زاده به اتهام‌های «افساد فی الارض»، «لطمه وارد کردن به تمامیت یا استقلال کشور» و «تبلیغ علیه نظام» صادر شده بود، عینا تایید کرده است.

جلسات رسیدگی به اتهامات انتسابی به ماموستا محمد خضرنژاد، به صورت ویدئوکنفرانس و بر مبنای اعترافات ایشان برگزار شده است.

این روحانی کُرد بارها طی سخنرانی‌های خود، از خواسته اغتشاشگران سکولار در جریان انقلاب زن، زندگی، آزادی، دفاع کرده و یکی از روحانیونی بود که بیانیه مشترک ماموستایان رنگارنگ کُرد برای حمایت از اغتشاشات را به امضا رساند و امثال خضر نژاد در تله ای افتادند که برایشان پهن شده بود.

ماموستا محمد خضرنژاد، روحانی کُرد در روز ۲۸ آبان ۱۴۰۱ به همراه پسرش، یاسر در ‎اوج اغتشاشات در بوکان بازداشت شد.

بازداشت این روحانی کُرد ٤۵ ساله، بعد از سخنرانی‌اش در مراسم یکی از اغتشاشگران بنام ‎اسعد رحیمی، از کشته شده های بوکان صورت گرفت.

چەتە ڕوو ڕەشەکانی یەکێتی ، هەڵیان کوتاوەتە سەر  ماڵی پیاو و ژنێک و پیاوەکەیان ڕوفاندوە کە هیچ تاوانێکی  نەکردووە  بەڵکو بەس لەسەر ئەوەی   دەرسی  قورئانی پیرۆزی وتوەتەوە بەمنداڵان….

چەتە ڕوو ڕەشەکانی یەکێتی ، هەڵیان کوتاوەتە سەر  ماڵی پیاو و ژنێک و پیاوەکەیان ڕوفاندوە کە هیچ تاوانێکی  نەکردووە  بەڵکو بەس لەسەر ئەوەی   دەرسی  قورئانی پیرۆزی وتوەتەوە بەمنداڵان….

دوێنێ بەیانی لەگەڵ بەربانگدا  لەشاری سلێمانی ، دوو میکزەمینی پڕ لە چ،ەتە ڕوو ڕەشەکانی یەکێتی  کەهەر هەموویان ڕویان ڕەش کردبوو به هەڵپێچان ، هەڵیان کوتاوەتە سەر  ماڵی پیاو و ژنێک و پیاوەکەیان ڕوفاندوە کە هیچ تاوانێکی  نەکردووە  بەڵکو بەس لەسەر ئەوەی   دەرسی  قورئانی پیرۆزی وتوەتەوە بەمنداڵان ئاوا یەکێتی  ڕوفاندویانە ،
سێ منداڵی هەیە و خێزانیشی هەر  دەرسی قورئانی وتوەتەوە  بە منداڵانی کچ …
وەکو هەمیشە  یەکێتی ماڵەکەیان  شێواندوە بەسەر یەکدا و هەرچی  کامێرە و موبایل و کۆمپیتەر و ئایپات  هەیە  دزیویانە بۆ خۆیان …….

تاکنون (سه‌شنبه ۱۵ جوزا ۲۴۰۳ش) بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی در غزه توسط صهیونیستهای سکولار به شهادت رسیده اند

تاکنون (سه‌شنبه ۱۵ جوزا ۲۴۰۳ش) بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی در غزه توسط صهیونیستهای سکولار به شهادت رسیده اند

وزارت صحت فلسطین در تازه‌ترین بیانیه‌ خود روز گذشته (سه‌شنبه ۱۵ جوزا) اعلام کرده، از آغاز حملات اشغال‌گران رژیم صهیونیستی اسرائیل بر نوار غزه تاکنون ۱۵ هزار و ۴۳۸ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. بر اساس آمار این وزارت، ۱۰ هزار کودک زخمی شده‌اند، ۱۷ هزار کودک با یکی از والدین و یا بدون هر دوی آن‌‌ها زندگی می‌کنند و سه هزار و ۵۰۰ کودک دیگر به دلیل گرسنگی شدید با خطر مرگ مواجه‌اند. وزارت صحت فلسطین همچنان در این بیانیه‌ خود از افزایش آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۳۶ هزار و ۵۵۰ و شمار زخمی‌ها به ۸۲ هزار و ۵۹۵ تن در نوار غزه خبر داده است.