عدالت به سبک جولانی در شمال سوریه : اعدام صحرائی یک مهاجر به جرم زخمی کردن یک فرد سوریه ای
به قلم : ابوعبدالله جاف جوانرو
اگر منهج جهاد آلوده بود و یا منهجی ثابت وجود نداشت گروههای مسلح متفرق در نهایت سر از جاهلیت در می آورند و ثمره ای غیر از تنازل و شکست و حرکت بر اساس نقشه های دشمنان و در نهایت هدر دادن خودن و ناموس و مال و وطن مسلمین نخواهند داشت.
زمانی بود که عده ای چون دارودسته ی جولانی که گروهک چند نفره ی ملافتاحی هم بخشی از آنهاست ادعا می کردند که برای تطبیق قانون شریعت الله در شمال سوریه و دفاع از اهل سنت و اجرای عدالت و دهها شعار از این دست قیام کرده اند و گروههای دیگر را به عدم اجرای شریعت و دهها جرم دیگر متهم می کردند و جنگ را بر آنها تحمیل می کردند که دیدیم چگونه خون هزاران مسلمان اهل سنت را ریختند و حتی به گواهی المحیسنی، به ناموس زنان و دختران اهل سنت هم تجاوز کردند و زندانها را از زنان و مردان اهل سنت مخالف خود پر کردند! و در نهایت حکومتی تشکیل دادند بر اساس ملیت تحت عنوان «حكومة الإنقاذ الوطني»!! حکومت نجات ملی، نه حکومت نجات اسلامی . حالا پیدا کنید پرتقال فروش را.
از میان هزاران مورد در گذشته، دوست دارم به موردی از عدالت به سبک نجدی های دارودسته ی جولانی در همین نزدیکی ها اشاره کنم :
یکی از مهاجرین به نام ابودجانه الداغستانی به دلایلی به ابراهیم شاشو سوریه ای و از مسئولین همین حکومت نجات ملی حمله کرد و بعد از آنکه او را زخمی کرد متواری شد که در نهایت توسط دارودسته ی جولانی در شهر دانا در شمال ادلب دستگیر شد .
نکته ی مهم این است که این شخص مهاجر نه تنها به شیوه ای شرعی دادگاهی نشد و نه تنها به اندازه ی جرمی که مرتکب شده بود جریمه نشد بلکه فوراً توسط دستگاه عدل جولانی و متحدینش بعد از شکنجه که آثار آن بر جسدش پیدا بود در ادلب اعدام صحرائی شد.!
این شخص مسلمان مهاجردارای هر عقیده ای که باشد باز مسلمان است و در قصاص باید مقابله به مثل کرد. کجای شریعت آمده است که در برابر زخمی کردن یکی از هم وطنانت باید مهاجری غیر سوری را بعد از شکنجه و زخمی کردن اعدام صحرائی کنی؟
ابودجانه الداغستانی حتی اگر مجاهدی مهاجر و اهل سنت هم نبود و یکی از کفار اهل ذمه هم بود باز باید به اندازه ی جرمش قصاص می شد نه بیشتر از آن.
ما در طول این سالها شاهد هزاران جرم سازمان یافته از این دست توسط دارودسته ی جولانی و متحدینش در حق اهل سنت و بخصوص مهاجرین اهل سنت بوده ایم.
آیا گروهک نجدی فتاحی و سایر متحدین گروه مافیائی جولانی چنین عدالتی را برای اهل سنت ایران می خواهند؟
این گروهک چند نفره به همراه پس مانده های انصار که در خدمت نقشه های جولانی قرار گرفته اند خیال کرده اند اهل سنت کارنامه ی پر از جنایت آنها را نمی بینند؟