آشفتگی های فکری ملا نجم الدین عراقی (قسمت اول) پیشمرگه و حامیان آنها مسلمان اند یا مرتد؟
به قلم : ابوصلاح الدین الکردی
بیشتر از یک سال است که عده ای از جوانان اهل سنت کردستان ایران به دلایل مختلف قصد معرفی ملائی سرشناس در کردستان عراق به نام نجم الدین فرج مشهور به ملا کریکار را دارند . این شخص با آنکه در سخنوری دست بالائی دارد و می تواند خطیبی مناسب جهت بازگونمودن مطالب علمی دیگران باشد اما کارنامه ی عملی وی در حرکت اسلامی کردستان عراق و جماعت انصارالاسلام و همچنین موضعگیریهای وی در برابر گروهها و تفاسیر اسلامی و سکولاریستهای مرتد کردستان ثابت نموده است که از آشفتگی فکری و نبود یک استراتژی ثابت در دشمن شناسی رنج برده و باعث موضع گیری های آشفته و متضاد در وی گردیده است .
بر همین مبناء سعی بر آن است در چند قسمت کوتاه به آسیب شناسی دیدگاههای این ملای کردستان بپردازیم و این پیام را به کردهای اهل سنت ایران برسانیم که این شخص ثابت نموده است که عملا از شایستگی های لازم جهت مدیریت عده ای محدود نیز بی بهره است چه رسد به ادعاهایی که در مورد رهبریت یک جریان مسلح جهادی در کوههای کردستان را داشته باشد .
مسلمان و کافر بودن پیشمرگه و حامیان آنها در ترازوی ملا نجم الدین :
ملا نجم الدین به کرات اعلام نموده است که پیشمرگهای سکولار کردستان کافر و مرتد هستند، اما در برابر، کسانی چون ملاهای اوقاف، احزاب به ظاهر اسلامی علی باپیر، صلاح الدین بهاء الدین ، ملاعرفان، د.بازیانی، عبدالطیف مدخلی و امثالهم را مسلمانانی می داند و معتقد است تنها در پاره ای موارد اجتهادی با آنها اختلاف دارد .
ملا نجم الدین به خوبی می داند که :
- تمام این افراد و احزاب «ولاء و براء» خود را برای پیشمرگهای مرتد اعلام نموده
- و سگمرگها را مسلمان دانسته
- و از آنها حمایت مالی و سربازی نموده
- و حتی افراد خود را نیز در صف سگمرگها قرار داده
- و برایشان دعا نموده
- و اینها را باعث افتخار ازخود دانسته
- و حتی نگهبابانان دفاتر خود را نیز به جبهه های جنگ روانه کرده
- و همه ی اینها نیز در صف یک حکومت سکولار و در راستای اهداف و برنامه های آمریکا در منطقه در حال خدمت می باشند.
ملا نجم الدین در حالی می گوید که سگمرگها کافر هستند که تمام این اشخاص حامی سگمرگها را مسلمان می داند و همین افراد نیز سگمرگها را مسلمان می دانند . در این صورت ملا نجم الدین در تضاد و تله ای افتاده که قدرت خروج از آن را ندارد .
در شریعت اسلام اگر کافری را کافر ندانی خودت هم کافر می شوی و اگر مسلمانی را نیز مسلمان ندانی باز کافر می گردی . بر همین اساس و به گفته ی خود ملا نجم الدین، مستحیل است در شریعت شخصی کافری را مسلمان بداند و تو هم این شخص را مسلمان بدانی .
در این صورت و به صورت غیر مستقیم ملا نجم الدین هم شامل حکم علی باپیر، صلاح الدین بهاء الدین ، ملاعرفان، د.بازیانی، عبدالطیف مدخلی و… می گردد، چون یا باید تمام این اشخاص را نیز کافر بداند که سگمرگه را مسلمان می دانند یا باید زمانی که اینها سگمرگه را مسلمان می دانند او نیز سگمرگه را مسلمان بداند .
كرێكار شایهدی دهدات لهسهر خۆی!
دهڵێت:
جاشمەرگە موڕتەدن بەڵام هەموومان لەگەڵی داین و پشتیوانی لێ دەكەین!